Aprilia-Riders

Techniek => RSV4, RSV Mille, Tuono, Falco, Futura => Topic gestart door: martin_rc op Januari 05, 2010, 00:05:15

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 05, 2010, 00:05:15
Hallo,

In Rubriek voorstellen heb ik mij voorgesteld,
De motor staat lekker binnen tot het voorjaar,
Maar loop wel alvast te denken aan wat er nog niet goed is.
Na een wat probleem volle start van mij herintreden in het motorrijden,
Zijn van de zomer de meeste problemen met de fiets opgelost.
Waar ik nu nog meezit is :

Afslaan bij terugschakelen, de motor toert zo snel terug dat hij het niet red om hem op zeg maar 1300rpm te houden.
Motor loopt verder goed stationair, ook bij start ( Warm en Koud )

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb is :

Bij de aanschaf van de motor vervangen :
Kettingset & Tandwielen,
Luchtfilter,
Oliefilter ( gelijk de grote + deksel ) en olie
2x NGK Iridium bougies.
alle vacuumslangen.
Motor variant 2 ivm met de Akrapovics.
Neusflap weer werkend gemaakt.
verdachte watertemp sensor vervangen.
bruine stekkers gelijkrichter/spanningsregelaar verwijderdt en gesoldeerd.

De opties die ik nog denk ik heb zijn :
Kijken of een vorige grapjas het vliegwiel gewicht misschien verwijdert heeft,
Het beter afstellen van de airbleed schroeven.
Ik heb dit willen laten afstellen bij een niet nader te noemen Ap dealer, maar die probeert het met een vacuummeter,
Dit werkt dus bij de modellen vanaf 2004 niet meer, ivm de lucht doorverbinding via de stationair stappenmotor.
De stationair stappenmotor doet denk ik zijn werk goed, daar het warme en koude starten perfekt gaat ( nadat ik alle andere EFI storingen en stationair hard draaien hiervoor opgelost had )
Ben zelf ook aan de gang gegaan met een vacuum meter en zie idd dat het niet zoveel uitmaakt met vacuum wat je met de airbleed schroeven doet.
Ik merk ook niet veel aan het stationair draaien, als je deze schroeven versteld.
Het enige wat misschien zou kunnen helpen is met CO afregelen, weet niet of iemand dit kan bevestigen en waar ik daar het beste voor terecht kan ??

Dus als er iemand met ideën is, kom maar op !!

gr Martin.



Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: klaaz op Januari 05, 2010, 03:16:13
Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Al moet ik zeggen dat je zelf al erg veel hebt gedaan en aardig op de hoogte lijkt te zijn.  :yes:

Is dat afslaan wetmatig? M.a.w. doet het altijd, of af en toe. Mijn vorige (ook 2004) wilde dat bepaalde periodes ook wel doen. Was ook afhankelijk van het weer, hoe warmer hoe vaker hij het deed. Een goed afstelsessie op de Dyno heeft dat grotendeels opgelost al heeft hij het ook daarna nog wel eens gedaan. Een iets hoger stationair toerental wil ook nog wel eens helpen.

Iets heel simpels, geen idee of het relevant is: Zijn de gaskabels goed afgesteld? En dan met name de kabel die de gasklep sluit. Kan die te strak staan en heeft dat het genoemde effect?

Doe eens een Dynosessie bij een specialist. Bijvoorbeeld HdeB in Sleen. Niet echt in de buurt maar ja, die dingen zijn er om mee te rijden nietwaar? :bye:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: black bee op Januari 05, 2010, 06:33:34
gasklephuis sensor ????

zou hem ook zeker even laten afstellen dan vinden ze het meestal wel

 :bye:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 05, 2010, 07:10:48
klinkt inderdaad misschien als een herhaling, maar niet elke Aprilia dealer heeft genoeg kennis in huis, afstellen bij een Aprilia dealer met (zeg maar iets) meer kennis geeft een wereld van verschil.

Echter deze groep Aprilia dealers wordt steeds kleiner, geef Roke, Moto2000 of Star Twin eens een kans en waarschijnlijk heb je meer resultaat dan een andere.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: Mille Merckel op Januari 05, 2010, 08:21:18
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 05, 2010, 18:59:35
Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: Droeftoeter op Januari 05, 2010, 20:14:47
Oud model zou ik zeggen TPS afstelling. Mijn sloeg ook af bij aftoeren toen hij default waarde -1 aangaf. Opnieuw het ding geijkt en klaar.
Nieuw model, geen idee  :no:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: Mille Merckel op Januari 05, 2010, 20:52:38
Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.


Bij JMD in Zuid-Limburg met een 4 gastester.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 06, 2010, 07:28:45
Citaat
Ik heb dat euvel ook gehad en na een goede afstelling was het zo als opgelost.

En waar heb je hem dan laten afstellen, en wat is er afgesteld ??

gr Martin.


Bij JMD in Zuid-Limburg met een 4 gastester.

dat bedoel ik


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: berilia op Januari 07, 2010, 15:52:58
Hallo,

In Rubriek voorstellen heb ik mij voorgesteld,
De motor staat lekker binnen tot het voorjaar,
Maar loop wel alvast te denken aan wat er nog niet goed is.
Na een wat probleem volle start van mij herintreden in het motorrijden,
Zijn van de zomer de meeste problemen met de fiets opgelost.
Waar ik nu nog meezit is :

Afslaan bij terugschakelen, de motor toert zo snel terug dat hij het niet red om hem op zeg maar 1300rpm te houden.
Motor loopt verder goed stationair, ook bij start ( Warm en Koud )

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb is :

Bij de aanschaf van de motor vervangen :
Kettingset & Tandwielen,
Luchtfilter,
Oliefilter ( gelijk de grote + deksel ) en olie
2x NGK Iridium bougies.
alle vacuumslangen.
Motor variant 2 ivm met de Akrapovics.
Neusflap weer werkend gemaakt.
verdachte watertemp sensor vervangen.
bruine stekkers gelijkrichter/spanningsregelaar verwijderdt en gesoldeerd.

De opties die ik nog denk ik heb zijn :
Kijken of een vorige grapjas het vliegwiel gewicht misschien verwijdert heeft,
Het beter afstellen van de airbleed schroeven.
Ik heb dit willen laten afstellen bij een niet nader te noemen Ap dealer, maar die probeert het met een vacuummeter,
Dit werkt dus bij de modellen vanaf 2004 niet meer, ivm de lucht doorverbinding via de stationair stappenmotor.
De stationair stappenmotor doet denk ik zijn werk goed, daar het warme en koude starten perfekt gaat ( nadat ik alle andere EFI storingen en stationair hard draaien hiervoor opgelost had )
Ben zelf ook aan de gang gegaan met een vacuum meter en zie idd dat het niet zoveel uitmaakt met vacuum wat je met de airbleed schroeven doet.
Ik merk ook niet veel aan het stationair draaien, als je deze schroeven versteld.
Het enige wat misschien zou kunnen helpen is met CO afregelen, weet niet of iemand dit kan bevestigen en waar ik daar het beste voor terecht kan ??

Dus als er iemand met ideën is, kom maar op !!

gr Martin.




Waarschijnlijk een dynamo die stuk gaat


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: bmack op Januari 07, 2010, 16:49:53
denk het ook aan je dynamo leon snek heeft het ook gehad bij zijn 2004 rsv  als dat zo is een ruil dynamo er in ben je voor 125 euro klaar met nieuwe olie nieuwe pakking o ringetje aftap plug en een een ruil dynamo en 2 uurtjes sleutelen en klaar is die.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 07, 2010, 22:47:00
BMack,
Klinkt aannemelijk, alleen ik heb van de zomer de Bruine stekkers vervangen en de Dynamo gemeten ivm de EFI storingen die ik had,
Ik weet de waardes niet meer uit m'n hoofd, maar waren gelijk aan werkplaats handboek opgave, en over alle drie de Fasen gelijk, geen sluitingen naar massa.
Tevens ook m'n massa's toen nagemeten, en een extra massa gelegd vanaf gelijkrichter naar blok.
Mijn EFI problemen waren trouwens de Spanningsregelaar ( en gelijkrichter ).
Na ongeveer elke start gooide de spanningsregelaar na enkele minuten er iets van 18,5volt ( op accu gemeten, dus werkelijk VEEL hoger daar de accu het dempt ) uit voor 3 tot 10 á 20 seconden.
Dit zorgde ervoor dat de ECU over de zeik ging en allerlei spannende dingen liet gebeuren ( lopen op 1 cilinder, optoeren of afslaan, bokken, enz, ) uitlezen met axone gaf dan bv : injectors onderbroken, hoge oliedruk, bobine onderbroken, enz. ( bij deze axone sessie ook gekeken of tie variant II stond en de TPS geresset. )
contact gehad met Carmo Electronics Helmond ( via het amerikaanse forum ??? )
Deze adviseerde om eerst de Massa's na te kijken, dit gedaan en toen alsnog een nieuwe gelijkrichter/spanningsregelaar besteld.
Deze vervangen en voila een nieuwe motor, geen EFI's meer en na een paar ritjes een perfect lopende motor.
( er werd mij door Carmo uitgelegd dan de ECU na elke spanningsklap overnieuw opstart en de sensor waardes van de motor gaat "inleren" )
resultaat herkende de motor niet meer terug !!
In de rubriek ff voorstellen had ik al aangegeven dat de motor bij diverse dealers herkend werd als het problemen kind
vandaar dat de vorige eigenaar hem zo goedkoop wegdeed, want deze had er waarschijnlijk al een zak met geld aan uitgegeven, en wilde hem wel graag kwijt, waarschijnlijk had hij hem voor mijn proefrit al een tijdje warm gereden, zodat het voor mij ( na 10 jaar niet gereden te hebben ) aardig aanvoelde.

Maar terug naar de Dynamo,
Misschien kan ik er in voorjaar als tie weer naar buiten mag ( staat nu in mijn Magazijn ) een autoaccu parallel aanzetten en dan de Dynamo en gelijkrichter loskoppelen, kijken of het een spanningsdip is ??

gr Martin.

nb als er mensen zijn die interesse hebben in het vacuum verhaal, die is ook wel spannend en apart !!



Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: Hallieknar op Januari 08, 2010, 11:32:14
Je dynamo is aan 't overlijden :yes: :yes:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad bij mijn Blade'2005,... toch zeker 1,5 jaar sporadisch last van gehad (werd overigens door Honda onder fabrieksgarantie vervangen  ;))
Wanneer de motor en dus ook de dynamo op bedrijfstemperatuur komt begint de narigheid.

Heb je al een lege accu gehad?


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: bmack op Januari 08, 2010, 14:05:37
je gelijkrichter heeft hem een tik gegeven de de binnenste ring van je dynamo is verbrand en moet nu zo zijn best doen du hij heeft v d of morgen de geest 


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: berilia op Januari 08, 2010, 14:27:41
misschien  een kleine tip , ook maar gekregen vanuit Italie , de meeste dynamo`s  op de rsv gaan stuk omdat er te weinig olie in het blok zit, dat vinden we ook terug in onze werkplaats. bij bijna alle dynamo`s die wij hebben vervangen ,zat er ook daadwerkelijk teweinig olie in het blok,
Daarom komt het ook relatief vaak voor op vakantie.

Het is maar een tip.  8)


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 08, 2010, 17:09:35
misschien  een kleine tip , ook maar gekregen vanuit Italie , de meeste dynamo`s  op de rsv gaan stuk omdat er te weinig olie in het blok zit, dat vinden we ook terug in onze werkplaats. bij bijna alle dynamo`s die wij hebben vervangen ,zat er ook daadwerkelijk teweinig olie in het blok,
Daarom komt het ook relatief vaak voor op vakantie.

Het is maar een tip.  8)

Met dank aan Pedro zijn kennis  8) :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 08, 2010, 23:02:32
ok, wil best geloven dat ik aan een nieuwe dynamo moet,
Wat ik vreemd vind is dat hij het altijd doet, warm en koud.
Dus als hij stationair loopt en je geeft gas en draait het gas rustig dicht,dan blijft hij lopen.
Maar als je het gas open draait tot zeg 3000 á 4000 rpm en de gashendel laat terugschieten dan slaat hij meestal af.
Vandaar dat ik het wilde testen met een accu parallel, en de dynamo losgekoppeld,
Ik heb trouwens ook geen accu problemen, heb wel voor de zekerheid de accu vervangen gelijk met de gelijkrichter.
Maar voor dat dit gedaan was heb ik er een  maand of 2 ( korte ) stukjes mee gereden, en geen accu problemen gehad,

Weet er ook iemand de relatie tussen te weinig olie in het blok en kapotte dynamo ??
Ik heb de rechter carterdeksel niet open gehad, maar dacht dat hier geen olie achterzat ???
Er kan toch geen olie bij een dynamo ??

gr Martin.

nb vandaag noch even wat Carbon er opgezet, nl, de stukken die lucht van de Fan's via de zijkuip naar buiten geleiden. :ok:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: berilia op Januari 09, 2010, 13:43:16
Als je met teweinig olie rijd , word het blok net wat warmer, kan de dynamo niet tegen.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 16, 2010, 21:54:17
Ben er inmiddels achter dat er wel olie in het linker Carterdeksel komt en de Dynamo dus ook door de olie gekoeld zou moeten worden  :sorry: wat me ook opgevallen is dat de linker carterhelft zeer heet wordt ???

Ik heb vorige zomer de olie ververst en met warme motor draaiend na een ritje gepeild op tussen min en max in.

Heb ook begrepen dat er dynamo's zijn met dikkere windingen en betere isolatie voor de RSV, weet iemand waar ik die vandaan kan halen, kan ik deze ook nog tijdens de winterstop vervangen.

Hoop ik dat hiermee het laatste probleem is opgelost.

Wat ik wel vreemd vind ( en ik wil gerust m'n dynamo vervangen ) is dat niemand ( met kennis van zaken ) reageert op het voorstel om met een auto draaiend parallel aan de motoraccu gekoppeld, en de dynamo en gelijkrichter losgekoppeld de motor te starten en dan te kijken of het probleem weg is.

Het probleem is er namelijk zodra de motor gestart wordt en niet meer harder stationair loopt tijdens het opwarmen.
zodra hij dan normaal stationair ( 1200 /1300rpm ) loopt doet hij het afslaan nagenoeg constant door een tikje gas te geven en dan de gashendel los te laten, ( schieten )
In de praktijk met rijden gebeurd het alleen tijdens het terugschakelen, het is dan ook zeer moeilijk om te proberen tijdens het terugschakelen om het gas op te vangen.

gr Martin.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: black bee op Januari 17, 2010, 10:05:47
ik reageer dus niet op je voorstel omdat ik dus geen technische kennis van zaken heb  ;D


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: Tuono GR66 op Januari 17, 2010, 21:10:35
Ik heb (ooit)  een Honda XR600 gehad met afslaan problemen.

Deze wilde ook niet goed stationair draaien. Na gas los laten >> afslaan.

Hierbij bleek het blok te veel wrijving te hebben door een slecht 'lager.

Als ik jouw opmerking lees over de linkerkamt heet worden  , moet je de oorzaak denk ik zoeken in die extra wrijving.
Dit kan ook door een defecte dynamo veroorzaakt worden of een lager probleem.
Ik ken de rotax blokken onvoldoende om verder een oordeel te geven.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 17, 2010, 22:37:31
Eens ff kijken of ik wat kan betekenen.

Hij doet het alleen als hij op temperatuur is toch? Wat je zo kunnen proberen is als de motor stationair draait met warme motor, Het stationaire toerental opschroeven tot zeg 2000 rpm (kan dat met het model wat je hebt?). Als je dan gas geeft en weer loslaat en hij blijft lopen dan is je stationair motor of de sensor die het stationair mengsel bepaald niet goed.
Normaal gesproken ziet de ecu dat gasstand 0 is en dat stationair mengsel vereist is de stationair motor geeft een vaste hoeveelheid lucht voor het gewenste toerental wat is ingesteld. Er is sprake van stationair toerental wanneer gasklepstand 0 is
Vermoedelijk heeft de hoge laadspanning waar je mee te kampen had een van je sensoren beschadigd of er zijn wikkelingen beschadigd in een van de componenten die het stationair toerental regelen.

Als je dynamo zwaar gaat lopen als de motor warm is zou je het volgende kunnen onderzoeken.
Bij koude motor draai de bougie's eruit en draai aan de linkerkant van je blok de dop (grote inbus) los die voor de krukas zit.
Wel voordat de bougie's eruit gaan ff schoon blazen dat er geen vuil in de cilinders valt
Steek een inbusdop of inbussleutel in de krukas
Als je nu de motor kunt rondraaien zonder eigenaardige bijgeluiden en de motor draait soepel rond heb je geen overmatige zwaar lopende lagers in het blok.
Je voelt wel de weerstand van het kleppen mechanisme.
Draai de bougies erin en maak alles dicht. Start de motor en laat m op temperatuur komen. Liefst goed warm tot de koelfannetjes aan gaan.
Herhaal dan bovenstaande test nogmaals als de motor dan moeilijk rondraaid of moeilijker dan koud. Dan is het wss iets in de motor.

Wat je ook kan checken is de nokkenassen maar dat is mss te ver gezocht
1e check is de merktekens a.d.h.v. het wph en t.o.v. elkaar of je een verschil ziet in de top van de nok. Ten opzichte van elkaar verschillend is niet goed.
Als dit het geval is is het serieus fout. De nokken verschuiven alleen onder extreme omstandigheden. Dan heb je kromme kleppen  maar dat betwijfel ik want dat merk je wel dan loopt hij gewoon erg slecht.

succes
Sander


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: TuonoPeet op Januari 18, 2010, 06:44:54
BMack,
Klinkt aannemelijk, alleen ik heb van de zomer de Bruine stekkers vervangen en de Dynamo gemeten ivm de EFI storingen die ik had,
gr Martin.

nb als er mensen zijn die interesse hebben in het vacuum verhaal, die is ook wel spannend en apart !!

dat de dynamo warm wordt kan kloppen, is niet verkeerd, hij wil vermogen leveren, dynamo losnemen en kijken of je probleem over is is nooit verkeerd ( pas op nooit accu losnemen onder het draaien!!!)

is dat vacuum verhaal wat je nog niet verteld hebt niet een aanwijzing?
staan de luchtschroeven niet te ver dicht?
hij moet in elk geval eens serieus worden afgesteld..

bel anders ff VJ motorsport in Sommelsdijk (wilco) en leg hem het probleem voor, heeft er wel verstand van


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: black bee op Januari 18, 2010, 08:40:41
bij een 04 kan je niet zomaar met een schroevendraaier je stationair regelen  :no:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 18, 2010, 09:56:52
Stationair toerental is idd alleen met Axone te regelen.
Ik heb de Klepspeling en de Nokkenas timing al nagekeken, geen probleem.
( alleen met koude motor hoor je 1 nokkenasketting spanner tikken als je de motor met de hand draait )
Dat hij het alleen doet als tie op temperatuur is komt omdat de Stationair regeling ( na het starten ) de motor een seconden of 10 á 20 wat harder laat lopen.
Ik bedoel dus niet dat de motor door en door warm moet zijn voordat tie het doet.
Ik ga zelf steeds meer in het Dynamo verhaal geloven !!
Zal proberen of ik in de aankomende dagen ( weken ) tijd heb om hem ff tevoorschijn te halen.

Over het vacuum, motor bleef vorig jaar toen ik hem net had, vanaf de start ( koud ) tot minstens 10 á 20min rijden hard stationair lopen ( 2000 á 2300 rpm ).

Na zeer lang zoeken en het vervangen van alle vacuum slangen, ben ik er eindelijk achter gekomen dat er onder het Gasklephuis bij de rubbers die het gasklephuis met de inlaatspruitstukken verbinden het probleem zat !!!

Deze machetten hebben een uitsparing in zich voor de slangenklem waarmee ze het gasklephuis vasthouden.
Haaks op deze uitsparing zit weer een uitsparing welke bedoelt is om wat ruimte te crëeren voor de Imbusbouten waarmee de manchetten aan de inlaatspruitstukken vastzitten, nu bleek dat door de slangenklemmen de sparingen voor de imbusbouten iets ( Minimaal ) open staan, dus ook een vacuumlek geven !!!!!!
Je kan aan de binnenkant van de manchetten een spoortje zien waar de valse lucht langs kon.

resultaat hoog stationair totdat de motor zo warm wordt dat ook de inlaatspruitstukken warm worden en uiteindelijk dit beter afdichte en de motor normaal ging lopen.

oplossing : haakse sparingen tov de sparing voor de slangenklem voorzien van een laagje rtv kit laten drogen en weer monteren, starten en binnen 10sec loopt de motor gelijk normaal stationair.

Nu nog idd ook eens serius laten afstellen, ik hoor zelf nagenoeg geen verschil bij het afstellen van de airbleed schroeven, dus maar eens naar de expert !!!

gr Martin.




Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 18, 2010, 21:18:29
Stationair toerental is idd alleen met Axone te regelen.
Ik heb de Klepspeling en de Nokkenas timing al nagekeken, geen probleem.
( alleen met koude motor hoor je 1 nokkenasketting spanner tikken als je de motor met de hand draait )
Dat hij het alleen doet als tie op temperatuur is komt omdat de Stationair regeling ( na het starten ) de motor een seconden of 10 á 20 wat harder laat lopen.
Ik bedoel dus niet dat de motor door en door warm moet zijn voordat tie het doet.
Ik ga zelf steeds meer in het Dynamo verhaal geloven !!
Zal proberen of ik in de aankomende dagen ( weken ) tijd heb om hem ff tevoorschijn te halen.

Over het vacuum, motor bleef vorig jaar toen ik hem net had, vanaf de start ( koud ) tot minstens 10 á 20min rijden hard stationair lopen ( 2000 á 2300 rpm ).

Na zeer lang zoeken en het vervangen van alle vacuum slangen, ben ik er eindelijk achter gekomen dat er onder het Gasklephuis bij de rubbers die het gasklephuis met de inlaatspruitstukken verbinden het probleem zat !!!

Deze machetten hebben een uitsparing in zich voor de slangenklem waarmee ze het gasklephuis vasthouden.
Haaks op deze uitsparing zit weer een uitsparing welke bedoelt is om wat ruimte te crëeren voor de Imbusbouten waarmee de manchetten aan de inlaatspruitstukken vastzitten, nu bleek dat door de slangenklemmen de sparingen voor de imbusbouten iets ( Minimaal ) open staan, dus ook een vacuumlek geven !!!!!!
Je kan aan de binnenkant van de manchetten een spoortje zien waar de valse lucht langs kon.

resultaat hoog stationair totdat de motor zo warm wordt dat ook de inlaatspruitstukken warm worden en uiteindelijk dit beter afdichte en de motor normaal ging lopen.

oplossing : haakse sparingen tov de sparing voor de slangenklem voorzien van een laagje rtv kit laten drogen en weer monteren, starten en binnen 10sec loopt de motor gelijk normaal stationair.

Nu nog idd ook eens serius laten afstellen, ik hoor zelf nagenoeg geen verschil bij het afstellen van de airbleed schroeven, dus maar eens naar de expert !!!

gr Martin.




Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma :ok: om ermee te mogen werken.
Ik vind hem erg goed en hij kan goed analiseren. Is mijn bescheiden mening althans :victory:
Dat is mss 40 minuten vanuit Ridderkerk. Ik weet iig dat de motorzaken uit de buurt allemaal bij hem komen als ze er zelf niet uitkomen.
Als je wilt weten om welke zaken dan laat je het maar weten krijg je ze per pm. Ga nu geen antireclame maken vind ik ook weer niet nodig ;)
En die gasten van Kickstart komen ook bij hem.

Succes


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 18, 2010, 21:38:50
Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 18, 2010, 22:07:23
Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 18, 2010, 22:21:10
Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.

Eh.....Rolf
Ik bedoel niet Peter den Heyer maar de naam komt me wel bekend voor....... help me eens.

Voor martin
Kms motoren (Marko)
Slachthuiskade 14a
0174 240730

Mocht je m spreken doe hem dan maar de groeten van Sander
 


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 19, 2010, 06:59:44
Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.

Eh.....Rolf
Ik bedoel niet Peter den Heyer maar de naam komt me wel bekend voor....... help me eens.

Voor martin
Kms motoren (Marko)
Slachthuiskade 14a
0174 240730

Mocht je m spreken doe hem dan maar de groeten van Sander
 

Peter = Peter van Motor SportSchool Holland, die vaak op zolder te vinden is. Maar tegenwoordig ook Assen, Ledenon en spaanse circuits doet.
http://www.motorsportschool.nl/home.aspx


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 19, 2010, 22:20:42
Citaat
Ik weet in Poeldijk ook nog wel een tuner met axone aparatuur een een diploma  om ermee te mogen werken.
Heb je ook een adres ( webadres ) en of naam van deze meneer uit Poeldijk, is idd lekker dichtbij !!!

gr Martin.


dat is zeker dichtbij, ik rij elke dag door Poeldijk en weet dat Peter den Heyer er zijn kantoor/shop tegenwoordig heeft achter vd Arend.

Eh.....Rolf
Ik bedoel niet Peter den Heyer maar de naam komt me wel bekend voor....... help me eens.

Voor martin
Kms motoren (Marko)
Slachthuiskade 14a
0174 240730

Mocht je m spreken doe hem dan maar de groeten van Sander
 

Peter = Peter van Motor SportSchool Holland, die vaak op zolder te vinden is. Maar tegenwoordig ook Assen, Ledenon en spaanse circuits doet.
http://www.motorsportschool.nl/home.aspx

Ja das die gast met die nieuwe duc toch? (niet echt nieuw maar pas gekocht)
Tenminste ik denk dat ik weet wie je bedoeld.
Ik was mn appie een beurt aan t geven bij marko, Toen heb ik nog ff met hem staan praten omdat ie vroeger altijd met aprilia's reed op t circuit


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: rolf op Januari 20, 2010, 07:26:07
Peter is de organisator van circuittrainingen en volgens mij rijd hij al jaren op Kawasaki, maar dat kan veranderd zijn.

De oude eigenaar van BSW is één van zijn vaste instructeurs.


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 20, 2010, 17:03:34
Peter is de organisator van circuittrainingen en volgens mij rijd hij al jaren op Kawasaki, maar dat kan veranderd zijn.

De oude eigenaar van BSW is één van zijn vaste instructeurs.


Nou de werel bestaat wel uit veel peters zeg.
Dan weet ik niet zo 123 wie je bedoeld maar die naam .............nou ja ik kom er nog wel op.
Bij kms staat wel eens die soes 750 ter reparatie (of 1 van de soezen kan ook). Die is volgens mij ook van motorsportschool.

Laat het verder maar zitten hoor is een beetje of topic
sander


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: milletuono op Januari 23, 2010, 13:32:53
Peter is de organisator van circuittrainingen en volgens mij rijd hij al jaren op Kawasaki, maar dat kan veranderd zijn.

De oude eigenaar van BSW is één van zijn vaste instructeurs.


Nou de werel bestaat wel uit veel peters zeg.
Dan weet ik niet zo 123 wie je bedoeld maar die naam .............nou ja ik kom er nog wel op.
Bij kms staat wel eens die soes 750 ter reparatie (of 1 van de soezen kan ook). Die is volgens mij ook van motorsportschool.

Laat het verder maar zitten hoor is een beetje of topic
sander


Ja ik weet het weer....................
Peter den Heyer alias Peter de Glijer ;D
Ging nogal eens naast de baan dacht ik en was altijd in het kielzog van de pitspoezen te vinden.
Vandaar de bijnaam Glijer  :rotfl2:


Titel: Re: Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ??
Bericht door: martin_rc op Januari 30, 2010, 21:12:57
Nou, klein beetje update,

Na kontakt met Sevior ( dynamo's ) en Marko van KMS Motoren, welke beide zeiden kan haast niet de Dynamo zijn.
Heb ik hem vandaag ff naar buiten gehaald, voor de deur gezet gestart en warm gedraaid.

Bij meten op de dynamo @ 4000rpm heb ik iets meer dan 60Vac op alle drie de Fasen.
Spanning op de accu bij Stationair draaien 14,1 tot 14,2 volt met dynamo en zonder dynamo 12,9 volt.

Nadat hij volledig warm gedraaid was, geprobeerd en slaat geregeld af bij gas geven tot 4000rpm en dan los laten schieten, hetzelfde wat hij vorig seizoen ook deed bij het terugschakelen tijdens het rijden.

Spanning gemeten terwijl het gebeurd, blijft gewoon stabiel geen dip.
Dan zonder dynamo alleen op eigen accu en ook parallel met een autoaccu extra erbij, blijft af en toe afslaan.

Volgens mij wordt de conclusie dus toch :
TPS resetten,
Airbleed's laten afstellen,
CO meten of stationair mengsel niet te rijk is,
Stappen motor voor stationair is niet snel genoeg om hem op te vangen, ( heb natuurlijk in het begin toen ik de motor had gekocht voor de EFI problemen opgelost waren ( spanningsregelaar ) af en toe 18 volt op het systeem staan, misschien heeft de stappenmotor schade opgelopen.

Ga binnenkort ook nog iets heel engs doen,  :help:

Ik moet de Rem en koppelingsolie vervangen, daar dit volgens mij al heel lang niet gebeurd is, is gewoon geel / bruin.
Maar heb nu wel een goed werkende achterrem.
Dus hoop dit ook zo te houden, als ik dan hier op het forum lees is het niet vanzelfsprekend dat tie werkt  :sorry:

gr Martin.

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum