Aprilia-Riders

Algemeen => Het Cafe => Topic gestart door: emille op november 26, 2010, 22:33:10

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Japanner met turbo
Bericht door: emille op november 26, 2010, 22:33:10
Op verzoek een eigen topic gemaakt, de niet-Japanner liefhebbers kunnen dit mooi mijden  ;D
Hier een overzicht van mijn project. Ik weet de scheidslijn niet tussen naked en streetfighter, dus noem het wat je wilt ;)


Eerst een schademotor gekocht

(http://img145.imageshack.us/img145/7400/foto1zi.jpg)

(http://img69.imageshack.us/img69/5233/foto2qg.jpg)


Verbogen valblok

(http://img844.imageshack.us/img844/8449/foto3td.jpg)


Afgebroken clip-on

(http://img11.imageshack.us/img11/306/foto4io.jpg)


Deksel van startmotorhuis gebroken

(http://img824.imageshack.us/img824/4305/foto5jv.jpg)


Eerst maar eens alle kuipdelen verwijderen

(http://img833.imageshack.us/img833/9556/foto6hg.jpg)


Nog meer onbruikbare onderdelen verwijderd

(http://img145.imageshack.us/img145/9518/foto7on.jpg)

(http://img842.imageshack.us/img842/2349/foto8d.jpg)


Een nieuw startmotorhuis deksel gemonteerd

(http://img211.imageshack.us/img211/1271/foto9f.jpg)


De bedrading van koplampen, knipperlichten, tellerunit en gear indicator ontrafeld

(http://img146.imageshack.us/img146/3782/foto10q.jpg)


Vervolgens de bedrading niet langs maar door het frame gelegd, door wat normaal het ram-air kanaal is

(http://img375.imageshack.us/img375/3025/foto11g.jpg)

(http://img269.imageshack.us/img269/9070/foto12dg.jpg)

(http://img211.imageshack.us/img211/5089/foto13e.jpg)


De originele kroonplaat verwijderd

(http://img844.imageshack.us/img844/6182/foto14e.jpg)


De uitlaat en radiator verwijderd. Die demper moet onder het blok komen

(http://img707.imageshack.us/img707/7628/foto15ey.jpg)


Het subframe ingekort en verbogen om een klein kontje pas te maken

(http://img203.imageshack.us/img203/9866/foto16a.jpg)

(http://img823.imageshack.us/img823/1064/foto17f.jpg)


Een kroonplaat met risers en een zwart conisch stuur gemonteerd

(http://img407.imageshack.us/img407/3690/foto18k.jpg)

(http://img80.imageshack.us/img80/2210/foto19oy.jpg)


Een (omstreden) koplamp gemonteerd en daarop de tellerunit en gear indicator geplaatst

(http://img841.imageshack.us/img841/2736/foto20v.jpg)


Remtangen van een R1 in combinatie met RVS omvlochten remleidingen en Brembo RCS radiale rempomp gemonteerd

(http://img141.imageshack.us/img141/47/foto21n.jpg)

(http://img854.imageshack.us/img854/5963/foto215.jpg)


Voor de montage van de turbo eerst testen of het motorblok in goede staat is. Met 155 DIN pk op het achterwiel is dat in orde.
De afstelling van de turbo gebeurt door Erik Jennes van E&R Turbosystems www.erturbosystems.com

(http://img692.imageshack.us/img692/3829/foto22v.jpg)


Carterpan verwijderd om oliekanaal naar turbo aan te sluiten

(http://img20.imageshack.us/img20/8452/foto23e.jpg)


Een bak met onderdelen die gemonteerd moeten worden

(http://img13.imageshack.us/img13/9061/foto24p.jpg)


De inlaat drukbox en up-pipe vanaf de turbo gemonteerd

(http://img717.imageshack.us/img717/474/foto25x.jpg)


De aangepaste uitlaatbochten met daaraan de turbo

(http://img8.imageshack.us/img8/5182/foto26r.jpg)


In het kontje de Power Commander en Ignition Module

(http://img546.imageshack.us/img546/1739/foto27.jpg)


Stuurlucht slangen naar de dump valve en wastegate actuator van de turbo

(http://img199.imageshack.us/img199/5548/foto28i.jpg)


(http://img27.imageshack.us/img27/2579/foto29o.jpg)


De uitgang van de turbo verbonden met de demper onder het blok

(http://img703.imageshack.us/img703/1654/foto30z.jpg)


Hier een tank kap en ander voorspatbord gemonteerd

(http://img145.imageshack.us/img145/3061/foto31k.jpg)


Mile Pajic heeft een extra Laser Hotcam demper pas gemaakt om het geluidsniveau voor circuitgebruik te krijgen

(http://img828.imageshack.us/img828/3895/foto32l.jpg)

(http://img690.imageshack.us/img690/5066/foto33n.jpg)

(http://img401.imageshack.us/img401/4511/foto34mx.jpg)

(http://img208.imageshack.us/img208/5007/foto35x.jpg)


Een boost meter voor de turbodruk gemonteerd

(http://img138.imageshack.us/img138/6117/foto36l.jpg)


De motor is inmiddels opnieuw afgesteld bij E&R Turbosystems met de extra demper.
Vervolgens de voorpoten eruit gehaald om te laten reviseren en aanpassen bij André Stamsnijder (SO Products)

(http://img37.imageshack.us/img37/2697/foto37aj.jpg)

(http://img42.imageshack.us/img42/8006/foto38z.jpg)


Ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:

(http://img811.imageshack.us/img811/2180/foto39o.jpg)


Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:

(http://img535.imageshack.us/img535/7782/foto40n.jpg)

(http://img714.imageshack.us/img714/8168/foto41tq.jpg)

(http://img153.imageshack.us/img153/1189/foto42i.jpg)


Carbon achterwiel passen:

(http://img836.imageshack.us/img836/4449/foto43.jpg)


Luchtfilter verticaal plaatsen:

(http://img21.imageshack.us/img21/9400/foto44cn.jpg)

(http://img846.imageshack.us/img846/3915/foto45.jpg)


Carbon wiel met verse band:

(http://img27.imageshack.us/img27/9545/foto46z.jpg)


Ondertussen de wijzerplaat ook maar wit gemaakt, past beter bij de rest:

(http://img850.imageshack.us/img850/973/foto47.jpg)

(http://img831.imageshack.us/img831/9029/foto48z.jpg)


De gemodificeerde voorpoten (extra geleidebussen en gepolijste glijvlakken) weer gemonteerd met het voorwiel:

(http://img153.imageshack.us/img153/7853/foto49s.jpg)


De bouten van de remtangen en de pen door de remblokken worden geborgd. Net als vul- en aftappluggen van olie en koelvloeistof, klembouten van voorwiel-as, moeren van voor- en achter-as enz.:

(http://img52.imageshack.us/img52/9046/foto50y.jpg)


Om alles een beetje in één stijl te maken, worden de blokdeksels, achterbrug en frame bedekt met carbon:

(http://img849.imageshack.us/img849/5268/foto51.jpg)

(http://img7.imageshack.us/img7/1047/foto52f.jpg)

(http://img861.imageshack.us/img861/1361/foto53.jpg)


Montage van een Matris stuurdemper:

(http://img52.imageshack.us/img52/2111/foto54r.jpg)

(http://img831.imageshack.us/img831/9246/foto55y.jpg)


Vandaag lekker met blokken gespeeld  *D

(http://img192.imageshack.us/img192/3525/foto56.jpg)

(http://img10.imageshack.us/img10/7035/foto57a.jpg)


Rijklaargewicht (incl. koelvloeistof olie en halve tank benzine) 176,7 kg!

(http://img687.imageshack.us/img687/575/foto58x.jpg)

(http://img863.imageshack.us/img863/7536/foto59.jpg)


Eindelijk eens foto's in het wild kunnen maken  :)

(http://img828.imageshack.us/img828/227/foto60m.jpg)

(http://img864.imageshack.us/img864/535/foto61.jpg)

(http://img827.imageshack.us/img827/351/foto62m.jpg)


26 april 2011 mijn eerste circuitkilometer gemaakt op Assen. De rondetijden laten nog te wensen over, maar genoten heb ik wel!

(http://img132.imageshack.us/img132/7351/rsz2153.jpg)

(http://img821.imageshack.us/img821/5931/rsz2822.jpg)

(http://img62.imageshack.us/img62/8219/rsz2823.jpg)

(http://img710.imageshack.us/img710/411/rsz2824.jpg)


Alleen de grondspeling bij de turbo moet nodig verbeterd worden:

(http://img695.imageshack.us/img695/9531/foto63g.jpg)

(http://img594.imageshack.us/img594/3480/foto64y.jpg)


Dus maar de zaag in de turbo gezet. Verder ook de wastegate actuator naar boven verplaatst, zodat hopelijk de grondspeling voldoende is. Zo niet dan zal ik een plat filterje op de ingang van de turbo moeten plaatsen die ik regelmatig moet reinigen.

(http://img811.imageshack.us/img811/1915/foto65t.jpg)

(http://img813.imageshack.us/img813/9601/foto66.jpg)

(http://img18.imageshack.us/img18/1126/foto67z.jpg)


Inmiddels een ander filter geplaatst voor meer grondspeling en daarmee de tweede ZAC race gereden op Assen:

(http://img9.imageshack.us/img9/6263/foto68r.jpg)


Helaas de laatste ronde van de tweede race op de zevende plek iets te wijd in de (vervuilde?) Strubben en het voorwiel weggeschoven. Ik heb dus weer wat te knutselen voorlopig….

(http://img805.imageshack.us/img805/9673/foto69r.jpg)

(http://img32.imageshack.us/img32/8382/foto70u.jpg)

(http://img855.imageshack.us/img855/8553/foto71.jpg)

(http://img864.imageshack.us/img864/6591/foto72tf.jpg)


Handen dus uit de mouwen en alle kapotte onderdelen vervangen of repareren:

(http://img225.imageshack.us/img225/4171/foto73o.jpg)

(http://img155.imageshack.us/img155/8545/foto74vu.jpg)



Een andere koplamp met klein windschermpje aangeschaft en daarvoor en voor de teller-unit nieuwe montagebeugels gemaakt:

(http://img718.imageshack.us/img718/501/foto75ih.jpg)

(http://img69.imageshack.us/img69/3137/foto76k.jpg)

(http://img231.imageshack.us/img231/1199/foto77q.jpg)



Het huidige resultaat:

(http://img535.imageshack.us/img535/6777/foto78.jpg)

(http://img51.imageshack.us/img51/7071/foto79c.jpg)

(http://img16.imageshack.us/img16/9862/foto80w.jpg)


Ook maar mijn helm in dezelfde stijl gemaakt:

(http://img40.imageshack.us/img40/8667/foto81p.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op november 26, 2010, 22:46:18
Met Xenon inbouwen deze spaghetti opgelost:

(http://img62.imageshack.us/img62/5598/foto82s.jpg)


Helaas tijdens het rijden erachter gekomen dat de turbo bijna geen druk meer leverde.
Dit bleek te komen door vuil tussen het BOV-membraam wat opgezogen is tijdens de val. Verder was de wastegate actuator door de val wat verplaatst waardoor de wastegate valve niet genoeg bediend werd. De turbo moest voor reparatie er af.

(http://img845.imageshack.us/img845/9444/foto83c.jpg)


Gelukkig was de turbo inwendig nog heel:

(http://img580.imageshack.us/img580/2919/foto84vx.jpg)


Het turbohuis is door Erik Jennes van E&R Turbosystems gelast en gerepareerd.

(http://img827.imageshack.us/img827/2199/foto86.jpg)

(http://img832.imageshack.us/img832/2001/foto85.jpg)


Daarna op de rollenbank afgesteld en weer tevreden naar huis

(http://img713.imageshack.us/img713/3776/foto87o.jpg)


Het zadel opnieuw laten verkleden en het Kawasaki logo laten aanbrengen:

(http://img84.imageshack.us/img84/1996/p1020625qt.jpg)

(http://img717.imageshack.us/img717/2906/p1020630e.jpg)


Een nieuwe turbodrukmeter gemonteerd en de gear indicator op een stabielere beugel geplaatst:

(http://img850.imageshack.us/img850/3155/foto90i.jpg)


Verse foto’s:

(http://img191.imageshack.us/img191/6352/foto91h.jpg)

(http://img406.imageshack.us/img406/7520/foto92n.jpg)

(http://img59.imageshack.us/img59/2325/foto93q.jpg)

(http://img217.imageshack.us/img217/3228/foto94g.jpg)


Ook op de kalender 2012 van XtremeBikez:

(http://img834.imageshack.us/img834/5814/foto95z.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Kogeltje op november 26, 2010, 23:01:47
Wooooow gaaf man !
Dit is wel een goede manier om meer pk's uit de motor te persen :) zou het ook wel op de RSV willen proberen  :gaga: maar daar zie je ze niet zo vaak op.

Die kawa moet nu wel helemaal als de brandweer gaan zeg  :crazy: ben benieuwd hoe hij zich gedraagt :D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Hautje op november 26, 2010, 23:05:10
 :kwijl: ik vind dit wel p@r*& nu maar hopen dat het een beetje te houden is :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Kefke op november 26, 2010, 23:27:11
Laat me aan de moto van Ghostrider denken.
Jammer dat je er een naked van gemaakt hebt, nu kan je die pk's toch niet zo goed benutten?

God zeg, dat ding moet nogal klinken! Luchtfilter dadelijk op de turbo (niet een gevaarlijke plek?) en dan zo'n kort uitlaatje :D
Ga je er een BOV opzetten?

Veel succes ermee!

@Kogeltje: Voor een RSV moet je een compressorkit nemen, die bestaan al:

http://www.youtube.com/watch?v=eiTp2miUJJI

Het gefluit van een Supercharger of Turbo maakt me...

... ik ga jullie de details besparen :D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: MxJoey op november 27, 2010, 08:56:52
Laat me aan de moto van Ghostrider denken.
Jammer dat je er een naked van gemaakt hebt, nu kan je die pk's toch niet zo goed benutten?

God zeg, dat ding moet nogal klinken! Luchtfilter dadelijk op de turbo (niet een gevaarlijke plek?) en dan zo'n kort uitlaatje :D
Ga je er een BOV opzetten?

Veel succes ermee!

@Kogeltje: Voor een RSV moet je een compressorkit nemen, die bestaan al:

http://www.youtube.com/watch?v=eiTp2miUJJI

Het gefluit van een Supercharger of Turbo maakt me...

... ik ga jullie de details besparen :D


Je gaat toch niet MISSELIJK zeggen he? :P


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: FastJ op november 27, 2010, 09:16:58
Ohhh, dat koppel  :kwijl:

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! :laugh:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: erikske op november 27, 2010, 09:20:16
Gaaf man!!!

Maar idd, hou dat voorwiel nu maar eens aan de grond... :gaga: :gaga: :gaga:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op november 27, 2010, 09:27:16
Ohhh, dat koppel  :kwijl:

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! :laugh:

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  :P

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  ;D
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  ^-^


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rolf op november 27, 2010, 09:35:47
je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. :o


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven ;D

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden  :ok: :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: milletuono op november 27, 2010, 10:27:01
Ohhh, dat koppel  :kwijl:

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! :laugh:

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  :P

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  ;D
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  ^-^

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie :ok: O0

gr
sander


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: daanrsv op november 27, 2010, 11:13:14
je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. :o


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven ;D

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden  :ok: :ok:

Viespeuk!


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op november 27, 2010, 13:53:33
Ohhh, dat koppel  :kwijl:

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! :laugh:

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  :P

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  ;D
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  ^-^

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie :ok: O0

gr
sander

Tja, misschien een lang slag blok die minder toeren kan maken? Hoe groter de zuigers, hoe groter het koppel maar hoe lager natuurlijk het maximum toerental.
Dat vermogen met zo'n koppel duidt op een lager toerental namelijk. Als je een uitdraai kan regelen is dat misschien te zien.  :yes:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rolf op november 27, 2010, 15:36:32
je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. :o


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven ;D

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden  :ok: :ok:

Viespeuk!

tja sory ben gewoon eerlijk


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: milletuono op november 27, 2010, 16:10:24
Ohhh, dat koppel  :kwijl:

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! :laugh:

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  :P

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  ;D
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  ^-^

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie :ok: O0

gr
sander

Tja, misschien een lang slag blok die minder toeren kan maken? Hoe groter de zuigers, hoe groter het koppel maar hoe lager natuurlijk het maximum toerental.
Dat vermogen met zo'n koppel duidt op een lager toerental namelijk. Als je een uitdraai kan regelen is dat misschien te zien.  :yes:

Ja ik zal eens kijken of ik een uitdraai kan krijgen ben ook wel benieuwd.
ALs je je uitlaat nokkenas timing wat vroeger zet (bijv 5 graden) dan wordt je turbo wat eerder op druk gezet en dit komt zowel het koppel en het topvermogen ten goede.

nogmaals gaaf project :ok: :victory:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op november 27, 2010, 16:41:24

Ja ik zal eens kijken of ik een uitdraai kan krijgen ben ook wel benieuwd.
ALs je je uitlaat nokkenas timing wat vroeger zet (bijv 5 graden) dan wordt je turbo wat eerder op druk gezet en dit komt zowel het koppel en het topvermogen ten goede.

nogmaals gaaf project :ok: :victory:

Die Erik Jennes heeft al heel wat turbo-motoren afgesteld, die geeft aan gewoon de turbodruk wat te verhogen als ik meer vermogen en koppel zou willen.
Voor hem een fluitje van een cent. Eerst maar eens kijken of ik dit kan beheersen, bijvoorbeeld de Strubben uit op Assen  ;)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: milletuono op november 27, 2010, 18:53:10

Ja ik zal eens kijken of ik een uitdraai kan krijgen ben ook wel benieuwd.
ALs je je uitlaat nokkenas timing wat vroeger zet (bijv 5 graden) dan wordt je turbo wat eerder op druk gezet en dit komt zowel het koppel en het topvermogen ten goede.

nogmaals gaaf project :ok: :victory:

Die Erik Jennes heeft al heel wat turbo-motoren afgesteld, die geeft aan gewoon de turbodruk wat te verhogen als ik meer vermogen en koppel zou willen.
Voor hem een fluitje van een cent. Eerst maar eens kijken of ik dit kan beheersen, bijvoorbeeld de Strubben uit op Assen  ;)

ik voorspel moto GP taferelen met die power :crazy: :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rsvfrank op november 27, 2010, 19:15:35
gaaf project zeg!

juist met een naked zul je menigeen verrassen op het circuit  :yahoo:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Danduy op november 28, 2010, 08:22:32
Mooi ding.

Er komt heel wat bij kijken om er eentje te bouwen. Dus zeker respect voor het project.

Nog veel succes ermee.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Timfiz op november 28, 2010, 08:36:55
Lekker bezig kerel. Verschrikkelijk vet zo'n kanon. Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken  :ok:

 :kwijl: :worship: :kwijl: :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Tuono04 op november 28, 2010, 11:01:33
Mega,enne vooral naked houden >:D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op februari 21, 2011, 11:10:40
Ik heb er een ultieme wheelie-machine van gemaakt  ;D
De voorpoten zijn voor ombouw naar André Stamsnijder (SO Products) zodat ze het ook echt doen op het circuit.

(http://img37.imageshack.us/img37/2697/foto37aj.jpg)

(http://img42.imageshack.us/img42/8006/foto38z.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: MatthijsA op februari 21, 2011, 12:23:18
Wel lastig bij de stoplichten zo  ;D

Wat laat je aanpassen in Borne? Alleen veren? Hij kan dr wel wat mee hoor  :worship: Is 10 min bij me weg. Heb mn spul ook laten doen daar.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Bitaktus_Snellus op februari 21, 2011, 13:26:54
Wat een beest :}


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: B-Art op februari 21, 2011, 13:46:32
Wat laat je aanpassen in Borne? Alleen veren? Hij kan dr wel wat mee hoor  :worship: Is 10 min bij me weg. Heb mn spul ook laten doen daar.

Schijnt de beste te zijn.... breng mijn SXV er binnenkort ook heen  :yes:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op februari 21, 2011, 14:14:59
Wel lastig bij de stoplichten zo  ;D

Wat laat je aanpassen in Borne? Alleen veren? Hij kan dr wel wat mee hoor  :worship: Is 10 min bij me weg. Heb mn spul ook laten doen daar.

Hij is mijn ogen de echte specialist in Nederland, in Bornerbroek trouwens  ;)
Er wordt een derde geleidebus ingemaakt waardoor de weerstand bij inveren minder wordt bij hard remmen. Dit komt omdat er daardoor minder last is van doorbuigen van de onderpoten.
Verder nieuwe WP veren met afstellen daarvan op gewicht, nieuwe olie en afdichtingen en de oppervlakten worden gepolijst waardoor er minder wrijving is. Kortom een flinke revisie.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: MatthijsA op februari 21, 2011, 18:11:10
Bornebroek inderdaad, net onder het viaduct door  ;)

Ga je dus goed merken  :yes: Heeft dat wel nut dan? Denk niet dat het voorwiel veel de grond raakt  :angel:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: dennis op februari 21, 2011, 18:40:25
Wat laat je aanpassen in Borne? Alleen veren? Hij kan dr wel wat mee hoor  :worship: Is 10 min bij me weg. Heb mn spul ook laten doen daar.

Schijnt de beste te zijn.... breng mijn SXV er binnenkort ook heen  :yes:

Ik heb ook hele goeie ervaringen met stamsnijder, hij duwt en trekt een paar keer aan de motor, hij vertelt wat er aan mankeert en vervolgens fikst hij het,

De laatste keer mijn voorpoten voor een renovatie, belde hij om 11 uur s'avonds dat ik de poten kon komen halen,  hij had ze bijna klaar  :worship: :worship: gewoon tot midden in de nacht is hij in zijn schuurtje te vinden,
zo ongelofelijk druk is die vent.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op februari 21, 2011, 18:54:24
Bornebroek inderdaad, net onder het viaduct door  ;)

Ga je dus goed merken  :yes: Heeft dat wel nut dan? Denk niet dat het voorwiel veel de grond raakt  :angel:

Tja daar zeg je wat, dat zal een hele kunst worden tijdens het accelereren. Maar als je moet remmen voor een bocht is het wel fijn als je op de remmen en voorpoten kunt vertrouwen  ;D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op maart 03, 2011, 21:59:39
Update: ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:

(http://img811.imageshack.us/img811/2180/foto39o.jpg)


Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:

(http://img535.imageshack.us/img535/7782/foto40n.jpg)

(http://img714.imageshack.us/img714/8168/foto41tq.jpg)

(http://img153.imageshack.us/img153/1189/foto42i.jpg)


Carbon achterwiel passen:

(http://img836.imageshack.us/img836/4449/foto43.jpg)


Luchtfilter verticaal plaatsen:

(http://img21.imageshack.us/img21/9400/foto44cn.jpg)

(http://img846.imageshack.us/img846/3915/foto45.jpg)


Carbon wiel met verse band:

(http://img27.imageshack.us/img27/9545/foto46z.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: de marte op maart 03, 2011, 22:00:53
 :kwijl: :kwijl: :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Kogeltje op maart 03, 2011, 22:04:47
 :man_in_love: i think i just wet my pants !


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: AeroX op maart 03, 2011, 22:59:39
:man_in_love: i think i just wet my pants !

 :rotfl2:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Rossi 46 op maart 04, 2011, 20:46:06
  :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op maart 23, 2011, 19:22:23
Vandaag de brommert gewogen, zie openingspost  ;D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: mjvanderlaan op maart 23, 2011, 20:15:27
Kerel wat een arbeid  :worship:
Mooi hoor  :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: teddek op maart 23, 2011, 22:05:36
 :stupid:

heel heel gaaf project!


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rsv mille evo op maart 23, 2011, 22:25:07
 :worship: :worship: :worship: :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: B-Art op maart 23, 2011, 22:43:12
Jezus Emille  :worship: :worship: :worship: schitterend project!! Wat een kanon wordt dit  :help:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Brontolo op maart 24, 2011, 10:43:15
>:D Waanzinnig gaaf!!!


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: RS-Stefan op maart 25, 2011, 13:05:14
ziet er vet uit. heb je er ondertussen al mee gereden? met 155 pk zou ie al vast niet traag zijn geweest maar dit zal wel helemaal hard gaan.
Heb je nog moeten inleveren wat betreft max toerental? aangezien turbo motoren doorgaans minder toeren maken dan motoren zonder turbo.
iig heel mooi project!

Groeten Stefan


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op maart 25, 2011, 16:21:21
ziet er vet uit. heb je er ondertussen al mee gereden? met 155 pk zou ie al vast niet traag zijn geweest maar dit zal wel helemaal hard gaan.
Heb je nog moeten inleveren wat betreft max toerental? aangezien turbo motoren doorgaans minder toeren maken dan motoren zonder turbo.
iig heel mooi project!

Groeten Stefan

Hoi Stefan,

Nee de begrenzer staat hetzelfde. Zoals je op de uitdraai kunt zien trekt hij door tot zo'n 11500 tpm om daarna rustig af te bouwen. Dit is bewust zo afgesteld om te voelen wanneer ik moet schakelen. De compressie van het standaard blok is relatief hoog, daarom is de turbodruk niet hoger dan zo'n 0,6 bar overdruk om de boel heel te houden.
Ik hoop dat het genoeg is  ;) ;D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: RS-Stefan op maart 26, 2011, 21:46:41
Is er verder dan ook niets aangepast aan het blok? versterkte koppakking of iets dergelijks? maar zoals je al zegt staat de druk niet hoog afgesteld.
Dacht altijd dat ook zelfs met lage druk het spul nog niet lang heel blijft met hogecompressie mede door ook hogere temperaturen en dergelijke


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op maart 26, 2011, 22:24:47
Is er verder dan ook niets aangepast aan het blok? versterkte koppakking of iets dergelijks? maar zoals je al zegt staat de druk niet hoog afgesteld.
Dacht altijd dat ook zelfs met lage druk het spul nog niet lang heel blijft met hogecompressie mede door ook hogere temperaturen en dergelijke

Alleen de koppelingsveren hebben wat meer voorspanning, voor de rest alles standaard.
Degene van wie ik de turbo-set gekocht heb, heeft twee jaar dragraces gereden met 260 pk op het achterwiel en een standaard blok (standaard = 155 pk op het achterwiel). En het bleef nog heel ook  ;)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op april 02, 2011, 14:36:31
Eindelijk foto's buiten kunnen maken (zie beginpost)  ;D


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Jaccobird op april 02, 2011, 15:14:47
Je moet wel ff je gras maaien eric hehe, vette bak hoor  :man_in_love:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op april 27, 2011, 21:58:21
Actiefoto's toegevoegd  :)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Brontolo op april 28, 2011, 07:52:44
;D Kickuh pics!!! Lekker plat gegaan zo te zien!!! Was het nou een beetje te doen op het circuit of werd alleen je achterband maar warm?


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op mei 07, 2011, 19:50:50
;D Kickuh pics!!! Lekker plat gegaan zo te zien!!! Was het nou een beetje te doen op het circuit of werd alleen je achterband maar warm?

De voorband werd wel gespaard bocht uit, maar die kreeg het flink op z'n donder vlak voor de bochten ;D
Inmiddels de grondspeling wat verbeterd, zie beginpost.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: malle eppie op mei 14, 2011, 16:16:40
Eens even op mijn gemak dit topic gelezen, ik vind het heel knap :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: lummelke op mei 14, 2011, 18:18:46
Hulde voor zoveel werk!  :worship:

Het is echt een mooie aparte motor geworden, hopelijk is grondspeling nu ok, met de rest zal het wel goed zitten.  :ok:

Groeten, Freddy


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Jelle op mei 14, 2011, 20:52:42
Hee Emile,

Wanneer krijgen we bewegend beeld en geluid, wil de TURBO wel eens horen fluitennnnn  :kwijl: :kwijl:
Kei gaaf bruut machien  :ok: :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op mei 15, 2011, 18:32:53
Eerst een knappe camera vinden die het blijft doen  ;)
Vandaag op de Mille is deze na 11 minuten middenin de race gestopt  :-\


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Jelle op mei 15, 2011, 20:42:11
Eerst een knappe camera vinden die het blijft doen  ;)
Vandaag op de Mille is deze na 11 minuten middenin de race gestopt  :-\

We wachten in spanning af.... :kwijl: :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op juli 22, 2011, 19:38:38
Uiterlijk aangepast na wat schade (zie beginpost).

(http://img16.imageshack.us/img16/9862/foto80w.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Brontolo op juli 23, 2011, 06:15:53
:kwijl: Bruut!!!


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Phantom op juli 24, 2011, 10:08:21
ken 1 van de oud eigenaren van deze bike.. is een mooi project geworden  :yes:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: AeroX op juli 24, 2011, 10:59:19
Wat een beest van een machine  :man_in_love:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op juli 30, 2011, 15:08:10
Ik heb gelukkig weer turbodruk  :yes:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Danduy op juli 31, 2011, 14:02:49
Mooi mooi mooi.

Ik ben ook altijd bezig geweest met turbo's (Astra GSi omgebouwd naar turbo, Impreza's gehad).

Maar ik heb zelf nooit geprobeerd om een turbo op een motor te zetten.
Maar ik zie dat er veel tijd en moeite (lees geld) in is gegaan.

Ik ben ook benieuwd naar een actiefilmpje.
Testbank is ook al goed...

Knap project!


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op juli 31, 2011, 14:21:40
OK dan voor de liefhebbers van vlammen ;D

http://www.youtube.com/watch?v=7nYYmUorVZ4&feature=player_detailpage


(http://img580.imageshack.us/img580/8742/vlam.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op augustus 06, 2011, 16:25:32
Stukje gereden door de polder  :)

http://www.youtube.com/watch?v=HRd_23x_hfM


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Hautje op augustus 06, 2011, 19:17:33
pfff die gaat goed van ze plaats   :gaga: maar wel super om te zien laat staan rijden  :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Jelle op augustus 06, 2011, 20:14:28
 :kwijl: :kwijl:
Nu nog wat minder ruis/rijwind en meer turbo geluid :ok: :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op augustus 20, 2011, 10:10:11
Ik heb nu ook een zitje in stijl  ;D

(http://img84.imageshack.us/img84/1996/p1020625qt.jpg)

(http://img717.imageshack.us/img717/2906/p1020630e.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: RS-Stefan op augustus 24, 2011, 21:18:05
Stukje gereden door de polder  :)

http://www.youtube.com/watch?v=HRd_23x_hfM


Eerste stukje.... jahoor leuk gaap... gebeurt er nog wat? maar dan... DAMN!!! dat trekt lekker weg, wist niet dat je op zulke weggetjes 210 mag  :angel: O0


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: milletuono op augustus 27, 2011, 09:22:24
Stukje gereden door de polder  :)

http://www.youtube.com/watch?v=HRd_23x_hfM


Eerste stukje.... jahoor leuk gaap... gebeurt er nog wat? maar dan... DAMN!!! dat trekt lekker weg, wist niet dat je op zulke weggetjes 210 mag  :angel: O0

Ik zag 217 :crazy:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op augustus 27, 2011, 12:42:17
Het filmpje wat bewerkt natuurlijk, zo hard mag je niet!  :angel:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: milletuono op augustus 30, 2011, 10:25:13
Het filmpje wat bewerkt natuurlijk, zo hard mag je niet!  :angel:

JA natuurlijk dat ik dat niet meteen doorhad :crazy:
Je had de teller op miles staan dat scheelt enorm.

Hoe is het nou als je van het gas afgaat en meteen er weer op duurt het dan lang voordat de fohn weer druk heeft?

gr
Sander


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rsv mille evo op augustus 30, 2011, 21:02:28
En, ook nog mee gedaan hier: http://www.motor.nl/nieuws/18222-film-wheelie-met-270-kilometer-per-uur.html ?

 :crazy: :crazy:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op oktober 22, 2011, 11:33:27
Tweede post weer aangepast.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op januari 05, 2012, 21:09:45
Weer een update, verse foto’s:

(http://img191.imageshack.us/img191/6352/foto91h.jpg)

(http://img406.imageshack.us/img406/7520/foto92n.jpg)

(http://img59.imageshack.us/img59/2325/foto93q.jpg)

(http://img217.imageshack.us/img217/3228/foto94g.jpg)


Ook op de kalender 2012 van XtremeBikez:

(http://img834.imageshack.us/img834/5814/foto95z.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: zeeslot op januari 05, 2012, 22:41:45
 :kwijl: :yes: :worship: :worship: :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Kogeltje op januari 05, 2012, 23:06:34
 :kwijl: :kwijl:  Waauw ! Ik vind hem echt te gek !
Als ik het geld ervoor had was je hem vandaag al kwijt geweest  :worship: :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: dennis op januari 05, 2012, 23:09:07
 :worship: super project, hele mooie Bike geworden :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rolf op januari 06, 2012, 06:53:18
erg gaaf erik.  :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Bitaktus_Snellus op januari 06, 2012, 09:32:24
Heel nice!  :kwijl:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: FerBa op januari 07, 2012, 16:23:15
Very nice! :yes: :kwijl:

Maaruh, kalender extreme-bikes? Fotorepotage gehad?




Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op januari 07, 2012, 17:01:31
Very nice! :yes: :kwijl:

Maaruh, kalender extreme-bikes? Fotorepotage gehad?




Ja in het Transferium te Barneveld.


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: B-Art op december 22, 2012, 16:46:26
Mooi stuk in de Kicxstart Emille  :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: FastJ op december 22, 2012, 18:07:57
Mooi stuk in de Kicxstart Emille  :ok:
:stupid:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: emille op februari 22, 2013, 08:25:58
Inderdaad een mooie afsluiting van mijn project  ^-^

(http://imageshack.us/a/img20/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img32/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img526/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img254/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img715/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img607/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img402/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img577/4889/kicxstartzx10rturbostre.jpg)

(http://imageshack.us/a/img688/3924/kicxstartzx10rturbostrem.jpg)


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Stalkertje op februari 22, 2013, 08:34:35
MOOI project  :kwijl:  :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: rolf op februari 22, 2013, 08:54:53
mooi artikel eric


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: malle eppie op februari 22, 2013, 09:06:22
Prachtige afsluiting van een bijzonder project  :worship:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: Brontolo op februari 22, 2013, 09:53:33
Ook een stukje erkenning. Mooi hoor Eric! :ok:


Titel: Re: Japanner met turbo
Bericht door: driverx111 op februari 24, 2014, 20:19:29
wat een geweldig project dit, zal wel een berg centen in zijn gaan zitten en heeeeel veel uren werk lijkt me.
superdik ding geworden al met al

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum