Aprilia-Riders

Techniek => RS -50, -125, -250, scooters, MX e.d. => Topic gestart door: emielfellinger op Oktober 09, 2010, 12:44:58

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Update
Bericht door: emielfellinger op Oktober 09, 2010, 12:44:58
Zo maar eens even een update van de problemen van dit seizoen,

Vond het dit jaar maar eens tijd om een top end te gaan doen.
Netjes alle spullen besteld (allemaal origineel suzuki)
Zo gezegd zo gedaan en op een zaterdag morgen rustig begonnen met blok los en uit elkaar te halen
Horizontale cylinder was geen probleem maar toen ik de verticale los begon te halen...... :bad:
Lijkt te krappe squish / detonatie schade. Paar dikke groeven in de cilinder.
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto 3.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto6.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto 7.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto 11.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto 12.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/foto 14.jpg)

Al met al een beetje een domper.
Cilinders weg gestuurd naar ATM voor nieuwe nicasil laag. Nieuwe zuigers mee gestuurd voor de exacte maten.
Bij Vince gelijk nieuwe inserts en o-ringen besteld. Koppen gestraald en daarna zwarte coating erover.
In de week dat alles weg was de RS maar eens grondig schoon gemaakt en de bak olie ververst.
Spullen van ATM terug gekregen en zag er weer als nieuw uit.

(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed3.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed4.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed5.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed6.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed7.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed8.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/fixed9.jpg)

Was wel even een werkje om de olie nippels weer " vast " in het blok te krijgen maar locktite 748 doet wonderen.
Hierna de oliepomp getest volgens WP handboek en alles werkte prima na wat afstellen.
Heb de sproeiers 1 maat vergroot (280/290) om zeker te zijn dat het niet te arm loopt in het begin.
Deze winter zet ik em weer terug naar std 270/280.
Alles weer rustig in elkaar gezet. Eerst 6 voledige heat cycles gedaan alvoren te gaan rijden.
Eerste 100 km niet boven 6000rpm en veel laag in toeren vol gas zodat zuigerveren zich kunnen "zetten" Daarna tot 500km rustig aan en af en toe wat hoger qua toeren.
Vanaf 500km tot 1000km wel rustig aan maar vaker vol open en ff goed door trekken.
Nu loopt ie prima alleen staat ie met huidige sproeiers overduidelijk TE rijk. Vol gas stottert ie enorm bij hoge toeren en rookt als nooit tevoren. Als ik dan iets gas terug neem dan trekt ie prima door en de rook is zo goed als weg.
(http://www.blaatblaat.nl/pics/result.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/result3.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/result4.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/result5.jpg)

Ik had al tijden dat ik toch eens een anders dashboard wilde hebben en eigenlijk naast mijn originele kuipset ook nog een 2e. Na wat zoekwerk is de keus voor dashboard gevallen op de Translogic.
Was redelijk simpel op wat doormeten en soldeerwerk na.
(http://www.blaatblaat.nl/pics/dash 1.jpg)

Kon recent ook nog mooi een MK2 kuipset op de kop tikken die nu naar de spuiter gaat.
Word helemaal met de hand gepoten in MS Aprilia Italia Corse 2005 kleuren.
Tevens heb ik bij Tyga al andere steuntjes besteld en een andere rem en koppelings hendel.

(http://www.blaatblaat.nl/pics/ms%20white 3.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/ms%20white 2.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/ms%20white 1.jpg)

Moet nog wel op zoek naar een gebruikt voorspatbord en ben al bezig met het aanpassen van het subframe zodat zowel de Mk1 als de Mk2 kuipset past. De originele Mk1 kuipset word dan aankomend voorjaar helemaal weer in originele loris reggiani kleuren gespoten.
Nog een hoop werk te doen maar houd je van de straat  ;D


Titel: Re: Update
Bericht door: rolf op Oktober 09, 2010, 18:57:09
wat een gaaf dashboard, heb je een duidelijk aansluitschema. Je brengt mij gelijk op een idee.

Waarom heb je een ontluchting op de powervalvedeksels zitten, ben je bang dat er teveel olie in komt te zitten


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Oktober 09, 2010, 19:05:09
wat een gaaf dashboard, heb je een duidelijk aansluitschema. Je brengt mij gelijk op een idee.

Waarom heb je een ontluchting op de powervalvedeksels zitten, ben je bang dat er teveel olie in komt te zitten

Handleiding was erg handig en duidelijk wat aansluiten betreft. Maar ik heb nu wel een schema speciaal voor de RS op papier staan.

PV onluchtig gaat er binnekort ook weer af. Tis stukje olie afvoer omdat er toch behoorlijk wat uitkomt maar heb toch liever wat extra smering op de pv's dus vandaar dat de dichte deksels er weer op gaan.


Titel: Re: Update
Bericht door: MatthijsA op Oktober 10, 2010, 21:29:18
Netjes allemaal hoor  :yes:
Wat kost zo´n teller nou  ??? Had al eens gezocht maar heb nooit en nederlandse dealer kunnen vinden  :no:


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Oktober 10, 2010, 22:34:29
Netjes allemaal hoor  :yes:
Wat kost zo´n teller nou  ??? Had al eens gezocht maar heb nooit en nederlandse dealer kunnen vinden  :no:

Omgerekend met huidige britse pond incl verzendkosten ongeveer 500 euro kwijt.


Titel: Re: Update
Bericht door: Danduy op Oktober 13, 2010, 15:25:07
Jammer van al die kosten man, maar wel een erg mooie fiets.

Ik ben hard aan het twijfelen. Mijn RS 125 staat te koop maar ik weet nog niet wat ik moet nemen:

- Een RS 250
- Supermotard (KTM, Husqvarna)

Ik rij heel erg graag met de 125, maar ik kom toch wat longinhoud tekort om deftig mee te rijden.

De RS is echt een mooie fiets en die dingen rijden echt erg leuk, goed en vol vertrouwen.
Maar met de supermotard is het echt speeltijd. Maar de tijd is er niet voor om hem te verkopen, dus tijd genoed om na te denken.

Veel succes met het verdere verloop en 'keep posting'  ;)


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Oktober 14, 2010, 09:53:15
Jammer van al die kosten man, maar wel een erg mooie fiets.

Ik ben hard aan het twijfelen. Mijn RS 125 staat te koop maar ik weet nog niet wat ik moet nemen:

- Een RS 250
- Supermotard (KTM, Husqvarna)

Ik rij heel erg graag met de 125, maar ik kom toch wat longinhoud tekort om deftig mee te rijden.

De RS is echt een mooie fiets en die dingen rijden echt erg leuk, goed en vol vertrouwen.
Maar met de supermotard is het echt speeltijd. Maar de tijd is er niet voor om hem te verkopen, dus tijd genoed om na te denken.

Veel succes met het verdere verloop en 'keep posting'  ;)

Thx,

Ik rij / heb een RS omdat ik ze lekker vind rijden en het ook een kunst is om er "goed" mee te rijden.
Maar boven alles heb ik ook een RS omdat ze er gewoon enorm mooi uitzien en je gewoon met een RS iets apparts hebt. Kijk no offence maar ik hoef geen motor waar ik er bij tourtochtje al 10 van tegen kom.
RS is gewoon geen 12 in een dozijn motor. Tevens kan je er een hele hoop zelf aan doen en moet zeggen dat ik het onderhoud en werken aan de RS bijna net zo leuk vind als het rijden erop. (buiten de $$ om dan )
2 takt zie je al bijna niet en het worden er alleen maar minder jammer genoeg.


Titel: Re: Update
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Oktober 14, 2010, 17:10:28
Nette update.

Heb je de brug van de uitlaatpoort wel laten doen? Anders heb je binnenkort motorschade...

Enig idee wat de oorzaak is geweest van de schade?


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Oktober 14, 2010, 17:33:30
Nette update.

Heb je de brug van de uitlaatpoort wel laten doen? Anders heb je binnenkort motorschade...

Enig idee wat de oorzaak is geweest van de schade?

Yup,
Uitlaatspijl terug leggen doen ze std bij nieuwe nicasil laag bij ATM.
Heb er inmiddels alweer aardig wat km's opzitten en alles loopt nog goed.
Moet em alleen binnekort een keer goed laten afstellen bij PS


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op November 09, 2010, 23:31:53
Zo weer even korte update.
Mk2 kuipset tijdje terug naar de spuiter gebracht.
Ze zijn nog niet helemaal klaar maar alvast korte update,
Ondertussen bezig met de semco koel slangen kit en subframe achter aan te passen voor Mk2 kuipen set.
Heb ook een paar andere inserts besteld
Combustion chamber volume:             11.5cc
Compression ratio:                             11.8 : 1
Squish ground clearance:                     0.8mm
Squish angle:                                     1.5°
Squish area:                                      40%
Sparkplug hole ground clearance:        7.3mm
Base gasket thickness:                       0.5mm (standard)
Frame aan de voorkant moet ik nog uitzoeken of dat wel past of dat ik een Mk2 front frame moet zoeken.

Paar pics
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done1.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done2.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done3.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done4.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done5.JPG)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/paintjob done6.JPG)


Titel: Re: Update
Bericht door: Kefke op November 10, 2010, 09:28:34
Wat een ongeloofelijke mooie moto!

Super!


Titel: Re: Update
Bericht door: Timfiz op November 10, 2010, 09:33:27
Wow  :o

Ik vind hem ook prachtig  :kwijl:

Ga zo door.  :worship:


Titel: Re: Update
Bericht door: rolf op November 10, 2010, 19:09:57
erg mooi !!


Titel: Re: Update
Bericht door: Rossi 46 op November 10, 2010, 20:40:51
erg mooi !!
:stupid:  :rotfl2:


Titel: Re: Update
Bericht door: 2 Fast 2 See op November 11, 2010, 16:28:47
Super zeg  :worship:


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op November 11, 2010, 19:42:33
Thx all,

Ja en nu de kuipset nog bij de spuiter ligt ga ik van het weekend maar eens beginnen met
1: schokbreker te vervangen door gereviseerde
2: Blok los halen voor kleine controle van zuigers / cilinders
3: Carbs cleanen en gelijk maatje terug op de sproeiers en 1 standje omhoog op de naald.

Genoeg te doen. Maar met een weekje of 6 moet alles incl kuipset klaar zijn en er weer op hangen.
Dan nog even met de RS naar Pieter om goed af te laten stellen.
Zit er nog aan te twijfelen om aankomend voorjaar ......ignitech...... maybe.... :secret:
Heb ieg bij Vince als andere inserts besteld.

En ben ondertussen toch stiekum beetje mogelijkheden voor iets meer cc's te onderzoeken maar das lange termijn werk  ;D


Titel: Re: Update
Bericht door: RSVisch op Januari 08, 2011, 13:38:31
Dat kuipwerk is echt heeeeeel mooi!!!!

Ik ben er stiekem wel jaloers op :)

Is het spuitwerk een beetje te betalen. Want ik zoek nog een goeie spuiter die mijn originele kuipen weer in de zelfde kleuren kan spuiten.

Je mag ook mailen naar svdvisch add hotmail punt com


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Januari 08, 2011, 20:59:09
Dat kuipwerk is echt heeeeeel mooi!!!!
Ik ben er stiekem wel jaloers op :)
Is het spuitwerk een beetje te betalen. Want ik zoek nog een goeie spuiter die mijn originele kuipen weer in de zelfde kleuren kan spuiten.
Je mag ook mailen naar svdvisch add hotmail punt com

Thx,
Ja het was best nog wel te betalen. Ligt er een beetje aan de verdeling stickers / paintbrush werk. Dat is het meeste werk.
Ik zal je nog wel even mailen voor de details.

Zijn ondertussen wel stukje verder.
Subframe achter is aangepast zodat ik en Mk1 en Mk2 kuipen kan gebruiken en subframe / fairingstay voor heb ik een Mk2 model voor gekocht.
Heb tevens een fix voor de wel bekende rammelende kickstart gevonden. (zie pics)
Heb ook bij TTW een Roose siliconen koelslangen set gekocht en de bobines vervangen door nieuwe TTW model.
PV's zitten er ondertussen weer in incl nieuwe kabels + nieuwe keeringen op PV asjes en membramen vervangen door nieuwe.
Nu alleen nog laatste puntjes op de I zetten en daarna klaar. Nu alleen nog goed weer  ;D
(http://www.blaatblaat.nl/pics/kickstartfix_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/kickstartfix2_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/update_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/update2_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/update6_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/update5_800x600.jpg)


Titel: Re: Update
Bericht door: RSVisch op Januari 09, 2011, 00:27:02
mag ik vragen wat het verschil is tussen de originele bobines en die van TTW?

Voor de rest. Het ziet er netjes uit!

Heb je de powervalves zelf afgesteld. Heb het bij die van mij wel geprobeerd, maar lukte slecht. Heb het uiteindelijk maar laten doen.
Had het werkplaats handboek (engels zonder plaatjes) erbij, maar ik kon er slecht uit komen.


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Januari 09, 2011, 20:27:13
mag ik vragen wat het verschil is tussen de originele bobines en die van TTW?

Voor de rest. Het ziet er netjes uit!

Heb je de powervalves zelf afgesteld. Heb het bij die van mij wel geprobeerd, maar lukte slecht. Heb het uiteindelijk maar laten doen.
Had het werkplaats handboek (engels zonder plaatjes) erbij, maar ik kon er slecht uit komen.

Volgens Sean geven ze een iets krachtigere vonk.
Ik had die van mij ieg doorgemeten en die waren wel aan vervanging toe dus heb ze gelijk beide gedaan.
Je hebt trouwens mail


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Januari 13, 2011, 22:11:34
Hele week druk geweesd
1: Koel systeem weer gevult
2: PV's afgesteld
3: Met klittenband en krimpkous en de soldeerpen in de weer en alle bedrading voor het subframe voor aangepast.

En eindelijk kon de kuip er weer op.
Morgen de uitlaat er weer op. Maybe van het weekend kijken of ik een heat cycle kan doen. Kwam er alleen achter dat het Tstukje voor de benzine leiding naar carbs gescheurd is. Dus daar moet ik eens zien waar ik dat scoor  :?

BTW aftermarket kuipensets zijn leuk maar wel een heel stuk dunner en stugger dan origineel. Ga ook van het weekend bepaalde stukken op de kuip met wat polyester "versterken"

PICS

(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone1_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone2_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone3_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone4_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone5_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone6_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/almostdone7_800x600.jpg)


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op Februari 23, 2011, 19:59:17
Zo ben endlich helemaal klaar.
Nu alleen nog een voorbandje scoren en hopelijk met een maandje of 2 max ook een Ignitech  ;D
Pics
(http://www.blaatblaat.nl/pics/newpv4_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/newpv6_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/newpv7_800x600.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/done.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/done2.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/done4.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/done7.jpg)
(http://www.blaatblaat.nl/pics/P2200047_450x600.jpg)


Titel: Re: Update
Bericht door: MatthijsA op Maart 18, 2011, 00:04:18
Mooi geworden hoor!  :worship:


Titel: Re: Update
Bericht door: Leon_RS250 op December 16, 2011, 08:09:29
Waanzin, om van de watertanden  :kwijl:

Waar heb je de stickeset vandaan gehaald? Bij appie zelf zijn ze nogal aan de prijs als je ze al kunt krijgen...

Gr, Leon


Titel: Re: Update
Bericht door: emielfellinger op December 16, 2011, 13:38:44
Waanzin, om van de watertanden  :kwijl:
Waar heb je de stickeset vandaan gehaald? Bij appie zelf zijn ze nogal aan de prijs als je ze al kunt krijgen...
Gr, Leon

Hoi Leon,

Stickerset voor MS Corse Blue schema is niet bij appie te krijgen want het is nooit een officiele uitvoering geweesd.
Heb deze set in Italie besteld voor 300 euro en het werk is 50% sticker en 50% paintbrush.

Ga dit voorjaar bezig met een echte Loris Reggiani replica.
Wil alles laten spuiten zoals de fiets waar hij mee reed. (dus niet factory reggiani replica)

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum