Aprilia-Riders

Techniek => RS -50, -125, -250, scooters, MX e.d. => Topic gestart door: marcel749S op Augustus 08, 2011, 14:54:32

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 08, 2011, 14:54:32
Aangezien ik een RS250 gekocht heb welke ik komende winter flink onder handen wil gaan nemen heb ik hiervoor alvast een topic geopend.
Dit aangezien ik op het moment toch al wat kleine dingen aan het veranderen, aanpassen of nakijken ben.

Het slachtoffer is onderstaande RS250;

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0738.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0740.jpg)

Hij is van bouwjaar 1997 en heeft inmiddels bijna 17.000km op de teller staan.

Het is eigenlijk de bedoeling dat hij er na de winter zo uit komt te zien;

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/Aprilia_RS250_96.jpg)

Ik heb hem 2 weken geleden uit Delft gehaald, hij heeft de laatste jaren altijd buiten in de stad gestaan en dat was hem aan te zien.
Hij was erg smerig en alle bouten en moeren waren aangetast en geoxideerd.
Ik ben dus gaan shoppen bij de lokale fabory vestiging en heb daar de meeste bouten vandaan gehaald en zo'n beetje alle bouten in en rondom de voorvork vervangen.
Verder nieuwe versnellingsbakolie erin en aangezien de voorste wiellagers versleten/kapot waren deze vervangen.
een boutje waarmee de wielas van de voorzijde vastzit (zitten voor onderaan de vorkpoten 4 stuks) was in het verleden afgebroken dus deze ook uitgeboord en een nieuwe schroefdraad getapt.

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0751.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0750.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0752-1.jpg)

Omdat ik de hitteschilden op de uitlaten erg lelijk vind hebben we deze er afgeslepen;

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0755-1.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0754-1.jpg)

Zo ziet dat er dan nu uit:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0763-1.jpg)

Daar het vandaag toch kloteweer was heb ik de uitlaatjes er even afgehaald om te kijken hoe het met de eventuele koolaanslag stond.
Aangezien de eindtips van de demper behoorlijk onder de koolaanslag zaten rondom wilde ik er toch even zeker van zijn dat de uitlaten zelf er niet zo erg aan toe waren en dit viel gelukkig mee.
Het lijkt op onderstaande foto alleen wel of er een gaatje in een van de uitlaatjes zit, hier zal ik binnenkort even naar kijken.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0799.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0800.jpg)

Ik heb meteen wel de kans aangegrepen om de onderkant van het blok schoon te maken, dit is naar mijn idee de afgelopen 6 jaar nooit gebeurd dus er zat een enorme aangekoekte laag vet onder op het blok en rondom de zijstandaard. Ook zat het rondom het voortandwiel helemaal vol! vanaf hier liep het via de zijstandaard naar de onderzijde van het blok.

Ik had nog een origineel voorspatbord liggen van mijn 749, na een paar kleine aanpassingen zit hij nu toch redelijk goed op de 250:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0804.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0806.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0802.jpg)

Nou dit is zo'n beetje hoe het er nu voor staat met de RS, ik verwacht deze week nieuwe bougie's en een nieuw luchtfilter dus dan kunnen deze onderdelen er ook in.
Ook komt er deze maand nog een nieuw setje bandjes om want deze zijn bijna op, ik ben nog wel op zoek naar goede tips vwb de voorpoten, deze zijn beide lek en aagezien er op beide binnenpoten wat roestaanslag zit zullen eventuele nieuwe keerringen ook weer gaan lekken.
Kortom, ik denk dat ik 2 opties heb, nieuwe binnenpoten of de binnenpoten opnieuw laten verchromen, ik neig naar de 2e optie.

Als de vorkpoten weer klaar zijn is het de bedoeling om er dit seizoen zo op te rijden en hem dan komende winter compleet te strippen en opnieuw op te bouwen.
Nieuwe zuigers, koppelingsplaten + veren en eventueel nieuwe powervalves staan dan uiteraard op de planning, tevens wil ik er graag cilinderkoppen met rechtopstaande bougie's en een setje leuke arrow of tyga uitlaten, ben er nog niet helemaal uit.

het frame wil ik opnieuw polijsten ivm krasjes (geen deuken gelukkig) en zoals gezegd wil ik het kuipwerk zwart laten spuiten en bestickeren in de Chesterfield-kleurstelling.

Ik probeer dit topic zoveel mogelijk up te daten en ik hoop zo links en rechts nog wat goede tips te kunnen krijgen  :)






Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 08, 2011, 15:36:21
Ik ben hetzelfde van plan met mijn RS.
Alleen ook even wachten tot de winter met de grote werken.

Veel succes ermee.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 08, 2011, 15:49:01
Ik ben hetzelfde van plan met mijn RS.
Alleen ook even wachten tot de winter met de grote werken.

Veel succes ermee.

dankjewel, ik heb jouw topic ook al even doorgelezen. :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 08, 2011, 18:05:53
mooi project gaan we volgen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Augustus 10, 2011, 12:32:52
Ohhhh wat zonden om te spuiten.
Ik heb de grijze kuipen ook, maar dan met krasjes. Als je toch gaat spuiten.... misschien kunnen we ruilen?

Wordt jouw spuitwerk weer iets goedkoper van, want ik wil wel wat bijleggen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 10, 2011, 14:14:15
Ohhhh wat zonden om te spuiten.
Ik heb de grijze kuipen ook, maar dan met krasjes. Als je toch gaat spuiten.... misschien kunnen we ruilen?

Wordt jouw spuitwerk weer iets goedkoper van, want ik wil wel wat bijleggen.

Hey Johan,

Weet je nog dat we ooit op de RSsen en nog wat Mille's een rondje Dld hebben gedaan?  :)
En welke kuipdelen zijn bekrast bij jouw RS? Want ik heb wel krassen op het zitje zoals je op de foto's kunt zien, ook wat krassen op de linkerzijkuip maar weet zo 123 niet of dat alleen de stickers zijn of alleen de lak.
Wie weet kunnen we een dealtje doen. ;)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Augustus 10, 2011, 14:43:48
Hey Marcel,

Ik had al zo'n idee. Jij had toen een nieuwer model RS 250. Rood/zwart toch?

Bij mijn zijn geschaafd: topkuip en kontje, beide aan de linkerkant. Glijpartijtje op Assen  :'(
Zijkuip ook geschaafd, maar daar had ik een andere voor gevonden met iets andere stickers.

Jij woont ergens in Friesland toch? Moeten we maar een keer afspreken. :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Redmer op Augustus 10, 2011, 18:47:28
Zijn dat RVS bouten in je voortse remklauwen ?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 10, 2011, 19:03:51
Hey Marcel,

Ik had al zo'n idee. Jij had toen een nieuwer model RS 250. Rood/zwart toch?

Bij mijn zijn geschaafd: topkuip en kontje, beide aan de linkerkant. Glijpartijtje op Assen  :'(
Zijkuip ook geschaafd, maar daar had ik een andere voor gevonden met iets andere stickers.

Jij woont ergens in Friesland toch? Moeten we maar een keer afspreken. :)
Klopt, deze had ik destijds;

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/APRILIA_RIDERS_PICS_012.jpg)

Kunnen inderdaad binnenkort wel even afspreken.
Ik zal even nadenken over een eventuele kuipdeelwissel, aangezien ik heel misschien wel zin heb in een kuipset van een nieuw model of van RSA, heb je eventueel ook interesse in mijn hele kuipset? Dan heb je er een als reserve of circuit...moet er nog wel even over nadenken hoor maar ben alle opties aan het afwegen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 10, 2011, 19:05:13
Zijn dat RVS bouten in je voortse remklauwen ?

nee geen RVS hoor, hoezo?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Augustus 11, 2011, 09:17:12
Top, denk er maar even over na. Doe ik dat ook ;).

Kijk eens bij Sebimoto die hebben de RSV 250 kuip. Knap spul en schijnt passend te maken te zijn.  :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 11, 2011, 14:02:57
Top, denk er maar even over na. Doe ik dat ook ;).

Kijk eens bij Sebimoto die hebben de RSV 250 kuip. Knap spul en schijnt passend te maken te zijn.  :)

thanx, zal eens kijken. :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 11, 2011, 14:05:59
Vandaag cadeautje binnengekregen  ;D

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/arrows1.jpg)

Inhoud een setje gebruikte Arrow uitlaten die ik bij RH motoren op de kop heb getikt.
Dempers helaas wel zwart gespoten maar komende winter ga ik ze borstelen en weer opnieuw in de blanke lak zetten.
Zo kwam het uit de doos:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/arrows2.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 11, 2011, 17:19:49
Meteen even een vraag voor de Arrow bezitters onder ons.

Het gat van montagepunt van de uitlaat van de bovenste cilinder valt niet mooi voor het gat van de framebevestiging onderaan de motor.
Hij zit er 3-4mm voor zeg maar, hierdoor kan ik de bout welke erdoorheen komt er niet doorheen krijgen.
Die van de voorste cilinder komt wel weer mooi uit.
Ik neem aan dat hij op dezelfde manier bevestigd zit als het originele systeem?
Dus één ophangpunt links en één rechts van de constructie onderaan het frame?

Verder zou ik graag een foto willen zien van achterzijde dempers + montagebeugel etc. zodat ik even kan checken of ik dat wel goed heb zitten.
Foto van hoe de bevestiging van de expansiepijpen hoort te zitten zou helemaal geweldig zijn.

Alvast bedankt!



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 12, 2011, 01:01:15
Ik zal morgen eens kijken of het lukt om een foto te maken.
Ik heb nog nachtpost tot 07.00 en dan even slapen tot iets in de middag.

Als er morgen niks op het programma staat, wil ik wel even kijken voor je, als ik het niet vergeet.
Want de laatste tijd is mijn geheugen een zeef :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 12, 2011, 12:26:43
Ik zal morgen eens kijken of het lukt om een foto te maken.
Ik heb nog nachtpost tot 07.00 en dan even slapen tot iets in de middag.

Als er morgen niks op het programma staat, wil ik wel even kijken voor je, als ik het niet vergeet.
Want de laatste tijd is mijn geheugen een zeef :)


Ik ben benieuwd.
Met een beetje duw en trekwerk heb ik ze er toch opgekregen, zometeen de dempers monteren.

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0830.jpg)

Ben nog wel nieuwschierig naar je foto's, met name naar hoe de klem om de dempers precies gemonteerd zit. :)

Luchtfilter + bougies zijn ook binnengekomen  :)

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0832.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 12, 2011, 12:41:53
Hopelijk heb je er wat aan: Bij mij stond hij ook wel een halve centimeter uit het center hoor. Even trekken en het lukte wel.


(http://img710.imageshack.us/img710/8109/img3893c.jpg)

(http://img42.imageshack.us/img42/9572/img3894a.jpg)

(http://img856.imageshack.us/img856/2715/img3895f.jpg)

(http://img192.imageshack.us/img192/2213/img3896s.jpg)

(http://img577.imageshack.us/img577/4272/img3897h.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 12, 2011, 14:29:04
Hopelijk heb je er wat aan: Bij mij stond hij ook wel een halve centimeter uit het center hoor. Even trekken en het lukte wel.


Heb ik zeker wat aan, nu weet ik dat ik het goed gemonteerd heb. Jammer dat bij mijn systeem de beugel er niet bij zit waarmee je de dempers aan het subframe vastzet...morgen gaan we aan de slag om een mooie steun van roestvrijstaal te fabriceren. 8)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 12, 2011, 14:32:34
Nieuw luchtfilter + bougies erin geduwd :P, straks even een klein proefritje maken.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0833.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0836.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 12, 2011, 15:39:13
Elke reden is goed voor een testritje  ;D

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 12, 2011, 16:20:12
Elke reden is goed voor een testritje  ;D

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.
Nee heb niet naar de waterslang gekeken.
Geen idee of ie dichtgaat eigenlijk, zal er eens op letten!


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 12, 2011, 16:54:35
Elke reden is goed voor een testritje  ;D

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.
Ander puntje, afstelling.
Ik lees her en der dat je met Arrows van sproeiermaar 270/280 naar 260/270 kunt gaan.
Weet jij welke sproeiermaat jij erin hebt zitten?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 12, 2011, 17:35:57
Ben ik nog niet aan gekomen.

Waarschijnlijk nog standaard setting.
Als ik eens een dagje of drie op de bank kan, ga ik er eens werk van maken.
Maar dat zal ook voor de winter zijn.

Alleen volgende week de luchtfilter en oliereservoir vervangen en koelwaterslang vervangen.
Dan kan ik gelijk dat kleine lekje ook herstellen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 12, 2011, 21:11:18
mijn arrows zijn ook binnen, met de oude had ik een sproeier bezetting van 300/310, dus kan ik een tandje terug???


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: RSVisch op Augustus 12, 2011, 21:43:37
Elke reden is goed voor een testritje  ;D

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.

Hoe kan het gebeuren dat die slang dicht gaat? Ik heb een siliconen set erop zitten van TTW. Is de kans dan ook aanwezig dat de slang dichttrekt?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 12, 2011, 22:38:06
Een siliconen slang is anders opgebouwd. Daar zitten een paar lagen versteviging in. Zoals Samco ofzo.

De aanzuig van de waterpomp is redelijk sterk en knijpt gewoon de slang dicht door onderdruk.
Je ziet het gelijk als je de motor gewoon even tot 6.000 toeren laat gaan als hij opgebokt staat of op de zijstandaard.
En als hij warm is wordt het erger omdat het materiaal dan nog soepel wordt ook nog.

De mijne heeft het heel hard. De slang is er al naar gevromd zelfs.
Rolf heeft een erg mooi ideetje om het op te lossen:



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: RSVisch op Augustus 12, 2011, 22:51:11
Mooie oplossing zo.

Ik vroeg het expres omdat ik met het vervangen van de slangen (een maand of 6 geleden) de nieuwe silicone slang aardig taai vond.
Maar zal de motor eens warm rijden, opbokken en vervolgens eens gas geven tot 6000 toeren.

Bedankt in ieder geval voor de uitleg!


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 13, 2011, 09:03:55
dank voor de complimenten, eigenlijk uit nood geboren. Tijdens de meer als 30 runs op de testbank kwam het naar voren, het was mij eerst niet opgevallen maar richard wel. Wel weet ik dat tijdens circuitdagen de temperatuur ongewoon opliep, achteraf logisch.

Op de openbare weg heb je er minder snel last van omdat je niet constant aan het gas hangt.

Nu na deze aanpassing is het helemaal top.

Ik heb trouwens na de eerste keer een nieuwe slang gehaald, geen siliconenslang maar gewoon een slang bij de auto onderdelen zaak voor koelwater. DUs wel verstevigd inwendig maar bleek ook dicht te knijpen bij een hoger toerental en warmte. Dus uiteindelijk een mooier stukje pijp met betere slangenklemmen ertussen gezet.

Wel apart dat na jaren van racen met de RS250 in de challenge cup dit niet bekend was. Het tunen van een RS250 doet men al jaren, andere koppen, andere powervalves, uitlaten etc. Echter de ontstekingsunit van ignitech is iets van de afgelopen jaren.

Het effect van deze ontstekingsunit is dat de vermogens afgifte veel geleidelijker gaat en veel vroeger in toerental in komt en langer doorloopt. Zie de uitdraai van redmer en mij. Je powerband is veel breder om in te rijden.

Wat natuurlijk op de openbare weg lekker is maar op het circuit helemaal super. Ik heb nog wel eens wat koppelingsplaten versleten door op een circuit met krappe bochten sneller op snelheid te kunnen komen. Op eemshaven waar ooit op een stratencircuit was in het hemelvaartweekend heb ik tijdens de trainingen een set verbrand en tijdens de race al in de start mijn koppeling verneukt.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 13, 2011, 09:42:39
mijn arrows zijn ook binnen, met de oude had ik een sproeier bezetting van 300/310, dus kan ik een tandje terug???
Wat heb je verder voor aanpassingen dan dat je zulke grote sproeiers hebt?
En ik zou niet te snel een sproeiermaat zakken, alleen als hij te rijk gaat lopen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 13, 2011, 09:45:33
dank voor de complimenten, eigenlijk uit nood geboren. Tijdens de meer als 30 runs op de testbank kwam het naar voren, het was mij eerst niet opgevallen maar richard wel. Wel weet ik dat tijdens circuitdagen de temperatuur ongewoon opliep, achteraf logisch.

Op de openbare weg heb je er minder snel last van omdat je niet constant aan het gas hangt.

Nu na deze aanpassing is het helemaal top.

Ik heb trouwens na de eerste keer een nieuwe slang gehaald, geen siliconenslang maar gewoon een slang bij de auto onderdelen zaak voor koelwater. DUs wel verstevigd inwendig maar bleek ook dicht te knijpen bij een hoger toerental en warmte. Dus uiteindelijk een mooier stukje pijp met betere slangenklemmen ertussen gezet.

Wel apart dat na jaren van racen met de RS250 in de challenge cup dit niet bekend was. Het tunen van een RS250 doet men al jaren, andere koppen, andere powervalves, uitlaten etc. Echter de ontstekingsunit van ignitech is iets van de afgelopen jaren.

Het effect van deze ontstekingsunit is dat de vermogens afgifte veel geleidelijker gaat en veel vroeger in toerental in komt en langer doorloopt. Zie de uitdraai van redmer en mij. Je powerband is veel breder om in te rijden.

Wat natuurlijk op de openbare weg lekker is maar op het circuit helemaal super. Ik heb nog wel eens wat koppelingsplaten versleten door op een circuit met krappe bochten sneller op snelheid te kunnen komen. Op eemshaven waar ooit op een stratencircuit was in het hemelvaartweekend heb ik tijdens de trainingen een set verbrand en tijdens de race al in de start mijn koppeling verneukt.
Is een Ignitech altijd aan te raden? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, zowel naar vermogenswinst in bepaalde toerengebieden als de kosten ervan en waar te krijgen. En is dat plug and play of moet hij daarna nog afgesteld worden?
Wil nl. komende winter naast nieuwe zuigers ook andere koppen en membranen en heb zelf het idee dat zo'n ontsteking daarbij goed tot zn recht komt, of zie ik dat verkeerd?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: RSVisch op Augustus 13, 2011, 11:20:25
dank voor de complimenten, eigenlijk uit nood geboren. Tijdens de meer als 30 runs op de testbank kwam het naar voren, het was mij eerst niet opgevallen maar richard wel. Wel weet ik dat tijdens circuitdagen de temperatuur ongewoon opliep, achteraf logisch.

Op de openbare weg heb je er minder snel last van omdat je niet constant aan het gas hangt.

Nu na deze aanpassing is het helemaal top.

Ik heb trouwens na de eerste keer een nieuwe slang gehaald, geen siliconenslang maar gewoon een slang bij de auto onderdelen zaak voor koelwater. DUs wel verstevigd inwendig maar bleek ook dicht te knijpen bij een hoger toerental en warmte. Dus uiteindelijk een mooier stukje pijp met betere slangenklemmen ertussen gezet.

Wel apart dat na jaren van racen met de RS250 in de challenge cup dit niet bekend was. Het tunen van een RS250 doet men al jaren, andere koppen, andere powervalves, uitlaten etc. Echter de ontstekingsunit van ignitech is iets van de afgelopen jaren.

Het effect van deze ontstekingsunit is dat de vermogens afgifte veel geleidelijker gaat en veel vroeger in toerental in komt en langer doorloopt. Zie de uitdraai van redmer en mij. Je powerband is veel breder om in te rijden.

Wat natuurlijk op de openbare weg lekker is maar op het circuit helemaal super. Ik heb nog wel eens wat koppelingsplaten versleten door op een circuit met krappe bochten sneller op snelheid te kunnen komen. Op eemshaven waar ooit op een stratencircuit was in het hemelvaartweekend heb ik tijdens de trainingen een set verbrand en tijdens de race al in de start mijn koppeling verneukt.

Wat jij nu hier noemt over de koppeling herken ik wel. Als ik snel opgang wil komen (vanuit stilstand of langzame bocht) laat ik expres de koppeling slippen.  Om een beetje op gang te komen :)
Met zo`n ignitech hoeft dat dus minder begrijp ik, omdat je dan al vanaf 6000 toeren en bruikbaar vermogen heb i.p.v. bij de 8000.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 13, 2011, 16:40:45
RVS dempersteun is klaar, kuipjes er ook maar even opgeschroefd om te kijken hoe het staat  ;D
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0856.jpg)
Vind het rode voorspatbord er ook nog wel goed bij smoelen :P, volgende punt van aanpak zijn de binnenpoten van de voorvork, de keerringen lekken dusdanig dat de olie over de remschijven loopt en dat helpt de remwerking niet echt...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 13, 2011, 16:51:45
Hij staat er mooi bij hoor  :ok:.
Je mag er trots op zijn vind ik.

Alleen zou ik persoonlijk de steun voor de dempers verder naar achter zetten en vastschroeven aan een steun van de passagier.
Omdat bij schokken de dempers toch voor een soort hefboom zorgen.
Steek maar eens een volle fles water voor je uit en laat dan gewoon je arm eens naar beneden hangen.

Deze krachten komen ook op je steun terrecht en dat wiebelt een beetje meer met het gevolg dat je misschien je ophangpunten gaat belasten onder de motor.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 13, 2011, 16:56:56
Hij staat er mooi bij hoor  :ok:.
Je mag er trots op zijn vind ik.

Alleen zou ik persoonlijk de steun voor de dempers verder naar achter zetten en vastschroeven aan een steun van de passagier.
Omdat bij schokken de dempers toch voor een soort hefboom zorgen.
Steek maar eens een volle fles water voor je uit en laat dan gewoon je arm eens naar beneden hangen.

Deze krachten komen ook op je steun terrecht en dat wiebelt een beetje meer met het gevolg dat je misschien je ophangpunten gaat belasten onder de motor.
Hij zit aan de passagierssteun, aan de voorste :P
Maar dit is 3mm dik roestvrijstaal, gebeurd niets mee  ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 13, 2011, 18:42:28
nee dat zie je heel goed, een ignitech ontstekingsunit is een programmeer bare CPU, dus dat vraagt aandacht en absoluut niet plug and play. Vandaar de vele runs op de vermogensbank om hem af te stellen.

Even een voorbeeld, je aandrijving van de powervalves is per toerental geregeld, dus geen 2 stappen zoals standaard.
Dat vraagt aandacht om het opensturen van de powervalve bij het juiste toerental met het juiste effect, hier zit juist één van de winstpunten in.

Ik heb het niet zelf gedaan maar richard, deze kan het aanschaffen, montage en afstellen voor je doen.

Wat ik allemaal gedaan heb, tja begonnen met gewoon rijden en na een paar vastlopers in een winter het blok open gemaakt en voorzien van nieuwe cilinders, zuigers en andere vlakke koppen. Vervolgens is het geheel compleet gebleuprint en hebben we inlaat en uitlaat kanalen licht bewerkt. Nieuwe powervalves, wieltjes en aandrijving.
Het membraamhuis hebben we dmv een ring rechter op de inlaat gezet, zodat er een betere doorstroming is ontstaan.

Het volledige oliesmeringsysteem is gecontrolleerd en de kleine keerklepjes op het blok vervangen, dit vanwege dat bij gas terug en tegendruk van de zuigers de olie wel eens terug gepompt zou worden wat dus een smeringsprobleem zou geven.

Als expansie delen heb ik in Italië bij aprilia de originele challenge uitvoeringen gekocht. Als dempers gebruik ik de nederlandse Challenge dempers en handmade dempers van iemand die al jaren sleuteld aan 2T en bij een Nederlandse uitlatenfabrikant werkt.

Ik heb de voorveerpoten laten reviseren bij HK suspension en een Wilbers achterveer gemonteerd met externe gaskamer.

De koppeling is voorzien van zwaardere veerplaten en drukgroep.

De thermostaat klep heb ik verwijderd zodat ik een continu stroom van koelwater heb

Tijdens de runs op de vermogensbank kwam o.a. naar voren dat het mengsel net aan krap was, eigenlijk zou het iets meer mogen zijn vandaar de grotere sproeiers.

De expansie delen zijn inmiddels kapot gescheurd en vandaar de nieuwe Arrow set, trouwens ook een advies ooit van Richard.

Ik heb ook een gel accu geplaatst, kleiner en lichter.

Verder heb ik het subframe veranderd en mijn zitpositie meer naar achteren geplaatst, nu kan ik volledig wegduiken en plat op de tank het rechte stuk op knallen.

Remschakelset geplaatst van PP, voordeel is dat als je een keer plat gaat alles in onderdelen te koop is in vergelijk met andere merken. En dat is reeds een aantal malen gebeurd.

Verder alleen esthetische aanpassingen zoals spuitwerk en kuipdelen voorzien van dempingsmateriaal.

Tja inmiddels een leuk lijstje geworden maar dat daar heb ik dan ook in stappen meerdere jaren over gedaan, steeds een winterprojectje.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 13, 2011, 19:40:11
nee dat zie je heel goed, een ignitech ontstekingsunit is een programmeer bare CPU, dus dat vraagt aandacht en absoluut niet plug and play. Vandaar de vele runs op de vermogensbank om hem af te stellen.

Even een voorbeeld, je aandrijving van de powervalves is per toerental geregeld, dus geen 2 stappen zoals standaard.
Dat vraagt aandacht om het opensturen van de powervalve bij het juiste toerental met het juiste effect, hier zit juist één van de winstpunten in.

Ik heb het niet zelf gedaan maar richard, deze kan het aanschaffen, montage en afstellen voor je doen.

Wat ik allemaal gedaan heb, tja begonnen met gewoon rijden en na een paar vastlopers in een winter het blok open gemaakt en voorzien van nieuwe cilinders, zuigers en andere vlakke koppen. Vervolgens is het geheel compleet gebleuprint en hebben we inlaat en uitlaat kanalen licht bewerkt. Nieuwe powervalves, wieltjes en aandrijving.
Het membraamhuis hebben we dmv een ring rechter op de inlaat gezet, zodat er een betere doorstroming is ontstaan.

Het volledige oliesmeringsysteem is gecontrolleerd en de kleine keerklepjes op het blok vervangen, dit vanwege dat bij gas terug en tegendruk van de zuigers de olie wel eens terug gepompt zou worden wat dus een smeringsprobleem zou geven.

Als expansie delen heb ik in Italië bij aprilia de originele challenge uitvoeringen gekocht. Als dempers gebruik ik de nederlandse Challenge dempers en handmade dempers van iemand die al jaren sleuteld aan 2T en bij een Nederlandse uitlatenfabrikant werkt.

Ik heb de voorveerpoten laten reviseren bij HK suspension en een Wilbers achterveer gemonteerd met externe gaskamer.

De koppeling is voorzien van zwaardere veerplaten en drukgroep.

De thermostaat klep heb ik verwijderd zodat ik een continu stroom van koelwater heb

Tijdens de runs op de vermogensbank kwam o.a. naar voren dat het mengsel net aan krap was, eigenlijk zou het iets meer mogen zijn vandaar de grotere sproeiers.

De expansie delen zijn inmiddels kapot gescheurd en vandaar de nieuwe Arrow set, trouwens ook een advies ooit van Richard.

Ik heb ook een gel accu geplaatst, kleiner en lichter.

Verder heb ik het subframe veranderd en mijn zitpositie meer naar achteren geplaatst, nu kan ik volledig wegduiken en plat op de tank het rechte stuk op knallen.

Remschakelset geplaatst van PP, voordeel is dat als je een keer plat gaat alles in onderdelen te koop is in vergelijk met andere merken. En dat is reeds een aantal malen gebeurd.

Verder alleen esthetische aanpassingen zoals spuitwerk en kuipdelen voorzien van dempingsmateriaal.

Tja inmiddels een leuk lijstje geworden maar dat daar heb ik dan ook in stappen meerdere jaren over gedaan, steeds een winterprojectje.
Zo, daar is nogal wat aan gebeurd! Duidelijk. Klinkt eigenlijk wel heel goed dat de powervalves per toerental geregeld is, ik zal er zeker over nadenken.
De vering ga ik ook na laten kijken, zowieso omdat de voorpoten lekken en ik heb het idee dat het kontje veel te laag staat ofzo...kan ook zijn dat ik aan de 749 gewend ben, die heeft wel een heel extreme zit. Ik heb met de RS250 het idee dat de voorkant veel hoger staat dan de achterkant, beetje choppergevoel ;D. Ik heb de veervoorspanning al aangepast, iets beter maar de hele achterkant mag van mij nog wel 3-4cm omhoog. Kan uiteraard ook zijn dat de schokdemper aan een revisie toe is. Aan mijn eigen gewicht zal het niet liggen in ieder geval....Schokdemper is wel wat "sponzig"bij in- en uitveren...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 14, 2011, 09:07:11
de standaard achterveer is eigenlijk te licht voor een normaal nederland postuur. De veer is een 60kg veer, deze is bij nu een 90kg.

Die van mij duikt iets naar voren, zie foto, kan je trouwens ook goed zien dat de lijn van het achterdeel veel strakker en spitser loopt dan standaard.
En de meer ruimte achter de tank.

Ik heb ook inmiddels een ander zadel(op foto de originele) met foam om het stroef te maken voor het circuit rijden.

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PUXHYGH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLGLBJQH.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 14, 2011, 12:50:56
de standaard achterveer is eigenlijk te licht voor een normaal nederland postuur. De veer is een 60kg veer, deze is bij nu een 90kg.

Die van mij duikt iets naar voren, zie foto, kan je trouwens ook goed zien dat de lijn van het achterdeel veel strakker en spitser loopt dan standaard.
En de meer ruimte achter de tank.

Ik heb ook inmiddels een ander zadel(op foto de originele) met foam om het stroef te maken voor het circuit rijden.

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PUXHYGH.jpg)(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLGLBJQH.jpg)

Hij staat er mooi bij, leuk kleurenschema ook.  :) ik denk dat ik mijn achtervering maar naar Rooske breng, dat is lekker dichtbij voor mij. Ik zal komende week eerst een poging doen tot vervangen van de keerringen van de voorvering, de olie gutsts er echt uit  :no:


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 16, 2011, 10:46:04
Alleen zou ik persoonlijk de steun voor de dempers verder naar achter zetten en vastschroeven aan een steun van de passagier.
Omdat bij schokken de dempers toch voor een soort hefboom zorgen.

Ik heb hem meer naar achteren geplaatst, sterker nog zoals jij hem geplaatst hebt zou het nooit passen bij mij.

Ik las iets over lekken bij de cilinders, heb je wel een pakkingsring ertussen geplaatst, deze zat niet bij de arrow set maar leek mij wel verstandig toen ik aan het monteren was.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 16, 2011, 14:55:07
Alleen zou ik persoonlijk de steun voor de dempers verder naar achter zetten en vastschroeven aan een steun van de passagier.
Omdat bij schokken de dempers toch voor een soort hefboom zorgen.

Ik heb hem meer naar achteren geplaatst, sterker nog zoals jij hem geplaatst hebt zou het nooit passen bij mij.

Ik las iets over lekken bij de cilinders, heb je wel een pakkingsring ertussen geplaatst, deze zat niet bij de arrow set maar leek mij wel verstandig toen ik aan het monteren was.
Zat inderdaad geen pakkingsring bij de Arrow set maar heb er zelf ringen tussen gedaan. Anders gaat het geheid lekken.
En ik heb inderdaad ook maar zo'n 2cm tussen achterband en uitlaat maar de expansies raken elkaar niet zoals jij in het RG500 topic aangeeft.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 16, 2011, 20:56:27
ze raken elkaar op twee plaatsen, vanavond even proefgedraaid en klinkt prima. Het geluid is beschaafder als de oude set.

Over het vermogen weet ik nog niets. Geen enkele lek gevonden dus prima  :ok:

Hier wat plaatjes.

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RI8ZBIP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XIKGG6HM.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FE8HFZCJ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IW7CMWRX.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 16, 2011, 21:12:36
hier raken ze elkaar  :-\
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRT3YNR8.jpg)

oja en een foto hoe ik de beugel bevestigd heb

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNHJR86K.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 17, 2011, 12:19:38
hier raken ze elkaar  :-\
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRT3YNR8.jpg)

oja en een foto hoe ik de beugel bevestigd heb

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNHJR86K.jpg)
waar ze elkaar bij jouw RS raken heb ik er ongeveer maar een 8mm ruimte tussen. En heb mijn demperbevestiging nog steeds niet gasdicht dus zal zometeen eerst kijken of ik een uitlaatpakking kan krijgen met ongeveer dezelfde diameter, dan doe ik die ertussen. Maar ziet er verder goed uit bij jou, dempers zitten nu wel redelijk recht en goed toch?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: RSVisch op Augustus 17, 2011, 16:57:03
Kan je bij het onderste ophangpunt niet een paar ringen extra plaatsen zodat de linker expansie (van achteren gezien) iets naar links gaat? Waarschijnlijk moet je dan wel weer je dempers richten......

Of aan iedere kant een ring erbij, zoiets zal waarschijnlijk wel een paar mm ruimte opleveren


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 17, 2011, 20:25:14
ik heb inderdaad de ringetjes er niet tussen gezet.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Redmer op Augustus 18, 2011, 21:07:50
Met m'n Tyga's ben ik ook altijd een poosje aan het klooien met meer en minder ringetjes om ze netjes te krijgen dus op zich vrij normaal.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 29, 2011, 18:15:35
Afgelopen weekend bezig geweest met de voorpoten...
Aangezien er een plas olie onder het voorwiel lag had ik geen andere keus meer dan de keerringen te vervangen..
Eerst de motor maar opgehangen;
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0925.jpg)

Vervolgens wiel etc eruit en voorpoten verwijderd;
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0927.jpg)

Voorpootjes;
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0929.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0931.jpg)

De  roestpuntjes op de binnenpoten hebben we met korrel 1200 gladgeschuurd, vervolgens nieuwe keerringen in de vorkpoten gemonteerd en nieuwe olie erin..nu hopen dat ze voorlopig dicht blijven... ::)
Alles weer in elkaar:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_0937.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 29, 2011, 18:32:13
en dat alles met de kuipdelen er gewoon op, is dat handig als je de bouten van de kroonplaten los en vast draait.

Ik draai de bouten met een momentsleutel vast, geleerd van een veringspecialist omdat anders er mogelijk een verdikking aan de binnenkant van de buitenpoten komt wat weer nadelig is met je binnenpoot


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 29, 2011, 19:22:41
en dat alles met de kuipdelen er gewoon op, is dat handig als je de bouten van de kroonplaten los en vast draait.

Ik draai de bouten met een momentsleutel vast, geleerd van een veringspecialist omdat anders er mogelijk een verdikking aan de binnenkant van de buitenpoten komt wat weer nadelig is met je binnenpoot

Niet heel handig  :P
Maar met een gewone L-vormige inbus gaat het prima, Rooske heeft me ooit verteld dat de onderste kroonplaat met 15Nm!! vast moet en de bovenste met plusminus 25Nm geloof ik.
Dat is vrijwel niets dus ik doe het tegenwoordig op gevoel. Alhoewel dat meer is dan de 15 & 25NM maar better safe then sorry...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Augustus 29, 2011, 21:17:34
nou rooske kan wel eens gelijk hebben  ;)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 30, 2011, 06:33:24
nou rooske kan wel eens gelijk hebben  ;)
Ik weet wel zeker dat ie gelijk heeft ;D WPH schrijft trouwens 25Nm voor zowel de onderste als bovenste voor.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Redmer op Augustus 30, 2011, 18:12:07
Toch maar eens een momentsleutel halen Marcel, kan geen kwaad bouten en moeren gewoon op mement aan te zetten. Op gevoel blijft gevoel en da's een naar gevoel als het mis gaat.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Augustus 30, 2011, 20:31:57
Klopt, ik heb wel een momentsleutel, echter voor de grote aanhaalmomenten...één voor de kleine staat op mijn verlanglijstje  ;)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Augustus 31, 2011, 20:47:35
Erg handig zo'n kleine momentsleutel.
Zeker als je regelmatig je blokje openmaakt.
Als je ze altijd op moment vastzet, is de kans heel erg klein dat je je schroefdraar kapottrekt.

En bestel ook kattebak korrels...
Voor die olie op de stenen  ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op September 01, 2011, 15:23:05
Erg handig zo'n kleine momentsleutel.
Zeker als je regelmatig je blokje openmaakt.
Als je ze altijd op moment vastzet, is de kans heel erg klein dat je je schroefdraar kapottrekt.

En bestel ook kattebak korrels...
Voor die olie op de stenen  ;D

Remreiniger doet ook wonderen  :-X  :P


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rs 125 corser op September 14, 2011, 16:03:35
Als je eerst wat remmenreiniger spuit en dan de kattebak korrels een beetje met een moker stuk slaat, veeg je ook de laatste olie van de vloer.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Oktober 26, 2011, 09:55:30
Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  ???


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Oktober 29, 2011, 15:28:09
Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  ???
Klopt, druk gehad met andere dingen ;D
Mijn vriendin is er een paar keer mee te touren geweest( ik trouwens ook 8)) en de bedoeling is om hem medio volgende maand rustig aan uit elkaar te trekken.
Vanaf dan dus weer updates.
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Oktober 29, 2011, 23:15:51
Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  ???
...
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.

Heb ik lang spijt van gehad dat ik niet heb gewacht tot het echt winter werd.
Met wat tegenslag hier en daar, heb ik toch 2 maanden moeten missen  :no:


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Oktober 30, 2011, 17:54:50
Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  ???
...
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.

Heb ik lang spijt van gehad dat ik niet heb gewacht tot het echt winter werd.
Met wat tegenslag hier en daar, heb ik toch 2 maanden moeten missen  :no:
Daarom wacht ik inderdaad nog even. Alhoewel ik nu eigenlijk geen motorweer meer verwacht, heb de Ducati ook alweer in de huiskamer bij de kachel staan, aan het ladertje.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op November 21, 2011, 11:50:24
Zo,

aangezien ik me naast mijn werk de afgelopen weken even op mijn "studie" moest richten en ik daarnaast nog een auto uit elkaar moest trekken om in onderdelen te verkopen is er op RS 250 gebied niets gebeurd.
Ik heb vorige week mijn opleiding positief afgerond en de auto ligt bijna uit elkaar dus de planning is om de komende weken de RS250 uit elkaar te halen.


Aangezien hij in de Chesterfield kleurstelling moet worden gespoten/gestickerd vraag ik me af waar ik voor een "normale"prijs aan een Chesterfield stickerset kan komen.

Iemand een idee of tips?  :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: *Thomas* op December 12, 2011, 14:13:31
Hoi,

Misschien heb ik nog chesterfield decals voor je...

Ik zoek het even uit.

Groeten

Edit: Gevonden ==> je hebt een mailtje



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op December 12, 2011, 16:12:02
Hoi,

Misschien heb ik nog chesterfield decals voor je...

Ik zoek het even uit.

Groeten

Edit: Gevonden ==> je hebt een mailtje

Dankjewel, je hebt mail terug  ;D




Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 12, 2012, 16:49:51
Zo, bij deze even een update,
Ik heb inmiddels een Chesterfield stickerset binnen, besteld bij The Image Works.
Set ziet er goed uit:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/stickerset.jpg)
Het is de bedoeling dat de kuipdelen zwart worden gespoten, vervolgens stickers plakken en daarna blanke lak erover. Ben op dit moment offertes aan het opvragen.

Verder ben ik begonnen met de uitbouw van het motorblok, ik heb alles nu bijna los behalve de leidingen van de oliepomp. Ook geen idee waar de leiding vanaf het reservoir aangesloten zit op het blok, ik wilde het werkplaatshandboek erbij pakken, hij geeft op één of andere manier de afbeeldingen niet weer dus heb er even niets aan..als iemand een werkplaatshandboek op cd zou kunnen branden en opsturen zou dat erg fijn zijn, uiteraard tegen vergoeding.
Plaatjes:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1638.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1637.jpg)

Ik zag dat bovenop de linker carburateur een andere nippel zit (waar de gaskabel in zit), hierdoor staat de kabel onder een hoek en dat bevalt me niet. Mocht iemand hier een originele nippel hebben liggen dan hoor ik dat graag aangezien ik niet weet of een origineel aprilia nog te krijgen is.
Onderstaand even een plaatje voor de beeldvorming, duidelijk is te zien dat de linker anders(en te kort)is.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1642.jpg)

Ik maak morgen wel meer foto's aangezien ik alweer een stuk verder ben dan op bovenstaande afbeeldingen.

Tip over het loshalen van de olieleidingen etc welkom!

Groet marcel


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Januari 12, 2012, 21:18:54
Deze al geprobeerd?

http://www.solo2tempi.it/manutenzione/stradali/manutenzione%20rs250/manuale%20officina/manuale%20officina.htm


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 12, 2012, 21:57:47
Deze al geprobeerd?

http://www.solo2tempi.it/manutenzione/stradali/manutenzione%20rs250/manuale%20officina/manuale%20officina.htm
Nee maar heb de mijne weer aan de praat gekregen. Morgen nog een paar dingen losmaken en dan kan het blok eronderuit. En dan even kijken wat ik ga doen, wilde hem eigenlijk ook wel een klein beetje laten kietelen, zal eens bij pstuning of bij onze oosterburen (musfoerster etc) informeren.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 13, 2012, 15:34:53
Blokje is eruit ;D
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1657.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1658.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1660.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1659.jpg)

Meteen ook maar het alarm erafgesloopt, zeer irritant ding.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/alarmbende.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op Januari 13, 2012, 18:10:18
Deze al geprobeerd?
http://www.solo2tempi.it/manutenzione/stradali/manutenzione%20rs250/manuale%20officina/manuale%20officina.htm

http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar (http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar)

Hier 1 file met alle handleidingen / manuals er in. Incl een high resolution scan versie.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 14, 2012, 17:35:37
Deze al geprobeerd?
http://www.solo2tempi.it/manutenzione/stradali/manutenzione%20rs250/manuale%20officina/manuale%20officina.htm

http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar (http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar)

Hier 1 file met alle handleidingen / manuals er in. Incl een high resolution scan versie.

Dankjewel maar ik heb de juiste alweer gevonden...t wordt tijd dat ik mn laptop eens opschoon...

Heb vandaag de koppen er nog even af kunnen draaien en heb zo'n vermoeden dat nieuwe nicasilwandjes geen overbodige luxe zijn.
Ik weet niet hoe ze er (met een tellerstand van 17.500km)uit horen te zien maar het lijkt of d nicasilwandjes hier en daar al iets doorgesleten zijn, of is dit normale slijtage?
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1674.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1673.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1672.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1671.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1669.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1668.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Januari 15, 2012, 11:46:42
hebben deze cilinders 17.500km gereden, dan vindt ik het nog wel meevallen. Maar die doffe plekken in de cilinderwanden is dit vals licht of echt zo.
Verder zie ik slijtage sporen van de zuiger in de lengterichting, dat is minder.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 15, 2012, 21:36:21
hebben deze cilinders 17.500km gereden, dan vindt ik het nog wel meevallen. Maar die doffe plekken in de cilinderwanden is dit vals licht of echt zo.
Verder zie ik slijtage sporen van de zuiger in de lengterichting, dat is minder.
Die doffe plekken zitten er inderdaad in maar de hoonsporen lopen daar wel gewoon door...misschien moet ik er maar een expert naar laten kijken voor ik het weer in elkaar zet.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Januari 15, 2012, 22:03:29
inderdaad de hoonsporen zijn nog goed te zien.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Januari 16, 2012, 11:26:13
Altijd even (laten) opmeten.
Kost quasi niks en je bent zeker van het diameterverloop.

Maar hij ziet er nog goed uit en ik twijfel eraan dat je een nieuw laagje of cilinder moet zetten.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Januari 16, 2012, 12:44:12
inderdaad meten is weten.

vraag gelijk wat die doffe plekken zijn.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 16, 2012, 13:58:26
Ik laat hem wel even nameten, ps tuning schijnt een goede naam te zijn in de 2taktwereld...die zit alleen niet om de hoek. Weten jullie toevallig een goed adres in Friesland!


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Januari 18, 2012, 02:05:01
Ik denk dat je bij eender welke wel terrecht kunt hoor om te meten, zeker iemand die nog al eens blokje reviseert of aan tuning doet.
Iedereen gebruikt zo'n inwendige micrometer met meetstiftjes hiervoor.

Het gaat erom in hoeverre de diameter scheelt in het midden tov de onder- en bovenkant van de cilinderdiameter.
De ovaalheid meten zeg maar.

Het belangrijkste punt ligt rond de 3/4 hoogte van de slaglengte in de cilinder.
Tussen het bovenste en midden punt van de uitlaatpoorten.
Hier komt het meeste kracht op tijden de onsteking van het mengsel.
Hier wordt de zuiger het hardst tegen de cilinderwand 'geduwd' tijdens de arbeidsslag zeg maar.

Die doffe plekken vind ik ook wel raar ???
Je ziet hem net in het midden van de uitlaatpoorten even tevoorschijnkomen, terug weg, dan komt hij weer terug, weer even niks en net voor het BDP zit hij er weer.
Je zit een echt een lijn in omtrek lopen tussen de doffe plekken.

In ieder geval denk ik niet dat je je gelijk zorgen moet maken. Het kan ook nog altijd de eerste cilinder zijn die erop zit.
En dan zijn die slijtagepatronen wel normaal hoor.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 19, 2012, 17:55:42
Ik denk dat je bij eender welke wel terrecht kunt hoor om te meten, zeker iemand die nog al eens blokje reviseert of aan tuning doet.
Iedereen gebruikt zo'n inwendige micrometer met meetstiftjes hiervoor.

Het gaat erom in hoeverre de diameter scheelt in het midden tov de onder- en bovenkant van de cilinderdiameter.
De ovaalheid meten zeg maar.

Het belangrijkste punt ligt rond de 3/4 hoogte van de slaglengte in de cilinder.
Tussen het bovenste en midden punt van de uitlaatpoorten.
Hier komt het meeste kracht op tijden de onsteking van het mengsel.
Hier wordt de zuiger het hardst tegen de cilinderwand 'geduwd' tijdens de arbeidsslag zeg maar.

Die doffe plekken vind ik ook wel raar ???
Je ziet hem net in het midden van de uitlaatpoorten even tevoorschijnkomen, terug weg, dan komt hij weer terug, weer even niks en net voor het BDP zit hij er weer.
Je zit een echt een lijn in omtrek lopen tussen de doffe plekken.

In ieder geval denk ik niet dat je je gelijk zorgen moet maken. Het kan ook nog altijd de eerste cilinder zijn die erop zit.
En dan zijn die slijtagepatronen wel normaal hoor.
Volgens mij zijn dit inderdaad de eerste cilinders nog, vorige eigenaar heeft hem bijna 10 jaar in bezit gehad en in die tijd is er nooit iets aan de cilinders/zuigers gebeurd.



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 21, 2012, 16:28:09
Ik heb de powervalves er vandaag uitgehaald, zie er nog perfect uit.
De pinnetjes zitten totaal niet los of scheef maar gewoon keurig.
Wat me wel opviel was dat er een klein stukje coating uit de cilinderwand mist, bovenaan bij de staande cilinder.
Het stelt weinig voor maar heb de foto's toch even naar PS tuning gemaild om zijn mening te vragen.
Ben bang dat deze cilinder opnieuw van een nicasilwand moet worden voorzien...
foto's van 2 powervalves(andere 2 zijn in exact dezelfde staat en 2 foto's van de beschadiging van de cilinderwand:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1714.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1713.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1717.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1716.jpg)

 


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Januari 24, 2012, 19:48:04
Zo zagen de mijne er ook uit toen ik ze verwijderde.
Ik heb ze ontkoolt met een zachtkoperen borsteltje, nieuwe olie eraan en er terug in.

Ik heb alleen een setje moeten kopen omdat er 1 vlave was afgebroken, dus gingen er maar 3 open van de 4.
En als het blijkt dat je een nieuw laagje er in moet steken, misschien gelijk allebei doen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Januari 26, 2012, 09:23:27
Zo zagen de mijne er ook uit toen ik ze verwijderde.
Ik heb ze ontkoolt met een zachtkoperen borsteltje, nieuwe olie eraan en er terug in.

Ik heb alleen een setje moeten kopen omdat er 1 vlave was afgebroken, dus gingen er maar 3 open van de 4.
En als het blijkt dat je een nieuw laagje er in moet steken, misschien gelijk allebei doen.
Werkt dat goed met een zachtkoperen borsteltje? Zal het ook eens proberen.
Ik stuur de cilinders op naar PS-tuning aangezien ik zeker wil zijn dat alles oke is voor ik hem weer in elkaar zet.
Viel me wel op dat er 2 verschillende zuigers in zaten, alhoewel ze wel beide van ART zijn.
Ook zitten de onderste zuigerveren behoorlijk vast door kool boven en onder de zuigerveer, dit lijkt me ook niet goed de slijtage/performance.
Dit zijn de zuigertjes:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/zuigers.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Januari 31, 2012, 19:14:25
Het ziet er naar uit dat deze er al erg lang inzitten...

En ontkolen van je powervalves kruipt wel wat werk ik hoor, maaar het resultaat is echt goed.
En met die borteltjes maak je ook geen krassen in de powervalve zelf.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Februari 21, 2012, 17:08:16
Even weer tijd voor een update,

Ik heb de beide cilinders naar PSTuning gestuurd om ze na te meten en zijn oordeel ivm opnieuw nicasillen ofniet.
Ze zijn vandaag bij hem aangekomen dus ben benieuwd.

Ook heb ik inmiddels een mille voorwiel binnen en er even los ingehangen:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/bluewheels.jpg)
Ik heb met Danny hier op het forum contact gehad aangezien die nog een voorkant van een 1998+ model te koop heeft staan en ik eigenlijk zo'n voorvork in mijn RS wil hebben.
Daarom ben ik alvast op zoek naar enkele afmetingen van een wiel uit een 1998+ model.

Zo zou ik graag willen weten hoever de schijven uit elkaar staan...dus de afstand tussen de montagepunten van de schijven links en rechts.
Bij mijn Mille wiel is dat 115,2mm, bij mijn MK1 voorwiel was dat 102,3mm maar hoe zit dat bij een nieuw model voorwiel?
En hoe breed is een 1998 voorwiel bij de as?
Ook zou ik graag de diameter van de voorwielas van een 1998+ willen weten.
Dit aangezien ik waarschijnlijk andere wiellagers nodig heb want de wielas van de Mille zit op zo'n 24mm grof gemeten...

Mocht iemand een wiel hebben liggen en dit voor me willen meten dan hoor ik dat graag!

Onderstaand nog even een foto van hoe het asgat er bij mij Mille velg uitziet:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/asgatMille.jpg)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Februari 21, 2012, 20:04:17
Ik vind die wielen wel echt knap onder de RS.

Redmer heeft onder de zijne ook Mille velgen zitten.
Maar nu weet ik niet zeker of hij ook de voorkant van de Mille heeft instaan.

Anders moet je hem even PM'en hoe hij het heeft geflikt...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Februari 21, 2012, 20:22:36
Ik vind die wielen wel echt knap onder de RS.

Redmer heeft onder de zijne ook Mille velgen zitten.
Maar nu weet ik niet zeker of hij ook de voorkant van de Mille heeft instaan.

Anders moet je hem even PM'en hoe hij het heeft geflikt...
Heb al contact met Redmer gehad en het probleem is dat hij een MK2 voorvork heeft en ik een MK1.
En dan zit er nog verschil in de schijfafstand van de Mille-voorvelgen doordat sommige radiale remklauwen hebben en andere axiale...veel variabelen dus.
Vandaar dat ik graag wat afmetingen te weten wil komen van het MK2 RS250 wiel.
Voor het achterwiel heb ik alle benodigde info en tekeningen(dank hiervoor!) van hem gekregen en daar kan ik dus mee aan de slag. :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Februari 21, 2012, 20:30:45
ziet er heel goed uit zo. Zeer strak


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Maart 16, 2012, 10:02:26
update:

Heb inmiddels een MK2 kabelboom, teller en speedsensor binnen,
we zullen zien of we de kabelboom komend weekend om kunnen zetten en dan hopen dat alles straks werkt. 
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2057.jpg)
Motorfiets staat er nu zo bij(flink sjouwen in je eentje om m buiten te krijgen).
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2062.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2070.jpg)
Zit nu te wachten op mijn MK2 voorpartij, als het goed is komt dat vandaag binnen.
Zodra dat binnen is kan ik verder met het laten afdraaien van de velgen, spacers laten frezen en ik hoop volgende week mijn nieuwe zuigers en door PS opnieuw genicasilde cilinders binnen te krijgen dan kan het blok ook weer in elkaar.

Eigenlijk had ik het kuipwerk al in de chesterfield kleurstelling willen laten spuiten maar dat moet ivm financiele redenen nog maar even wachten...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Maart 20, 2012, 17:14:33
Voorpoten van Danny zitten erin en ik heb het subframe+ clipons vandaag naar de coater gebracht, ze waren dusdanig verroest dat ze worden gestraald en opnieuw gecoat.
Tevens is er carbon onderweg vanuit hong kong  ;D
Plaatjes:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2141.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2135.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/tygacarbon.jpg)

Nu nog iemand zoeken die de bevestigingspunten op het wiel(waar de schijven op gemonteerd worden) voor mij kan afdraaien.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Maart 20, 2012, 18:01:59
Allemaal netjes hoor...

ik denk dat ik gewoon de velgen ge laten opspuiten in die kleur.
Ik vind die combinatie echt top. Van Redmer is ook knap.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Maart 20, 2012, 20:21:27
Allemaal netjes hoor...

ik denk dat ik gewoon de velgen ge laten opspuiten in die kleur.
Ik vind die combinatie echt top. Van Redmer is ook knap.
Klopt, ik had die van redmer een hele tijd geleden als eens op een foto gezien en was meteen verkocht.
Gelukkig ben ik voor relatief weinig geld aan hele nette wielen gekomen want ze zijn niet veel te vinden.
Standaard velgen in deze kleur zal ook niet misstaan maar denk toch dat dit de mooiste optie is.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Maart 20, 2012, 22:14:25
Ik vin de velgen ook echt af op de RS hoor, maar zoals je zegt... Moeilijk te vinden.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Maart 29, 2012, 12:53:53
Nou we zijn weer verder aan het prutsen geweest en ik heb inmiddels een MK2 kabelboom+ tellerunit op de Aprilia zitten.
Moesten wel een aantal draden aanpassen aangezien de bedrading van de verlichting achter anders is. Dus dit hebben we van de MK1 kabelboom weer aan de MK2 gezet.
Ook zitten het mengsmeringreservoir en de spanningsregelaar op andere plaatsen dus dit hebben we ook omgelegd.
Qua verlichting, waarschuwingslampjes etc werkt het allemaal, nu hopen dat hij ook meteen loopt zodra het blok er weer in zit.
Het subframe en de clipons heb ik inmiddels ook weer terug van de coater en deze zien er weer als nieuw uit.
Vorig jaar heb ik via ebay een MK2 zadel weten te bemachtigen en om te kijken of alle bedrading onder het zadel niet in de weg zit heb ik het zadel er ook even opgeschroefd, enkel het zekeringkastje zit iets klem dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken. De ruimte is er wel dus dat moet goedkomen.

Gister kon ik de wielen weer ophalen, hiervan zijn de schijfopnamepunten afgedraaid en dit was keurig gedaan! Ze zijn zeer netjes geworden.
Vandaag zijn er weer bandjes omgekomen dus ik heb de wielen er even los ingehangen, begint weer op een motorfiets te lijken.

Een maatje van me maakt vandaag een aluminium plaatje zodat de MK2 tellerunit kan worden bevestigd.

Verder liggen mijn tyga carbon spatborden vanaf morgen op het lokale postkantoor dus dan kan ik die er morgen ook opschroeven.
Het wachten is nu op mijn cilinders en zuigers etc. en dan kunnen we aan de laatste fase beginnen! ;D

Paar foto's van vandaag:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2234.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2233.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2232.jpg)

Wordt vervolgd.....


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Maart 29, 2012, 13:32:54
Ja hoor... Helemaal af met die velgen erop  :ok:


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 28, 2012, 15:48:38
Eergister eindelijk mijn cilinders weer terug gekregen van PS tuning. ;D

Zag er weer top uit:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2604-1.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2605-1.jpg)
Aangezien de koppen er ook niet netjes meer uitzagen heb ik de cilinders + koppen en powervalvebrackets even laten stralen en daarna gespoten met hittebestendige verf, zo zagen ze eruit na het stralen:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2608.jpg)
En na het spuiten:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2631.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2632.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2633.jpg)
Powervalves weer gemonteerd en wat ziet het er dan weer netjes uit:

Voor:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1711.jpg)
Na:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2618.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2619.jpg)

Dit weekend ben ik van plan de cilinders weer op het blok te monteren en het blok weer in de fiets te hangen. :)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op April 28, 2012, 18:41:20
ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 28, 2012, 21:23:38
ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op April 29, 2012, 07:40:48
ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?

Ik doe meestal
Met een injectienaald even de oplie leidingen vullen en dan aansluiten.



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op April 29, 2012, 07:48:16
bij het in elkaar zetten smeer ik overal een beetje olie op, de slangetjes inderdaad vullen met een injectiespuit, maar ik spuit ook een beetje in de keerklepjes.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 29, 2012, 09:34:24
ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?

Ik doe meestal
Met een injectienaald even de oplie leidingen vullen en dan aansluiten.


Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar dan moet je de leidingen op de pomp dus wel loshebben. En die heb ik niet losgehaald omdat ik daar (geloof ik) niet goed bij kon. Zal vandaag eens kijken hoe het daar precies aangesloten zit.
Ah ik zie net dat je die er zo kunt aftrekken. Nu nog naar de groene kruiswinkel om een spuit te halen haha.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 29, 2012, 09:39:19
bij het in elkaar zetten smeer ik overal een beetje olie op, de slangetjes inderdaad vullen met een injectiespuit, maar ik spuit ook een beetje in de keerklepjes.
Alles in de olie zetten was ik ook van plan. Helemaal omdat we de carters even hebben doorgespoeld met remreiniger en perslucht om er 100% zeker van te zijn dat er geen pakkingzooi of zand(blok was echt enorm goor!) in de carters zit. En over die keerklepjes, mag je die met perslucht doorblazen of kunnen ze dan stukgaan? Want aangezien de cilinders gestraald zijn hebben we ze even doorgeblazen om er zeker van te zijn dat er geen straalgrid meer in zat.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op April 30, 2012, 16:24:24
bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.

Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op April 30, 2012, 16:33:36
bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.
Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.

Ik doe ze meestal ipv perslucht gewoon met een klein beetje diesel in een spuit en slangetje langzaam doorspuiten.
Kan ik ze ook gelijk testen of ze nog werken.  ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 01, 2012, 19:46:39
bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.

Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.
Daar zeg je iets...die op de cilinders hebben we dus even doorgeblazen met perslucht.
Die 2 op het blok zelf heb ik de slang van de fietspomp even opgezet en doorgeblazen, lijkt me niet dat dat kwaad kan.
Maar nu begin ik te twijfelen over die 2 op de cilinders. Beste is dus vervangen voor nieuwe maar waar haal ik zo snel 2 nieuwe vandaan...

En hoe kom je erachter dat de terugslagklepjes defect zijn? beetje druk op de andere kant van de nippel zetten?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Mei 01, 2012, 20:25:10
als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 01, 2012, 20:53:35
als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.
Hoop dat ik ze er nog uit kan krijgen. PS tuning heeft ze er ingestopt en het leek net of zat er een of ander lijmgoedje omheen..kan ik ze er normaalgesproken met een tang zo uitwrikken? En waren die van jou defect nadat je ze doorgeblazen had of had dat een andere reden? Bedankt in ieder geval al voor de waarschuwing en het meedenken.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rolf op Mei 02, 2012, 06:13:03
Nee ze waren volgens mij al defect, doordat ik kort achter elkaar een zuiger verspeelde zijn we gaan zoeken en om alles uit te sluiten hebben we ze toen vervangen. Nadat we geconstateerd hebben dat ze niet niet meer werkte


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op Mei 02, 2012, 07:34:50
als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.

Zo heb ik ze ook getest. Gewoon even schoonmaken en op blazen. Je moet in eerste instantie wat tegendruk krijgen.
Je kan ze ook met een spuit en slangetje en wat olie testen. Zolang het er maar niet zonder tegendruk doorloopt.

Hoop dat ik ze er nog uit kan krijgen. PS tuning heeft ze er ingestopt en het leek net of zat er een of ander lijmgoedje omheen..kan ik ze er normaalgesproken met een tang zo uitwrikken? En waren die van jou defect nadat je ze doorgeblazen had of had dat een andere reden? Bedankt in ieder geval al voor de waarschuwing en het meedenken.

Ik zet ze zelf vast met loctite 648. (je wil absoluut niet dat ze tijdens het rijden los komen)
Je kan ze dan met een tang wel weer voozichtig los krijgen maar pas op want het dunne koperen aansluitpijpje is heel fragiel


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 02, 2012, 08:34:47
Ik heb zojuist PStuning even gemaild met dit vraagstuk.
Ik neem aan dat hij me wel kan zeggen of het kwaad kan wanneer je ze met perslucht schoonblaast.
Mocht hij het niet vertrouwen dan bestel ik 2 nieuwe en zet ik die er in just to be sure.

Dus totdat ik reactie van hem heb doe ik even helemaal niets :P


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 05, 2012, 09:41:30
Nou ik had alweer bericht terug van Pieter,

Volgens hem zijn ze goed als je er een slangetje op aansluit en als je dan vervolgens zachtjes blaast moet er lucht doorheen komen.
Dit is bij mij het geval. Wanneer ik zuig kan ik geen lucht aanzuigen dus het lijkt mij dat ze dus gewoon goed functioneren.
Ik moest trouwens bij de een wel een stuk harder blazen dan bij de ander om er lucht doorheen te krijgen.

Verder hangt het blok er inmiddels in en hebben we de powervalves aangesloten.
Hier stuiten we tevens op een probleem.

Ik heb de kwestie even op het Motor-forum gedropt en onderstaand het probleem:

We hebben het blok erin gehangen en zijn bezig met het aansluiten van de powervalves. Nu zit alles aangesloten en zodra we de motor op contact zetten draait de servomotor van voren af gezien helemaal naar rechts. De actuator draad in het  zwarte kastje( waar ook de draden van de carbs+oliepomp in zitten) wordt dan helemaal naar binnen gedrukt, hij drukt de spanning helemaal van die kabel af. Ik heb het idee dat dat niet zo hoort. Als we de motor op contact houden en de grijze draad bij de accu aan de min pool van de accu pluggen reageert de servo daar ook totaal niet op. Naar onze mening zit alles goed aangesloten dus we lopen er even op vast momenteel. Iemand ideeën of suggesties?

Zo zet de servo de valves wanneer ik het contact aan zet:

Staande cilinder:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/valvestaande.jpg)
Liggende cilinder:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/valveliggende.jpg)

Hij probeert ze dus eigenlijk dichter dan dicht te draaien als ik het goed zie..in welke stand hoort hij de valves te zetten wanneer het contact ingeschakeld wordt?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Mei 05, 2012, 15:05:13
Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 05, 2012, 20:07:22
Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.
alles zit goed gemonteerd en we hadden de dodemansknop inderdaad wel op run staan. Ik kreeg net op MF de waarschuwing/vraag of ik de servo toevallig heb laten draaien zonder de kabels aangesloten te hebben. Dit is dus wel gebeurd toen we de kabelboom hebben geplaatst. Kan hij hierdoor stuk gaan?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op Mei 06, 2012, 07:48:43
Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.
alles zit goed gemonteerd en we hadden de dodemansknop inderdaad wel op run staan. Ik kreeg net op MF de waarschuwing/vraag of ik de servo toevallig heb laten draaien zonder de kabels aangesloten te hebben. Dit is dus wel gebeurd toen we de kabelboom hebben geplaatst. Kan hij hierdoor stuk gaan?

Niet direct stuk maar hij kan dan niet meer in zn "neutraal" positie staan. Hierdoor staat hij dan niet meer helemaal goed qua start positie.
Je sluit dan bv alles aan en hij staat dan std al te ver open. (voorbeeldje dus)

Afstellen van de servo doe ik altijd via de tip van Redmer. (voelen en kijken met uitlaat er af)

Of gebruik http://www.rgv250.co.uk/powervalve.htm (http://www.rgv250.co.uk/powervalve.htm)
Voor afstellen van de servo staat ook het een en ander in het werkplaatshandboek.
http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar (http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 06, 2012, 08:59:57
Oke dat is het probleem dus. Hij is zijn neutraalpositie kwijt. Misschien dat hij daarom dan ook niet op de grijze draad reageert. En ik vind in je links en het werkplaatshandboek wel hoe je de valves etc. af moet stellen maar niet hoe je de servo zelf weer in de juiste positie krijgt.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 07, 2012, 18:57:44
Ik heb de servo eraf getrokken, op de nulstand gezet en alles weer aangesloten.
Toen sleutel op contact en de servo draaide de ronde valveschijven weer veel te veel naar links.
Ook reageert hij niet op de grijze draad...
Is er een bepaalde manier om de servo weer in zijn juiste nulstand te krijgen?

En hoe hoort de schijf die de oliepomp aandrijft op de servo te zitten?
Volgens mij kan hij er op 2 manieren op, zie onderstaande foto's:

Manier 1:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2694.jpg)
Manier 2:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2693.jpg)

Ik heb zolangzamerhand geen idee meer hoe ik dit kan oplossen...


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: emielfellinger op Mei 14, 2012, 16:40:35
Hey Marcel,

Had jij ook niet onderstaand probleem?
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?249528-Powervalve-Servo-problems (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?249528-Powervalve-Servo-problems)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 15, 2012, 16:08:04
Hey Marcel,

Had jij ook niet onderstaand probleem?
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?249528-Powervalve-Servo-problems (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?249528-Powervalve-Servo-problems)
Klopt maar we zijn er inmiddels achter dat wanneer we de zwarte stekker welke in de ecu gaat omhoog bewegen het goed is en zodra we de stekker iets naar beneden drukken is het weer in de hobbel.
Dus waarschijnlijk een contactprobleem bij die stekker.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Mei 19, 2012, 16:36:31
Zo, mijn appie doet het weer,

Afgelopen week de zwarte stekker van de oude kabelboom op de nieuwe boom gezet en nu is het powervalve probleem opgelost.
Verder alles in elkaar gezet, vanochtend olie in het blok, koelvloeistof erin, oliepomp nog even ontlucht en geprobeerd om te starten.

Na 3 keer kicken liep ze al  ;D
Ik heb haar eerst zonder zijkuipjes opgebouwd, kan ik mooi even in de gaten houden of er niets lekt ofzo.
Enige waar ik van baal is dat de rechter vorkpoot behoorlijk lekt dus een proefrit zit er helaas voorlopig nog niet in....  :no:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2762.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2761.jpg)

Wat er nu nog aan moet gebeuren is het kuipwerk in de chesterfield kleurstelling laten spuiten, eerst maar weer geld verdienen  :P


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: *Thomas* op Juni 18, 2012, 01:18:17
super-fiets !!!

ik vind dat grijze kuipwerk in combinatie met de blauwe velgen wel schitterend  :yahoo:

 :worship: :worship:


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Juni 25, 2012, 19:27:21
Dankjewel,

Nou het grijze kuipwerk is niet heel erg netjes meer dus vandaar dat ik hem eind van het jaar zwart laat spuiten.
Verder moet ik de volgende probleempjes nog oplossen:

-kromme remschijf voor(hoe dat is gekomen geen idee, bij demontage oude wiel waren ze recht) maar heb nieuwe wave schijven besteld.
-oliepomp sluit soms niet helemaal waardoor hij teveel olie neemt(ik ga een nieuw veertje bestellen welke achter de hevel zit).
-koppakking staande cilinder lekt, ik heb de moeren nog iets aangedraaid maar vrees dat hij blijft lekken(koelvloeistof) dus ik verwacht dat ik die koppakking weer kan gaan vervangen.

Ook zag ik dat ze ooit vacuumslangetjes niet goed hadden aangesloten(er miste zelfs een slangetje), ik heb inmiddels alles weer goed zitten dus ben benieuwd of ik dat ook ga merken tijdens rijden. Geen idee wat de gevolgen zijn als dat niet of verkeerd aangesloten zit.




Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rs 125 corser op Juni 26, 2012, 19:08:17
Voorzichtig met het aandraaien van kopbouten.
Een aluminium cilinder kan vervormen en dan gaat de zuiger aanlopen op de plaats van de tapeinden.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Jeroen_Sp op Juli 02, 2012, 12:55:27
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2605-1.jpg)

Mooi werk allemaal! Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in een rs250 (misschien als vervanger voor mijn 2003 rsv mille) en kwam zo op je topic uit.
Als ik naar de cilinders op bovenstaande foto kijk zie ik dat er per stuk 249cc op staat. Vreemd zou je zeggen omdat je dan op 500 cc uitkomt. Wat dus niet waar is.
Iemand hier een verklaring voor?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Juli 02, 2012, 14:53:37
Euh.. totale cilinderinhoud 249 cc?  ::)



Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: bhols op Juli 02, 2012, 20:36:29
Das nit verkeerd,maar om uit een 500cc 70pk te krijgen is tog wel errug weinig en dan heb ik dr ook nog de nieuwste arrows enz enz onder......denk tog dt 250cc op de kontzit wel klopt anders hadden rossi en harada wel gestart in de 500 met de rs ipv de 250 klasse :ok:


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Juli 04, 2012, 08:27:17
Das nit verkeerd,maar om uit een 500cc 70pk te krijgen is tog wel errug weinig en dan heb ik dr ook nog de nieuwste arrows enz enz onder......denk tog dt 250cc op de kontzit wel klopt anders hadden rossi en harada wel gestart in de 500 met de rs ipv de 250 klasse :ok:

haha  :rotfl2: , dat is een heeeeel ander blokkie.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Juli 06, 2012, 22:02:13
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_2605-1.jpg)

Mooi werk allemaal! Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in een rs250 (misschien als vervanger voor mijn 2003 rsv mille) en kwam zo op je topic uit.
Als ik naar de cilinders op bovenstaande foto kijk zie ik dat er per stuk 249cc op staat. Vreemd zou je zeggen omdat je dan op 500 cc uitkomt. Wat dus niet waar is.
Iemand hier een verklaring voor?
Nou het is inderdaad mooi werk allemaal echter loopt hij momenteel voor geen meter..doet anders niet dan inhouden en verzuipen, krijg hem niet meer boven de 30-40km/u. Dus weet waar je aan begint haha. En heb je wel zin in een uitdaging dan mag je de mijne wel kopen, zijn afgelopen week net nieuwe wave schijven en een nieuwe kettingset opgekomen.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op Juli 09, 2012, 17:21:12
Hey guys,

Ben de afgelopen week bezig geweest met de carburateurs te reinigen aangezien deze vol zaten met vloeibare pakking :(
Gelukkig rijdt ze weer super nu dus even een paar plaatjes van hoe ze er nu bij staat:

(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_3121.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_3127.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_3125.jpg)

Wat optisch nog op de planning staat is hem laten spuiten in Chesterfield kleuren en een andere achterremschijf(zodat die mooi bij de voorremschijven aansluit  ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: maxbiaggi op November 18, 2012, 17:48:18
Zo, bij deze even een update,
Ik heb inmiddels een Chesterfield stickerset binnen, besteld bij The Image Works.
Set ziet er goed uit:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/stickerset.jpg)
Het is de bedoeling dat de kuipdelen zwart worden gespoten, vervolgens stickers plakken en daarna blanke lak erover. Ben op dit moment offertes aan het opvragen.

Verder ben ik begonnen met de uitbouw van het motorblok, ik heb alles nu bijna los behalve de leidingen van de oliepomp. Ook geen idee waar de leiding vanaf het reservoir aangesloten zit op het blok, ik wilde het werkplaatshandboek erbij pakken, hij geeft op één of andere manier de afbeeldingen niet weer dus heb er even niets aan..als iemand een werkplaatshandboek op cd zou kunnen branden en opsturen zou dat erg fijn zijn, uiteraard tegen vergoeding.
Plaatjes:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1638.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1637.jpg)

Ik zag dat bovenop de linker carburateur een andere nippel zit (waar de gaskabel in zit), hierdoor staat de kabel onder een hoek en dat bevalt me niet. Mocht iemand hier een originele nippel hebben liggen dan hoor ik dat graag aangezien ik niet weet of een origineel aprilia nog te krijgen is.
Onderstaand even een plaatje voor de beeldvorming, duidelijk is te zien dat de linker anders(en te kort)is.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1642.jpg)

Ik maak morgen wel meer foto's aangezien ik alweer een stuk verder ben dan op bovenstaande afbeeldingen.

Tip over het loshalen van de olieleidingen etc welkom!

Groet marcel

Mag ik vragen hoeveel je voor de stickerset hebt betaald?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: rs250rossi op November 21, 2012, 00:18:59
Mooi Project Marcel !

Wat voor wielen zitten er in?
voorzijde Rsv1000 en achter Rs125 als ik gokje mag wagen?

Rsv4 of rsv1000 gaat niet passen in de achterbrug, wel?

Ik ben op zoek naar een Rs250 voorwiel model 1998-2003, maar ze zijn ineens nergens meer te koop.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op December 07, 2012, 22:58:59
Mooi Project Marcel !

Wat voor wielen zitten er in?
voorzijde Rsv1000 en achter Rs125 als ik gokje mag wagen?

Rsv4 of rsv1000 gaat niet passen in de achterbrug, wel?

Ik ben op zoek naar een Rs250 voorwiel model 1998-2003, maar ze zijn ineens nergens meer te koop.
RSV1000 voorwiel en pegaso achterwiel, wiel van een RS125 is te smal ;)


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op December 07, 2012, 23:04:59
Zo, bij deze even een update,
Ik heb inmiddels een Chesterfield stickerset binnen, besteld bij The Image Works.
Set ziet er goed uit:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/stickerset.jpg)
Het is de bedoeling dat de kuipdelen zwart worden gespoten, vervolgens stickers plakken en daarna blanke lak erover. Ben op dit moment offertes aan het opvragen.

Verder ben ik begonnen met de uitbouw van het motorblok, ik heb alles nu bijna los behalve de leidingen van de oliepomp. Ook geen idee waar de leiding vanaf het reservoir aangesloten zit op het blok, ik wilde het werkplaatshandboek erbij pakken, hij geeft op één of andere manier de afbeeldingen niet weer dus heb er even niets aan..als iemand een werkplaatshandboek op cd zou kunnen branden en opsturen zou dat erg fijn zijn, uiteraard tegen vergoeding.
Plaatjes:
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1638.jpg)
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1637.jpg)

Ik zag dat bovenop de linker carburateur een andere nippel zit (waar de gaskabel in zit), hierdoor staat de kabel onder een hoek en dat bevalt me niet. Mocht iemand hier een originele nippel hebben liggen dan hoor ik dat graag aangezien ik niet weet of een origineel aprilia nog te krijgen is.
Onderstaand even een plaatje voor de beeldvorming, duidelijk is te zien dat de linker anders(en te kort)is.
(http://i301.photobucket.com/albums/nn54/marcelcrx/IMG_1642.jpg)

Ik maak morgen wel meer foto's aangezien ik alweer een stuk verder ben dan op bovenstaande afbeeldingen.

Tip over het loshalen van de olieleidingen etc welkom!

Groet marcel

Mag ik vragen hoeveel je voor de stickerset hebt betaald?
sorry voor de late reactie, ik heb het een beetje druk, stickerset kostte me rond de €110,- incl. verzenden.


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: milletuono op December 18, 2012, 23:56:19
Das nit verkeerd,maar om uit een 500cc 70pk te krijgen is tog wel errug weinig en dan heb ik dr ook nog de nieuwste arrows enz enz onder......denk tog dt 250cc op de kontzit wel klopt anders hadden rossi en harada wel gestart in de 500 met de rs ipv de 250 klasse :ok:

haha  :rotfl2: , dat is een heeeeel ander blokkie.

Zeker weten. Dik 100 pk  en roterende inlaat

Mt


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Februari 19, 2014, 19:42:00
Hey Marcel, hoe staat het ondertussen met je RS? Of is hij al verkocht?


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 14, 2014, 16:10:30
 
Hey Marcel, hoe staat het ondertussen met je RS? Of is hij al verkocht?
Zekers heb ik hem nog, ik denk ook niet dat hij weer weggaat.
Ik heb er inmiddels een Panigale 1199S bijgekocht en waarschijnlijk komende zaterdag nog een nieuwe Monster 796 maar de RS blijft!  ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: e-Mille op April 14, 2014, 19:32:47
Hey Marcel, hoe staat het ondertussen met je RS? Of is hij al verkocht?
Zekers heb ik hem nog, ik denk ook niet dat hij weer weggaat.
Ik heb er inmiddels een Panigale 1199S bijgekocht en waarschijnlijk komende zaterdag nog een nieuwe Monster 796 maar de RS blijft!  ;D

Dat doe je goed  :ok: doe mij een stekje van jouw geldboom  ;D ;D ;D


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: marcel749S op April 17, 2014, 13:09:16
Hey Marcel, hoe staat het ondertussen met je RS? Of is hij al verkocht?
Zekers heb ik hem nog, ik denk ook niet dat hij weer weggaat.
Ik heb er inmiddels een Panigale 1199S bijgekocht en waarschijnlijk komende zaterdag nog een nieuwe Monster 796 maar de RS blijft!  ;D

Dat doe je goed  :ok: doe mij een stekje van jouw geldboom  ;D ;D ;D

Haha valt mee hoor, ik werk me alleen een slag in de rondte  ;D :P


Titel: Re: Marcel's RS250 topic
Bericht door: Danduy op Mei 03, 2014, 19:00:34
Ik had een tijdje geleden de kans om de mijne terug te kopen, ik had het willen doen vanwege de circuitervaring die ik nu heb een te kunnen benutten op dat scheurijzer.

Maar ik heb het laten passeren na lang beraad. Maar toch blijft de nieuwsgierigheid wat hangen.

Je Duc gaat het ongetwijfeld ook goed doen denk ik zo.
Veel succes ermee, hou hem in ere  :ok:

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum