Aprilia-Riders

Algemeen => Het Cafe => Topic gestart door: ARAssociate op December 22, 2009, 12:43:25

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 12:43:25
Aangezien een nieuw jaar voor de deur staat en het gevaar altijd op de loer ligt (en een ongeluk in een klein hoekje), hier een topic over motorkleding:

- Plannen om nieuwe motorkleding te kopen
- nieuwe protectie
- Aanraders voor goede motorkleding, en ook afraders  :ok:
- Advies over prijzen en kwaliteit

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooi motorpak en nou viel mijn oog op het zeer schappelijk geprijsde leren pak van motozoom. €180 voor een combiepak is namelijk niets! Alleen was mijn maat natuurlijk net uitverkocht  :(.
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E (http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E)

Wel leuk pakje dacht ik zo en past mooi bij mijn scheurijzer. Heeft iemand een vergelijkbaar pak gezien voor een schappelijke prijs? laat het me even weten!  :secret: groet


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: black bee op December 22, 2009, 12:49:51
normaal ben ik het per defenitie niet eens met sjaakie maar nu wel  :friends:

Natuurlijk wordt er eerst begonnen met de aanschaf van motorkledig. Daar zijn een paar tips voor:

Ten eerste: De huidige motorkleding is gemaakt voor de huidige motorrijder. Dat is iemand die bijna geen kilometers draait en daar toch droog geventileerd en warm bij wil blijven. Daar speelt de kledingmakersmarkt op in. De huidige motorkleding is veiliger, comfortabeler en modieuzer dan ooit. Daarbij is het wel zo dat de kwaliteit van met name stikwerk en ritsen gebaseerd blijkt op die 3000/4000 km die de motorrijders gemideld per jaar rijden. Wanneer je dus serieuze kilometers maakt, dan kun je gelazer met naden en ritsen verwachten. De insteek is dat je je dan in het nieuw steekt. Sniet nodig. Er kan gerepareerd worden. Net zo goed . En de investering meer dan waard.

Wees niet te scharrig
Vaak wordt kleding als sluitpost van de motorbegroting gebruikt. je kan je afvragen of dat verstandig is; in veel gevallen is deze kleding bepalend voor de mate van letsel die je oploopt bij een valpartij of ongeval en je doet er dus verstandig aan om er niet nodeloos op te bezuinigen.Natuurlijk is het niet erg als je een model van vorig jaar in de uitverkoop koopt en niemand hoeft meer uit te geven dan nodig.

Pas op met het Internet!
Het grote nadeel van webshops is dat je de motorkleding niet goed kunt passen voordat je deze aanschaft. natuurlijk kan je de kleding terug sturen als het niet past, maar je bent toch sneller genegen om genoegen te nemen met wat je hebt, terug sturen is toch altijd weer een heel gedoe!
Juist bij motorkleding is het heel belangrijk dat het goed past! Dus ga "live" passen!
Bepaal vooraf goed wat je nodig hebt
Als je motorkleding gaat aanschaffen dien je vooraleerst te bepalen wat je nou eigenlijk nodig hebt of zoekt. Een leren overall is misschien prachtig, maar in jouw geval is een waterdichte, winterharde textielcombi misschien wel veel slimmer!

Oriënteer je voor af
Kijk goed wat er te koop is en wat daarover in de pers is geschreven. De diverse motorbladen testen regelmatig allerlei kleding en toebehoren (laarzen, handschoenen, helmen, gehoorbescherming). Handig daarbij zijn bijvoorbeeld het jaargangenoverzichten van de motorbladen. Via die lijsten kan je alle testen lezen

Neem er de tijd voor
Motorkleding is duur! Trek dus voldoende tijd uit om er zeker van te zijn dat deze dure aankoop (bij jou) past. Ga bij voorkeur niet in het weekend, want dan is het erg druk en sta je sneller onder druk om te beslissen. Als je niet zeker van je aankoop bent, ga dan weg en denk er nog even over na, dat is vaak beter dan terug brengen. Pas wat op bij beursaanbiedingen. Kleding uit een verkopen modeljaar van een gekende producent? Okay! Goedkope merkloze kleding uit Verweggistan? Teveel kans op inferieur langslurven voorhuidenleer en enkel stikwerk. Als iets niets kost, dan kan het niets zijn.

Zorg dat het past
Een schop voor open doel? Dat zal je verbazen! Alleen al vanwege het feit dat veel mensen nog de bietenbrug op gaan bij het vorige punt. Zorg er voor dat je aanhebt wat je doorgaans onder je motorkleding zou dragen. Ga dus geen leren motorbroek passen over je spijkerbroek heen en trek je dikke trui uit als je een textielen motorjas met thermovoering gaat passen.

De bescherming in motorkleding werkt alleen als alle bescherming op de juiste plaats zit. Hierbij moet je er rekening mee houden dat je op de motor een andere houding hebt dan in het pashokje, ga dus op een motor zitten (bij voorkeur je eigen motor) en kijk of alle bescherming dan op de juiste plaats zit.

Maar als het dan past, en je het een paar jaar hebt gedragen? Dan zie je dat die hoge prijs vaak niet in overeenstemming is met de kwaliteit. Dan hebben we het niet over valschades, maar over loslatend stikwerk en defecte ritsen...

Maar er is meer.
Sommige ongemakken heb je. Andere verdien je. Maar heb je er wel eens over nagedacht dat je pak je pijn kan doen? Nee zeker? Lees maar:

Lichamelijke klachten tijdens/na het rijden.

Heb jij dat ook? Last van je rug, knieën, nek of schouders tijdens en na het rijden?
Dan heb je een grote kans dat je motorpak niet zit zoals het zou moeten zitten

Let wel, een motorpak hoeft niet persé lekker te zitten. Meestal voel je de protectie etc. en zit het vooral in het begin niet altijd lekker.
Bedenk dat je pak in eerste instantie voor je veiligheid is.

*Daarentegen is het niet normaal wanneer je last van je nek, schouders en knieën krijgt.
*Last van je knieën krijg je wanneer je broek boven de knie te kort is.
*Last van je nek en schouders ontstaat wanneer de ruglengte te kort is, hierdoor word je als het ware in elkaar     gedrukt, vooral als je op een sportieve motor zit. In de meeste gevallen is hieraan wel het een en ander te veranderen.
*Na het verlengen van je broek in de bovenbenen en/of het verzetten van de connectierits rijd je meestal zonder ergernis en pijn en geniet je weer meer van je hobby, zoals het hoort!

goedkoop is duurkoop een motorpak van 180 kan in mijn ogen niks zijn qua protectie  :no: :bad: en kwalitiet


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 22, 2009, 12:54:00
En voor 2010 staat er een Technische Avond gepland voor de ARA Clubleden over (Veilige) Motorkleding bij Motostrada :ok:  :friends:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: black bee op December 22, 2009, 12:54:16
vanwege mijn lengte (1,98) heb ik bij mjk een pak op maat laten maken .

was daar toen inclu vermaken en in kleur nog geen 1100 euro kwijt klinkt als een hoop geld

maar het zit als gegoten en ook de kwaliteit is  :ok: , met een goed pak doe je jaren dus dan vallen

de kosten per jaar wel mee  :yes: , daarbij rij ik nu ook met een dainesse rugprotector maar deze gaat

vervangen worden voor waarschijnlijk een sidi full torso protectie  :yes: , mijn helm is net nieuw dus die hoeft pas

over 2 jaar weer  :yahoo: .

motorrijden is duur maar op mijn eigenveiligheid bespaar ik niet  :no: :no: :no:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 22, 2009, 12:58:34
motorrijden is duur

Valt wel mee toch???
Ik ben toen ik 18 was meteen begonnen met het motorrijbewijs (na het autorijbewijs) en toen ik net 19 was
motor gekocht en alles zelf bekostigd. Het rijbewijs hoef je maar 1 keer te halen, dus is éénmalige kostenpost (als je
hij niet ingenomen wordt tenminste  :wobblesign:) en de aanschaf prijs van de motor is even het dure :friends:

Maar zelf als student viel het best te doen vond ik ;D (€1500 á €1600 schoolgeld betalen elk jaar vond ik vervelender  :crazy:)
Want verder stelt de Wegenbelasting geen drol voor  :gaga:
WA verzekering (ja, oké, sommige willen all risk enzo, maar ff van het goedkoopste uitgaan) stelt geen drol voor  :gaga:
De motor is zuiniger dan mijn auto qua benzine verbruik  ;D
En verder qua onderhoud vind het ik het ook nog wel meevallen  :friends:

Het is maar net hoe duur je het wel maken met allemaal pimpin' onderdelen op je bike  ;)

Koop ff een iets minder dure motor en investeer even goed in de kledij  :yes: :friends:

Maargoed, dat is mijn mening  :friends:

Groeten,

Jelmer  :victory:

P.S. In 2010 zal ik ook aan de nieuwe helm gaan  :friends:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 13:03:33
motorrijden is duur

Valt wel mee toch??? Zelf als student valt het best te doen  ;D (€1500 á €1600 schoolgeld betalen elk jaar vond ik vervelender  :crazy:)

De aanschaf van de motor is wellicht even een dure aanwezigheid  :friends:

Wegenbelasting stelt geen drol voor  :gaga:
WA verzekering (ja, oké, sommige willen all risk enzo, maar ff van het goedkoopste uitgaan) stelt geen drol voor  :gaga:
De motor is zuiniger dan mijn auto qua benzine verbruik  ;D
En verder qua onderhoud vind het ik het ook nog wel meevallen  :friends:

Het is maar net hoe duur je het wel maken met allemaal pimpin' onderdelen op je bike  ;)

Koop ff een iets minder dure motor en investeer even goed in de kledij  :yes: :friends:

Maargoed, dat is mijn mening  :friends:

Groeten,

Jelmer  :victory:

P.S. In 2010 zal ik ook aan de nieuwe helm gaan  :friends:

Dat is vaak ook het probleem. Voor die 1000 extra zie je toch weer die net iets leukere motor op marktplaats staan.


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 22, 2009, 13:55:19
Vanmorgen zijn de airbag vesten binnen gekomen.  :ok: :ok:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: black bee op December 22, 2009, 14:29:32
neem er maar een paar mee tijdens de kartavond dan zullen we ze ff testen  :angel: :angel:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: milletuono op December 22, 2009, 14:39:00
Ik heb een textiel combi van REV-IT die zou waterdicht zijn maar dat is ie na 2 jaar niet meer. Ik denk dat wassen en dan behandelen met harmisol mss een oplossing kan zijn maar weet het niet zeker. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb ook een Probiker overal omdat ik eens op het circuit wilde gaan spelen. Ik ben van mening dat alle waar naar z'n geld is. voor mij is de overal momenteel goed genoeg. Ik heb er betere protectoren inzitten en als ik de baan op ga wil ik ook een body armour aan. Denk dat dat een spidi wordt.
Nu maar hopen dat ik alles nog pas na de kerst.
Dat is toch elk jaar maar weer een grote vraag.

sander


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 15:42:57
Gevonden!  ;D Een mooi pak  :ok: Ik neem dit jaar geen enkel risico   :D
(http://www.ernstvanderpasch.nl/archief/afbeeldingen/.formaat-600x600/fotos-90-afbeelding.jpg)

Nu nog op mijn motor zien te klouteren  :sorry:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: black bee op December 22, 2009, 16:05:45
vergeet je handschoenen niet  :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :rotfl2: :ok: :ok:


leer krimpt in de winter  :yes: :yes: :yes: :angel: :angel: :angel:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 22, 2009, 16:59:40
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooi motorpak en nou viel mijn oog op het zeer schappelijk geprijsde leren pak van motozoom. €180 voor een combiepak is namelijk niets! Alleen was mijn maat natuurlijk net uitverkocht  :(.
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E (http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=208459&bestand=208459_150_GEL_08.jpg&SID=6607090&SToken=6B10513FDE935B0E)

Wel leuk pakje dacht ik zo en past mooi bij mijn scheurijzer. Heeft iemand een vergelijkbaar pak gezien voor een schappelijke prijs? laat het me even weten!  :secret: groet

Mijn handschoenen zijn al duurder, wat denk je voor dat geld te krijgen dan. Kun je van de zomer net zo goed een motorjas kopen bij de Lidl


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ErikG op December 22, 2009, 18:09:57
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 18:23:04
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.

Handschoenen voor €30 euro gehaald op de motorbeurs (thinsulate). Prima dingetjes!!  ;)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: bmack op December 22, 2009, 18:26:43
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.

Handschoenen voor €30 euro gehaald op de motorbeurs (thinsulate). Prima dingetjes!!  ;)
ga gewoon naar de motorbeurs en koop gewoon een overjarig pak sommige gaan voor meer als de helft weg dus jij je zin voor weinig geld en toch een goed pak :ok:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ErikG op December 22, 2009, 19:33:50
trouwens dat pak dat je bovenin hebt staan is nog gewoon te koop in duitsland bij Louis en daar kost het 169.95

Als je weet welke maat je moet hebben kan je het daar gewoon bestellen, een linkje:

http://www.louis.de/_4069e45a13950682682162537ebf7be9ba/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=100&wgr=780&list_total=5&anzeige=0&artnr_gr=208458


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 22, 2009, 20:13:42
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 22, 2009, 20:21:31
Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.


Ahhh, sorry dat ik het zeg hoor... :help: maar ik dat vind ik beetje bullshit... :no: Je hebt wel geld voor een flinke motor om die te kopen  :no:
Oké, ik kan niet in je beurs kijken, maar zelf ben ik ook net afgestudeerd van mijn studie en het "arme student" gebruikte ik vaak ook uit de lol :wobblesign:,
maar als je een motorrijbewijs en motor kan betalen vind ik mezelf niet bepaald een arme student  ???  :no: (en ja, ik heb alles zelf betaald)

Dus had dan een 1 jaar ouder model RSV gekocht en had daarmee geld bespaard waardoor je vervolgens wel een pak kunt kopen van goede kwaliteit  :yes:
En led b.v. op de motorbeurs gewoon even goed op  :friends: Zitten vaak koopjes tussen, omdat het oudere modelijn is of omdat het qua maten de laatste zijn  :yes:
Maar wel even goed laten informeren over de maat enzo  :yes: Want dat is wel minder bij de motorbeurs, had toen ik mijn pak gekocht bij 5 stands een bepaalde maat terwijl de 6de stand zei... pfff dat is veel te groot man! En daar heb ik een pak gekocht, die kleiner was en vervolgens perfect zat qua maat  :ok:

Alleen volgens mij is hij nu gekrompen :wobblesign:, of ben ik gegroeit  :-X  :secret:

Maargoed... dat is mijn mening  ::)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 22, 2009, 20:24:24
En dit word door een ex student gezegd die er vijf jaar langer over gedaan heeft dan normaal.  :yahoo: :yahoo:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 22, 2009, 20:25:19
En dit word door een ex student gezegd die er vijf jaar langer over gedaan heeft dan normaal.  :yahoo: :yahoo:

Klein detailtje Henk  ;D, ik heb er een jaar korter over de opleiding gedaan dan normaal  :secret:  :rotfl2: :rotfl2:
Komt omdat ik dat bij mijn andere opleiding die ik afgerond heb die onderdelen al gehad had  :crazy:  :wobblesign:

Maargoed, maar weer verder on-topic  ;D

By the way, nogmaals...voor de ARA Clubleden zal er in het eerste deel van 2010 een Technische Avond over Veilige Motorkleding plaatsvinden  :victory: :ok:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Bear op December 22, 2009, 20:31:59
Ahh, kijk een lotgenoot! Ik ben ook een arme (nu ook baanloze) student en ik heb niet zomaar ff 1000 euries liggen voor een nieuw pak. Dus als het even kan koop ik hem goedkoper.


Ahhh, sorry dat ik het zeg hoor... :help: maar ik dat vind ik beetje bullshit... :no: Je hebt wel geld voor een flinke motor om die te kopen  :no:
Oké, ik kan niet in je beurs kijken, maar zelf ben ik ook net afgestudeerd van mijn studie en het "arme student" gebruikte ik vaak ook uit de lol :wobblesign:,
maar als je een motorrijbewijs en motor kan betalen vind ik mezelf niet bepaald een arme student  ???  :no: (en ja, ik heb alles zelf betaald)

Dus had dan een 1 jaar ouder model RSV gekocht en had daarmee geld bespaard waardoor je vervolgens wel een pak kunt kopen van goede kwaliteit  :yes:

Maargoed... dat is mijn mening  ::)

 :stupid: daar heeft ie wel een punt, een goed deftig pak is het belangrijkste van al! zou liever besparen op moto dan op pak  :bye:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: milletuono op December 22, 2009, 21:26:56
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector

Weet je ik ben eigenlijk banger dat mn motor beschadigd dan ikzelf :gaga: :gaga:
mss dat ik daarom wel voor een goedkoop pak gekozen heb ik weet het ook niet :sorry:
de volgende keer beter opletten maar waarop dat is de hamvraag


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ErikG op December 22, 2009, 21:30:49
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer.

ik werk zelf trouwens full-time maar sta nog altijd bij de uni ingeschreven omdat ik mijn thesis nog moet afschrijven. Ik studeer al meer dan 8 jaar  :wobblesign: (heb dan ook al een studie psychologie afgerond :P waar ik nog maar weinig mee doe  :angel: )

Had ik het geld dan kocht ik vast ook duurdere kleren, maar ik stel mezelf nog altijd gerust met het idee dat de kleren die ik heb gekocht (lookwell leren combi en buse tekstiel) gewoon zijn getest en veilig bevonden. (Ohja en ik heb onlangs nog een Dainese-combi gekregen :D )

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel verschil zou zitten tussen de resultaten bij een crash in het hier getoonde probikerpak en een crash 5 maal zo duur pak. (gaat er wel niet om hoe het pak er na de crash uit ziet maar, maar hoe de persoon eruit ziet). Maar ik kan me vergissen, in dat geval neem ik mijn woorden terug en koop ik nog voor de zomer een nieuw pak (was ik toch al van plan :P )


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: rsv mille evo op December 22, 2009, 21:39:56
Je betaald ook zomaar een paar honderd extra voor een bepaalde naam, maar er is ook wel verschil in gebruikt leer en de uitvoering van de stiknaden en protectie, dit wil niet zeggen dat elk wat goedkoper pak slecht is natuurlijk.


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Rossifumi op December 22, 2009, 21:53:31
Ja jij dan eens ff heel snel die thesis afronden!!  :rtfm: En geef mij ff tips want ik zit hier ook een partij te klooien met dat ding...zooo saai...  :no:

Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer.

ik werk zelf trouwens full-time maar sta nog altijd bij de uni ingeschreven omdat ik mijn thesis nog moet afschrijven. Ik studeer al meer dan 8 jaar  :wobblesign: (heb dan ook al een studie psychologie afgerond :P waar ik nog maar weinig mee doe  :angel: )

Had ik het geld dan kocht ik vast ook duurdere kleren, maar ik stel mezelf nog altijd gerust met het idee dat de kleren die ik heb gekocht (lookwell leren combi en buse tekstiel) gewoon zijn getest en veilig bevonden. (Ohja en ik heb onlangs nog een Dainese-combi gekregen :D )

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel verschil zou zitten tussen de resultaten bij een crash in het hier getoonde probikerpak en een crash 5 maal zo duur pak. (gaat er wel niet om hoe het pak er na de crash uit ziet maar, maar hoe de persoon eruit ziet). Maar ik kan me vergissen, in dat geval neem ik mijn woorden terug en koop ik nog voor de zomer een nieuw pak (was ik toch al van plan :P )



Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 22, 2009, 22:02:55
Spidi en Dainese hebben een ontwikkelings afdeling die nauw samen werken met de coureurs die door hun gekleed worden. Van beiden weet ik dat ze een lab hebben waar slijtage proeven gedaan worden.
De pakken van deze merken zijn dubbel gestikt met versteviging op risicovolle plekken en de duurdere pakken zijn de naden ook nog gelijmd.
Dat zal toch ook betaald moeten worden.

Shantal (Juf op het forum) is twee jaar geleden met ruim 100 km op der buik en handen aan het schuiven geweest en alleen der rits was samen gesmolten. Ze kwam er alleen achte dat der helm op der kin terecht was gekomen.

Eén voorbeeld is de airbag overals van Spidi en Dainese. Die zullen voorlopig door de goedkopere merken niet gemaakt kunnen worden. Het Spidi pak kost momenteel (niet schrikken) € 2000,--. Dit pak zou net zoals het Dainespak van Rossi en Lorenzo uitgevoerd worden met Bluetoot, echter Spidi kan een zekerheid geven van 99,8% van een goede werking, dus is het voorlopig nog uitgevoerd met een trektouwtje.

Even iets anders. Bij hoeveel mensen onder ons passen er twee vingerdiktes tussen de kin en de helm, weinig denk ik.


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 23:12:27
Ik ben het er mee eens dat een iets goedkoper pak niet per definitie een slecht pak hoeft te zijn. En natuurlijk zijn er verschillen met de veel duurdere pakken.  :no:
Ik heb wel hetzelfde pak geprobeerd in een andere kleurstelling. Die was nog wel in mijn maat. Heelaas heb ik geen ideale motorpak lengte. Dus een pak waar ik niet in samengeperst word is dan te breed.
Ik ben bang dat ik dan toch aan een maatpak moet wil ik mij in nieuw leder steken. Want het is wel heel belangrijk dat een leer pak ook goed zit.  :ok:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 23:15:43
als het van probiker is kan je ook even kijken of ze het misschien nog bij louis.de hebben ;)

en dat iets dat goedkoper is betekend niet automatisch dat het niet goed zou zijn.

Als ik (als arme student) al hoor dat jij handschoenen hebt van meer dan 180 euro schrik ik toch wel hoor!! De vraag of je dan ook wat extra voor het naampje betaald zal ik dan maar achterwege laten en een naam beschermd je ook niet bij ongelukken.

Hoef je echt niet van te schrikken hoor er zijn nog duurdere te koop. Wat ik alleen jammer vind is dat er zelden word gekeken naar het verschil van een pak van nog geen € 200 en eentje van € 1000. En  die verschillen merk je wel als je op je plaat gaat. En zeg niet ik ga niet op men plaat, want we gaan allemaal wel eens een keertje.
Je zou eens een goedkoop pak en een duurder van een goed merk naast elkaar moeten leggen na een valpartij dan koop je nooit geen goedkope kleding, laarzen, hanschoen en helm meer. Dan draag je zeker ook geen rugprotector

Waarom geen rug protector dragen?


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 22, 2009, 23:20:48
Spidi en Dainese hebben een ontwikkelings afdeling die nauw samen werken met de coureurs die door hun gekleed worden. Van beiden weet ik dat ze een lab hebben waar slijtage proeven gedaan worden.
De pakken van deze merken zijn dubbel gestikt met versteviging op risicovolle plekken en de duurdere pakken zijn de naden ook nog gelijmd.
Dat zal toch ook betaald moeten worden.

Shantal (Juf op het forum) is twee jaar geleden met ruim 100 km op der buik en handen aan het schuiven geweest en alleen der rits was samen gesmolten. Ze kwam er alleen achte dat der helm op der kin terecht was gekomen.

Eén voorbeeld is de airbag overals van Spidi en Dainese. Die zullen voorlopig door de goedkopere merken niet gemaakt kunnen worden. Het Spidi pak kost momenteel (niet schrikken) € 2000,--. Dit pak zou net zoals het Dainespak van Rossi en Lorenzo uitgevoerd worden met Bluetoot, echter Spidi kan een zekerheid geven van 99,8% van een goede werking, dus is het voorlopig nog uitgevoerd met een trektouwtje.

Even iets anders. Bij hoeveel mensen onder ons passen er twee vingerdiktes tussen de kin en de helm, weinig denk ik.


Dat lijkt me ook lastig :-\, nog even snel aan een trektouwtje trekken voordat je op je plaat gaat.
Ik zie het al voor me als je bij de TT bij het afstappen in een weiland van je motor aflazerd en je airbag ontploft waarna je vervolgens de hele dag als een michelin mannetje rondloopt  :rotfl2:  :rotfl2:  :rotfl2:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 23, 2009, 11:42:23
Ik denk anders dat het wel de toekomst wordt  :yes: En het werkt wel iets anders  ;)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: ARAssociate op December 23, 2009, 12:16:59
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp (http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp)

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: deBruijnJ op December 23, 2009, 15:01:10
Je betaald ook zomaar een paar honderd extra voor een bepaalde naam, maar er is ook wel verschil in gebruikt leer en de uitvoering van de stiknaden en protectie, dit wil niet zeggen dat elk wat goedkoper pak slecht is natuurlijk.

Viel me op toen ik een pak ging uitzoeken; het verschil kwa leer tussen de Alpinestars CR en Charger.. De laatste is 200 euro duurder ofzo, maar het leer ziet er heel anders uit (CR glimt meer en heeft meer structuur lijkt wel) en het leer van de Charger was ook veel soepeler..


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: 2 Fast 2 See op December 23, 2009, 15:15:22
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp (http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp)

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?

Ik zie alleen wel dat je met een "touwtje" aan je motor vast zit, of zie ik dat verkeerd? Moet je dat niet vergeten als je afstapt  ::) :crazy:
Alleen zal zoiets wel niet in leer verwerkt kunnen worden denk ik  ::)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: tuono-w op December 23, 2009, 16:06:09
Ook ooit begonnen met kwalitatief mindere materialen zoals kunststof jassen, leuk uitziende laarzen die altijd water doorlaten en helmen die niet al te duur waren.
Na 28 jaar motor-ervaring mijn huidige kleding-setje wat ik dagelijks aan heb maar eens opgeteld.
Oeffffff, kom toch over de 2250 euro, alles bij elkaar. :gaga: :gaga:

Maar idd dan heb je ook wat.
Mijn helm (4e Arai) is nu 2 jaar oud en zit nog als gegoten.
De motorlaarzen (daytona GTX), kosten een vermogen maar zijn na 100.000 km nog altijd waterdicht.
De kleding ook nog immer waterdicht (top serie kushitani) na eenzelfde kilometrage.

Voor de volledigheid in 2009 heb ik meer dan 40.000 km gereden, 30.000 woon-werk en 10.000 vakantie.
Dan zie je dat kwaliteit zich terug betaald.
Kijk je rond op de beurs in Utrecht dan kom je tot de ontdekking dat de echte kwaliteitsproducten maar weinig voordeel bieden (althans in mijn geval), 15-20 % is nog wel te scoren maar dan houdt het al snel op.


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: rolf op December 24, 2009, 10:42:51
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?

airbag, nouja
http://vimeo.com/6697911


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 24, 2009, 11:43:46
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp (http://www.youtube.com/watch?v=TX_YIr5CkDM&NR=1&feature=fvwp)

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?

Airbag vest kost net geen € 300,--


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: FastJ op December 24, 2009, 17:21:20
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?

airbag, nouja
http://vimeo.com/6697911

hé, nou zitten haar t**ten op d'r rug, nieuwe vorm van plastische chirurgie?


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: robz op December 26, 2009, 14:59:50
Het was ook maar een grap. Het ziet er erg degelijk uit. Ik zou liever met dan zonder airbag vallen.

Zeker het overwegen waard. Hoeveel kost zoiets sjaakie?

airbag, nouja
http://vimeo.com/6697911

hé, nou zitten haar t**ten op d'r rug, nieuwe vorm van plastische chirurgie?

hey henk ik zat voor komend jaar aan een nieuw all weather jack te denken van dainese met die airbag technologie hebbie hem al hangen?


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 26, 2009, 15:04:16
 :no: :no: :no: :no: :no:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: robz op December 26, 2009, 19:05:17
too bad

ben mijn voeringen van mijn aw jack kwijt dus moet sowieso op redelijk korte termijn IETS anders......


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op December 26, 2009, 19:23:46
too bad

ben mijn voeringen van mijn aw jack kwijt dus moet sowieso op redelijk korte termijn IETS anders......

Komt er eentje binnen van Spidi met balonnetjes  :yes: :yes:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Robopot op December 28, 2009, 13:26:03
Tja, zelf kan ik ook weer op zoek naar nieuwe kleding. Heb een (winterpak) van Kushitani, een zomer pak (2x gedragen) van Dane, een lerenbroek en een nylon kushitani zomer jack. Maar nu ben ik ruim 20 kg afgevallen en er gaat nog zo'n kilo of 7 vanaf  :yes:. Dat gaat natuurlijk niet meer op de motor. Alles wappert om je heen dan......
Zelf denk ik dat ik voor een leren broek en jack ga. Een heel pak is niks voor mij en leer zit toch wel prettig op de motor. Awel, maar kijken wat het gaat worden.
Jij succes met kiezen. Gr. Ronald


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: black R op December 28, 2009, 22:37:21
Hoi Appie vrienden,

Kijk eens bij restyle deze hebben hele goede motorpakken en combi's en niet te duur.
www.restyle.ws

Black R


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op Februari 15, 2010, 21:23:00
Waar je op moet letten bij de aankoop

In je motorkleding kom je labels tegen met teksten als ‘CE-goedgekeurd' en ‘getest volgens EN-normen'. De Europese klereregels strekken zich al uit tot in jouw motorjas. Wat houden die labels eigenlijk in? Aan welke eisen voldoet een kledingstuk als er een dergelijk ‘stempel' in staat? Zijn die labels te vertrouwen? Of naaien de Chinezen echt alles in alles bij opdracht van een container vol? En wat moet je met China? Op de Zwarte Markt koop je de labels gewoon per rol...

Protectoren

Onder protectoren vallen diverse beschermende delen in je kleding zoals knie-, elleboog- en heupbeschermers. Ze worden bij goedkopere kleding vaak optioneel aangeboden als ‘prepared for’ en kunnen dan in losse ‘steekzakken’ in de kleding gestoken worden. Wanneer deze berschermelaars voorzien zijn van een CE-markering moeten ze voldoen aan de norm EN 1621-1 - Beschermende kleding tegen mechanische belastingen voor motorrijders – En die beproevingseisen zijn omschreven.
Hoewel in de titel van die norm gesproken wordt over ‘beschermende kleding' gaat de norm in feite alleen over stootbeschermers. Wanneer het CE-keurmerk is aangebracht zijn de beschermers getest volgens dezelfde methode waarmee bijvoorbeeld ook protectoren in kleding voor vechtsporten worden getest. En de toques voor onze hokkieende medemensen. Het principe van de test is eenvoudig: de beschermer wordt op een voorgevormd stuk metaal gespannen dat dezelfde vorm heeft gevormd is als het lichaamsdeel dat de protector moet beschermen. Vervolgens laat iemand van een bepaalde vastgelegde hoogte een bepaald gewicht op de protector vallen en de hoeveelheid energie die de protector doorgeeft aan de spanvorm wordt gemeten. Er is onderscheid tussen niveau 1-producten en niveau 2-beschermers. De krachten die door een niveau 2-product doorgegeven zijn de helft lager dan bij een niveau 1-product. Het materiaal wordt verder getest op slijtvastheid door het met een bepaald gewicht op een draaiende bandschuurmachine te drukken en vervolgens te meten hoe lang het duurt voor het materiaal doorgesleten is. Voldoen de beschermers aan de in de norm vastgelegde grenzen dan is de protector goedgekeurd. Daarmee is nog geen CE-keur bereikt; ook de fabrikant moet aan een flink aantal eisen voldoen om uiteindelijk de CE-markering aan te mogen brengen. Maar dat verhaal vraagt te veel text in deze content.

Rugbeschermers

Als een beschermend deel in een kledingstuk de naam ‘beschermer' draagt, moet er een CE-keur op staan. Bij een recente test in Motoplus bleek overigens dat 7 van de 9 geteste rugbeschermers hun werk feitelijk niet goed deden. Dat kwam door creatief meetwerk van de fabrikanten. En daar zaten niet de minste namen onder. Ach, jou gezondheidswens is hun handel. En misschien werkt het ook spiegies tegen een hoge dwarsleasie. Bestel die Motoplus maar na. Kan vast nog wel via www.motoplus.nl . Zonder keurlabel op de prptector mag de beschermer officieel niet verkocht worden in de EU. Een methode om de regels te omzeilen is het beestje een andere naam te geven. Wordt er bijvoorbeeld gesproken over ‘dempingsmateriaal' in plaats van ‘beschermer' dan is de keuring niet verplicht. Een CE-keurmerk is overigens niet heilig; beschermers zonder CE-keur kunnen net zo goed prima bescherming bieden als wel gekeurde protectoren. Rugbeschermers worden getest volgens en moeten voldoen aan de norm EN 1621-2 - Rugbescherming voor motorrijders - Eisen en beproevingsmethoden. De testmethode is gelijk aan de hierboven beschreven methode voor overige beschermers. De hoeveelheid kracht die doorgegeven mag worden is echter een kwart tot de helft lager, maar altijd nog voldoende groot om je ribben te breken. Pogingen om de norm voor de kracht en energie naar beneden bij te stellen zijn echter door de kledingindustrie tegengehouden. Daar waren een paar redenen voor: rugbeschermers lijken er goed af te komen als de fabrikant aan kan tonen dat ze bij dezelfde test maar de helft of een kwart van de kracht doorlaten die een knie- of elleboogbeschermer doorgeeft. Bovendien was er een aantal fabrikanten dat hun rugbeschermers van een CE-merk had voorzien door ze te testen middels de EN 1621-1 norm, waarbij dus de toelaatbare krachten veel hoger zijn. Zeker bij rugbeschermers blijft het dus belangrijk om na te gaan volgens welke norm ze getest zijn. Een CE-markering volgens een verkeerde testmethode zegt immers niets over de bescherming die het product biedt. De normen voor protectoren en rugbeschermers zijn de enige normen die door de Europese Commissie aangenomen en gepubliceerd zijn. De normen die verder in dit artikel behandeld worden zijn wel opgesteld door een Europese organisatie (het CEN) maar zijn niet allemaal door de Europese Commissie overgenomen en dus nog niet allemaal officieel gepubliceerd.

Jassen, broeken en overalls

Materiaal voor jassen, broeken en overalls vallen onder de norm EN13595 deel 1-4. Deze normen gelden voor kleding die door beroepsmotorrijders wordt gedragen. Werkkleding dus. Naast de bij protectoren beschreven test voor slijtvastheid zijn er nog een aantal aanvullende testen. De sterkte van het materiaal wordt gemeten door een stuk van dat materiaal in te spannen in een houder. Aan een van de zijden van het materiaal bevindt zich een ballon met water, waarin druk opgebouwd wordt. Deze druk zorgt voor een spanning in het materiaal. Op een bepaald moment zal het materiaal scheuren; de hoogte van de druk in de ballon is een maat voor de sterkte van het materiaal. Tenslotte is er nog een snijtest; hierbij wordt getest in hoeverre het materiaal tegen schade door scherpe voorwerpen bestand is. En dan hebben we het niet over op de weg geschilderde haaientanden. De bovenstaande testen gelden dus alleen voor het materiaal, en niet voor de manier waarop het wordt verwerkt. Een leren pak gemaakt uit leer van de hoogste sterkteklasse is zo sterk als de zwakste naad; zodra die scheurt glij je alsnog met je vel over het asfalt. Ook hier geldt dus weer dat de norm weinig zegt over de daadwerkelijke bescherming die het kledingstuk biedt.

Handschoenen

De norm voor handschoenen is EN 13594. Net als bij bovenstaande normen geld deze alleen voor handschoenen die door beroepsmatige motorrijders gedragen worden. Naast de hierboven beschreven materiaaltesten wordt ook de handschoen als geheel bekeken: deze mag niet te snel van de hand loskomen wanneer er kracht op uitgeoefend wordt. Daarvoor zijn er de polsbandjes. Er wordt ook gekeken naar de afwerking: de hand moet goed afgeschermd zijn van eventuele metalen delen en de handschoen moet voldoende ver doorlopen boven de pols. Sterkte van de naden en snijweerstand van het materiaal worden getest volgens normen die vergelijkbaar zijn met die voor industriële handschoenen. En er is in Duitsland een schandaaltje geweest omdat een gerenommeerde kledingfabrikant een partij handschoenen in Bokkiebokkieland of Verweggistan had laten maken. De lokale producenten hadden echter bedacht dat het Kevlar dat in de handschoenen moest komen ook uitstekend geschikt was om in de voering van dubbelplusextra kogelvrije tulbanden en meer van dat soort bizarre kledij te verwerken.

Onzin?

Zijn de Europese normen dan zinlooi gemiauw dat ons alleen kost? JA! HERSTEL: Nee. De opgestelde normen op zich vormen een redelijk startpunt voor het beoordelen van de veiligheid van kleding. Het probleem is echter dat het voor het grootste deel om materiaaltests gaat en het lastig is de norm voor hele kledingstukken in wetgeving om te zetten. Hoe leg je bijvoorbeeld vast wat een motorjas is? Bovendien is er dan nog de handhaving; wie controleert of de fabrikanten die zeggen dat ze aan een norm voldoen, dat ook daadwerkelijk doen? Daar heb je ook weer dozen vol ambtenaren voor nodig. In dit licht gezien lijkt goede voorlichting aan de consument, bijvoorbeeld vanuit de kledingbranche zelf, een hanteerbaarder instrument. Misschien kunnen we TROS Radar er nog wel eens voorspannen. Wie kunnen er immers beter zeggen waar je bij kleding op moet letten dan de fabrikant en Antoinette Hertsenberg? In die aanpak zijn de producenten de Zwakste Schakel. `~En dat was dan weer van RTL. Je bent in dat geval van voorlichterij nog steeds afhankelijk van de producenten; als deze elkaar rugdekking geven heeft ook dit weinig zin.

Waar zelf op letten

Alle labels en stickers op kleding moet je dus met een korrel zout nemen. Maar waar kun je dan wel op letten wanneer je motorkleding koopt? Ga in elk geval naar een gerenommeerde zaak. Laat je daar in ieder geval uitgebreid voorlichten. Bedenk bij veel zaken dat ze er ook altijd een product willen verkopen, dus ook hun informatie is lang niet altijd objectief. Bovendien is voor het beoordelen van kleding een hoop specialistische kennis nodig, die lang niet bij alle verkopers aanwezig is. Neem een kledingkenner, iemand van het prettiger geboetseerde soort bijvoorbeeld, mee. Als die, of jijzelf merkt dat een verkoper M/V duidelijk uit zijn nek staat te zwatelen en je alleen maar iets aan wil smeren, ga dan gewoon op zoek naar een zaak met betere service. Gebruik vooral je gezonde verstand. Besef dat kwaliteit nooit voor de allerlaagste prijs komt. Neem dus de tijd en reserveer een realistisch deel van je budget om je kleding aan te schaffen. En koop de spullen die bij je rijstijl en motor passen. Pas je kleding aan aan het gebruik ervan; een BMW Fahrer die genetisch van rustig toeren rijdt veel minder lekker in een eendelige leren raceoveral met aerodynamische bochel, een hypersport en een korte broek gaan meestal ook niet echt samen. Zelfs niet als het om authentieke Oostenrijkse Lederhosen gaat.


Kortom een motorpak van Restyle, Motozoom of Probiker zal er zeker niet aan kunnen voldoen. Echter iedereen heeft een vrije keuze van aankoop


Bron: Motorblaadje


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Chrisz op Februari 16, 2010, 09:22:04
Goeie tip voor motorkleding:

http://www.tenkatemotoren.nl/outlet.php

Met name enkele Merk- combi's, overall's en helmen zijn zeer goed geprijsd!

Ik ben er vorige week een Arlen Ness 4292 combi gaan halen!
Was toe aan een nieuw pak, past goed bij de Mille en voor deze prijs kon ik het niet laten :P

Ze zullen ook in Utrecht staan met heel hun Outlet, maar ik wilde niet risqueren dat z'n mijn maat niet meer hadden :)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Sjaakie op Mei 01, 2010, 07:06:36
http://www.youtube.com/watch?v=MgJbPZiPzDc (http://www.youtube.com/watch?v=MgJbPZiPzDc)

Beetje overdreven, maar het is mogelijk

En het gevolg van GEEN goede kleding dragen

(http://www.usmra.com/repository/category/ppe/image00716.jpg)


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Velocemente op Mei 01, 2010, 08:36:37
Zou dat nou zeer doen als je daar zout op laat vallen? :crazy: :crazy:



Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: koekmans op Mei 01, 2010, 15:57:49
heb heel verandwoord mijn pakkie gekoch die opvalt
hoef ik tenminster geen mietenjasje aan


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: rsv mille evo op Mei 01, 2010, 22:59:53
Mooi pak  :worship:


Titel: Re: Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic)
Bericht door: Rossi 46 op Mei 02, 2010, 01:42:09
mooie combi  :ok:

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum