Aprilia-Riders

Techniek => RSV4, RSV Mille, Tuono, Falco, Futura => Topic gestart door: sjakov op Januari 02, 2008, 17:08:07

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 02, 2008, 17:08:07
Beste aprilia riders  :)

Even een situatie schets:

Ik heb in juli 2007 deze prachtige aprilia falco gekocht

(http://members.lycos.nl/jacoterreehorst/falco+brug%20resized.jpg)

Ik vind het een fantastische fiets, ben er op de achtervering na hartstikke tevreden over, alleen ik heb er al wat gezeik mee gehad.
Een week nadat ik hem gekocht had slipte de koppeling door, nieuwe platen erin. Hierna zakte steeds heel erg mijn koppelingsvloeistofniveau en liep mijn druklager aan gort.
Alles gemaakt, het waren precies de zwakke aprilia dingetjes dus nu moest het wel goed gaan verder.

Toen kreeg ik september voor het eerst te maken met een elektrische storing die tot nu toe nog steeds niet verholpen is. Zie dit (http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=7787.0) topic  :(
De eletrische storing is een week weg geweest na een reparatie van ongeveer 500 euro en kwam daarna vrolijk terug.

Op een gegeven moment kom je op zo'n punt waarvan je denkt... stop ik ermee of ga ik verder. Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu. Ik kan het nu niet meer betalen.

Wat kan ik het beste doen:
optie 1: ik verkoop hem in deze staat, lever er flink op in en koop voor dat geld hopelijk een cbr'tje. Ik had iets van 3600 euro in gedachte met de storing (reëel?)
optie 2: ik heb in november en december een extra baantje genomen dus heb wat kunnen sparen. Ik kan dit gebruiken om hem nog een keer te laten repareren met het risico dat ik totaal niet weet wat het gaat kosten en het risico dat of de storing weer alleen voor korte duur verdwijnt als ze uberhaupt al iets kunnen vinden.
Ik weet ook totaal niet naar welke motorzaak ik het beste kan gaan. Het moet deze keer goed gaan dus heb geen zin in naai praktijken.

mijn vragen zijn:
- is 3600 euro een reële verkoopprijs in deze staat?
- naar welke motorzaak/dealer kan ik het beste gaan als ik hem laat repareren?
andere opties zijn ook welkom  :ok:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: black bee op Januari 02, 2008, 17:32:58
ik zie dat de foto in rotterdam is gemaakt , nu hoop ik voor jou dat je hem niet bij safe in
de onderhoud hebt want die missen toch een hoop kennis  :rtfm:, ik zou er even een telefoontje aan wagen
naar roke in mijdrecht met de vraag wat het gaat kosten allemaal , weet ook niet wat voor bouwjaar
de falco is maar ik heb op de mijne uit 2001 altijd probleemloos gereden nadat de koppeling was afgevlakt
en er een nieuwe eprom in zat , ik zou zeggen doorbijten en even naar een specialist met dat ding, want het
blijft een top fiets z,n falco  :ok:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Tuonofreak op Januari 02, 2008, 17:52:09
Begin eens met het geven van relevante info, hier kunnen we weinig mee ben ik bang.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 02, 2008, 18:01:21
Ja, of eens naar een technische avond van de club. Het zal vast iets simpels zijn. Maar vinden he? Dat is de clou. Heb je je accu al eens verwisseld? En alle relais al verwisseld? Die dingen kunnen het soms wel, soms niet doen dus doormeten zegt niet altijd alles... Het zou toch zonde zijn als je hem nu weer zou moeten weg doen. Heb je je massa al eens helemaal nagelopen?

Ik lees nog wat: Waarom hebben ze de platen vervangen? Slippende koppeling is 9 van de 10 keer het vervangen van de drukplaat. Beetje Appie kenner moet dit weten.... :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 02, 2008, 18:02:12
Begin eens met het geven van relevante info, hier kunnen we weinig mee ben ik bang.

Je mot ff het rode "dit" aanklikken.... :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 02, 2008, 18:17:58
bedankt voor de reacties  :)

de platen zijn toen vervangen door 125cc world in naaldwijk waar de fiets ook vandaan komt  :sorry:
is toen nog onder de garantie gebeurd.

Ondertussen is het startrelais en de twee identieke relaitjes in de kont vervangen. (een ervan is brandstofpomp relais geloof ik)
De laatste reparatie is bij een klein motorzaakje gebeurt die geen aprilia dealer is dus ik zal nu zoieso maar naar een echte dealer gaan.
Ik heb al meerdere malen gebeld met roke en deze heeft mij ook zeer goed geholpen met mogelijke oorzaken maar ik ben zo bang dat ik straks 3 dagen man-uren moet betalen voor een "sorry we kunnen het niet vinden, succes ermee"

 :-\


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: rolf op Januari 02, 2008, 18:29:54
het zoeken naar een probleem is altijd moeilijk en kost tijd, dat kan je ook gebeuren met een CBRrretje.

Ik zou doorrijden en hem brengen naar een Aprilia dealer, je noemt reeds Roke en Motor 2000(vorige verhaal), doe dat en leg uit dat je krap bij kas zit en een beetje hopeloos wordt.

Leg ook uit wat je allemaal al gedaan hebt.

Vanaf Rotterdam is Roke Mijdrecht en Motor2000 Heinkenzand net zover. Er zijn meerdere goede Aprilia dealers en helaas rondom Rotterdam weet ik ze niet. Je zal altijd een stuk moeten rijden.

Als vrijdag meegaat naar het Karten, kan je van te voren even langs Roke gaan en overleggen met Bas of Kees, ze zullen je waarschijnlijk een stuk advies geven wat niets kost.

succes

grtjs rolf


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 02, 2008, 19:45:48
En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: B-Art op Januari 02, 2008, 19:57:54
Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


 :no: Is juist cool  8), wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: 2 Fast 2 See op Januari 02, 2008, 20:28:10
Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


 :no: Is juist cool  8), wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?

Inderdaad, ik ben ook student en dit is mun 2de appie al  :rtfm: En is zeker niet stom...
juist erg respekt vol  :worship:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: minime op Januari 02, 2008, 21:14:21
Hey Sjakov, jammer te horen dt je de verkoop overweegt. Ik zou het niet doen. Een andere motor die je koopt kan ook weer problemen kennen die je wellicht nog wel meer gaan kosten. Er zijn genoeg Falco's die probleemloos rondrijden, die van mij tot nu toe ook.

Als je zelf een beetje handig bent kan je denk ik ver komen. Heb je jouw probleem al gepost op het internationale forum. Ik hang daar vrij veel rond en daar zitten ook een paar hele slimme mannen die graag helpen. (www.apriliaforum.com/forums) <- als je wat hulp op dit forum wil hebben hoor ik het wel.

Je kunt denk ik met zelf sleutelen en trial and error heel ver komen.

Jouw andere topic over de storing heb ik al even niet meer gelezen dus ik weet niet of je dit al doet maar een groot deel van de oplossing is het exact bepalen en beschrijven van de storing; hoe vaak treedt het op, wanneer, bij welke snelheid/temperatuur, in welke versnelling, bij accelereren, als je rechtop rijdt of in een bocht etc.

Succes!


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Dalman op Januari 02, 2008, 21:53:32
Hou vol Sjakov, niet verkopen dat ding! Alle respect voor wat je allemaal al gedaan hebt.. Niet mis. :worship: Maar ik kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal niet goed van wordt. Ik heb zo door de jaren heen regelmatig op t punt gestaan om mijn (ander merk) motor hardhandig bij het afval te zetten. Dat heb ik dan ook één keertje gedaan, en nu nog spijt van..

Al met al is dit gedoe een behoorlijke aanslag op je bierbudget.. maar met Roke of M2000 kom je er ZEKER uit.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: rsv mille evo op Januari 02, 2008, 22:05:58
Zeker niet verkopen/inruilen voor zo'n suffe cbr, aprilia dealer moet er toch uitkomen en ik denk maar zo: geen oplossing, ook geen betaling.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 02, 2008, 23:28:12
Allereerst ontzettend bedankt voor alle reacties, heb er al weer iets meer vertrouwen in  :)


En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??

startrelais is vervangen door een yamaha exemplaar.
Ik zal proberen wat er gebeurt en wanneer dat gebeurt duidelijk te formuleren.

De klacht:de motor valt af en toe uit en kan pas weer gestart worden als je helemaal stil staat, hiervoor hoeft niet altijd het contact opnieuw aan en uit gezet te worden. In de helft van de gevallen dat de motor uitvalt kan deze voor een paar minuten tot een kwartier niet gestart worden. De startmotor geeft geen enkel signaal.

Wanneer?In 90% van de gevallen tijdens heftig accelereren tot boven de 150 km/h of bij het afremmen op de motor na dit accelereren. In de overige gevallen gebeurde het gewoon bij constante snelheid, altijd op een 80 weg of op de snelweg (de laatste keer vier keer achter elkaar op weg van utrecht naar vlaardingen)

Dashboard signalen: geen, dashboard blijft gewoon aan, toerenteller loopt terug naar nul

Overige signalen/toevalligheden die er misschien iets mee te maken hebben: Voorafgaand aan het uitvallen begint de motor vaak te stotteren, heel soms pakt hij hem hierna weer op maar meestal stuur ik hem alvast naar de vluchtstrook  :bye: (ben ook maar lid geworden van de anwb  :rotfl2:)

Ik hoop dat het zo al iets duidelijker is  :-\

Ik ben niet bang voor sleutelen en zelf dingen proberen alleen het moet altijd op straat buiten en ik krijg de kriebels van elektronica. Mechanische problemen daar kom je vaak wel uit met een beetje logisch nadenken.



Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


 :no: Is juist cool  8), wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?

Inderdaad, ik ben ook student en dit is mun 2de appie al  :rtfm: En is zeker niet stom...
juist erg respekt vol  :worship:

thnx, ik hoop echt dat ik hem kan houden


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 03, 2008, 07:11:11
Dat moet toch haast een brandstofprobleem zijn. Een appie rijder in de buurt waarmee je toch nog een keer het brandstofpomprelais mee kunt wisselen? Vooral het stotteren voordat ie uitvalt leidt mij tot die conclusie. Kun je hem iedere keer gewoon weer starten? Of doet ie het dan soms ook niet? En hoor je dan de brandstofpomp wel? Ik had al gepost dat ik wel eens een kapot nieuw relais heb gehad. Soms moet je het dus dubbel checken...


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: B-Art op Januari 03, 2008, 07:48:19
Sjakov,

Heb je andere topic niet helemaal doorgespit, en helemaal voldoet je klacht niet aan het probleem wat ik had, maar heb je de sensor van je standaard al gecheckt? Die wil ook nog wel eens kapot gaan. Ik had een storing in dat printplaatje van de sensor en had soortgelijke klachten, alleen kon ik hem wel meteen weer starten.
Wellicht het checken waard.... :)

Grtz, Bart


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 08:00:03
klinkt me niet in de oren als een probleem met de brandstofvoorziening, maar met de valsensor.
vooral het resetten van het probleem door het contact er op en eraf te gooien triggert me daarbij. de valsensor wil wel eens vaker enge dingen doen, en als de valsensor 1 sec een verkeerde waarde aangeeft, zal de ecu de injectie dichtgooien totdat je de ecu reboot (contact eraf/erop).

er is een goedkope manier om te testen of het je valsensor is:
vervang de sensor door een 62Kohm weerstandje. hierdoor denkt de ecu dat er een sensor aanwezig is, en zal deze gewoon werken. loshalen van de sensor is geen optie.

je kunt elke 62kohm weerstand gebruiken, er komt geen vermogen over de schakeling, dus een 1/8e, 1/4e, of een halve watt weerstand is meer dan voldoende. (zie ook http://www.randomexploits.com/projects/ecu/tipover_sensor.htm)

ik heb inmiddels een aantal avonden lezen erop zitten en begin nu aardig te begrijpen hoe de ecu werkt. voor mensen met de zelfde interesse: http://www.randomexploits.com/projects/ecu/ecu_basics.htm (elke pagina linkt naar een volgende, zijn een 100 pagina's ofzo)

laat me eens horen of dit de oplossing is.


success

Teun


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 08:03:28
Sjakov,

Heb je andere topic niet helemaal doorgespit, en helemaal voldoet je klacht niet aan het probleem wat ik had, maar heb je de sensor van je standaard al gecheckt? Die wil ook nog wel eens kapot gaan. Ik had een storing in dat printplaatje van de sensor en had soortgelijke klachten, alleen kon ik hem wel meteen weer starten.
Wellicht het checken waard.... :)

Grtz, Bart

zou inderdaad ook nog kunnen.

het probleem lijkt me in iedergeval ecu gerelateerd. met het linkje wat ik hierboven gegeven heb, kun je iig de waarden achterhalen die elke sensor moet hebben bij doormeten. verder kun je alle connectoren nalopen op corrosie. dat samen moet 't mogelijk maken 't probleem te tackelen.

't is jammer dat je niet in de buurt woont, want ik zou best eens willen kijken of ik het probleem voor je kon vinden. 't electrische circuit van de falco is relatief eenvoudig. Falco van mijn vriendin staat momenteel in de schuur, dus componenten verwisselen, om te verifieren wat het probleem is, is ook vrij simpel.





Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: rolf op Januari 03, 2008, 08:55:30
teun,

bij een foutmelding gaat de ECU toch altijd in een soort Basic Mode draaien of schakelt deze alles uit.
Bij dit probleem valt de complete motor stil.

Daarom jullie idee van valsensor en zijstandaard is niet zo verkeerd.

grtjs rolf


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 09:45:21
Rolf, dat is afhankelijk van het geconstateerde probleem. als de standaardsensor actief wordt (ecu denk dat de standaardsensor wordt uitgeklapt) of de valsensor wordt actief, dan schakelt de ECU toch echt rucksichlöss de injectie uit. zo issie geprogrammeerd en zo moet het ook. Dat is juist gedrag en zal dus ook geen foutcode opleveren.

bij andere problemen (lucht intake sensor werkt niet, of geeft waardes buiten zijn range aan) zal de ecu idd een foutmelding genereren en in een basic mode gaan draaien.





Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: bmack op Januari 03, 2008, 11:15:50
Allereerst ontzettend bedankt voor alle reacties, heb er al weer iets meer vertrouwen in  :)


En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??

startrelais is vervangen door een yamaha exemplaar.
Ik zal proberen wat er gebeurt en wanneer dat gebeurt duidelijk te formuleren.

De klacht:de motor valt af en toe uit en kan pas weer gestart worden als je helemaal stil staat, hiervoor hoeft niet altijd het contact opnieuw aan en uit gezet te worden. In de helft van de gevallen dat de motor uitvalt kan deze voor een paar minuten tot een kwartier niet gestart worden. De startmotor geeft geen enkel signaal.

Wanneer?In 90% van de gevallen tijdens heftig accelereren tot boven de 150 km/h of bij het afremmen op de motor na dit accelereren. In de overige gevallen gebeurde het gewoon bij constante snelheid, altijd op een 80 weg of op de snelweg (de laatste keer vier keer achter elkaar op weg van utrecht naar vlaardingen)

Dashboard signalen: geen, dashboard blijft gewoon aan, toerenteller loopt terug naar nul

Overige signalen/toevalligheden die er misschien iets mee te maken hebben: Voorafgaand aan het uitvallen begint de motor vaak te stotteren, heel soms pakt hij hem hierna weer op maar meestal stuur ik hem alvast naar de vluchtstrook  :bye: (ben ook maar lid geworden van de anwb  :rotfl2:)

Ik hoop dat het zo al iets duidelijker is  :-\

Ik ben niet bang voor sleutelen en zelf dingen proberen alleen het moet altijd op straat buiten en ik krijg de kriebels van elektronica. Mechanische problemen daar kom je vaak wel uit met een beetje logisch nadenken.



Het is waarschijnlijk is een stomme zet geweest om als student op een aprilia te willen rijden maarja ik heb hem nu.


 :no: Is juist cool  8), wel balen van je problemen, maare misschien kan 'Dikke Miel' helpen?

Inderdaad, ik ben ook student en dit is mun 2de appie al  :rtfm: En is zeker niet stom...
juist erg respekt vol  :worship:

thnx, ik hoop echt dat ik hem kan houden
hoi balen van je probleem zeg maar zou hem echt niet weg doen dat is zonde. Het probleem lijkt mij echter iets van dat je massa niet echt goed vast zit op je blok daar heb ik wel eens vaker van gehoord en als je een reparatie heb gehad en je probleem is niet op gelost dan als je een goede dealer hebt ga je terug met het probleem en dan zorgt die maar dat die het op lost zonder kosten toch of in iedergeval een flinke korting. ik heb al meer gehoord over 125 world als je echt een goede serieuze dealer zoekt en ik weet die stopt niet eerder voor dat hij het probleem heeft gevonden(heb er ervaring mee) dan moet je naar vjmotorsport gaan in sommelsdijk is vlakbij en ze willen desnoods je falco nog komen ophalen ook kan niet beter toch. nou succes ik hoop dat je r iets aan had
ps laat nog wel ff de uitkomst weten groetjes


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Sjaakie op Januari 03, 2008, 12:02:39
Ik zou de bedrading maar eens goed nalopen op beschadigingen. :yes: :yes: Kan ook een oorzaak zijn. :yes: :yes: Een draad die tegen het frame aan is komen te zitten kan gekke dingen doen.  :-[ :-[
Succes met zoeken, je kunt er wel even mee bezig zijn. :wobblesign:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: minime op Januari 03, 2008, 12:20:56
Volgens mij heeft hij de schakelaar van de zijstandaard al kortgesloten.

Mijn gevoel gaat toch naar brandstofvoorziening. Zeker omdat hij het steeds heeft over hogere toerentallen/snelheden.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 12:35:11
hmmmmmzzz ik zit nog eens goed te lezen en kom terug op mijn valsensor theorie.

als het de valsensor is, moet de startmotor nog wel werken. als de startmotor simpelweg niet meer rondgaat krijgt deze geen spanning meer. 't is een hele simpele schakeling.

rotte dodemansknop zou goed kunnen.


maargoed, we kunnen raden tot we pimpelpaars zijn, 't is gewoon een kwestie van nalopen en doormeten. kuipdelen eraf en kieken :)


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: zeeslot op Januari 03, 2008, 12:42:25
@minime: hogere toerentallen -> meer trillingen -> valsensor

maargoed, we kunnen raden tot we pimpelpaars zijn, 't is gewoon een kwestie van nalopen en doormeten. kuipdelen eraf en kieken
:yes: Even de tijd voor nemen en alle draadjes even bekijken en de contacten schoonmaken/inspuiten. Middagje werk, maar zo ben ik erachter gekomen dat mijn draad naar de zijstandaard tegen de achterste uitlaatbocht aan lag te knuffelen: die was al redelijk ver heen: toch maar even hersteld  :ok: Je kan idd gokken tot je een ons weegt, maar checken helpt.

Wat anders: 125cc world is sponsor van de club en Rob laat je vast niet zomaar vallen. Zij helpen wel mee met het oplossen van dit soort problemen: en je had garantie. vlgs mij valt dit daar wel onder  :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 03, 2008, 12:44:42
Volgens mij heeft hij de schakelaar van de zijstandaard al kortgesloten.

Mijn gevoel gaat toch naar brandstofvoorziening. Zeker omdat hij het steeds heeft over hogere toerentallen/snelheden.

dat klopt minime en ook heb ik de valsensor al eens doorgemeten.

zelf krijg ik een beetje het gevoel dat het weer aan die relaitjes van de brandstofpomp en de injectie ligt. (die in de kont) alleen heb ik ze beiden al vervangen. Misschien was een daarvan inderdaad al stuk toen ik hem kreeg.

Het probleem met het oplossen is het testen of hij het weer goed doet... in 90% van de gevallen gebeurt het echt alleen bij hard rijden en daar moet wel de ruimte voor zijn. Tijdens mijn trial and error sessies moest ik soms wel 6 keer per dag met hoogst illegale snelheden over de dijk van vlaardingen naar maassluis op en neer.
Het lijkt me dat monteurs dat niet ze snel gaan doen... hebben ze bij VJ motorsport een testbank?


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 12:47:07
en langzaam/normaal rijden over een flink hobbelige klinkerweg geeft geen storingen?

of stationair laten lopen en dan frotten met elke stukje kabelboom wat je tegenkomt
(tikkies geven tegen elk component met de plastic handle van de schroevendraaier enzo)


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 03, 2008, 12:50:01
@minime: hogere toerentallen -> meer trillingen -> valsensor

maargoed, we kunnen raden tot we pimpelpaars zijn, 't is gewoon een kwestie van nalopen en doormeten. kuipdelen eraf en kieken
:yes: Even de tijd voor nemen en alle draadjes even bekijken en de contacten schoonmaken/inspuiten. Middagje werk, maar zo ben ik erachter gekomen dat mijn draad naar de zijstandaard tegen de achterste uitlaatbocht aan lag te knuffelen: die was al redelijk ver heen: toch maar even hersteld  :ok: Je kan idd gokken tot je een ons weegt, maar checken helpt.

Wat anders: 125cc world is sponsor van de club en Rob laat je vast niet zomaar vallen. Zij helpen wel mee met het oplossen van dit soort problemen: en je had garantie. vlgs mij valt dit daar wel onder  :yes:


De eerste keer dat de elektrische storing zich voor deed was de garantie een dag verlopen ofso  :-X Ik denk dat ik van 125cc world weinig hoef te verwachten.
Ik moet inderdaad maar weer eens de boel gaan strippen en lekker met een pilsje alles nakijken.
Een probleempje, kheb sinds vandaag gehoord dat ik mijn stalling uit moet dus ik ga eerst meer even kijken voor nieuw onderdak anders staat mijn kapotte  falco nog buiten ook straks

(dat zal voor jou dan ook ook gelden minime, per 1 maart stopt roadhouse met de stalling en moet iedereen eruit  :( )


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 03, 2008, 12:51:39
en langzaam/normaal rijden over een flink hobbelige klinkerweg geeft geen storingen?

of stationair laten lopen en dan frotten met elke stukje kabelboom wat je tegenkomt
(tikkies geven tegen elk component met de plastic handle van de schroevendraaier enzo)

langzaam rijden over een hobbelige weg geeft geen storingen

dat laatste heb ik nog niet geprobeerd,  is ook een goed idee om te proberen


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 12:59:18
'k probeer te ontdekken wat de logica is van de hoge snelheid.

hoge snelheid geeft meer vibraties, meer hitte, er wordt meer stroom opgewekt door de dynamo.

het moet electrisch zijn daar de startmotor ook niet meer werkt. en dat deel verbaast me dus zo. startmotor staat redelijk los van alle electronische circuits. als is het startmotor-relais wel een input van de ECU.

enige linking pin tussen startmotor en het stotteren voor het uitvallen die ik zo weet is de dodemansknop. als die rot is (of het kabeltje daar naar toe) wordt ook de ECU uitgeschakeld.

hoe lullig het ook klinkt, 't is wel een leuke puzzel vind ik om uit te vlooien


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Januari 03, 2008, 13:17:46
op de aanhanger naar Teun  ;D


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: rolf op Januari 03, 2008, 14:07:50
je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: B-Art op Januari 03, 2008, 14:25:49
Nou moet je dr toch wel uitkomen sjakov  :ok:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 03, 2008, 17:33:01
.....

hoe lullig het ook klinkt, 't is wel een leuke puzzel vind ik om uit te vlooien

is er tenminste nog iemand gelukkig mee  ;D
Maar het is inderdaad een flinke hersenkraker waarvan de symptonen niet duidelijk op 1 oorzaak wijzen

je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.

ontzettend bedankt voor het aanbod  :ok: als er echt geen andere uitweg is heb ik in ieder geval even een alternatief

Ik ga zo snel mogelijk de bedrading even grondig nalopen.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte  :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 03, 2008, 20:51:08
Allereerst ontzettend bedankt voor alle reacties, heb er al weer iets meer vertrouwen in  :)


En zelf helemaal geen kaas van sleutelen? Is je dashboard na zo'n "stop" ook van de regel? En inderdaad heb je met een  japanner net zoveel kans op een fijne storing. Probeer anders alle bekabeling die je ziet en weet na te lopen. Kan ook ergens doorgesleten zijn en sluiting maken... En je zekeringen nalopen. Ziet er niet ergens eentje "net wel, net niet" tussen?

Ik lees dat andere topic nog es maar ik heb eens een nieuw Aprilia startrelais weer terug kunnen brengen. Was nieuw al niet goed... Soms deed ie het wel soms niet. Nu dus wel een goede. Wat me ook nog niet duidelijk is: Loopt hij nu wel of niet? Of loopt ie slecht als je gas geeft? Wanneer openbaart zich het probleem precies??

startrelais is vervangen door een yamaha exemplaar.
Ik zal proberen wat er gebeurt en wanneer dat gebeurt duidelijk te formuleren.

De klacht:de motor valt af en toe uit en kan pas weer gestart worden als je helemaal stil staat, hiervoor hoeft niet altijd het contact opnieuw aan en uit gezet te worden. In de helft van de gevallen dat de motor uitvalt kan deze voor een paar minuten tot een kwartier niet gestart worden. De startmotor geeft geen enkel signaal.

Wanneer?In 90% van de gevallen tijdens heftig accelereren tot boven de 150 km/h of bij het afremmen op de motor na dit accelereren. In de overige gevallen gebeurde het gewoon bij constante snelheid, altijd op een 80 weg of op de snelweg (de laatste keer vier keer achter elkaar op weg van utrecht naar vlaardingen)

Dashboard signalen: geen, dashboard blijft gewoon aan, toerenteller loopt terug naar nul

Overige signalen/toevalligheden die er misschien iets mee te maken hebben: Voorafgaand aan het uitvallen begint de motor vaak te stotteren, heel soms pakt hij hem hierna weer op maar meestal stuur ik hem alvast naar de vluchtstrook  :bye: (ben ook maar lid geworden van de anwb  :rotfl2:)

Ik hoop dat het zo al iets duidelijker is  :-\

Ik ben niet bang voor sleutelen en zelf dingen proberen alleen het moet altijd op straat buiten en ik krijg de kriebels van elektronica. Mechanische problemen daar kom je vaak wel uit met een beetje logisch nadenken.

Dat ie een paar minuten lang niet gestart kan worden is toch wel heel bijzonder. Ook de startmotor draait dan dus niet? En de brandstofpomp dan? Die wel? Je zou haast denken dat er een stukkie metaal moet afkoelen omdat ie heet is geworden en daardoor geen contact meer maakt en de boel uitvalt. Zo gauw ie weer koel is heeft ie weer contact en doet ie het. Ik zou toch echt alle relaitjes verwisselen met een mede apriliaan. Want echt zeker van de brandstofpomp ben ik niet. Ondanks wat ik eerder schreef. 't is dat je niet in de buurt woont maar anders was je welkom. :yes: Voor dit soort storingen is een ding onontbeerlijk: Doorzettingsvermogen. Niet opgeven. Hoewel je d'r knetter, knettergek van kan worden.

Nog een dingetje. Is de veer van je zijstandaard sterk genoeg? Die willen door de rijwind nog wel eens naar beneden worden gedrukt waardoor het circuitje onderbroken wordt.... Ook maar een gedachte die opkomt maar omdat je zegt dat het toch vaak alleen bij hoge snelheid gebeurd...


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Vincent op Januari 03, 2008, 20:56:17
.....

hoe lullig het ook klinkt, 't is wel een leuke puzzel vind ik om uit te vlooien

is er tenminste nog iemand gelukkig mee  ;D
Maar het is inderdaad een flinke hersenkraker waarvan de symptonen niet duidelijk op 1 oorzaak wijzen

je hebt tot 1 maart de tijd en onderdak.

In uiterste nood mag je hem bij mij in de garage plaatsen, echter dan moet je wel met de fiets uit vlaardingen naar Maasland komen.

grtjs rolf

ps. Teun we zitten op één lijn, dat was mijn gedachte ook ten aanzien van de valsensor en zijstandaard. Jouw idee van de dodemansknop is ook mogelijkheid.
Dan het verhaal van doorgesleten draad of sluiting van een draad in de kabelboom, de bundel langs het balhoofd kan ook wel eens gevoelig zijn voor breuk.

ontzettend bedankt voor het aanbod  :ok: als er echt geen andere uitweg is heb ik in ieder geval even een alternatief

Ik ga zo snel mogelijk de bedrading even grondig nalopen.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte  :yes:
Kijk, fantastisch al die hulp aanbiedingen, maak er gebruik van zou ik zeggen want die falco is te mooi om weg te doen.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Tuono GR66 op Januari 03, 2008, 21:28:15
Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 03, 2008, 22:33:25
Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)



mits 't contact aan is en de ecu geen foutmeldingen geeft, is dat een optie. feitelijk is het hetzelfde als aanduwen.

@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: RSV1000 racer op Januari 03, 2008, 23:07:05
Hoi Sjakov,

Zoals mijn beste broer Vtwim al zegt, de veer van de zijstandaard kan te slap zijn. Ik heb ooit een Suzuki gehad met dat probleem. Bij hoge snelheden viel de motor uit en als de snelheid gezakt was naar 140 sloeg de motor weer aan met wel een hele leuke knal in de uitlaat ;D. Maar blijven zoeken en doorzetten is het enige advies. Hoe meer je uit kunt sluiten wat het niet is, des te dichter kom je bij de echte oorzaak.

Hendrian


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 04, 2008, 18:34:49
Ping! Bij het lezen van de knallen in de uitlaat. Heb je die ooit gehad? Dat er dus onverbrand mengsel in je uitlaatsysteem zit? Zo niet dan is het dus iets wat én je brandstofsysteem en de startmotor onderbreekt.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 05, 2008, 16:17:38
Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)


Allereerst weer ontzettend bedankt voor alle hulp  :friends: Eén ding hebben jullie al bereikt: de aprilia blijft. Ik heb maar besloten dat nu de onderste steen boven moet komen en dat het ding gewoon gemaakt moet en gaat worden  :yes:

Tuono GR66: Het zou inderdaad fijn dat zijn als ik eind februari nog niets heb dat ik hem in ieder geval tijdelijk ergens kwijt kan  :ok: Onzettend bedankt voor het aanbod!
Momenteel heb ik bij mij in de buurt een aantal hengeltjes uitgegooid naar mogelijke stallingen/sleutelplekken dus ik kijk even wat daar uitkomt.


@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.

lichten en alles werkt gewoon als de motor uitgevallen is. Het stotteren is secondenwerk.
Ik bedenk me trouwens net dat de eerste keren dat de motor uitviel ik hem direct weer kon starten zodra ik stil stond. Ik hoefde niet eens contact uit en aan te doen. Wel moest ik echt stil staan  ??? Later kon ik de motor niet direct starten en moest ik het een aantal keer proberen (geen signaal) maar de periode dat ik niet kan starten lijkt steeds langer te gaan duren  ??? Nu duurt het soms een kwartier of langer

Ik heb de ecu al een keer opengemaakt om te kijken of de pootjes van de eprom chip allemaal recht en goed waren of dat er misschien zelfs pootjes afgebroken waren (tip van roke) Ook heb ik de stekkers incl draadjes die op de ecu zijn aangesloten gecontroleerd op doorslijten. Alles zag er goed uit.

Hoi Sjakov,

Zoals mijn beste broer Vtwim al zegt, de veer van de zijstandaard kan te slap zijn. Ik heb ooit een Suzuki gehad met dat probleem. Bij hoge snelheden viel de motor uit en als de snelheid gezakt was naar 140 sloeg de motor weer aan met wel een hele leuke knal in de uitlaat ;D. Maar blijven zoeken en doorzetten is het enige advies. Hoe meer je uit kunt sluiten wat het niet is, des te dichter kom je bij de echte oorzaak.

Hendrian

ik heb de standaardschakelaar een keer buitengesloten zodat ik kon rijden met de standaard uit en toen deed het probleem zich ook voor  :(

Ping! Bij het lezen van de knallen in de uitlaat. Heb je die ooit gehad? Dat er dus onverbrand mengsel in je uitlaatsysteem zit? Zo niet dan is het dus iets wat én je brandstofsysteem en de startmotor onderbreekt.

Behalve op mijn oude honda xr600 heb ik nog nooit knallen uit de uitlaat gehad  :-\


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: B-Art op Januari 05, 2008, 17:02:44
Complete ECU kast een keer omwisselen van een andere Falco?
Heb is een dergelijke storing gehad in m'n Kawa z250, die deed ongeveer precies hetzelfde als jou falco, achteraf bleek dat de CDI kast een storing had, daarin zat een contactje dat dan wel, dan niet contact maakte, ding gewisseld en klaar.

Mooi dat de Appie in ieder geval blijft  :ok:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: minime op Januari 06, 2008, 10:50:13

(dat zal voor jou dan ook ook gelden minime, per 1 maart stopt roadhouse met de stalling en moet iedereen eruit  :( )

Fuck nee he, dat betekend voor mij motor weg indien ik geen andere plek kan vinden. :(  Ik heb juist een jaar geleden weer een motor gekocht juist omdat ik deze stalling had gevonden.... (zucht).... :bad:

Trouwens wel raar dat ik dat via jou op dit forum moet horen. Officieel weet ik van niets dus ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen....


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: teun op Januari 06, 2008, 11:48:32
Probleem van je stalling kan ik ook wel tijdelijk voor je oplossen
Tegen die tijd kan ik wel een tijdelijk plekje in de garage creeren voor onderdak.
Wat mij betreft kan je ook langskomen om te sleutelen . Ik woon in Vld Holy
Stuur mij ff een PB > geef ik je mn telefoon nummer en adres.  Praat wat gemakkelijker

Teun
Heeft het zin om de startmotor te starten met een schroevendraaier in het geval dan zijn motor uitgevallen is?
Je bijpassed dan alle (beveiligings)circuits en de startmotor moet rondraaien.
Of blokkeert de ECU altijd gelijktijdig het startcircuit EN het injectie en/of ontstekingscircuit? (dan draait de start motor rond maar de motor zal niet aanslaan)

Over het rijdend opnieuw starten na afslaan > in de vrijstand zetten of is koppeling intrekken ook voldoende (zit er een koppelings schakelaar op?)


Allereerst weer ontzettend bedankt voor alle hulp  :friends: Eén ding hebben jullie al bereikt: de aprilia blijft. Ik heb maar besloten dat nu de onderste steen boven moet komen en dat het ding gewoon gemaakt moet en gaat worden  :yes:

Tuono GR66: Het zou inderdaad fijn dat zijn als ik eind februari nog niets heb dat ik hem in ieder geval tijdelijk ergens kwijt kan  :ok: Onzettend bedankt voor het aanbod!
Momenteel heb ik bij mij in de buurt een aantal hengeltjes uitgegooid naar mogelijke stallingen/sleutelplekken dus ik kijk even wat daar uitkomt.


@sjakov, als de motor is uitgevallen, werk je dimlicht, grootlicht, knippers, etc dan nog wel? hoelang stottert de motor voordat deze uitvalt. is dat secondenwerk, of duurt het een aantal minuten?
wat je nog even na kunt kijken is de draad naar de startmotor, deze zou bij de startmotor zelf los kunnen zitten (zelfborgende moer), al verklaart dat nog niet het uitvallen tijdens rijden.


andere optie is nog dat de chip in de ecu is lostgetrilt en nu slecht contact maakt. maar ook dan zou ik weer een efi melding verwachten, dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn.

lichten en alles werkt gewoon als de motor uitgevallen is. Het stotteren is secondenwerk.
Ik bedenk me trouwens net dat de eerste keren dat de motor uitviel ik hem direct weer kon starten zodra ik stil stond. Ik hoefde niet eens contact uit en aan te doen. Wel moest ik echt stil staan  ??? Later kon ik de motor niet direct starten en moest ik het een aantal keer proberen (geen signaal) maar de periode dat ik niet kan starten lijkt steeds langer te gaan duren  ??? Nu duurt het soms een kwartier of langer

Ik heb de ecu al een keer opengemaakt om te kijken of de pootjes van de eprom chip allemaal recht en goed waren of dat er misschien zelfs pootjes afgebroken waren (tip van roke) Ook heb ik de stekkers incl draadjes die op de ecu zijn aangesloten gecontroleerd op doorslijten. Alles zag er goed uit.


ik heb de standaardschakelaar een keer buitengesloten zodat ik kon rijden met de standaard uit en toen deed het probleem zich ook voor  :(

Behalve op mijn oude honda xr600 heb ik nog nooit knallen uit de uitlaat gehad  :-\


hmmm, probleem begnt zich meer en meer richting brandstofprobleem te verhuizen dan. dus injectoren, cdi, brandstof(pomp)...


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Den The Man op Januari 06, 2008, 12:20:56
...brandstof relais  :rtfm:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: zeeslot op Januari 06, 2008, 12:29:45
...brandstof relais  :rtfm:
:stupid:
die van de brandstofpomp dan he


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Januari 06, 2008, 13:18:07
ontluchting van de tank?  :gaga:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: gangisallesman op Januari 06, 2008, 14:34:41
Goh Sjakov ,mooi naadje ! Hopelijk is de storing binnenkort verleden tijd en dan wordt het alleen nog genieten van die fantastische falco. Een fiets met karakter daar ben je ondertussen wel achter , beetje eigenzinnig maar ik weet wie gaat winnen, dat ben jij !!!
Ik keek net even in het draadschema van de mille ,waarschijnlijk in grote lijnen gelijk aan die van de Falco, daarin zie ik dat het relais van de brandstofpomp aangestuurd word  vanuit de ECU .Op de mille wordt het brandstof relais ook nog eens via een engine stop relais aangestuurd.
Om zeker te zijn van een aansturings probleem naar je brandstofpomp (door een kapotte draad, relais of misschien wel een ecu) zou ik een directe plus draad proberen naar de pomp en dan eens kijken of de motor niet uitvalt (eventueel met open tankdop).    ***********SUCCES , NO WORRIES!!!************
Gangisallesman. 


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 09, 2008, 12:23:26
nou, het verhaal heeft even een totaal andere wending gekregen... wilde maandag even rijden op de falco om de storing weer op te zoeken maar ben even vrolijk van mijn fiets gereden. kreeg geen voorang van een auto, probeerde te ontwijken, de auto tikte mijn achterwiel weg, highsider sjakov eraf >:(

resultaat: falco redelijk verrot, elleboog uit de kom en gebroken. gister geopereerd, stalen pennen erin en de vraag is of ik hem ooit nog kan gebruiken  :(  :no:



Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Vincent op Januari 09, 2008, 12:30:36
Sjezus Sjakov das flink balen, jij in de poeier bike in de poeier tsjonge ik hoop dat je snel redelijk herstelt. Dus de Falco is niet meer te redden waarschijnlijk ???? of kan je hem laten repareren via die koekblik rijder zijn verzekering. Of genoeg voor eventueel een nieuwe motor als je tenminste weer kan rijden met je elleboog.....

BETERSCHAP


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: 2 Fast 2 See op Januari 09, 2008, 12:36:09
baluh zeg  :sorry:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: mjvanderlaan op Januari 09, 2008, 12:49:47
Pfffff meen je niet, wat een begin v/h nieuwe jaar  >:(

Heel veel sterkte en een snel herstel van mijn kant!
Michael


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: FastJ op Januari 09, 2008, 13:18:43
Wat een pech. Sterkte met het herstel.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: v-TWim op Januari 09, 2008, 14:18:57
Tering, dat is mooi beroerd zeg.... Het is te hopen dat je volledig herstelt want dat is het allerbelangrijkste. Daarna komt de rest. Hou ons op de hoogte en sterkte met het herstel.  :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: jackske op Januari 09, 2008, 14:37:14
Klote man :sorry:
Veel succes met het herstel van je elleboog, maar hopen dat het weer volledig herstelt :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: black bee op Januari 09, 2008, 15:02:26
dat is de angst van iedere motorrijder aangreden worden door een bestuurder die niet op let  >:(
sterkte met het herstel van de elleboog , hoop dat je er weer 100 % hersteld  :friends:

gr
stefan

ps lullig ook van de bike maar blijf erbij liever de bike/blik in de kreukels dan de bestuurder


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: gangisallesman op Januari 09, 2008, 15:58:32
GVD man !! Daar schrik ik wel ff van. Ik wens je uiteraard een spoedig en volledig herstel .
Ook k*t  van je motor maar dat is nu helemaal niet belangrijk , er is zat te koop van dat spul.
Nogmaals sterkte , Ad.


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: rolf op Januari 09, 2008, 16:01:28
jemmig wat een ellende, inderdaad een hele andere wending. Zakt de pijn een beetje, sterkte met het herstel.

grtjs rolf

ps. waar is het gebeurd


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: minime op Januari 09, 2008, 16:50:30
Flink klote dat je nu naast het herstel van je motor ook jezelf hersteld moet zien te krijgen!
Hopelijk hou je er lichamelijk niets aan over.

Hopelijk komt er uit dit alles nog iets positiefs in de zin van een motor die 100% is....


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: bmack op Januari 09, 2008, 16:59:12
tjee k*t zeg das niet zo mooi nou hoop dat het weer snel goed komt heel veel beterschap


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: zeeslot op Januari 09, 2008, 17:04:36
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/SMirC-sad.svg/320px-SMirC-sad.svg.png)


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: leonsnek op Januari 09, 2008, 17:08:06
das wat je noemt een andere wending (highsider) en errug kl*te, :-[ suc6 met je herstel,en hou ons op de hoogte :friends:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Tuono GR66 op Januari 09, 2008, 19:09:25
BETERSCHAP vanuit Vlaardingen

Waardeloos zeg >>>   Moed houden en Doorzetten  :ok: 


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Januari 09, 2008, 20:09:21
beterschap  :yes:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Tomba la bomba op Januari 09, 2008, 20:43:08
Sjakov, veel beterschap. Een extra hart onder de riem!!!

Tomba


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: ApriliaMan op Januari 09, 2008, 21:13:17
Beterschap toegewenst  :ok:


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Dalman op Januari 09, 2008, 22:32:10
nou, het verhaal heeft even een totaal andere wending gekregen... wilde maandag even rijden op de falco om de storing weer op te zoeken maar ben even vrolijk van mijn fiets gereden. kreeg geen voorang van een auto, probeerde te ontwijken, de auto tikte mijn achterwiel weg, highsider sjakov eraf >:(
resultaat: falco redelijk verrot, elleboog uit de kom en gebroken. gister geopereerd, stalen pennen erin en de vraag is of ik hem ooit nog kan gebruiken  :(  :no:
JemigdePemig Sjakov da's minder.
Hou hoop gozer, met botten en gewrichten kunnen ze tegenwoordig wonderen verrichten. Ga anders naar die bottendokter in Belgie, hoeheetieookalweer?
Lullig van de verrotte Falco. Is er -verzekeringstechniese- hoop?

Zet 'm op,
Willem


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: sjakov op Januari 10, 2008, 11:56:17
iedereen ontzettend bedankt voor de hartverwarmende reacties  :friends: :ok:

ik ga er gewoon alles aan doen om m'n arm weer werkend te krijgen  :). over drie weken hoor ik of ik nog meer operaties moet ondergaan dus daar ben ik wel benieuwd naar.

de tegenpartij was fout en heeft dat ook erkend dus ik krijg als het goed is wel centjes  :yes:
Kzal proberen deze week nog foto's te maken van de falco en deze te posten

Sjakov / Jaco


Titel: Re: advies gevraagd
Bericht door: Tuono GR66 op April 19, 2008, 20:24:03
Jaco 

Hoe gaat het ermee  ?

Lichamelijk hersteld?       

Al met de Falco bezig

Groet Vld   

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum