Aprilia-Riders

Techniek => RSV4, RSV Mille, Tuono, Falco, Futura => Topic gestart door: ElSjiepo op Februari 24, 2013, 09:32:46

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Februari 24, 2013, 09:32:46
Heren,

Na 5 maanden van wachten en knutselen heb ik eindelijk weer een RSV mét kuipen. Goede reden om gisteren een rondje te doen dus. Nu had ik 'm in die 5 maanden 1x ff een minuut of 20 laten lopen om 'm ff 'wakker te maken', maar dat is inmiddels ook al 3 maanden terug. Ik verwachtte dus wat startproblemen en inderdaad, sleutel er in, verlichting gaat netjes aan, alles werkt, maar starten kostte toch ff iets teveel kracht.

Accuspanning op dash gaf iets van 9,8-10V aan en dat lijkt me dan weer ff te weinig om te starten. Zadel eraf gehaald en even de startkabels erop, starten - lopen. Ik blij, motor ff laten lopen om te kijken of er nog problemen gingen optreden, na 10 minuten nog steeds netjes stationair, geen waarschuwingslampjes of rare geluiden, temperatuur richting 80 graden. Snel omkleden, wil ik gaan rijden, valt me op dat de accuspanning nog steeds weinig aangeeft (10,7V geloof ik). Maarja, wat verwacht je op stationair toerental...

Klein tikkie gas, rond de 3000rpm schoot de aangegeven waarde naar 12,6 en fluctueerde wat tussen 11,8 en 13,0 ofzo. Ik het gas weer dicht, valt de motor direct uit. Op zich niet oke, maar gezien het lange stilstaan + lage accuspanning niet schrikbarend dacht ik. Starten deed ie nog steeds niet op eigen kracht, dus nogmaals de startkabels erop. Wederom starten - lopen. Vervolgens heb ik een ritje van +/-45 min gedaan, waarbij ik af en toe bij gas dicht weer het idee had dat ie af wilde slaan, dus een klein beetje op toeren gehouden met de koppeling in (met de koppeling los blijft ie ten slotte wel draaien als je snelheid hebt). Eenmaal thuisgekomen, sloeg ie niet af bij gas dicht, maar netjes op iets van 1100-1200rpm bleef draaien. Toen zelf uitgezet en vervolgens geprobeerd te starten, maar dat wilde alsnog niet (slechts de bendix die je hoorde tikken, verder niks).

Nou had ik het idee dat een lege accu na 3 kwartier rijden wel weer voldoende vol zou moeten zijn om te starten, dus ff op onderzoek uitgegaan. Accuspanning op het dash gaf nu iets hoger aan, een kleine 11V, voor mij een teken dat de accu wel was opgeladen tijdens m'n ritje, maar nog niet voldoende. Acculader er even aangezet (na anderhalf uur gaf ie 11,6V accuspanning, dus lader eraf om ff te rijden), waarna ze op eigen kracht wilde starten (woehoe), maar wel gepaard met 1 harde knal uit 1 van de uitlaten. Daarna geen knallen/lampjes/onregelmatig stationair of wat dan ook. Nu ben ik bezig geweest met de gashandel (die draaide niet soepel tijdens m'n ritje namelijk) terwijl de lader erop stond, dus mogelijk wat extra benzine in de motor die verbrandde bij het starten en een knal veroorzaakte? Vervolgens een klein rondje gereden om te kijken of de gashandel nu wel soepel draaide en te kijken of het uitvallen was opgelost nu de accu weer vol was. Gashandel draait weer soepel, maar de motor is wel 1x uitgevallen tijdens het ritje, wederom na gas dicht te hebben gedraaid en koppeling in om iemand voorrang te geven. De motor startte vervolgens zonder moeite weer en ben ik naar huis gereden.

Toch zit het me niet lekker dat ze uitvalt bij gas dicht en ook niet dat ze na 3 kwartier rijden niet wilde starten op eigen kracht. Even zoeken op internet naar stationair problemen/uitvallen bracht me naar een oud topic over stators die kaput gaan, gare spanningsregelaars en/of een slechte accu, wat problemen kan opleveren. Ook een topic over bougies en een topic over de luchtmassasensor. Ik heb reeds gecontroleerd op foutmeldingen in de computer, maar ik krijg alleen "EFI 0" = geen storingen, als ik het goed heb.

Samenvattend:
- motor valt soms uit bij gas dicht, maar blijft meestal draaien
- doet dit zowel bij koude als bij warme motor voor zover ik het heb kunnen constateren
- accuspanning laag na 3 kwartier rijden (misschien een laadprobleem?)

Nu neig ik er naar om de bougies en/of accu te controleren/vervangen, omdat dat het makkelijkst te doen is, maar misschien is dat wel ten onrechte. Gezien bedragen van 400++ eu voor nieuwe stator + spanningsregelaar (+ euro's voor diagnose bij de specialist), vervang ik liever alleen de oorzaak van het probleem ipv lukraak maar wat mogelijke oorzaken te vervangen... Iemand die een gegronde gok durft te doen?



Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: black bee op Februari 24, 2013, 09:37:54
de spanning om te starten moet rond de 13 volt zijn , het kan zijn dat je accu overleden is en anders denk ik richting dynamo


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Jesse J op Februari 24, 2013, 11:03:58
Meet de spanningen vanaf je dynamo naar je spanningsregelaar . De 3 fases van de dynamo moeten 70 Volt op de bruine connector bij de spanningsregelaar bij 4000tpm geven. Mogelijk is je dynamo overleden.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Jesse J op Februari 24, 2013, 12:03:29
Er is een coulance- regeling voor een nieuwe dynamo. Dus als hij stuk is hoeft het niet veel te kosten.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Februari 24, 2013, 12:45:02
Hmmm, dat is sowieso goed om te weten. Geldt dit dan ook nog voor een 2004 RSV? 9 jaar oud is tenslotte al best wat... Neem aan dat Aprilia niet tot in lengte van dagen dynamo's blijft vervangen toch?

Heb net even de multimeter erbij gepakt:

Accu geeft zonder belasting (contact uit) 12,0V
Met belasting (contact aan, verlichting dus ook) 11,2V
Starten doet ie niet meer (wederom alleen tikken van de bendix of relais), tijdens het indrukken van de startknop zakt de spanning in naar 10,7V. Na die startpoging kwam de spanning niet meer terug naar 12,0V, maar naar 11,6V.

Mijn conclusie: accu overleden. Heb de dynamo en spanningsregelaar nog niet nagemeten, maar ik gok dat daar dan weinig mis mee is.

Blijft de vraag: kan het af en toe uitvallen na gas dicht dan ook komen door de kapotte accu en zo ja, kan iemand dat uitleggen?


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 24, 2013, 12:50:13
Verdachte nr 1  is inderdaad het laadcircuit.
Zijn alle contacten schoon ?  check de bruine connector , deze wil nog wel eens een overgangs weerstand geven.
Hierdoor branden de contacten eruit.  Dit geeft ook een te lage laadspanning.
Bovenstaand zou ik eerst controleren voordat je verder gaat.

Daarna als verdachte de accu. Hoe oud is deze ?
Eventueel vervangen indien ouder dan 3 a 4 jaar.

Daarna blijven de spanningsregelaar en de dynamo over.
Zoek even naar de onderhouds manuls . Hierin staat beschreven hoe je eenvoudig de dynamo en spanningsregelaar kan doormeten.

Mogelijk is er ook een sensor overleden, kan je ook doormeten.

succes


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Jesse J op Februari 24, 2013, 12:51:15
Hmmm, dat is sowieso goed om te weten. Geldt dit dan ook nog voor een 2004 RSV? 9 jaar oud is tenslotte al best wat... Neem aan dat Aprilia niet tot in lengte van dagen dynamo's blijft vervangen toch?

Heb net even de multimeter erbij gepakt:

Accu geeft zonder belasting (contact uit) 12,0V
Met belasting (contact aan, verlichting dus ook) 11,2V
Starten doet ie niet meer (wederom alleen tikken van de bendix of relais), tijdens het indrukken van de startknop zakt de spanning in naar 10,7V. Na die startpoging kwam de spanning niet meer terug naar 12,0V, maar naar 11,6V.

Mijn conclusie: accu overleden. Heb de dynamo en spanningsregelaar nog niet nagemeten, maar ik gok dat daar dan weinig mis mee is.

Blijft de vraag: kan het af en toe uitvallen na gas dicht dan ook komen door de kapotte accu en zo ja, kan iemand dat uitleggen?
Ja, coulance- regeling is ook voor 9 jaar oude RSV's. Er wordt dan een dynamo met een lager vermogen ingezet. N.l. 370 W ipv 500 W. Hiermee is het probleem van doorfikkende stators verholpen.
Een te lage accuspanning geeft allerlei problemen, afslaan kan daar door worden veroorzaakt. Ik zou toch nog ff de 3 fases meten dan weet je zeker dat het niet de dynamo is. Is een kleine moeite.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 24, 2013, 12:53:44
Tijdens het schrijven van mijn voorgaande reactie had je een nieuw bericht geplaatst.
Hoe het kan dat de motor uitvalt ..
Een accu kan bij defect wel de spanning opbrengen  , maar zakt door het ijs tijdens het leveren van vermogen.
Bij belasting zakt de spanning in elkaar . Kan zelfs door de spannings regelaar als kortsluiting worden gezien.

De  te lage spanning geeft vervelende uitval van de ecu  en mogelijk te lage spanning voor de ontsteking...


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: El Pollo Diablo op Februari 24, 2013, 12:56:49
En hoppa.. weer een dynamo naar de klote. Ik zou ook even je bruine stekker checken: http://www.joe250.com/motorcycles/tuono/brownconnectors/brownconnectors.html


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Februari 24, 2013, 22:25:55
Nou, uit pure nieuwsgierigheid toch maar even de zijkuip eraf gehaald. De bruine stekker heef de vorige eigenaar er al tussenuit geknipt voor me, dus die vormt geen gevaar meer. Draden zijn wel slecht aan elkaar gesoldeerd, dus dat ga ik even over doen. Kon dus meten zonder de "stekker" los te maken. Maar dat stemde mij allerminst gelukkig...

De motor startte redelijk (ondanks redelijk lage accuspanning), stationair kreeg ik 12,9V direct op de accu, wel aan de lage kant van wat ik hier lees. Toen even de multimeter op AC V en spanning gemeten op de 3 draden nabij de spanningsregelaar. Gas op 4000rpm, stekkers van de multimeter op de verbindingen en dat herhalen. Alle combinaties geprobeerd en allemaal zaten tussen 10-13 V AC, terwijl ik hier lees dat dat toch minimaal 60V AC moet zijn. Nou was ik de eerste keer even vergeten de motor 4000rpm te laten draaien en kwam toen ook op 10-13V AC, daarna dus nog een keer geprobeerd met gas op 4000rpm, maar geen verbetering.

Nu lijkt het er dus op dat zowel de accu als de dynamo naar de knoppen zijn. Spanningsregelaar doormeten weet ik niet van hoe dat moet, dus dat ga ik morgen even uitzoeken en doormeten. Is er nog meer wat kapot kan gaan/zijn in het laadcircuit/stroomtoevoer? Kan ik dat ook meteen even uitzoeken...

Baal er stevig van, was net zo blij dat ik weer kon rijden, maar niets blijkt minder waar... :-X


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 24, 2013, 22:32:31
Kijk even voor de opgegeven voltages
Gelijk of wissel ?
Met of zonder spannings regelaar aangesloten

ff opgezocht voor je
Indien het gehele circuit aansloten (dus ook de spannings regelaar) moet je de gelijkspanning meten , 13 - 15V bij 4000rpm

Bij losgekopelde spanningsregelaar (kan ook rechtstreeks op de 3 dynamo draden)  60V wissel spanning tussen alle draden (3 spoelen).

Weerstand meting kan ook , bij uitgeschakelde motor.  0.1 tot 1 ohm per spoel
Natuurlijk oneindig tussen de draden en de stator (aarde/min)
 


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Februari 25, 2013, 07:28:29
Bedankt! Ga ik vanavond nog een keertje meten haha. Hoop stiekum dat er dan niks kaput is. Ik ging er eigenlijk van uit dat je die bruine stekker alleen los hoefde te koppelen zodat je de polen kon meten (lukt doorgaans niet als de stekkers gekoppeld zijn), maar het loskoppelen veranderd ook direct de meetwaarden dus. Had idd wisselspanning gemeten op de 3 draden (AC = alternating current = wisselstroom, maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan), omdat ik had gelezen dat dat moest in een oud topic. Thnx! Wordt vervolgd...


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: puffel op Februari 25, 2013, 15:31:37
Klinkt heel bekent, Ik heb exact dezelfde problemen gehad met mijn RSV2004R. Bij Roké hebben ze dit super opgelost dynamo vervangen onder de coulance regeling was begin 2012 cá €90,-


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: menno_s op Februari 25, 2013, 22:06:21
Klinkt heel bekent ja  :crazy:  ik heb ook een rsv uit 2004, zelfde gekke dingen heb ik begin 2012 ook mee gemaakt, dynamo onder coulance regeling laten maken bij roké, (achterbrug mod ook laten doen) ook ik moest ongeveer €100 betalen als eigen bijdrage. Mijn dynamo was als eens vervangen voor een van een goedkoper merk maar dat was gelukkig geen probleem.
Nu aan het einde van 2012 mijn accu ook aan vervanging toe en deze gaf ook van die rare bij effecten die jij noemt.
Nieuwe accu bestelt bij bitakus en alle problemen verholpen. starten...lopen

succes, niets is zo klote als je fiets het niet lekker doet


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: El Pollo Diablo op Februari 26, 2013, 08:42:14
Ik had inderdaad hetzelfde: eerst dynamo kapot gegaan, toen nieuwe onder coulance (motor zat gelukkig nog in de 6 maanden BOVAG garantie, dus helemaal niks hoeven betalen) in gegaan. Maand later was de accu kapot.. je kan je voorstellen dat ik al direct weer zat te zweten of het de dynamo was  ;D


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair --> startproblemen
Bericht door: ElSjiepo op Maart 04, 2013, 15:19:39
Nou, m'n nieuwe Yuasa YTX14-BS is binnen. Zuurpakket erin, nachtje aan m'n nieuwe acculader gehangen, 13,0V op de accu. Ding gemonteerd (kwam erachter dat dat ff minder goed past dan de 12...), maar starten ho maar. Nu nogmaals aan de lader gehangen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dat gaat helpen. Het blok draait wel redelijk rap rond namelijk, de uitlaten stinken naar benzine na een startpoging, maar aanslaan zit er niet in. Binnenkort even de ontsteking nakijken (te beginnnen met nieuwe bougies denk ik)...


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair --> startproblemen
Bericht door: Tuono GR66 op Maart 04, 2013, 19:30:09
Nou, m'n nieuwe Yuasa YTX14-BS is binnen. Zuurpakket erin, nachtje aan m'n nieuwe acculader gehangen, 13,0V op de accu. Ding gemonteerd (kwam erachter dat dat ff minder goed past dan de 12...), maar starten ho maar. Nu nogmaals aan de lader gehangen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dat gaat helpen. Het blok draait wel redelijk rap rond namelijk, de uitlaten stinken naar benzine na een startpoging, maar aanslaan zit er niet in. Binnenkort even de ontsteking nakijken (te beginnnen met nieuwe bougies denk ik)...
Heb je alle sensoren weer aangesloten
Check KIL switch
Choke (stationair toerental verhoger) max , geen gas.
Pas starten nadat je  ff gewacht hebt na aanzetten contact.

Indien verzopen ,  ff vol gas starten
Kan helpen


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Maart 05, 2013, 07:34:16
Ik heb geen sensoren los gehad, maar ga ze wel even nalopen.
Kill switch staat aan (of uit, net hoe je het ziet, in de goeie stand om te starten iig).
M'n RSV is uit '04 en voor zo ver ik weet heeft die geen handmatige choke.
Ik wacht netjes tot het opstartprogramma voltooid is.

Kan het geen kwaad om volgas te starten met een injectieblok dan? Ik lees altijd dat je dan juist van het gas af moet blijven tijdens het starten...

Het vervelende is, dat ik sinds kort ben verhuisd en m'n motor bij m'n ouders staat, dus 'ff' snel checken gaat niet... Deze week ff een avondje die kant op.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: minime op Maart 05, 2013, 08:45:15
Gen2 motoren hebben idd geen handmatige Sjook.....

Als je benzine ruikt uit de uitlaten dan ben je hem idd aan het verzuipen. Oplossing is dan
vol gas starten. Je wilt nl de cylinders zo veel mogelijk 'luchten' . Dit kan alleen maar als de gasklep ver open staat.

Normaal gesproken met een gen2 fiets starten zonder gas te geven aangezien de AIC (automatic idle control) die rechts onder je luchtfilterhuis hangt het toerental al zal verhogen (samen met een aangepaste injectie vanuit de ECU)

Succes!


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: black bee op Maart 05, 2013, 09:22:23
indien verzopen , is er ook nog de "ik ben jong en fit methode" :yes: :yes:

ff in de 6e versnelling met contact uit aanduwen  :yes: :yes: doordat je dan een paar keer de zuigers op en neer laat gaan
zonder dat er benzine of een vonk komt blaast hij zichzelf schoon, hierna zou hij weer moeten starten  :yes: :yes:

let wel ik heb via deze methode mijn mille aan gekregen, heb hem toen wel 4 of 5 keer "aangeduwd"

 :bye:


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Bart-Jan op Maart 05, 2013, 09:28:51
Als je niet zo jong en fit meer bent maar je accu is dat wel: relais van de benzinepomp er even uithalen, starten vol gas, nog eens en nog eens. Dan relais van benzinepomp dr weer in en gewoon starten.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Elsjo op Maart 05, 2013, 09:51:48
Niet toevallig de omvalsensor op z'n kop terug geplaatst? Zit meteen achter de accu. Als die verkeerd om zit start de motor nog wel dacht ik, weet alleen niet of de injektie uitgeschakeld wordt. Mijn motor staat nog in de woonkamer, dus kan het niet even proberen voor je.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Maart 05, 2013, 13:23:48
Dank voor de tips alvast! Ga ze binnenkort 'even' uitproberen. Ben zelf nog jong en redelijk fit, maar m'n accu is net nieuw en dus nog fitter als het goed is. :tease:

Heb de omvalsensor niet van de accuklem los gehad, dus kan me niet voorstellen dat die op z'n kop zit, aangezien de motor voorheen wel gewoon liep, maar ik zal eens kijken of het helpt als ik 'm omdraai.


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: Tuono GR66 op Maart 05, 2013, 20:37:07
indien verzopen , is er ook nog de "ik ben jong en fit methode" :yes: :yes:
let wel ik heb via deze methode mijn mille aan gekregen, heb hem toen wel 4 of 5 keer "aangeduwd"

Hiermee verklaar je eigenlijk dat je nog heel jong en heel fit bent ... :yahoo:


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Maart 11, 2013, 07:52:47
Zo, de hele zaterdagmiddag aan het sleutelen geweest.

- begonnen met de omvalsensor (is ten slotte het makkelijkst te controleren). Ding eraf en uit elkaar. Zag er niks aan waarom dat problemen zou geven, dus weer in elkaar en terug gezet. Startte alsnog niet.
- foutmeldingen uitlezen via de boordcomputer - EFI 0 = geen foutmeldingen. Nog steeds niet starten natuurlijk
- bougies eruit. Althans, dat was het plan. Kon ik niet echt lekker bij, dus eerst de airbox eraf. Toen zag ik dat aan de linkerkant 2 dunne leidingen die van de inlaten (net onder de gaskleppen) gaan, er 1 niet vast zat. Ding vast gemaakt, maar dat hielp niet. Leidingen doorblazen, bleek er 1 verstopt. Door een stukje afgebroken plastic van de aansluiting. Hele sensor ff eraf, blijkt helemaal verweerd/vergaan en dus een stukje afgebroken. Professorisch gefixt voor tijdelijk en een nieuwe voor besteld. Alsnog niet starten.
- toen de bougies eruit (nu echt). Waren vrij zwart en vrij grote afstand tussen de elektrodes vond ik. Vervolgens de nieuwe bougies (NGK Iridium :yahoo:) erbij gepakt (werden op dat moment bezorgd, dus dat kwam goed uit), was die afstand dus inderdaad kleiner. Die er in gedraaid, nog steeds niet aanslaan.
- toen snapten we het niet meer, dus eens na gaan denken wat er veranderd was sinds de laatste keer dat ie wel startte. Nieuwe accu erin - waarschijnlijk niet het probleem. Dynamodraden doorgemeten. Waren wel erg slecht aan elkaar gesoldeerd en slecht geisoleerd, dus dat had ik er toen al vanaf gehaald. Mogelijk dat daar de spanning overspringt/weglekt of weet ik veel. Draden los en knap aan elkaar gesoldeerd, stevige laag isolatietape eroverheen (krimpkous was op...). Tsja, starten - lopen...

Blok loopt nu wel veel te rijk en vermoedelijk de laatste tijd dat ie heeft gelopen ook al, aangezien de inlaatkleppen een vieze, zwartige aanslag hebben en er zwarte wolken uit de pijpen komen als ik een beetje gas geef. Nog even wachten op m'n nieuwe onderdeeltje, weet niet precies wat die sensor doet, maar ik *hoop* dat dat verantwoordelijk is voor de afstelling, zodat ie weer goed loopt als die buisjes weer zijn aangesloten. Zoniet, dan moet ie even naar een garage waar ze 'm af kunnen stellen (en dan zoek ik nog een bedrijf in de buurt van Alkmaar...)...

Ohja, nog even de bonnen doorgeworsteld die ik er bij heb gekreven, de dynamo is in 2006 al vervangen onder garantie...


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: black bee op Maart 11, 2013, 12:02:06
de jongens van roke hebben ook een haal en breng service  :yes: :yes:


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Maart 11, 2013, 13:27:46
Kost dat? Neem aan dat ze niet gratis van Mijdrecht naar Alkmaar en terug rijden...


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: black bee op Maart 11, 2013, 16:46:04
volgens mij was ik toen 50 euro kwijt


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: menno_s op Maart 12, 2013, 01:22:15
In de buurt van Alkmaar, dan wordt het nog druk zo met RSV's in de buurt  (woon zelf in HHW)
wat beterft de haal/ breng service van roké weet ik niet meer of ik extra moest betalen geloof dat t iets van 5 tientjes was maar als je ff belt weet je het zeker.

wordt wel tijd dat we eens in omgeving alkmaar gaan rijden, weet een hoop leuke weggetjes  O0 :kwijl: :worship: :yahoo: :victory: :rotfl2:


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: ElSjiepo op Maart 12, 2013, 13:18:10
Als het weer wat beter word en mijn brommert doet het weer eens, ben ik zeker voor! Ff een clubje verzamelen met mensen uit de omgeving en een lekker stukkie karren. :yahoo:


Titel: Re: RSV1000R (2004) problemen met stationair
Bericht door: menno_s op Maart 14, 2013, 00:58:37
ja lijkt mij een goed plan, ik zit atm alleen met een knie waar een nieuwe kruisband in is gezet. zodra ik weer genoeg kracht heb en het is mooi weer ga ik mijn brommert weer uitlaten

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum