Aprilia-Riders

Techniek => RSV4, RSV Mille, Tuono, Falco, Futura => Topic gestart door: Ronaldo op April 13, 2011, 20:04:41

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Wat is er kapot?
Bericht door: Ronaldo op April 13, 2011, 20:04:41
Hallo,

Vanmorgen wilde ik met de motor een tochtje maken, maar er zat net niet genoeg power in de accu. Maar na twee pogingen zat er helemaal geen leven meer in de motor. (verlichting, dash, niks meer)

Vervolgens de accu aan de optimate gehangen en de accu na een paar uur weer aangesloten. Echter als ik beide pollen nu aansluit begint de startmotor te draaien. Ook als het contact uit staat. Als ik het contact inschakel start de motor gewoon en draait de startmotor niet meer mee...

Is dit gewoon het startrelais wat aan zijn gootje is, of moet ik het probleem ergens anders zoeken..??
 
Groeten,
Ronald


Titel: Re: Wat is er kapot?
Bericht door: Jelle op April 13, 2011, 20:17:24
Startrelais blijft plakken/vastgesmolten!  :crazy:


Titel: Re: Wat is er kapot?
Bericht door: rsv mille evo op April 13, 2011, 21:01:09
Vreemd, bij contact uit zou er helemaal geen spanning moeten lopen naar dat relais.


Titel: Re: Wat is er kapot?
Bericht door: patrickhenr op April 13, 2011, 21:29:35
Relais is kapot.


Titel: Re: Wat is er kapot?
Bericht door: Droeftoeter op April 13, 2011, 23:35:48
Vreemd, bij contact uit zou er helemaal geen spanning moeten lopen naar dat relais.

De hoofdstroom loopt direct van de accu via de brug (die nu inderdaad blijft hangen) van het relais naar de startmotor. Dit wordt niet geschakeld door het contact. Het contact schakelt alleen de stuurstroom.


Titel: Re: Wat is er kapot?
Bericht door: Jelle op April 14, 2011, 18:38:26
Vreemd, bij contact uit zou er helemaal geen spanning moeten lopen naar dat relais.

De hoofdstroom loopt direct van de accu via de brug (die nu inderdaad blijft hangen) van het relais naar de startmotor. Dit wordt niet geschakeld door het contact. Het contact schakelt alleen de stuurstroom.

Precies want met een relais schakel je met een kleine stroom een grote stroom zodat niet alle "start" stroom over de schakelaar moet.

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum