Aprilia-Riders

Algemeen => Evenementen - circuit => Topic gestart door: FastJ op April 20, 2009, 21:53:18

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 20, 2009, 21:53:18
Na 2 jaar alleen de Ducati Club Race in de Thunderbikes te hebben gereden, wilde ik voor 2009 weer een competitie gaan rijden. De KNMV-Supercup 1000cc is het geworden. Daarvoor moet je een KNMV-B licentie halen, dus ook daarvoor in geschreven. Op 10 april, samen met Rintje, heb ik mijn licentie gehaald. En op 17 april stond de 1e KNMV-cupwedstrijd gepland op Assen. De voorjaarstraining was op Ales, waar de gemiddelde snelheid laag is en er ook weinig snelle bochten zijn. Assen daarentegen staat bekend om zijn hoge snelheidsbochten. Wel even wennen dus. Gelukkig had ik 14 april ook een gewone circuitdag bij stralend weer. Dat ging best lekker, in de laatste sessie benaderde ik mijn pr van vorig jaar, en veel belangrijker: het vertrouwen in de fiets was helemaal terug nadat Edagr van HK Suspension mijn vering afgesteld had.

Nou, op naar de 1e KNMV-cupwedstrijd. Ik parkeer donderdagavond op een mooi plekje in de buurt van de pitbox die KJ geregeld heeft mijn auto. “Daar mag je niet staan hoor, hij moet echt voor de pitbox anders gaan ze zeuren.”  Ok, laat ik me maar aan de regels houden. Snel nog even een nieuw voorbandje gemonteerd en om 23 uur relaxed in de racecaravan ontspannen wat zitten kletsen met KJ die donderdag ook nog op Assen gereden. De hele week voorspelden ze een waterballet op vrijdag, maar vanaf donderdag werd de weersvoorspelling voor het noorden van het land met de minuut beter. Het zou waarschijnlijk de hele dag droog zijn, yes!!!

Vrijdagochtend, na een prima nachtrust, naar de technische keuring om 8.00 uur. Lange rij van veel mensen die pas om 10 uur of nog later hoeven te trainen. Ik was ingedeeld in de C-groep, een combinatie van 600 en 1000 cc jongens die niet tot de snelsten behoren of waar nog geen trainingstijden van waren. En om ongeveer 8.15 als ik in de rij sta begint het…te regenen. Net genoeg om het asfalt even helemaal nat te maken. Zucht, de rij schiet ook al niet op. Gelukkig grijpt een keurmeester in en laat iedereen die om 9 uur moet trainen langs de rij naar voren rijden.

“De gashendel vind ik wel erg kort”, zegt de keurmeester. “Dat is nou snelgas, zegt een ander.” “Ja, dan kan ik niets vinden.” En dus goedgekeurd om 8.30, dus snel de bandenwarmers er om en ik neem mezelf voor om de 1e training maar op te offeren vanwege de licht vochtige baan. Maar na 2 rondjes zie ik dat het circuit gewoon droog is en bouw ik rustig wat snelheid op. De tijd blijkt 1.58.1, valt wel mee. En daarmee blijk ik van alle 1000cc rijders de 30e tijd te hebben gereden en voor het eerst kiest de CRT ervoor om de 2e training de groep in te delen op basis van de tijden van de 1e training. Ik mag dus met de snelle jongens mee doen en hoef pas om 12.30 de 2e training te rijden. Veel wachten dus, maar wel lekker zonnig weer en prima temperatuur.

Als een broedse kip drentel ik een uurtje of anderhalf om de RSV (tenminste, zo zal het er wel uitzien) om hem helemaal tiptop te maken. Eigenlijk ben ik niet zenuwachtig, en nauwelijks gespannen. Niet gefocussed dus! En dat is niet goed. Een half uurtje voor de training bereid ik mezelf ook mentaal voor en neem me voor om bij een snelle man aan te haken om een goede trainingstijd te rijden. Van na de 1e training stonden er bijvoorbeeld 10 man met een tijd van 1.55 nogwat. Erg dicht op elkaar dus.

Ik heb geluk, na een rondje of 3 steekt Alex Janissen op snelheid mij voorbij en trekt hij een gaatje. Ik wil genieten van het geluid van een 2009 R1 met Akra’s dus ik besluit er voor te gaan zitten en ik rijd het gaatje dicht. Stiekem zag ik op mijn laptimer 1.54 nogwat, dus ik was goed bezig. Ik onderneem 2 halfstlachtige pogingen om hem voorbij te steken, maar daar is hij duidelijk niet van gediend. En duidelijk is dat ik wat wedstrijd ervaring te kort kom, want ik zit me af en toe op te vreten achter hem. Uitslag 2e training: 1.53.73 en P11 op de grid. Boven elke verwachting! P11 is niet erg gunstig, je zit dan namelijk rechts in het startveld en de Haarbocht is echt een fuik. Mijn plan is dus bij de start als ik ruimte zie, links buitenom een paar plaatsen te pakken ( of zo min mogelijk te verliezen).

Na een heerlijke lunch van echte Nijkerkerveense macaroni met scharreleieren, is het wachten tot 16.30. De spanning neemt wel iets toe. Zo’n kwartier voor het begin van onze wedstrijd zie ik een kleine volksverhuizing van rijders met helpers met aggregaatjes om de bandenwarmers in het park ferme tot het laatst te kunnen gebruiken. Hmm, dat heb ik dus niet, nou ja, de 1e ronde overleven en dan zie ik wel. Ik hoop op een paar leuke gevechten. Ik verwacht regelmatig door zo’n opgefokte rijstraket voorbijgeschoten te worden.

In het parc ferme duurt het erg lang voordat we de warm-up lap kunnen starten ergens tussen de 5 en 10 minuten gok ik. Veel rijders worden hier duidelijk ongemakkelijk van, want je banden koelen dan erg af. “Mooi, dat is in mijn voordeel”, dacht ik. Er gaan er vast een paar opgefokt hun start verknallen. Ik had een compleet nieuwe achterband, dus deze moest in de warm-up lap ook maar even ingereden worden.

P11 dus. Ik  kan je vertellen dat je 1 of 2 RSV’s helaas niet hoort in het startveld. Lichten aan, motor in de versnelling, en ik val perfect in het startlicht. Ik schakel iets te vroeg naar de 2 en ga vol op het gas en ik ziet een gaatje links. Meteen stuur ik daarnaar toe en dwing mezelf om door te acceleren zelfs als ik ze rechts naast mij al zie remmen. Ik rem laat en buitenom pak ik denk ik 3 man al voor Ossenbroeken en als 7e kom ik Strubben uit. Oke, nou zullen ze wel komen, en ja hoor voor Ruskenhoek ben ik al buitenom voorbij geschoten door 2 man. Maar ik rem er 1 ook meteen weer uit. P8 na de eerste ronde. Ik zoek mijn ritme en dat valt niet mee, ik lig dan ook 11e na ronde 3 en in ronde 5 word ik in één keer door een Buell en een K7 (geloof ik) voorbijgestoken voor de GT. Grrr, ik bijt me vast in de Gixxer en na 2 ronden stuivertje wisselen na ieder recht stuk begin ik het spelletje te begrijpen. Ik positioneer mezelf, want ik had gezien waar ik sneller was, steek hem voorbij in de Stekkenwal en accelereer maximaal naar de Bult en rem daar laat. Hij remde daar erg vroeg, vervolgens houd ik na de Ramshoek een defensieve lijn en komt hij me niet mee voorbij. Mooi, nu op naar de Buell. Maar die loopt stukken harder dan mijn Mille, maar ik zit de laatste ronde vol op zijn achterwiel. Helaas rijdt  hij net wat anders dan ik waardoor ik een keer van het gas af moet en hij een gaatje trekt. Naar de Ramshoek zit ik op zijn achterwiel en, je raad het al, wil ik hem voor de GT uitremmen. Maar hij blijft gewoon helemaal rechts rijden, tegen de streep aan. Dan verander ik mijn plan en bega een beginnersfout. Ik wist niet of er iemand vlak achter mij zat, dus ik denk: “Alsik nou helemaal naar links stuur voor de Gt, heb ik net wat meer drive GT uit en kan ik hem misschien op de streep passeren. Dat is mijn enige kans.” En op het moment dat ik naar links stuur, propt een R1 rijder zich tussen mij en de Buell. Grrrr….

Maar, ik rijd de pitstraat in (ik had geen idee op welke plek ik lag) en tel maar 9 coureurs voor mij. Wat!!! P10!!! Werkelijk boven iedere verwachting. Gewoon punten met een RSV uit 2000 (en een standaard 2002 blok) met een snelste tijd en PR van 1.53.38. Wat is racen gaaf en dit smaakt absoluut naar meer.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 20, 2009, 21:54:24
En nog een paar, het is duidelijk te zien dat Ad Kievit deze gemaakt heeft.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: andreb op April 20, 2009, 21:56:55
we zullen je weer gaan volgen jarno bij de volgende wedstrijden, we zijn er tenslotte toch :yes:
Grt brouwertjes


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Heuveltje op April 20, 2009, 21:59:53
 :worship: :worship: :worship:

We zijn trots op je  :ok:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: emille op April 20, 2009, 22:01:29
Een heel leuk verslag en petje af voor de knappe prestatie!!!!  :yes:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Melanie. op April 20, 2009, 22:06:36
Wat een verhaal en wat een prestatie zeg, wow!  :worship:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 20, 2009, 22:15:30
Een heel leuk verslag en petje af voor de knappe prestatie!!!!  :yes:
:stupid:

denk dat je weer wat mensen hebt aangestoken te gaan racen na dit smakelijke verslag!!   1:53  moet ik al meneer gaan zeggen??
misschien wordt het nu stiekum onderhand tijd voor wat meer PK's?  veel rek zal er met een '02 niet meer inzitten toch?
met een RSV4 schat ik dat de volgende tijdsverbeteringen mogelijk zijn zonder aanpassing:

rechte end:   2 seconden
veenslang :   2 seconden
naar bult  :    1 seconde
naar mandeveen: 0.5 seconde
naar meeuwenmeer: 0.5 seconde
naar h. heyde: 1.5 seconde
naar GT   :  0.5 seconde
totaal:       8 seconden

child can do the washing toch?  :D      al besteld?  ;D



Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 20, 2009, 22:18:51
Een heel leuk verslag en petje af voor de knappe prestatie!!!!  :yes:
:stupid:

denk dat je weer wat mensen hebt aangestoken te gaan racen na dit smakelijke verslag!!   1:53  moet ik al meneer gaan zeggen??
misschien wordt het nu stiekum onderhand tijd voor wat meer PK's?  veel rek zal er met een '02 niet meer inzitten toch?
met een RSV4 schat ik dat de volgende tijdsverbeteringen mogelijk zijn zonder aanpassing:

rechte end:   2 seconden
veenslang :   2 seconden
naar bult  :    1 seconde
naar mandeveen: 0.5 seconde
naar meeuwenmeer: 0.5 seconde
naar h. heyde: 1.5 seconde
naar GT   :  0.5 seconde
totaal:       8 seconden

child can do the washing toch?  :D      al besteld?  ;D


Tsja, ik rijd nu zo hard als ik durf, maar ik moet ook zeggen dat ik tijdens de wedstrijd maar 1 klein momentje heb gehad, insturen Meeuwenmeer moet je met je voorwiel van de witte lijn afblijven als er ongeveer 195 op je teller staat  :secret:

Meer zal ik niet verklappen  ;)

En de RSV4: die komt er als ik het maximale uit deze fiets gehaald heb. Er zit nog meer in......


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 20, 2009, 22:19:35
Een heel leuk verslag en petje af voor de knappe prestatie!!!!  :yes:
:stupid:

denk dat je weer wat mensen hebt aangestoken te gaan racen na dit smakelijke verslag!!   1:53  moet ik al meneer gaan zeggen??
misschien wordt het nu stiekum onderhand tijd voor wat meer PK's?  veel rek zal er met een '02 niet meer inzitten toch?
met een RSV4 schat ik dat de volgende tijdsverbeteringen mogelijk zijn zonder aanpassing:

rechte end:   2 seconden
veenslang :   2 seconden
naar bult  :    1 seconde
naar mandeveen: 0.5 seconde
naar meeuwenmeer: 0.5 seconde
naar h. heyde: 1.5 seconde
naar GT   :  0.5 seconde
totaal:       8 seconden

child can do the washing toch?  :D      al besteld?  ;D


Oh ja, meneer zeggen mag altijd  ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 20, 2009, 22:37:19
, insturen Meeuwenmeer moet je met je voorwiel van de witte lijn afblijven als er ongeveer 195 op je teller staat  :secret:


ik weet uit betrouwbare bron dat je ook bij het uitsturen moet opletten!  8)  ( en je pink binnenboord moet houden...)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 20, 2009, 22:43:25
, insturen Meeuwenmeer moet je met je voorwiel van de witte lijn afblijven als er ongeveer 195 op je teller staat  :secret:


ik weet uit betrouwbare bron dat je ook bij het uitsturen moet opletten!  8)  ( en je pink binnenboord moet houden...)
:secret:
Hoe is het daarmee? Mooi ijzerwerk inmiddels?


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FerBa op April 20, 2009, 22:50:31

Leuk verslag en proficiat met de prestatie. :worship:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: schoubbie op April 20, 2009, 23:24:22
Proficiat Jarno...!!!!!  :yahoo:

Dat zijn al tijden, wat kunnen tellen!!!  :kwijl:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: rsvfrank op April 20, 2009, 23:28:19
Geweldig verslag en zo te zien aan de foto´s werd er op het scherpst van de snede gestreden.
Volgende wedstrijd graag weer een verslag met je belevenissen. :rtfm: :rtfm:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: rolf op April 21, 2009, 08:00:39
wat een gaaf resultaat, Jarno super :ok:

het verslag is een jongensboek, net alsof we het zelf meegemaakt hebben ;)

Succes,

grtjs rolf


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Timfiz op April 21, 2009, 08:17:22
Respect Jarno. Vooral op zo'n oud brikkie tussen al die dure SS's.  :worship: :kwijl: :worship: :kwijl:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 21, 2009, 08:22:26
, insturen Meeuwenmeer moet je met je voorwiel van de witte lijn afblijven als er ongeveer 195 op je teller staat  :secret:


ik weet uit betrouwbare bron dat je ook bij het uitsturen moet opletten!  8)  ( en je pink binnenboord moet houden...)
:secret:
Hoe is het daarmee? Mooi ijzerwerk inmiddels?

ik mag me om 11 uur melden voor een staalkabeltje ( of 2?)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 21, 2009, 09:17:16
Respect Jarno. Vooral op zo'n oud brikkie tussen al die dure SS's.  :worship: :kwijl: :worship: :kwijl:
Brikkie!!  >:(
Vergeet niet dat dit wel een afgeleide is van de succesvolle Aprilia Superbike.. uit de vorige eeuw.
Hij gaat wel als de brandweer!  >:D

Maar idd, een 20 pk extra zou zeer welkom zijn, met behoud dit motorkarakter en stuurgedrag.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Timfiz op April 21, 2009, 09:22:22
Eeeeeeeh je hebt toch een 2000 R met nieuwere kuipdelen. 2000 R was toch geen SBK Aprilia. Vandaar ook vette respect  :friends:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 21, 2009, 09:27:03
Eeeeeeeh je hebt toch een 2000 R met nieuwere kuipdelen. 2000 R was toch geen SBK Aprilia. Vandaar ook vette respect  :friends:
Ik weet dat je gelijk hebt, maar vond het toch effe nodig om voor m'n Appie op te komen  :friends:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: MarK op April 21, 2009, 09:38:38
Mooi verslag! Als ik wat sneller rijd zou ik ook graag eens een race mee pakkken.

Hoe is het met KJ eigenlijk gegaan?


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Gertjan op April 21, 2009, 09:46:33
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)



Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: emille op April 21, 2009, 15:09:50
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)



Die druk was er al hoor, want Jarno gaat vóór KJ finishen heeft ie al verklapt ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: jackske op April 21, 2009, 15:34:48
Mooi verhaal Jarno,

Succes met de volgende :ok:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: breed op April 21, 2009, 19:14:25
Mooi verhaal Jarno en nogmaals gefelicteerd  :ok:. Dat bied zeker perspectief (en druk ::)) voor de dcr en de volgende cup wedstrijd!


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Sjaakie op April 21, 2009, 19:43:26
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp
 
 
BRON: Racesport.nl
 


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: B-Art op April 21, 2009, 20:00:59
He Jarno, mooi verhaal  :ok: Die Alex ken ik ook wel, lache kerel is dat  ;D
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 21, 2009, 20:36:47
He Jarno, mooi verhaal  :ok: Die Alex ken ik ook wel, lache kerel is dat  ;D
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D
Goed plan, ben alleen nog niet rond met het bij te betalen bedrag  :-\


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op April 21, 2009, 21:49:57
He Jarno, mooi verhaal  :ok: Die Alex ken ik ook wel, lache kerel is dat  ;D
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D
Goed plan, ben alleen nog niet rond met het bij te betalen bedrag  :-\
Supercharger erop heb je die 20 pk zo te pakken  ;D . http://www.youtube.com/watch?v=k-Etbtej7z8

Hij verkoopt deze sets wereldwijd  :yes:

Vincent


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Mille Merckel op April 22, 2009, 07:20:52
Wat Rob al zegt, inruilen voor de RSV4  >:D

geeft geen garantie dat je sneller zult zijn..............

IN ieder geval gefeliciteerd met de top-prestatie!..........blijf vooral veel trainen en uh zeker met de juist mensen ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: malle eppie op April 22, 2009, 08:02:10
Gefeliciteerd met deze topprestatie en keep us posted.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 22, 2009, 08:27:16
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)



Die druk was er al hoor, want Jarno gaat vóór KJ finishen heeft ie al verklapt ;D


ik baal dat ik deze battle ga missen... :'( :'(


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: emille op April 22, 2009, 19:07:12
Super gedaan Jarno,

Schept wel verwachtingen voor DCR over anderhalve week  ;)

(Om de druk maar vast wat op te voeren)



Die druk was er al hoor, want Jarno gaat vóór KJ finishen heeft ie al verklapt ;D


ik baal dat ik deze battle ga missen... :'( :'(


Tja erg sneu voor je, balen dat je niet mee kan doen  :(
Tip: bij de volgende (bijna-)crash even wachten tot de laatste rit van het jaar, net als ik. Heb je de hele winter om te herstellen  ;)  ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: breed op April 22, 2009, 19:09:32
Maar je komt toch wel ff kijken Rob? Of lukt dat niet met autorijden?


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: ApriliaMan op April 22, 2009, 19:23:16
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp
 
 
BRON: Racesport.nl
 


Kom net bij nummer 3: Mikis van Es vandaan (doet het onderhoud van mijn racer) en hij vertelde mij dat ie een wildcard voor de ONK heeft gekregen.

Voor de belangstellenden: Mijn racer Suzuki GSX-R1000 K5 wordt binnenkort een K6. Moet een nieuw blok onder.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op April 22, 2009, 19:26:11
SuperCup 1000 A: Nieuwkomers laten zich zien!
Niels Feller was in 2008 de snelste man en de terecht kampioen in de SuperCup 1000. Hij stopt na zijn kampioenschap en de vraag is natuurlijk wie hem gaat opvolgen. Van de mannen die hem vorig jaar probeerden te achterhalen staat Bert van Munster niet op de grid. Door een infectie moet hij de wedstrijd vanaf een ziekenhuisbed volgen. Teamgenoot Rik Nederveld staat als derde op de grid, net voor Mikis van Es, maar achter twee nieuwkomers: Patrick van As en pole positie man Rogier Boeringa. Rogier Boeringa gaat naar de leiding in de race en erachter komen Patrick van As en Teus Oskam sterk naar voren. Halverwege de race gaat Rogier Boeringa onderuit in de Mandeveen bocht en ziet Patrick van As naar zijn eerste winst in de SuperCup 1000 race rijden. Teus Oskam gaat naar de tweede plaats en Mikis van Es pakt de derde plaats. Rogier Boeringa komt er zelf trouwens zonder kleerscheuren vanaf. Vanaf een 27ste plaats gestart komt Ed van Weel, overgestapt vanuit de SuperCup 600, na een imposante inhaalrace uiteindelijk als 8ste over de finish op zijn Buell. Rik Nederveld werd ondanks een zware val in de training toch nog zesde.
Uitslagen:
1: Patrick van As
2: Teus Oskam
3: Mikis van Es
4: Frank de Lange
5: Jerry Groenewold
6: Rik Nederveld
7: Freddy van der Hoek
8: Ed van Weel
9: Yme Jan Hofstee
10: Jarno Veldkamp
 
 
BRON: Racesport.nl
 


Kom net bij nummer 3: Mikis van Es vandaan (doet het onderhoud van mijn racer) en hij vertelde mij dat ie een wildcard voor de ONK heeft gekregen.

Voor de belangstellenden: Mijn racer Suzuki GSX-R1000 K5 wordt binnenkort een K6. Moet een nieuw blok onder.
Wat nou kapot gereden .... roeg swien hehe  ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: ApriliaMan op April 22, 2009, 19:29:12
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op April 22, 2009, 19:32:25
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: ApriliaMan op April 22, 2009, 19:34:14
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent

Ja, boorolie (om exact te zijn:water met boorolie) ipv koelvloeistof.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op April 22, 2009, 19:36:59
Sterker nog ik had geen haast dit voorjaar met de racer dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in. Ook nieuwe remvloeistoffen etc.

Maar ging niet goe, olie en boorolie zat door mekaar.  :(

Heb ik blijkbaar veel mazzel gehad met mijn 3 dagen op Mugello. Want dit is echt tijdens de laatste sessie gebeurd heb niks gemerkt.
Uuh boorolie??? (dus gisteren deed ie er nieuwe olie, boorolie in.) hoeveel verschillende soorten olie moeten er in een suuz  ???

Vincent

Ja, boorolie (om exact te zijn:water met boorolie) ipv koelvloeistof.
Oooh oke duidelijk. Balen dat je blok stuk is, hopelijk houd het nieuwe blok het langer vol. Die susuki blokken staan anders wel als sterk bekend.

Vincent


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 22, 2009, 19:48:37
Maar je komt toch wel ff kijken Rob? Of lukt dat niet met autorijden?

neehoor dat is het niet, ik heb niet ingeschreven omdat ik met vakantie ben. DCR had ik nogwel kunnen rijden met lamme pink. :angel: Knip gewoon een extra gat in mijn handschoen voor de rechter stalen pen. Die linker pen kan gewoon naar buiten via het gat dat mijn botje gemaakt heeft..... ::)  :D (kan nu makkelijk beweren....)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 22, 2009, 21:02:40
Troy Bayliss is ook met maar 1 pink wereldkampioen geworden! Dus er is altijd hoop.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op April 22, 2009, 23:13:22
tuurlijk,  pink minder scheelt weer afgeveerd gewicht


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Gramigni op April 27, 2009, 10:23:44
Jarno van harte gefeliciteerd!!  :yahoo:

Mooi debuut zo..

had het vorige week al meegekregen en je verslag gelezen alleen vanwege abnormaal veel werk op het werk jaja..
Niet kunnen reageren..



Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: fuzz10 op April 27, 2009, 12:17:30
Wow... Da's wel een HEEEEEELE nette tijd met een standaard fiets ! Kudo's !

Ik geloof niet dat ik iemand anders sneller heb zien rondgaan met een standaard (oude type) Mille de laatste paar jaar.... Zelfs Martin hoogenraad reed als ik me het goed herinner geen 53'er in 2007 tijdens de DCR.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op April 27, 2009, 12:49:18
Wow... Da's wel een HEEEEEELE nette tijd met een standaard fiets ! Kudo's !

Ik geloof niet dat ik iemand anders sneller heb zien rondgaan met een standaard (oude type) Mille de laatste paar jaar.... Zelfs Martin hoogenraad reed als ik me het goed herinner geen 53'er in 2007 tijdens de DCR.
Ik heb natuurlijk wel een ander eprommetje enzo, maar aan het blok is niets "gerommeld". Is ook niet nodig, want je wint meer door een soepel goed afgesteld blok dan met brute pk's. Ik heb 131 pk op het achterwiel en da's fijn. Maar 150 lijkt me ook erg fijn  ;D


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Tomba la bomba op April 27, 2009, 21:25:12
Hey Jarno!

Super man (of superman??) haha. Goed gedaan! Ik had op racesport.nl de uitslag al gezien en lees nu net pas je verslag. Erg gaaf!

Old skool rules!

Tombaaa


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Timfiz op April 28, 2009, 09:26:45
 :worship: :worship: :worship: Vet zo'n eigen idool bij de club  :worship: :worship: :worship:  :yahoo:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: fuzz10 op April 28, 2009, 15:47:25
Ik heb natuurlijk wel een ander eprommetje enzo, maar aan het blok is niets "gerommeld". Is ook niet nodig, want je wint meer door een soepel goed afgesteld blok dan met brute pk's. Ik heb 131 pk op het achterwiel en da's fijn. Maar 150 lijkt me ook erg fijn  ;D

Klasse hoor.  Ik kom met je welbevinden een keer buurten bij je tijdens de CUP.. ;-)

Ik rij zelf weinig op Assen i.v.m. geluids-gezeik .....  Maar een '53-er zit er echt niet in ....  haha...


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: marcelrsv op Mei 20, 2009, 20:02:00
Goed man,ben zeer trots op je :worship:ik kom snel eens kijken bij de cup om je aan te moedigen 8)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: rsvfrank op Mei 22, 2009, 15:17:14
En wéér ene J.V. in de picture, ditmaal op racesport.nl  ;D ;D
(http://www.racesport.nl/pics/fotos/26552.jpg)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op Mei 23, 2009, 21:09:00
Goed man,ben zeer trots op je :worship:ik kom snel eens kijken bij de cup om je aan te moedigen 8)
Thanx! Wist niet dat je hier nog kijkt.

Vandaag weer cup op Assen, wel weer mooie tijd gereden (1.52.0) maar nu slechts 20e.. :-\ Had zo graag een punt gepakt. Maar er zit niet veel meer in.Ik ga de achterschok nog 1x laten aanpassen en anders.....zou ik onze marktplaats maar even in de gaten houden...


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: emille op Mei 24, 2009, 10:57:04
Goed man,ben zeer trots op je :worship:ik kom snel eens kijken bij de cup om je aan te moedigen 8)
Thanx! Wist niet dat je hier nog kijkt.

Vandaag weer cup op Assen, wel weer mooie tijd gereden (1.52.0) maar nu slechts 20e.. :-\ Had zo graag een punt gepakt. Maar er zit niet veel meer in.Ik ga de achterschok nog 1x laten aanpassen en anders.....zou ik onze marktplaats maar even in de gaten houden...

Dan toch maar een Kawa? De reclame op je caravan heb je al immers  :angel:
(ik verwacht weer een heel opbeurende tekst over Kawa's nu ))


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op Mei 24, 2009, 21:30:06
Goed man,ben zeer trots op je :worship:ik kom snel eens kijken bij de cup om je aan te moedigen 8)
Thanx! Wist niet dat je hier nog kijkt.

Vandaag weer cup op Assen, wel weer mooie tijd gereden (1.52.0) maar nu slechts 20e.. :-\ Had zo graag een punt gepakt. Maar er zit niet veel meer in.Ik ga de achterschok nog 1x laten aanpassen en anders.....zou ik onze marktplaats maar even in de gaten houden...

Dan toch maar een Kawa? De reclame op je caravan heb je al immers  :angel:
(ik verwacht weer een heel opbeurende tekst over Kawa's nu ))
Het wordt dan hoogstwaarschijnlijk het merk van de rijder waarvan mijn fiets de bestickering heeft maar dan waar hij vorig jaar nog op reed.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: emille op Mei 24, 2009, 21:34:49
R1?


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op Mei 24, 2009, 22:51:42
R1?
:secret:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op Mei 24, 2009, 22:59:50
Wow... Da's wel een HEEEEEELE nette tijd met een standaard fiets ! Kudo's !

Ik geloof niet dat ik iemand anders sneller heb zien rondgaan met een standaard (oude type) Mille de laatste paar jaar.... Zelfs Martin hoogenraad reed als ik me het goed herinner geen 53'er in 2007 tijdens de DCR.
Ik heb natuurlijk wel een ander eprommetje enzo, maar aan het blok is niets "gerommeld". Is ook niet nodig, want je wint meer door een soepel goed afgesteld blok dan met brute pk's. Ik heb 131 pk op het achterwiel en da's fijn. Maar 150 lijkt me ook erg fijn  ;D
Een 2007 R1 heeft al 193pk  ;D dusssss..  ;D


Vincent


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: rolf op Mei 25, 2009, 06:13:36

ik snap het, ook al vindt ik het jammer. R1 2009 is een mooie keuze en het geluid is  :ok:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op Mei 25, 2009, 07:24:23

ik snap het, ook al vindt ik het jammer. R1 2009 is een mooie keuze en het geluid is  :ok:

die R1 is wel mooi
die van 2009 is erg goed maar wat is dat rode frame lelijk!    voor de looks heb ik liever een 2009 blade in hrc kleuren


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: Vincent op Mei 31, 2009, 17:21:20
En Jarno al gekeken bij een R1  ;D

Vincent


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op Mei 31, 2009, 17:42:37
En Jarno al gekeken bij een R1  ;D

Vincent
Bijna.....


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: ApriliaMan op Mei 31, 2009, 18:01:45
Wees snel ..... want op is op !

Eh ik bedoel anders is ie zonder kenteken € 1.300,00 duurder. Met kenteken is ie onlangs € 2.000,00 duurder geworden.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: FastJ op Mei 31, 2009, 20:09:25
Wees snel ..... want op is op !

Eh ik bedoel anders is ie zonder kenteken € 1.300,00 duurder. Met kenteken is ie onlangs € 2.000,00 duurder geworden.
Relax, een nieuwe fiets is way out of budget. Maar de 2009 R1 is wel echt veel vetter dan daarvoor. Misschien een 2004-2006 model.


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: cees op Juni 01, 2009, 14:53:45
Geduld, ook 2009 R1's crashen wel eens.............overloper  :gaga:


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: rolf op Juni 01, 2009, 18:26:53
Geduld, ook 2009 R1's crashen wel eens.............overloper  :gaga:

of gaan kapot of komen zonder brandstof te staan ;D ;D ;D

Geintje Jarno, succes met de keuze ;)


Titel: Re: KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen
Bericht door: robz op Juni 01, 2009, 19:44:08
Geduld, ook 2009 R1's crashen wel eens.............overloper  :gaga:

kan me ook nog wel een daje oschersleben herinneren waar de R1 van Cor zeker 20minuten gereden heeft..... gevalletje koppeling :gaga:

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum