Aprilia-Riders

Algemeen => Het Cafe => Topic gestart door: ronald op Juni 27, 2008, 21:46:59

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Km-heffing.
Bericht door: ronald op Juni 27, 2008, 21:46:59
Ook wij moeten eraan geloven als de techniek zover is zodat het ingebouwd kan worden. :bad:
Gewoon ziek voor worden, weer een melk koe.. :no:

Aanloopkosten km-heffing 137 miljoen
DEN HAAG -  Ook bij de invoering van de kilometerheffing gaan de kosten voor de baten uit. Het kabinet besloot vrijdag dat het de komende jaren 137 miljoen euro steekt in de voorbereidingen voor het systeem dat vanaf 2011 stap voor stap wordt ingevoerd, eerst voor vrachtwagens.
In 2012 volgt een eerste groep automobilisten en in 2018 moet de kilometerheffing volledig zijn ingevoerd. Tegen die tijd moeten alle bestaande autobelastingen tot nul zijn afgebouwd (ja ja zal wel weer) behalve voor de motoren natuurlijk.
 :help:



Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: rsv mille evo op Juni 27, 2008, 22:02:27
 :bad: :bad: tegen die tijd hoop ik dat er voor 't gewone woon/werk verkeer een goedkopere brandstof is ontwikkeld om alle kosten nog een beetje te drukken.....en er zullen ook wel manieren zijn om je aan die heffing te onttrekken  :angel:


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Vincent op September 17, 2008, 13:26:53
Nou dat is weer lekker dan ze zijn weer niet te vertrouwen  :rtfm:

Uit de Miljoenennota van het kabinet blijkt dat de Nederlandse motorrijder meer motorrijtuigenbelasting (MRB) voor de kiezen krijgt, terwijl de aanschafbelasting op nieuwe motorfietsen (BPM) niet wordt afgebouwd. BOVAG en RAI Vereniging vinden die constructie onacceptabel, meldt Blik op Nieuws.



Op Prinsjesdag werd duidelijk dat het ministerie van Financiën wel de BPM voor nieuwe personenauto's wil afbouwen, hoewel deze belasting vanaf 2010 tijdelijk berekend gaat worden op basis van CO2-uitstoot in plaats van de netto cataloguswaarde. Een overtuigende onderbouwing voor verhoging van de MRB voor motorfietsen, zonder afbouw van de BPM, ontbreekt, aldus de BOVAG en RAI Vereniging.

Reactie KNMV
KNMV keert zich tegen plannen Miljoenennota
Tegen alle afspraken en beloftes in wordt motorrijden de komende jaren fors duurder. Was het uitgangspunt bij het ontwerpen van het dossier Kilometerheffing nog dat er geen sprake kan zijn van lastenverzwaring, ziet de werkelijkheid er fors anders uit. Motorrijders hoeven weliswaar niet mee te doen aan het systeem van betalen per kilometer, maar voor motoren wordt de BPM in stand gehouden en gaat de houderschapsbelasting de komende jaren omhoog! Dat is tegen de afspraken en beloftes in. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is hier fel op tegen. U kunt er zeker van zijn dat we politiek gezien alles in het werk zullen stellen om hierin de redelijkheid terug te krijgen en te bewerkstelligen dat de afspraken worden nagekomen. Wij houden u uiteraard op de hoogte.
 
17 september 2008 

Vincent


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Bitaktus_Snellus op September 17, 2008, 13:39:57
tja... zoals politici zo vaak doen. Het ene zeggen, het andere doen. Het grootste voorbeeld is nog steeds 180-graden-wouter.  :bad:
Maar blijkbaar kan Camiel het ook.

Leuk filmpje:
http://www.burorenkema.nl/2007/05/de_film_van_ome_bos.php


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Sjaakie op September 17, 2008, 17:33:02
Allemaal boeven in Den Haag. Bom erop.


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: v-TWim op September 17, 2008, 18:27:21
Boemmmmmm!!! Geregeld.... ;D


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: The kapitein op September 17, 2008, 20:26:56
Nou dat is weer lekker dan ze zijn weer niet te vertrouwen  :rtfm:

Uit de Miljoenennota van het kabinet blijkt dat de Nederlandse motorrijder meer motorrijtuigenbelasting (MRB) voor de kiezen krijgt, terwijl de aanschafbelasting op nieuwe motorfietsen (BPM) niet wordt afgebouwd. BOVAG en RAI Vereniging vinden die constructie onacceptabel, meldt Blik op Nieuws.



Op Prinsjesdag werd duidelijk dat het ministerie van Financiën wel de BPM voor nieuwe personenauto's wil afbouwen, hoewel deze belasting vanaf 2010 tijdelijk berekend gaat worden op basis van CO2-uitstoot in plaats van de netto cataloguswaarde. Een overtuigende onderbouwing voor verhoging van de MRB voor motorfietsen, zonder afbouw van de BPM, ontbreekt, aldus de BOVAG en RAI Vereniging.

Reactie KNMV
KNMV keert zich tegen plannen Miljoenennota
Tegen alle afspraken en beloftes in wordt motorrijden de komende jaren fors duurder. Was het uitgangspunt bij het ontwerpen van het dossier Kilometerheffing nog dat er geen sprake kan zijn van lastenverzwaring, ziet de werkelijkheid er fors anders uit. Motorrijders hoeven weliswaar niet mee te doen aan het systeem van betalen per kilometer, maar voor motoren wordt de BPM in stand gehouden en gaat de houderschapsbelasting de komende jaren omhoog! Dat is tegen de afspraken en beloftes in. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is hier fel op tegen. U kunt er zeker van zijn dat we politiek gezien alles in het werk zullen stellen om hierin de redelijkheid terug te krijgen en te bewerkstelligen dat de afspraken worden nagekomen. Wij houden u uiteraard op de hoogte.
 
17 september 2008 

Vincent


Hier de reactie van de MAG.

MAG tegen belastingverzwaring
---------------------------------
Posted Woensdag, 17 september, 2008 by redactie:
Op Prinsjesdag 2008 heeft het ministerie van Financiën bekend gemaakt de motorrijtuigenbelasting voor motorfietsen te gaan verhogen. De belangenvereniging voor motorrijders MAG (Motorrijders Actie Groep) is van mening dat de redenering achter die belastingverzwaring kant noch wal raakt.

Het ministerie schrijft: "Motoren zullen naar verwachting vooralsnog niet worden betrokken in de kilometerprijs. De BPM en de MRB blijven naar de huidige stand van zaken voor deze categorie voertuigen dus ook na 2016 (het jaar van volledige invoering van de kilometerbeprijzing) gehandhaafd. Daarom zou kunnen worden betoogd dat motoren ook niet betrokken moeten worden in de verschuiving van BPM naar MRB ter voorbereiding op de kilometerprijs. Als deze verschuiving voor motoren echter achterwege zou blijven, zou het houden van een motorrijwiel ten opzichte van andere voertuigen goedkoper worden. Dat acht het kabinet voor een voertuig dat juist meer belastend is voor het milieu een verkeerd signaal. Daarom verhoogt het kabinet de MRB voor motoren met eenzelfde percentage als voor personenauto's."

De huidige motorfietsen voldoen - net als auto's - aan strenge Europese regelgeving met betrekking tot de uitstoot van schadelijke stoffen. Het is voor de MAG dan ook onverteerbaar dat dit als argument wordt gebruikt voor een lastenverzwaring voor motorrijders.

Het ministerie vervolgt: "Ook worden motoren steeds krachtiger, waardoor de (in vergelijking met auto's beperkte) CO2-uitstoot toeneemt. Daarnaast is het hogere letselrisico, zeker bij de krachtige prestaties van moderne motoren, een externe kostenpost die niet volledig wordt doorberekend."

Voor het goedpraten van de belastingverhoging voor motorfietsen gebruikt het ministerie de achterhaalde veronderstelling dat moderne, krachtige motoren leiden tot een hoger letselrisico en een 'externe kostenpost'. Volgens de MAG is dit een oneigenlijk argument, dat lijkt voort te komen uit een gebrek aan kennis over verkeersongevallen in het algemeen en motorfietsen in het bijzonder.

Een groot percentage van de ongevallen waarbij een motorfiets is betrokken, wordt veroorzaakt door een andere weggebruiker (lees: automobilist). Uit verschillende nationale en internationale onderzoeken (waaronder een TNO-onderzoek*, uitgevoerd in opdracht van de Europese Commissie), blijkt bovendien dat het vermogen van een motorfiets geen risicofactor is bij ongevallen.

MAG-voorzitter Nico Perk: "Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit een ordinaire belastingverhoging is, waarbij motorrijders extra geld uit de zak wordt geklopt. Het lijkt wel of het ministerie na de automobilist een nieuwe melkkoe denkt te hebben gevonden."

Nico Perk vervolgt: "De regering zou er verstandig aan doen de motorfiets te behandelen als een volwaardig vervoermiddel. Een vervoermiddel dat overigens door een groeiende groep weggebruikers wordt gekozen als alternatief voor de auto. Onterechte lastenverzwaringen voor motorrijders kunnen motorrijdende forenzen terugjagen in de auto, waarmee het - zeer milieuonvriendelijke - fileprobleem alleen maar groter wordt."


* Motorcycle power 74 kW study - Phase B (TNO

grt Marco


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: rs125 power op September 17, 2008, 20:34:06
stelletje rare vogels in den haag :bad: :no:


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: rolf op September 17, 2008, 20:53:05
hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee :angel:


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Sjaakie op September 17, 2008, 20:59:50
hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee :angel:

Heel veel


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: rs125 power op September 17, 2008, 21:00:17
hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee :angel:

ik bedoelde meer het binnehof :sorry: ;)


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: rolf op September 17, 2008, 21:01:46
hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee :angel:

ik bedoelde meer het binnehof :sorry: ;)

nieuwe spelling Binnenhof ;)


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Bitaktus_Snellus op September 18, 2008, 08:44:09
of op zn haags: Binnuhhof  ;D


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: erik_van_leeuwen op September 06, 2010, 16:07:53
opzouten met die plukkers


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: de marte op September 06, 2010, 17:18:18
kom op jongens het is allemaal eerlijk geregeld :bad: :gaga: :gaga: :gaga: :gaga:


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Danduy op September 06, 2010, 20:38:50
Overal hetzelfde.

Een regering vormen, vergeet het maar. Maar plukken kunnen ze overal wel.

Het begint echt de spuigaten uit te lopen.

Wil je een huis, dan moet je eerst sparen, dat wil zeggen huren --> niks in te brengen bij de belastingen, dus volle pot belastingen betalen.
Heb je een huis gekocht van zoveel 10.000 euro, moet je nog belastingen op betalen ook.
Dan komt de grondbelasting, kadastraal inkomen, ... ok de lening kun je gedeeltelijk inbrengen.
Wil je je huis aan je kinderen schenken of je kinderen laten erven --> hoppa, ze zijn er weer om even te zeggen dat je successierechten moet betalen en al het geen waar je voor gewerkt hebt  ???

Ze gaan de mensen weer pakken waar het het meeste pijn doet, de vrijheid. Als je beschikt over iets of wat luxe waar je je hele leven voor moet werken, komen ze (weer) even in de geldbuidel tasten om zeker te zijn dat je niet teveel geld overhoudt.

Ach ja, mee leren leven zeker.


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: teddek op September 06, 2010, 21:16:49
opzouten met die plukkers

Topic is op 12 dagen na, 2 jaar oud...


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: Danduy op September 07, 2010, 12:15:50
Maar in België zijn ze onlangs ook over begonnen. En dat is geen twee jaar geleden  ;D

Maar ik had niet gezien dat de topic al zo oud was


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: daanrsv op September 08, 2010, 18:28:02
EINDELIJK straks lekker legaal 130 kmh rijden!!!


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: RS-Stefan op September 08, 2010, 18:33:30
EINDELIJK straks lekker legaal 130 kmh rijden!!!

Die 10 Km/h doet het hem ook niet echt meer toch?


Titel: Re: Km-heffing.
Bericht door: MxJoey op November 08, 2010, 08:10:48
EINDELIJK straks lekker legaal 130 kmh rijden!!!

Die 10 Km/h doet het hem ook niet echt meer toch?

Jaaaah tuurlijk wel...

Wordt de motorrijder gedoogd tot 140!   :kwijl:






Ennnnnnnn om je rijbewijs kwijt te raken moet je dan 180 rijden op een 130km weg.... mijn 4-wieler haalt dat niet  :rotfl2:

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum