Aprilia-Riders

Techniek => RS -50, -125, -250, scooters, MX e.d. => Topic gestart door: Pim911 op Juni 12, 2006, 16:02:35

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Aprilia SR Factory
Bericht door: Pim911 op Juni 12, 2006, 16:02:35
He,

Ik ben druk aan het kijken naar een scooter, en nu is mijn oog gevallen op een Aprilia SR,
dan wel de Factory ( DI-Tech) uitvoering. Ik hoor van verschillende kanten dat ik nooit aan
een DI-Tech scooter moet beginnen; er word gezegd dat de injectie op bepaalde momenten
te weinig benzine inspuit, waardoor de cilinders droog lopen. Maar ik hoor ook van andere kanten
dat het geen probleem is. Wat zijn jullie meningen?

Gr,

Pim 8)


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: jackske op Juni 13, 2006, 16:55:56
een nieuwe ditech is best betrouwbaar (voor die twee jaar dat je der mee rijdt)
maar alstie te oud gaat worden zou ik er liever niet aan beginnen, dan kun je beter een ouderwetste caburateur hebbe ;D

verder is een sr een prima keus
rijdt perfect, zeker door de bochten

gr. jacky


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: Kefke op Juni 20, 2006, 19:09:39
Als je hem standaard houd geen probleem ma als je er an gaat werken... (vorig model SR)

De laatste denk ik dat ze geen probleem hebben


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: jackske op Juni 21, 2006, 11:01:23
als jum gewoon aan de pc laat hangen door de dealer is er niks aan de hand denk,
maar gater niet zelf aan sleutelen ;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: jackske op Juni 21, 2006, 11:59:50
owk, dan zouk ut owk ni doen ;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: peteRS op Juni 29, 2006, 01:30:55
Aan de eerste versies van de Di-tech's zaten inderdaad enkele mankementen waardoor ze minder betrouwbaar zouden zijn. Maar dit is meteen heel erg overdreven, alsof het bij elke scooter gebeurd. De nieuwere Di-tech's zijn wel helemaal te vertrouwen.

Wat betreft het opvoeren hebben Di-tech's erg veel potentie. Met de standaard setup kan je de scooter al 100 laten lopen, simpelweg de computer even laten aansluiten bij een Aprilia Dealer. Niks geen gekloot met afstellen van sproeiers etc, het is allemaal elektronisch.
Ook zijn er andere cilinder en uitlaten verkrijgbaar zoals de bekende MHR 80. Dan moet je gewoon een set kopen bestaande uit een MHR uitlaat en cilinder en dan krijg je er een "computer" bij die je aan moet sluiten ipv de originele. Deze zorgt dat de injectie perfect werkt op de bijbehorende setup, je hoeft alweer helemaal niks af te stellen! Natuurlijk wel andere rolletjes etc.


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: 2 Fast 2 See op Augustus 21, 2006, 21:48:14
waarom ga je gewoon niet voor een RS50  ;D ::)


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: jackske op Augustus 22, 2006, 17:06:44
 ;D idd, trijdt veel beter dan een scooter,  :P
aan de andere kant kan een scooter heel makkelijk zijn,  :-\
en snel omdat je niet hoeft te schakelen ;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: 2 Fast 2 See op Augustus 23, 2006, 11:50:39
ja, hallo, dat schakelen is toch juist de fun van de RS50  ::) En leer je gelijk goed rijden voor als je overstapt naar de RS125  ;) ;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: jackske op Augustus 23, 2006, 17:19:58
volges mij is pim der al lang van tusse dus late we dit afsluiten:P;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: 2 Fast 2 See op September 02, 2006, 12:31:17
volgens mij ook ja, toch benk wel benieuwd wat ie koopt  ;) ;D


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: Robbert op Juli 03, 2008, 18:53:46
 :bye:


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: Timfiz op Juli 04, 2008, 08:30:15
 :rotfl2:


Titel: Re: Aprilia SR Factory
Bericht door: driverx111 op Februari 20, 2014, 15:25:47
als je het model met de Piaggio Ditech neemt zal je weinig problemen moeten hebben ;)

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum