Aprilia-Riders

Techniek => RS -50, -125, -250, scooters, MX e.d. => Topic gestart door: rs 125 corser op Augustus 29, 2010, 00:25:00

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Aprilia Rs 125, polini 160cc en rotax122 licht bewerkt op de rollenbank
Bericht door: rs 125 corser op Augustus 29, 2010, 00:25:00
(http://img214.imageshack.us/img214/6127/dynopolini160cc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/214/dynopolini160cc.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Omdat de rotax 122 was vastgelopen en het even kon duren voordat hij terug zou zijn een cheap 160cc polini cilindertje aan geschaft en gemonteerd.
Hij deed het best aardig gezien dat de uitlaat en luchtfilter standaard is en de carburateur een std 28mm is.
30.6 pk

(http://img690.imageshack.us/img690/4955/dynopolini160cc2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/690/dynopolini160cc2.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ik heb toen de bijhorende kop erop gezet omdat de binnenkop een uitgedraaide rotax 122 kop was.
32.4 pk met mooie koppellijn die bij 22.1nm blijft steken:)

(http://img217.imageshack.us/img217/6041/dynorotax122.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/217/dynorotax122.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Omdat het bigend op was de originele cilinder terug geplaatst.
Die is licht bewerkt en heeft ook een Wössner zuiger meegekregen.
33.8pk






Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Augustus 29, 2010, 00:26:26
Je kan nog een keer klikken voor een groter plaatje.
Sorry voor de matige kwaliteit.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Augustus 30, 2010, 22:09:56
Ziet er goed uit  :ok:
Ik ben eens benieuwd naar de mijne. Die staat op 22 achterwiel pk's zonder goed werkende powervalve.

Maar hoe zit dat met die Air/fuel?
Hoe hebben ze dat gemeten? Lambdasonde er in ofzo?


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Augustus 31, 2010, 20:39:05
Goed gezien, met lambda idd.
Mijn vraag was al of dat wel werkt met tweetakt, vanwege de olie in de brandstof.
Maar een sluitend antwoord heb ik niet gekregen.
De sensor zal in iedergeval wel een zwaar leven hebben.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 02, 2010, 11:43:53
Blijkbaar werkt het wel met lambda sonde en dat heb ik mij eigenlijk dikwijls afgevraagd.
 Een lambda sonde vergelijkt de zuurstof in de uitlaat met de zuurstof in de buitenlucht, wekt een kleine spanning op en geeft die door naar buiten (ecu of in dit geval de testbank).

Want ge ziet bij het hoger vermogen, dat hij wat rijker staat afgesteld, dus ik denk dat het zeker wel betrouwbaar is.
Ik denk dat het niet heel erg is, ik heb ooit een opel astra turbo gehad (zelf gebouwd) en daar moest de turbo binnen voor revisie. De blauwe rook kwam constant naar buiten en de lambda sonde bleef goed werken (ik had er een instrumentje voor). Ook eens proberen, want waar ik op de testbank ga, is al een ouder systeem, maar werkt wel nog altijd.

Als ik meer weet, zal ik het hier bij posten, of als je het liever niet hebt open ik er zelf eentje  ;)


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Kefke op September 02, 2010, 12:25:25
Vind het zo'n vreemde meting. Normaal toch in 6de versnelling ofzo en dan van onder doortrekken tot boven niet?
Zodat je 1 mooie lijn krijgt?

En waarom stopt die op 140?


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 02, 2010, 20:00:07
Ik denk dat 140 snel genoeg is om vermogen te meten.

Je haalt er niet veel meerwaarde uit om in 6e helemaal tegen topsnelheid alles eruit te persen.
Je ziet de curve netjes vloeiend lopen door het hele toerengebied en dat is zowat het voornaamste.

Elke testbank kan wat vermogen schelen met elkaar.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 03, 2010, 17:49:33
Als ik meer weet, zal ik het hier bij posten, of als je het liever niet hebt open ik er zelf eentje  ;)
Geen probleem je mag dit topic kapen voor alles waar we iets wijzer van worden  :ok:

Ik denk in iedergeval dat als je a/f goed wilt meten (zinvoller bij turbo motoren dan bij onze 125cctjes) toch een eigen wideband zal moeten gebruiken
want bij een dynocenter worden toch altijd slecht/rijk/racebrandstof setupjes getest en die zijn gewoon slecht voor de sonde.
Een goede sonde heeft ook een functie om hem af en toe te kalibreren.

Die 140 is nog met 15tands voortandwiel en is nu 16 en toen heb ik hem even kortstondig op de 155 gehad.
Heb het idee dat er iets van 165 op de teller inzit, maar ga dat ws niet direct uitproberen.
Ik zou hem wel eens willen vergelijken met iemand die een standaard 125 met licht bewerkte poorten heeft.
Ben blij dat de Polini niet zo slecht is als ik vaak lees :)


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Kefke op September 05, 2010, 09:28:32
Ik had een volledig stock RS125 en die liep 170km/u op de teller.
Hij had nog vermogen over, maar dan ging ik in de rode zone.
Dus hij kan gerust sneller.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 05, 2010, 12:27:34
De originele vertanding was voor nog een tandje groter, en achter nog 2 kleiner maar hij rijd prima en top is toch niet zo interessant op een rs.
Ik kwam deze tegen met alle mods slechts  ;) :P 29,4pk  http://il.youtube.com/watch?v=4GtyoQI6N9E&feature=related


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Kefke op September 05, 2010, 12:31:01
Top is idd niet zo belangrijk.
Maar ik had vanvoor een tand groter genomen, zodat ik wat minder moest schakelen.
Reed volgens mij beter zo.

En ik miste mijn top wel als ik achter de mille's aan reed, dan moest ik gas lossen omdat ik tegen het rood zag en kwamen ze rond mijn oren gevlogen alsof ik stil stond -_-'

Aja, als je wat autosnelweg wilt doen is het ook handiger om een tand meer voor te hebben. Zo blijft de powervalve net dicht tegen 120.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 11, 2010, 12:44:47
Top is idd niet zo belangrijk.
Maar ik had vanvoor een tand groter genomen, zodat ik wat minder moest schakelen.
Reed volgens mij beter zo.

En ik miste mijn top wel als ik achter de mille's aan reed, dan moest ik gas lossen omdat ik tegen het rood zag en kwamen ze rond mijn oren gevlogen alsof ik stil stond -_-'

Aja, als je wat autosnelweg wilt doen is het ook handiger om een tand meer voor te hebben. Zo blijft de powervalve net dicht tegen 120.


Je hebt gelijk, net even getest en met 140 ga ik het rood in (11toeren)
Als de ketting op minder wordt, ga ik eens kijken of ik de ideale vertanding kan berekenen.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 20, 2010, 20:07:24
Hele rare dingen meegemaakt vandaag ???

Vermogen stop echt net voor 10.000 tpm, niet storend tijdens het rijden, maar er zit meer potentieel in. Hij heeft ook maar 23 achterwiel pk's.
De sproeiers een klein beetje aangepast en op de testbank gaat hij goed door alle toeren, de dip rond is 5.500 roeren is bijna weg.

Wijzigingen die gemaakt zijn:

- Naald: Armste stand
- Hoofdsproeier: 165 - 175
- Luchtfilterkast: restrictie weg van de twee inlaatpijpjes.

Resultaat: Koppel genoeg en mooie vermogensafgifte, tot ik op straat kwam.
Gas helemaal open: Pruttel pruttel... Testbank geen probleem ???
Geef ik 3/4 gas trekt hij wel door. Dus van het moment dat ik de hoofdsproeier aanspreek houdt hij er mee op.

Back to the drawing board noemen ze dat. Ik vind het raar dat het niet goed werkt.
Ik dacht er de originele uitlaat terug onder te zetten, maar die zijn ze vorige week komen ophalen  ::)

Dus binnenkort meer nieuws.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 21, 2010, 20:23:47
Ik heb het rubber van het luchtfilter er gewoon inzitten en een 128 sproeier in de 28mm carburateur.
De originele uitlaat schijnt gewoon goed te zijn, die jongen die mijn rs heeft gedaan kreeg er bij zijn eigen rs (125cilinder)ook niet meer vermogen uit
met een ander pijpje.
Als je er een beetje gevoel voor hebt moet je een heel eind kunnen komen met zelf afstellen, de eerste run die je op mijn dyno ziet
is wat ik er zelf uit kreeg, een kleine 3pk lager en liep niet al te slecht.
Maar om het echt mooi te krijgen moet je toch naar een specialist en dat kan je mis het beste doen nu zodat er geen gevolg schade komt.
Uitdraai en afstellen heb ik 70euro betaald geloof ik.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 22, 2010, 06:32:53
De volgende afspraak staat op 6 oktober.

Dan neem ik ook de originele (28mm) carb. eens mee om het verschil te zien.
Ik had er alleen een helse schrik voor omdat de vorige cilinder redelijk wat detonatieschade had met deze carb.

Ondertussen heb ik de hele bovenkant van het luchtfilterhuis verwijderd en rijdt erg goed moet ik zeggen.
Juist het topverogen blijft achter en wat meer herrie
Dus tegen dan hoop ik wel een beter afgesteld ding te hebben.
En dan de uitlaat nog he, stom dat ik hem heb verkocht verleden week, maar we zullen zien.

Ik ben het niet moe ofzo, het is een uitdaging om hem zelf zo goed mogelijk te krijgen.
Maar een testbank kun je dan niet missen op dat gebied.

Maar jou setting ga ik zeker eens proberen.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 22, 2010, 21:04:12
Ik wil zeker niet zeggen dat je het moet laten doen, maar om er 100% maximaal plezier van te hebben is een pro een goede optie!
Zelf doen is natuurlijk wel leuker, maar als het een cilinder kost of iets aan levensduur is het meteen al weggegooid geld.
Mijn rs heeft wel nog een aangepaste originele binnenkop dus niet die van Polini.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 23, 2010, 10:02:50
Het is op mijn vorig werk, dus qua prijs valt het zeker mee, en ik kan een hoop zelf doen.
Juist de lambdasonde onbreekt en dat is wel jammer (gemakkelijker).

Ik heb al verschillende motoren getuned, maar een 2 takt is erg gevoelig (naar eigen ervaring) voor verandering en ik heb er praktisch geen ervaring mee behalve de RS, daarom spreekt hij mij ook zo aan en om die reden kruipt er wat meer tijd in voor mij.
En het moet zeker goed zijn, want een vastloper in de bocht of zo is niet echt aan te raden  ;D

De 28 mm zal misschien niet slecht zijn, maar ik speel graag op 'safe'.

En een run of twee op de testbank zal er niet direct een gat in branden in het ergste geval, maar proberen zeker weten...


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 24, 2010, 00:05:41
Een gat in de zuiger branden zal niet zo snel gebeuren maar de kleinste detonatie kan extreme gevolgen hebben, dat kan in één run gebeurd zijn.
Heb je de squish band goed gezet?


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op September 24, 2010, 18:56:30
De cilinderkop is ook van Polini, dus ga ik er van uit dat de squish wel ok is.
Er is voor de rest niks aan bijgewerkt dus...


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op September 29, 2010, 20:24:54
Meten is weten! welke van de drie voetpakkingen zit er tussen?


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 02, 2010, 07:09:06
Euhm, drie verschillende ???
Ik wist niet dat er drie verschillende maten in te krijgen zijn. Je kan ze zelf wel maken uit verschillende soorten papier, maar ik dacht dat er maar 1 voetpakking te krijgen was.

Sla me dood. Dan weet ik niet welke. Maar ik ga gokken op een originele die Polini erbij levert.
Gisteren heb ik de 28 mm carb. toch eens gemonteerd en hij rijdt een stuk beter. Zeker in het middengebied en goede vooruitgang en hij rijdt over de hele lijn beter.

Dus even laten staan tot woensdag en de bank op en het verschil bekijken.

Ik heb er ook een K&N kelkje opgezet omdat die open luchtfilterbak niet erg leuk was om mee te rijden. Maar mijn mening over K&N staat hier wel ergens op het forum.

Een originele cilinderkop is geen optie omdat ik er geen originele bijhad toen ik hem kocht.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Oktober 03, 2010, 01:58:47
Er zitten 3 pakkingen in de polini kit, de kop heb ik er niet op omdat deze er niet bij zat.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 03, 2010, 06:58:07
Ah OK, ik heb hem wel onlangs vervangen toen hij helemaal open is gegaan, maar niet bij stil gestaan dat er verschillende pakkingen inzaten.

Het verschil in de koppen zal er wel zitten tov origineel.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het goed is, alleen al om het feit dat de ontwerper (Polini in dit geval) daar rekening mee moet houden en dat zij hier de nodige berekeningen hebben gemaakt.

En ik zie mezelf niet zomaar even in de cilinderkop draaien/frezen.
Op welke waarde zit jij dan? Ik heb hem nog niet gemeten.

En ben je zelf helemaal tevreden met je nieuwe prestaties, want je rijdt er al even mee rond nu.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Oktober 05, 2010, 07:11:15
Het doel van het goed zetten van de squish is de perfecte verbranding behalen. Je kunt niet zomaar een
voetpakking gebruiken, dit is namelijk bepalend voor de squish.
Als je squish ruimte verkeerd is kan hij gaan pingelen,hierdoor krijg je gaten in je zuiger.
Miijn kop is aangepast op de grotere boring van de polini cilinder, omdat ik die van polini niet had.
Dat heeft dus niets met niets met wel of niet voldoen van die kop te maken, je kan hem dus gewoon behouden
alleen even de juiste pakking scoren geeft meer dan het duurste uitlaatje.
0.8..



Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 05, 2010, 18:29:51
Hmmm, ik dacht vooral voor de compressie. Hoe hoger, hoe beter, maar hoe sneller detonatie kan optreden. Met als gevolg de welbekende vastlopers, verbrande zuigerveren, zuigers etc...

Te verhelpen door vooral '98 ron te tanken, die is standvaster en voorkomt detonatie.
Dus de squish afstellen lijkt me zeker goed om het maximum eruit te puren, maar dat hoeft voor mij niet per sé. Een ideale afstelling voor licht toegenomen cilinderinhoud is voor zeker voldoende. Maar ik denk dat mijn 34mm carburator een andere afstelling heeft dan de standaard Aprilia instelling omdat hij helemaal niet goed rijdt of naar behoren rijdt met die carb. erop.

Ik zal eens kijken of ik morgen wat grafieken kan meenemen, want ze staan wel allemaal op de pc, maar de testbank is al van een iets ouder caliber en de pc die er aan hangt is van de tijd oten 'The sims& en 'rollercoaster tycoon' de best verkochte pc spelletjes waren.

Voor mij is het het belangrijkste dat hij goed loopt en met de 28 mm carb loopt hij goed (voorlopig), beter als de 34 mm. Ik kan de squish wel eens meten, maar niet als hij op de bank staat, dat kan ik beter thuis een doen in de vrije tijd. Ik heb het hier en daar al eens gezien en horen vallen, maar er zelf nooit op gelet eigenlijk.

Tja, 2 takt is een ras appart he. Maar bedankt voor de toelichting.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 06, 2010, 20:38:57
Vandaag en vorige week toch een paar uurtjes op de bank gestaan en ik begin te geloven dat de uitlaat niet helemaal goed is voor de RS 125 die er nu onder zit. Vanalles geprobeerd, maar er komt echt niet meer uit als dit:

De blauwe lijn:
- 34 mm carb.
- H(oofd)S(proeier): 155
- Dichte luchtfilterbak
- Naaldstand 3
- Slecht werkende Powervalve

De groene lijn:
- 28 mm carb.
- HS: 130
- Naaldstand 2
- K&N kelk

(http://img715.imageshack.us/img715/2227/afbeelding3e.jpg)

De blauwe lijn;
- 34 mm carb.
- HS 165
- Naaldstand 2
- Restrictie uit luchtfilterbak

Groen: IDEM als vorige

(http://img180.imageshack.us/img180/1817/afbeelding2wk.jpg)

Blauwe lijn:
- 34 mm carb.
- HS 170
- Naaldstand 1 (armste)
- Luchtfilterbak helemaal open

Groen:

IDEM

Het koppel van de 34mm is wel beter, waarschijnlijk door de betere vuillingsgraad. Zeker bij de eerste run, maar dit is niet meer teruggekomen???

(http://img192.imageshack.us/img192/4939/afbeelding4u.jpg)

In het middengebied blijft hij echt hangen en op de top houdt hij al op 10.000 tpm op met vermogen te leveren. Dit kan niet worden veroorzaakt door verkeerde sproeiers. Mijn gedacht moet er een andere uitlaat op.
Hier kan het vermogen niet gewonnen worden met een grotere of kleinere sproeier.

Afstelling nu:

- 28 mm carb.
- HS 130
- Naaldstand 2
- K&N kelk
- Technigas uitlaat

Misschien als ik tijd en goesting heb eens een originele er onder vijzen. Dit kan wel wat pk's schelen denk ik...
Maar ze groeien niet op elke straathoek  :)


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Oktober 13, 2010, 17:53:26
Welke ecu gebruik je?
Een originele uitlaat zal je niet aan 8 pk helpen.
Zal eens kijken waar ik de uitdraai heb gelaten en ze eens over elkaar leggen.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 16, 2010, 23:30:14
OK.

Welke ECU weet ik niet. De ontstekingmodule is er een die geknipt is.
Hij rijdt echt veel beter als ervoren, je kan er normaal mee rijden zonder te moeten terugschakelen ofzo in de lagere toeren.

Maar ja, qua vermogen kan iedere testbank wel schelen. Maar de grafiek ziet er mooi en vloeiend uit.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: *Thomas* op Oktober 20, 2010, 16:26:46
Allemaal leuk en aardig, maar waarom rijden jullie met een polini 160cc? Uit de originele cilinder haal je meer vermogen...


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Oktober 22, 2010, 18:02:01
Zal best zijn, maar het waarom staat er wel zo'n beetje tussen.
Ik ben tevreden met 30 echte pk's en een mooie powerband.
Dat mensen op het www elkaar napraten en een polini kit niets vinden doet me weinig.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Oktober 23, 2010, 17:24:57
Ik had er geen originele bijzitten, dus de Polini moest eigenlijk wel.
Maar zoals eerder vermeld moet niet elke pk eruit gepuurd worden.
Ik ben zelf ook tevreden over het vermogen en de curve.

Vergelijken met een 4 takt gaat natuurlijk wegens beperkte longinhoud.
Maar op zo'n ding een paar pk's eruit halen voel je wel.



Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Jarno23 op Januari 07, 2011, 18:33:33
bedankt hier kan ik wel wat mee! :)


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: *Thomas* op Januari 10, 2011, 18:51:24
Ik zou zeggen, zoek ergens een originele cilinder (124cc dus) en stel die goed af ism die 34mm carb (richtlijn sproeier met origineel filter rond de 155), zet je squish iets krapper dan origineel en ga dan eens banken...

Dit is geen kritiek, maar het zal de hele boel echt ten goede komen. Die polini kits zijn echt waardeloos.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Januari 13, 2011, 20:18:47
Die 160cc's zijn net zo waardeloos als mensen die mensen die hem afstellen.
Een ongeveer sproeier nemen, met een ongeveer Squish, een ongeveer rotax122/123 clinder met bijhorende 122/123 uitlaat combineren met een 34mm
zal natuurlijk wel tot een winnende combo leiden.
Dat het met de 28mm beter lukt geeft alleen maar aan dat het een kwestie van afstellen is, een grotere is nou éénmaal net wat lastiger afstellen.
Omdat alles in de racerij gebaseerd is op 125 is er veel ervaring mee, maar dat wil niet zeggen dat de Polini zonder meer waardeloos is.
Ga lekker verder in een eigen topic met je 125 vs polini standpunten zonder argumenten.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: *Thomas* op Januari 15, 2011, 13:26:43
Euhm...grappig...

Ik kan vanop een afstand niet meer aangeven dan 'ongeveer', elke 2takt gedraagt zich immers anders, dat begrijp je vast wel met al je afstelkennis.

Feit is dat 'alle' aftermarket onderdelen zijn afgestemd op 125cc, niet op 160cc. De uitlaat, die in het geval van 2takt een vrij belangrijke rol speelt bijvoorbeeld, zal zeker niet minder goed presteren op een 125cc dan op een 160cc. Als je het volle potentieel van die cilinder wil benutten, moet die uitlaat wel geschikt zijn voor die 160cc, misschien kan je iemand een opmaat pijpje laten bereken en/of lassen, genoeg mensen in de 2takt wereld die dat kunnen.

Verder gaf ik als sproeier 155 aan omdat dat op mijn 125 met 34mm het beste liep, Itakura van dit forum  (met zijn 125cc SP) zat ook ergens rond die maat. ik reed met een TYGA pijp, hij met een arrow corsa dacht ik. Alleszins, begin bij die maat en ga daarop verder.

Wat de squish betreft, je hebt drie pakkingen zitten in een standaard setje, een dikke die een squish geeft van 1.3 (erg ruim dus) en twee andere geven een lagere squish, maar ik weet niet meer precies hoeveel dat was. Alleszins, ik gebruikte de standaard pakking omdat ik op safe speelde, itakura had een squish van 0,9 denk ik, beetje krap volgens velen, maar dat ding liep perfect en bleef heel.

Wat de carb betreft, 34 en 28 loopt allebei erg goed, mijn voorkeur ging naar die 34mm (vlakschuif). Zowiezo ben ik voorstander van een arifilterbox en niet zomaar een KenN filter er achter hangen, die standaard 'doos' is groot genoeg en maakt voldoende air flow mogelijk. Daarnaast houdt het toch meer viezigheid uit je carb.

Thomas


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Januari 16, 2011, 02:25:03
Nou ik weet niet of je het topic hebt doorgelezen maar met de standaard carb, airbox en uitlaat haalt de rs dit vermogen zonder dat ze de klant tevredenheidsfuctie nodig hadden.
Met een 34mm en een uitlaatje gaat hij het vast niet minder doen en zijn ze gelijkwaardig denk ik.
Ergens een piekje van een paar pk meer en op de rest van het toerenbereik weer inleveren is niet waar ik naar opzoek ben.
Ik lees alleen dat de polini waardeloos is en dat vind ik dan wel een sterk statement zonder enig argument.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: Danduy op Maart 25, 2011, 14:44:43
Afgelopen met tuning (voorlopig dan).

Mijn RS 125 zijn ze net komen ophalen.
En hij reed echt goed sinds de laatste afstelling.

Ik ga straks een kijken voor een 2000 RS 250 Harada replica.
Die 125 heeft toch wel een indruk achtergelaten. Dus zo'n 250 moet zeker de moeite zijn.
Ik heb er nog nooit mee gereden.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Juli 30, 2011, 17:41:00
Vind het zo'n vreemde meting. Normaal toch in 6de versnelling ofzo en dan van onder doortrekken tot boven niet?
Zodat je 1 mooie lijn krijgt?

En waarom stopt die op 140?

Sorry voor de late reactie, maar de run was niet zo zeer gericht op vermogen maar bedoelt om hem af te stellen.
Hij stopt bij 140 omdat hij dan al te ver het rood in gaat, en dan te veel vermogen inlevert denk ik.


Titel: Re: Rs 125 154cc dyno
Bericht door: rs 125 corser op Augustus 13, 2011, 19:49:29
Even de Polini kop gemonteerd die ik laatst gevonden had.
Het was toch geen weer om te rijden  :bad:
Klinkt weer wat potenter in iedergeval :)

(http://img263.imageshack.us/img263/3504/polin.th.jpg)

Polini kop samen met bewerktekop en de originele bewerkte cilinder die nog even op de plank blijft.

http://imageshack.us/photo/my-images/263/polin.jpg/



Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op Augustus 27, 2011, 17:25:41
*edit* dyno naar voorpagina


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op Augustus 31, 2011, 20:49:04
En op de weg? Erg veel verschil?


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op September 07, 2011, 18:32:35
En op de weg? Erg veel verschil?

Tot hij vastliep was ik zeer tevreden..
Binnenkort zal ik het verschil met de std cilinder vermelden.


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op September 07, 2011, 22:57:16
Oei, minder goed nieuws dan  ???


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op September 10, 2011, 23:15:04
Het kan wat langer duren voordat we weer rijden, want ik ga meteen voor een revisie van het onderblok.


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op September 11, 2011, 07:43:21
Dat is wel jammer allemaal.
De mijne zit ook nog altijd niet in elkaar en ik heb de indruk dat we nu toch een beetje de nazomer aan het krijgen zijn.

Succes met de operatie  ;)


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op September 14, 2011, 15:58:28
Er was altijd wel een onderdeeltje voor de rs in bestelling en het weer zat ook niet mee.
Maar het blok is eronder vandaan en is bij de specialist, dus we zullen zien of we er nog mee rijden dit jaar.


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op September 15, 2011, 10:43:42
(http://img839.imageshack.us/img839/794/img0010hs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/839/img0010hs.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


 :kwijl:


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op September 15, 2011, 20:06:56
Ja hoor... Ik ben benieuwd naar de volgende uitdraai.

Ziet er goed uit allemaal.


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op December 03, 2011, 23:14:00
(http://img440.imageshack.us/img440/9863/rs125012.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/440/rs125012.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Drijfstang had aan de bovenkant van het big-end over 180graden schade.
De 180 graden aan de onderzijde van het big-end is gewoon netjes.
Jammer dat het niet helemaal overkomt op de foto.
Morgen lekker verder sleutelen.

 


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op December 11, 2011, 18:52:08
Toch leuk he, zo'n tweetakt  :ok:


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: rs 125 corser op December 13, 2011, 19:20:37
Ik hoop dat het leukste nog komt  ;)
Van de week misschien afstellen op de bank als het weer een beetje meewerkt.


Titel: Re: Rs 125 154/160cc rollenbank test
Bericht door: Danduy op December 13, 2011, 19:31:46
Ik hoop dat het leukste nog komt  ;)
Van de week misschien afstellen op de bank als het weer een beetje meewerkt.

 ??? bank staat toch binnen


Titel: Re: Aprilia Rs125cc met polini 160cc en rotax122 bewerkt op de dyno
Bericht door: rs 125 corser op December 15, 2011, 17:55:16
Om een basis afstelling te krijgen mochten al heel wat keren de fietsen de schuur uit, brommer eruit, brommer warmdraaien, fietsen de schuur in, motorkleding aan, de straat uit rijden...
dan meteen een dikke regenbui en proberen de windstoten de baas te blijven.
Dat de rollenbank binnen staat is wel een mooi vooruitzicht maar ik moet er net even te ver voor rijden.

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum