Aprilia-Riders

Techniek => RSV4, RSV Mille, Tuono, Falco, Futura => Topic gestart door: Sandor op Februari 16, 2008, 21:57:28

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum



Titel: Power commander
Bericht door: Sandor op Februari 16, 2008, 21:57:28
Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast


Titel: Re: Power commander
Bericht door: jandetimmerman op Februari 16, 2008, 22:33:08
Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes: :yes: :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander :yahoo: :yahoo: :yahoo: :bye: :bye: :bye:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 16, 2008, 23:07:01
Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes: :yes: :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander :yahoo: :yahoo: :yahoo: :bye: :bye: :bye:

Is het 2 halen 1 betalen? Want dan kom ik die 2de wel halen  :rotfl2: :rotfl2:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: jandetimmerman op Februari 17, 2008, 11:09:50
Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes: :yes: :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander :yahoo: :yahoo: :yahoo: :bye: :bye: :bye:

Is het 2 halen 1 betalen? Want dan kom ik die 2de wel halen  :rotfl2: :rotfl2:
;D ;D ;D ;D ;D ff bellen met CWalker/Olivier :crazy: :crazy: :crazy: :bye: :bye: :bye:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 17, 2008, 18:27:34
Rapid bike schijnt ook goed te zijn


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ApriliaMan op Februari 17, 2008, 18:28:38
Rapid bike schijnt ook goed te zijn

Rapid Bike heeft meer mogelijkheden plus je kan de RB meenemen naar je volgende fiets en dan opnieuw laten programmeren.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 17, 2008, 18:55:25
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ApriliaMan op Februari 17, 2008, 19:02:08
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: rsvfrank op Februari 17, 2008, 19:38:43
Maakt niets uit waar je de pc koopt.
Stekkers zijn hetzelfde ,voor je hem koopt evt. moet je even vragen of de cilindertrimfunctie enabled is, dit geeft een extra mogelijkheid om je cilinders afzonderlijk van elkaar rijker/armer af te stellen.
De stekkers gaan tussen de injectors en de ecu in ,en zeer eenvoudig om de boel aan te sluiten.
Houd rekening met invoertax als je in de US koopt.

Op Ebay stond er laatst 1 te koop voor iets van 150 euro misschien een optie?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 17, 2008, 20:36:17
Wil je er echt profijt van hebben , moet ie nog worden afgesteld.

Op een vermogensbank >>  kan je zelf een paar mappings laten instellen.
Er zitten standaard mappings in >  maar afhankelijk van je uitlaat systeem heb je de tailermode map nodig.

Ik zelf naar de mogelijkheden gekeken , maar niet (nog) aangeschaft. Vond het te duur.

Naast de aanschaf komen er dus afstel kosten van ca 150 €.

Wat ik eruit begrepen heb dat de rapidbike ook demogelijkheid heeft om het onstekings tijdstip aan te passen.
Bij de powerbike 3  heb je daarvoor nog een apart module nodig.
 http://www.tovami.com/tekst.asp?id=19
http://www.tovami.com/tekst.asp?id=20
Lees zelf maar.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Renébagpipe op Februari 17, 2008, 23:43:37

Ik overweeg ook zo'n aanschaf, niet om meer power of pk's, maar voor een wat rustiger lopende motor en mogelijk een iets minder verbruik.

Ben dus net ff aan googelen geweest, bij tweewielerservice een PC III-usb voor ca. E.310,-..... dan dus nog de afstelling erbij, kom je dus op ....... zeg 450 euries.....

Vindt 't een hele investering..... denk... denk... denk.......

En kan zo'n PC echt niet naar een andere motor worden omgezet..... lijkt me toch stug   (beetje eigenwijs...~) of is het daadwerkelijk zo dat in een PC geen wijzigingen kunnen worden ingebracht..... houdt dus in dat er een aparte PC voor ieder type motor is......

Ben dus echt een leek op dit gebied (en nog meerdere andere ook)........


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Februari 17, 2008, 23:59:41
Een PC is echt voor een bepaald type motor. Andere motor en dat ding moet je ook verkopen.
Met een Rapid Bike is het een kwestie van een andere kabelboom kopen  :ok:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: stanley op Februari 18, 2008, 09:41:35
Ik ben zeer tevreden over de PC maar niet over de installateur /afsteller van het apparaat.

Blok is destijds kapot gelopen door toedoen van de firma powerpoint in Tiel. Heb er een schade expert bij gehad, gekeken naar juridische stappen etc.. maar er uiteindelijk toch van afgezien puur omdat het tijd en geld kost.

Een paar tips:

1) het is ver maar ga naar Ruud Fredriks! Ik heb Ruud nog benadert en hem mijn geval voorgelegd en het werd mij duidelijk dat de man uit Tiel geen verstand heeft van het afstellen van twee cillinders.

2) altijd vragen/erop staan dat de meting bij het afstellen gebeurt bij beide pijpen. Dus de lambda sensoren moeten in beide bochten zitten en niet een meeting in de demper van je uitlaat waar beide uitlaatstromen bij elkaar komen.

Verder wens ik je veel succes met je beslissing.

Grt,
Stanley




 


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Grrrsv op Februari 18, 2008, 11:38:09
Rapid Bike 3! Kost je ca. € 500,- compleet maar dan is ook alles instelbaar. Voor je volgende motor alleen nieuwe kabelset nodig van ca. € 100,-. Levert bij onze rotax blokken 20 nm extra op.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 18, 2008, 14:03:29
poehhh 20NM, da's behoorlijk. Ik laat er misschien in 2009 een rapid bike opzetten, dit jaar nog ff niet. Is het in 2009 net alsof ik een andere fiets heb (qua karakter) :rotfl2:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 18, 2008, 14:21:25
poehhh 20NM, da's behoorlijk. Ik laat er misschien in 2009 een rapid bike opzetten, dit jaar nog ff niet. Is het in 2009 net alsof ik een andere fiets heb (qua karakter) :rotfl2:

Kan dat omgerekend worden tot pk's? Of zeg ik nu vreemde dingen  :secret:
Want Nm's zegge mij niet zoveel als leek  ::)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: rsvfrank op Februari 18, 2008, 15:28:51
Nm's zijn newtonmeters dit word gebruikt om het koppel weer te geven ,iets anders dan het vermogen wat vaak in Kw's wordt weergegeven.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Februari 18, 2008, 15:46:21
Hoi, ik overweeg de aanschaf van een power commander (PCIII USB)
en ik heb een paar vragen.

1) hoe sluit je 'm aan op de motor (of eprom) ?
2) wat krijg je erbij ?
3) is die van AF1racing een optie, alleen de US stekker vervangen voor EU stekker ?waarschijnlijk ?

Bedankt alvast
Stel je vraag aan cwalker/ Olivier van QMS, heb vandaag ook contact met hem gehad  :yes: :yes: :yes:hij gaat m'n rsv ook voorzien van n powercommander :yahoo: :yahoo: :yahoo: :bye: :bye: :bye:

Bij mij heeft hij er al een ingestoken, en ik moet zeggen het verschil is merkbaar  :ok:

Om goed te zijn, zou je eigenlijk een openluchtfilter/openuitlaat of volledige andere lijn moeten hebben, dan kan je met de pc deze onderdelen volledig benutten.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Februari 18, 2008, 15:48:50
Rapid bike schijnt ook goed te zijn

Rapid Bike heeft meer mogelijkheden plus je kan de RB meenemen naar je volgende fiets en dan opnieuw laten programmeren.


Rapid bike is wel leuk, maar da meenemen is ook relatief, als er te veel tijd tussen zit huidig/toekomstige bike zal t ook al niet meer lukken.
plus ook weer een pak duurder.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: jandetimmerman op Februari 18, 2008, 18:02:22
Rapid bike schijnt ook goed te zijn

Rapid Bike heeft meer mogelijkheden plus je kan de RB meenemen naar je volgende fiets en dan opnieuw laten programmeren.
Rapid bike is goed voor 4 pitters, Powercommander voor 2 pitters volgens de ervaringen van QMS :yes: :yes: :yes: :bye: :bye: :bye:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 18, 2008, 18:27:31
Wat moet 'zo'n power commander kosten dan?  :angel:

En wat zijn de grote voordelen? (ff in lekentaal...dus niet over NM dit en zus en zo beginnen  ::))


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Februari 18, 2008, 18:59:13
Wat moet 'zo'n power commander kosten dan?  :angel:

En wat zijn de grote voordelen? (ff in lekentaal...dus niet over NM dit en zus en zo beginnen  ::))

meer vermogen, meer trekkracht, lager benzine-verbruik, vloeiendere vermogensafgifte etc.  ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 18, 2008, 20:20:40
Wat moet 'zo'n power commander kosten dan?  :angel:

En wat zijn de grote voordelen? (ff in lekentaal...dus niet over NM dit en zus en zo beginnen  ::))

2fast2see

Je kunt dat koppel vergelijken met een benzine auto en een diesel. Als de 2 auto's dezelfde hoeveelheid pk's hebben dan zal de diesel veel sterker/krachtiger aanvoelen dan een benzine (vooral onderin maar daar was je al lang achter met de Mille) ....... it's all about the torque  :worship:

Ik weet niet of koppel terug te rekenen is in pk's, volgens mij niet....... Maar goed doe mij maar 145pk met een bult koppel (van 4000rpm tot 9000rpm)dan 180pk en een beetje koppel (bij 12000/13000rpm) van de hedendaagse gemiddelde rijstcracker  :secret:

Greetz
M


Titel: Re: Power commander
Bericht door: opa op Februari 18, 2008, 20:20:55
Rapid bike schijnt ook goed te zijn

Rapid Bike heeft meer mogelijkheden plus je kan de RB meenemen naar je volgende fiets en dan opnieuw laten programmeren.
Rapid bike is goed voor 4 pitters, Powercommander voor 2 pitters volgens de ervaringen van QMS :yes: :yes: :yes: :bye: :bye: :bye:
heb al 3 jaar een rapid bike op mijn falco,incl open leo's,na 30.000 km nog steeds power waar menig rsv mille niet aan komt.rond de 7500 tot 9000 t/m kom ik op deze gegevens uit(blijf rond deze toeren knallen en je hebt een dijk van een appie)
100 nm,120 pk achterwiel,bij hetzelfde rijgedrag gemiddeld 3km meer sturen op 1 ltr naft :man_in_love:.kosten toen €485 incl twee keer op de dynobank.ook 1 keer bij de biggelaar op de bank gezet zelfde gegevens :ok:ik heb toen iets uitgerekend dat ik hem na plm 30.000km had terug verdient op de benzine.
maar ik zou het alleen ook al laten monteren als er geen voordeel van de benzine bij zou zijn.
dus 30.000km een appie in je bezit monteren die hap als je de €€€€€€€hebt.
grt joe bar.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 18, 2008, 20:22:43
Wat moet 'zo'n power commander kosten dan?  :angel:

En wat zijn de grote voordelen? (ff in lekentaal...dus niet over NM dit en zus en zo beginnen  ::))

2fast2see

Je kunt dat koppel vergelijken met een benzine auto en een diesel. Als de 2 auto's dezelfde hoeveelheid pk's hebben dan zal de diesel veel sterker/krachtiger aanvoelen dan een benzine (vooral onderin maar daar was je al lang achter met de Mille) ....... it's all about the torque  :worship:

Ik weet niet of koppel terug te rekenen is in pk's, volgens mij niet....... Maar goed doe mij maar 145pk met een bult koppel (van 4000rpm tot 9000rpm)dan 180pk en een beetje koppel (bij 12000/13000rpm) van de hedendaagse gemiddelde rijstcracker  :secret:

Greetz
M


Ok, thnx voor de uitleg  :friends:

by the way...nee daar ben ik met de mille nog niet achtergekomen wantk mag er nog niet op rije  ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Februari 18, 2008, 20:47:24
Mijn RSV is vooral onderin soepeler geworden en dat is toch wel lekker aangezien je niet altijd volgas gaat.
Verbruik is van 1:12 naar 1:14 gegaan, maar dat interesseert me vrij weinig, als ie maar gaat als ik het zeg! (en dat doet ie)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 18, 2008, 21:28:34
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Februari 18, 2008, 22:39:54
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.



Als me tellen op een model 99 is 128pk dacht k. daar 5% van = 6.4pk

Vrees dat je iets meer dan 600 euro zal moeten uitgeven om dit te behalen.
't is vooral het oppakken en t soepelder reageren.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: robz op Februari 19, 2008, 11:27:09
heb een rapid bike op m'n mille laten zetten, mede n.a.v. de verhalen van joe bar en anderen. doel niet zozeer meer PK maar het "opvullen van het koppel-gat tussen 4- en 6000 toeren" zodat ie wat meer push heeft in dit toerengebied.

we zullen zien hoe het voelt in ledenon...... 8)



Titel: Re: Power commander
Bericht door: rsvfrank op Februari 19, 2008, 11:55:23
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.



Als me tellen op een model 99 is 128pk dacht k. daar 5% van = 6.4pk

Vrees dat je iets meer dan 600 euro zal moeten uitgeven om dit te behalen.
't is vooral het oppakken en t soepelder reageren.

128 pk op een 99 er ga je echt niet redden zonder rigoreuze maatregelen .


Titel: Re: Power commander
Bericht door: tuono-w op Februari 19, 2008, 12:18:53
Ik weet niet of koppel terug te rekenen is in pk's, volgens mij niet.......

Jazeker, deze zijn zelfs afhankelijk van elkaar.
Koppel is evenredig met vermogen gedeeld door het toerental.

w.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Sandor op Februari 19, 2008, 15:25:12
Roden, Goes.. beetje ver weg allemaal. Iemand een tip van goede tuner met rollerbank in Midden Nederland (Hilversum e.o.) ?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: jackske op Februari 19, 2008, 16:39:17
Roden, Goes.. beetje ver weg allemaal. Iemand een tip van goede tuner met rollerbank in Midden Nederland (Hilversum e.o.) ?

roké, mijdrecht?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ApriliaMan op Februari 19, 2008, 16:45:05
THE ONE AND ONLY

RUUD FREDRIKS GOES  :yes:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mvanderwoude op Februari 19, 2008, 20:11:23
Niet zelf doen. Hij moet toch op een bank afgesteld worden als je er echt voordeel van wilt hebben. Een rapid Bike heeft meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld switchen tussen standaard en open uitlaat. Google maar eens op Rapid Bike voor dealers.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Februari 19, 2008, 20:13:10
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.



Als me tellen op een model 99 is 128pk dacht k. daar 5% van = 6.4pk

Vrees dat je iets meer dan 600 euro zal moeten uitgeven om dit te behalen.
't is vooral het oppakken en t soepelder reageren.

128 pk op een 99 er ga je echt niet redden zonder rigoreuze maatregelen .

 :stupid:
Dan zal je toch aan 54mm TB moeten + 2 in 2 uitlaatsysteem en misschien nog je kop laten flowen...


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Grrrsv op Februari 19, 2008, 23:01:51
ECHT WAAR 17PK EN 20 NM EXTRA OP HET ACHTERWIEL MET RAPID BIKE 2:   >:D >:D >:D

(http://i235.photobucket.com/albums/ee43/Grrrsv/Powercurve.jpg)

Groen is standaard
Blauw met Akra's
Rood met Akra's + Rapid Bike

Check die vette koppelkromme tot 7000 tpm eens!

http://www.rapidbike.be/nl/examples.htm (http://www.rapidbike.be/nl/examples.htm)
http://www.rapidbike.be/ (http://www.rapidbike.be/)

De RSV is wel een motor waarbij ze uitzonderlijk veel winst weten te halen.






Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Februari 20, 2008, 09:43:51
Sodeknetter! Welk type RSV? Dat is toch een serieuze bult winst. :yes:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 20, 2008, 10:36:29
vanaf 2004, deze is volgens mij van een 2004 Factory

Maar de modellen ervoor hebben er ook veel profijt van, vooral de dip rond de 5000rpm bij oude modellen kan opgevangen worden door een PC of RB. Je kunt het ook opvangen door een Akrapovic Twin SBK systeem + bijbehorende eprom te plaatsen maar da's wat duurder  ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Februari 20, 2008, 10:46:17
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.



Als me tellen op een model 99 is 128pk dacht k. daar 5% van = 6.4pk

Vrees dat je iets meer dan 600 euro zal moeten uitgeven om dit te behalen.
't is vooral het oppakken en t soepelder reageren.

128 pk op een 99 er ga je echt niet redden zonder rigoreuze maatregelen .

Power: 128.00 HP (93.4 kW)) @ 9300 RPM
Torque: 103.00 Nm (10.5 kgf-m or 76.0 ft.lbs) @ 7000 RPM


Ik ga uit van de opgegeven gegevens, ik weet ook wel dat wat op papier staat en wat werkelijkheid is niet overeenkomt.
Maar je moet ergens iets nemen om mee te beginnen.

Punt was aantonen dat 5% winst verschrikkelijk veel zou zijn.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Februari 20, 2008, 11:33:22
ECHT WAAR 17PK EN 20 NM EXTRA OP HET ACHTERWIEL MET RAPID BIKE 2:   >:D >:D >:D

(http://i235.photobucket.com/albums/ee43/Grrrsv/Powercurve.jpg)

Groen is standaard
Blauw met Akra's
Rood met Akra's + Rapid Bike

Check die vette koppelkromme tot 7000 tpm eens!

http://www.rapidbike.be/nl/examples.htm (http://www.rapidbike.be/nl/examples.htm)
http://www.rapidbike.be/ (http://www.rapidbike.be/)

De RSV is wel een motor waarbij ze uitzonderlijk veel winst weten te halen.






Maar dat is een 2-in-2 systeem toch? Die staan bekend om een goede performancewinst in het middengebied


Titel: Re: Power commander
Bericht door: gangisallesman op Februari 20, 2008, 12:31:28
Na de uitlaat modificatie en BMC luchtfilter montage , vorige week m'n fiets weggebracht naar Roké voor eventuele montage van een rapid bike 2 module en afstelling.
Belt Cees vrijdag op " nou Ad het is gelukt ik krijg 'm niet beter , hij was bijna direct al goed en met een inbreuk in de computer(ECU) heb ik de fine tunng kunnen doen zonder
de rb 2 , ik heb 'm op 138,6 pk ahw ".
Super , scheelt weer montage kosten van de module en die gaat dus weer op internet voor de verkoop. Blijkbaar is het dus niet altijd nodig een power commander of rb te monteren en heb ik misschien wel gewoon mazzel.
Jemig wat een kracht komt er los uit dat blok , werkelijk fantastisch en erg bruut.
Ik doe de rb2 overigens weg voor 250 euro en dat is dan incl kabelsetnr;f27aprrsv1000-1a   ,  f27-apr-004 en f27apr1000 -04-1a.
Gangisallesman


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Gert-Jan Tuono op Februari 20, 2008, 13:32:36
Hoi,

Bij mij zit wel de RB(3) er op maar dan kom ik inderdaad precies 1 PK hoger  :o :o

Lijkt mij jouw oplossing we wat meer economisch verantwoord  :ok: :ok:

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono


PS Ben wel benieuwd naar het verbruik (is bij mij ook niet veel beter geworden  :wobblesign: ).


Titel: Re: Power commander
Bericht door: gangisallesman op Februari 20, 2008, 13:42:05
Hoi Gert Jan , ik ben toch ook wel benieuwd wat dit alles met het verbruik gaat doen , je zou verwachten dat een ideale afstelling een zo gunstig mogelijk verbruik geeft , maar we zullen zien ik hou je op de hoogte.
Gangisallesman


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 20, 2008, 15:13:42
Staat nu een RB2 op MP te koop voor 250,= incl alle kabels voor de Aprilia
Koopje, zat er aan te denken om hem zelf snel te kopen  ;D maar goed wilde het dit jaar niet doen......volgend jaar!

Denk dat je er snel bij moet zijn!!!!
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-overige-merken/149737181-rapid-bike-2-module.html (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-overige-merken/149737181-rapid-bike-2-module.html)

Suc6 voor de snelle beslisser

M


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 20, 2008, 15:14:54
Wat is het verschil tussen RB II en III dan? Meer dingen die je kunt instellen?
Of is het voor de nieuwere typen?
Niet dat ik hem ga kopen hoor...voor dit jaar zijn de centjes op  ::)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Gert-Jan Tuono op Februari 20, 2008, 15:35:51
Van de site:

http://www.tovami.com/tekst.asp?id=19

Rapid Bike
De absolute controle over Uw motorfiets ontstekings en injectie management.

De Rapid Bike module is de meest complete oplossing om Uw motorfiets optimaal af te stellen.
Middels deze add-on module krijgt men volledig toegang tot het afstellen van de injectie en ontsteking.
Deze module werkt volledig digitaal en staat toe de brandstofmap te optimaliseren.
In veel gevallen is ook de ontstekingsmap te corrigeren.
De Italiaanse firma DIMSPORT, zeer gekend door hun gelijkwaardige toepassingen in de autobranche, bracht na 3 jaar research de Rapid Bike 1 op de markt.
Deze module is alleen in staat de brandstofmap te optimaliseren.


Daarnaast is ook de Rapid Bike 2 verkrijgbaar.
Deze staat, naast de injectie, ook toe de ontsteking af te stellen.
Er bestaat voor enkele motorfietsen de mogelijkheid de toerenbegrenzer te verhogen met de Rapid Bike 2, vooral bij Weber Marelli. (limiter kabel)

Sinds juli 2005 is er ook de Rapid Bike 3.
Deze nieuwste versie heeft een aantal revolutionaire mogelijkheden.
Zo bevat de Rapid Bike 3 maar liefst 6 te programmeren mappen, welke vrij zijn aan te duiden.
Er kan dan tussen twee sets mappen worden geselecteerd tijdens het rijden middels een switch op het stuur.
En men kan tot 1000 rpm meer programmeren.
In de praktijk kun je een setting maken voor circuitgebruik met een race en standaard uitlaat.
Of een regen en droog weer afstelling.
Alle drie werken volledig digitaal en worden via een USB kabel geprogrammeerd.
En er is één voordeel dat deze module uniek maakt!
Eenmaal gekocht kunt U hem overzetten naar een volgende motorfiets (welke ook geschikt is voor deze module).
Simpelweg door de module te laten herprogrammeren en de rapidkabelboom te verwisselen.

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono



Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 20, 2008, 15:39:53
Staat nu een RB2 op MP te koop voor 250,= incl alle kabels voor de Aprilia
Koopje, zat er aan te denken om hem zelf snel te kopen  ;D maar goed wilde het dit jaar niet doen......volgend jaar!

Denk dat je er snel bij moet zijn!!!!
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-overige-merken/149737181-rapid-bike-2-module.html (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-overige-merken/149737181-rapid-bike-2-module.html)

Suc6 voor de snelle beslisser

M

Euhhhh ff niet goed gelezen het is die van Gangisallesman  ;D ..........maar goed heb ik nog ff extra reclame gemaakt  :rotfl2:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: gangisallesman op Februari 20, 2008, 15:41:14
Joh boys , die advertentie dat is die van mij , lees even terug en het wordt duidelijk , niet?
Het verschil van een rb2 tov de rb3 is dat je met een rb3 kan schakelen tussen meerdere mappings , dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld zo nu en dan  stille pijpen of db-killers wilt monteren om het circuit op te gaan . In dat geval kan je direct je mapping veranderen door te selecteren met een schakelaartje.
Gangisallesman


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 20, 2008, 15:41:49
En die Mappen, die zijn dan voor als je elke keer ander uitlaten en dergelijk erop doet?  :secret:
Want dan zijn 6 er wel veel  ::)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 20, 2008, 15:43:33
je was met net wat sneller af ;) maar het antwoord is nu dus al gegeven  :angel: dank u  :friends:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 20, 2008, 15:50:25
Zo te zien is er voor de Aprilia nog geen RB3, alleen een 1 en 2

Aprilia Omschrijving Prijs Bestel
KRB1037 Kit Rapid Bike 1 - Aprilia Atlantic 500'02-06 € 420,00 
KRB2048 Kit Rapid Bike 2 limiter - Aprilia Atlantic 500 '02-06 € 576,00   
KRB2001 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R '00-03 € 540,00   
KRB2021 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia Tuono 03'-05 € 540,00   
KRB2022 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia Falco 01'-05 € 540,00   
KRB2050 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R Factory '04-06 € 540,00   
KRB2051 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R Nera '04-05 € 540,00   


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 20, 2008, 15:51:39
kvind het wel aso prijzen eerlijk gezegt :secret:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: gangisallesman op Februari 20, 2008, 16:25:00
Zo te zien is er voor de Aprilia nog geen RB3, alleen een 1 en 2

Aprilia Omschrijving Prijs Bestel
KRB1037 Kit Rapid Bike 1 - Aprilia Atlantic 500'02-06 € 420,00 
KRB2048 Kit Rapid Bike 2 limiter - Aprilia Atlantic 500 '02-06 € 576,00   
KRB2001 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R '00-03 € 540,00   
KRB2021 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia Tuono 03'-05 € 540,00   
KRB2022 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia Falco 01'-05 € 540,00   
KRB2050 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R Factory '04-06 € 540,00   
KRB2051 Kit Rapid Bike 2 - Aprilia RSV 1000 R Nera '04-05 € 540,00   

Jawel even verder googelen maar , Gert Jan heeft bijvoorbeeld een rb3 op z'n tuono.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 20, 2008, 18:20:35
een goede curve is niet eens zo heel moeilijk om te programmeren met een PC3...als je weet waar je mee bezig bent...


onderstaande is een oude van een 04 rsv... niet eens zo heel veel aan gedaan, enkel 100mm zuigers en tb's behandeld...ondertussen zitten we al een stage of 4 (lees: 14 pk en een bergje NM's) verder, maar daarvan heb ik geen sheet op m'n pc staan...

op een dynostar bank geeft dezelfde trouwens nog heel wat meer....  ::) :angel:


maar een rapid bike zetten we niet op een rsv, sorry.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: FastJ op Februari 20, 2008, 22:28:17
een goede curve is niet eens zo heel moeilijk om te programmeren met een PC3...als je weet waar je mee bezig bent...


onderstaande is een oude van een 04 rsv... niet eens zo heel veel aan gedaan, enkel 100mm zuigers en tb's behandeld...ondertussen zitten we al een stage of 4 (lees: 14 pk en een bergje NM's) verder, maar daarvan heb ik geen sheet op m'n pc staan...

op een dynostar bank geeft dezelfde trouwens nog heel wat meer....  ::) :angel:


maar een rapid bike zetten we niet op een rsv, sorry.
Hmmm, ziet er lekker uit.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 20, 2008, 23:27:09
tegenwoordig gaan we met de bigbore kits en TB's zo tussen de 160 en 164 aan...

mayhem1 zit er daar een tiental boven... maar dat verandert ook nog wel 'serieus' in de komende maand of 3... als we OOIT eens de tijd hebben....   :-\


Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Februari 21, 2008, 09:08:33
een goede curve is niet eens zo heel moeilijk om te programmeren met een PC3...als je weet waar je mee bezig bent...


onderstaande is een oude van een 04 rsv... niet eens zo heel veel aan gedaan, enkel 100mm zuigers en tb's behandeld...ondertussen zitten we al een stage of 4 (lees: 14 pk en een bergje NM's) verder, maar daarvan heb ik geen sheet op m'n pc staan...

op een dynostar bank geeft dezelfde trouwens nog heel wat meer....  ::) :angel:


maar een rapid bike zetten we niet op een rsv, sorry.

Wat een prachtcurve....  :kwijl:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: robz op Februari 21, 2008, 09:34:24

op een dynostar bank geeft dezelfde trouwens nog heel wat meer....  ::) :angel:


Wat een prachtcurve....  :kwijl:

idd erg moeilijk om curves van verschillende banken te vergelijken. Ooit m'n falco op de bank gehad bij Startwin. Eigenaar liet zien hoe makkelijk hij de curve kon manipuleren met het veranderen van een variabele als bijv. temp.

verder zie ik dat er in onderstaande curves afwisselend over crankshaft en wheel hp gepraat wordt....   scheelt ook n borrel....

wat zou de reden zijn wel een powercommander en niet een rapid bike op een rsv te zetten?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Februari 21, 2008, 09:39:05
wat kost zo'n PC nou dan?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Februari 21, 2008, 10:12:48

op een dynostar bank geeft dezelfde trouwens nog heel wat meer....  ::) :angel:


Wat een prachtcurve....  :kwijl:

idd erg moeilijk om curves van verschillende banken te vergelijken. Ooit m'n falco op de bank gehad bij Startwin. Eigenaar liet zien hoe makkelijk hij de curve kon manipuleren met het veranderen van een variabele als bijv. temp.

verder zie ik dat er in onderstaande curves afwisselend over crankshaft en wheel hp gepraat wordt....   scheelt ook n borrel....
[...]

Soms heb ik idd ook het idee dat er er op los gefraudeerd wordt met de meetgegevens.
Zo ben ik benieuwd wat het verschil is tussen de SAE waarde op mijn uitdraai:
-Voor tunen 0.98
-Na tunen 0.99

Temperatuur
-Voor tunen 22 graden C
-Na tunen 27 graden C (was wel aanzienlijk warmer in het hok)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 21, 2008, 10:46:16
idd, testbanken zijn nogal verschillend, je kan nooit twee banken vergelijken, zelfs niet een zelfde bank op verschillende dagen...

maar sommige banken op bepaalde plaatsen hebben de reputatie van ....ahum... optimistisch te zijn, ja.

over die rapid bike ga ik niet uitweiden, laten we gewoon zeggen dat we er al verschillende ervaringen mee gehad hebben op andere motoren, die we liever zelf niet willen meemaken.

met pc's daarentegen nog nooit een probleem gehad...

naargelang de dealer waar je gaat moeten pcIII usb's zo om en bij de 350 euro liggen...



Titel: Re: Power commander
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Februari 21, 2008, 11:31:09
wat kost zo'n PC nou dan?

tussen de 275 en de 320, afhankelijk van de aanbieder  ;)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Han op Februari 21, 2008, 11:45:47
over die rapid bike ga ik niet uitweiden, laten we gewoon zeggen dat we er al verschillende ervaringen mee gehad hebben op andere motoren, die we liever zelf niet willen meemaken.

Je zegt al dat je er niet over wil uitweiden, maaaaaaaaaaaar ik ken iemand met een Falco die lyrisch over z'n RapidBike is. Jij hebt er meer ervaring mee en waarschijnlijk vallen ze teveel uit, maar dit soort opmerkingen maakt wel nieuwsgierig en kan voor ons klanten leerzaam zijn. Wat meer toelichting kan geen kwaad ??

mvg, Han


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 21, 2008, 13:47:32
wat kost zo'n PC nou dan?

tussen de 275 en de 320, afhankelijk van de aanbieder  ;)

maar daarvoor zal ie nog niet geinstalleerd zijn... ik heb ff gekeken, en de officiële verkoopprijs is 351,50 euro.

idd. bij de meesten iets goedkoper. onze prijs post ik niet, sorry. ik heb niet de bedoeling hier klanten te gaan ronselen.

over e-bay en internetprijzen begin ik niet eens, daar krijg ik zowiezo het heen en weer van.

en voor diegenen die het zouden gaan vragen nu: nee, sorry, e-bay pc's e.d. plaatsen we niet.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Februari 21, 2008, 14:38:49
wat kost zo'n PC nou dan?

tussen de 275 en de 320, afhankelijk van de aanbieder  ;)

maar daarvoor zal ie nog niet geinstalleerd zijn... ik heb ff gekeken, en de officiële verkoopprijs is 351,50 euro.

idd. bij de meesten iets goedkoper. onze prijs post ik niet, sorry. ik heb niet de bedoeling hier klanten te gaan ronselen.

over e-bay en internetprijzen begin ik niet eens, daar krijg ik zowiezo het heen en weer van.

en voor diegenen die het zouden gaan vragen nu: nee, sorry, e-bay pc's e.d. plaatsen we niet.

De nederlandse advies-verkoopprijs is 337,00. Klein verschil.

Ebay is inderdaad een monster, prijsvechters ook...

Service kost simpelweg geld. Maar dat zit bij jullie vast wel goed  :ok:.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 21, 2008, 18:18:10
over die rapid bike ga ik niet uitweiden, laten we gewoon zeggen dat we er al verschillende ervaringen mee gehad hebben op andere motoren, die we liever zelf niet willen meemaken.

Je zegt al dat je er niet over wil uitweiden, maaaaaaaaaaaar ik ken iemand met een Falco die lyrisch over z'n RapidBike is. Jij hebt er meer ervaring mee en waarschijnlijk vallen ze teveel uit, maar dit soort opmerkingen maakt wel nieuwsgierig en kan voor ons klanten leerzaam zijn. Wat meer toelichting kan geen kwaad ??

mvg, Han

onstabiele timingsoftware, en 2 blokken met gaten in de zuigers, waarvan 1 compleet in poeier.....
dus..


Titel: Re: Power commander
Bericht door: gangisallesman op Februari 21, 2008, 18:41:01
Wat Rapid bike betreft , hiermee kan je van motor naar motor gaan , het enige wat daarbij nodig is is een andere kabelset .Dit is wel zo aantrekkelijk ,één keer de aanschaf .   Wat ik dus van de pc begrijp , kan je niet met je oude pc naar een installateur omdat die alleen nieuwe installeert , vreemd of begrijp ik 't verkeerd.
En ja ach , iemand die pc dealer is zal een rb niet aanraden , vraag het zelfde aan Ruud Fredriks in Goes en je zal een ander antwoord krijgen .
Gangisallesman


Titel: Re: Power commander
Bericht door: jandetimmerman op Februari 21, 2008, 18:45:32
Wat Rapid bike betreft , hiermee kan je van motor naar motor gaan , het enige wat daarbij nodig is is een andere kabelset .Dit is wel zo aantrekkelijk ,één keer de aanschaf .   Wat ik dus van de pc begrijp , kan je niet met je oude pc naar een installateur omdat die alleen nieuwe installeert , vreemd of begrijp ik 't verkeerd.
En ja ach , iemand die pc dealer is zal een rb niet aanraden , vraag het zelfde aan Ruud Fredriks in Goes en je zal een ander antwoord krijgen .
Gangisallesman
Tis dan ook een persoonlijke keus  :yes: :yes: :yes: en/of afgaan op n mening van een persoon die reeds een power commander of rapid bike heeft geinstalleert :yes: :yes: :yes: :bye: :bye: :bye: :bye:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 21, 2008, 18:48:03
Wat Rapid bike betreft , hiermee kan je van motor naar motor gaan , het enige wat daarbij nodig is is een andere kabelset .Dit is wel zo aantrekkelijk ,één keer de aanschaf .   Wat ik dus van de pc begrijp , kan je niet met je oude pc naar een installateur omdat die alleen nieuwe installeert , vreemd of begrijp ik 't verkeerd.
En ja ach , iemand die pc dealer is zal een rb niet aanraden , vraag het zelfde aan Ruud Fredriks in Goes en je zal een ander antwoord krijgen .
Gangisallesman

ik ben al evenzeer een pc dealer als ik een rapid bike dealer zou 'kunnen' zijn hoor... het is gewoon allemaal maar te bestellen.. heeft NIETS met dealer voor dit of dat te zien... een rb bestellen zou me exact 30 seconden duren, en ik zou er ook nog een bak meer aan verdienen ook.. maar ik heb net uitgelegd waarom ik ze niet wil verkopen.

ik zeg ook niet dat ze allemaal problemen geven, maar na 3 bekende gevallen riskeer ik zoiets niet met een motor van een klant.

tuneboy doen we ook, dus waarom zouden we dan anders rb niet doen?

dus ik probeer uit te leggen dat iets wat goedkoper is, in dit geval (op rsv, heb het niet over andere motoren!!) beter is.. zou ik anders niet het duurdere aanprijzen denk je, als het daarom (winstmarges) zou gaan?

alice racing in UK heeft zowat hetzelfde idee, maar dan specifiek over sxv's.... en da's ook niet echt een beginneling.


we hebben ook zelf een systeem gebouwd om manueel met de timing te kunnen werken.

heeft ons uuuuren gekost... zou ik dus ook echt niet doen als er terwijl een betrouwbaar electronisch systeem is..


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 21, 2008, 18:53:51
ik bedoel ook helemaal niet dat als iemand met een oude of tweedehands pc hier aankomt, we'm niet zouden willen installeren...integendeel

maar een nieuwe op ebay of eender wat gaan kopen, en wij'm dan installeren... nee, sorry, daar doen we niet aan mee.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: mjvanderlaan op Februari 21, 2008, 18:55:31
Moraal van het verhaal:

Gewoon een module kopen bij een "dealer" of expert die hem ook in kan bouwen en perfect af kan stellen!!!!!
Je zet het blok van je oogappel toch niet op het spel omdat zo'n module op e-bay o.i.d. een paar euro goedkoper is  :gaga: Kijk met banden en randapparatuur (optimate o.i.d.) kun je gaan voor de goedkoopste aanbieder maar het moet niet ten koste gaan van............  :no:



Titel: Re: Power commander
Bericht door: jandetimmerman op Februari 21, 2008, 19:11:33
Moraal van het verhaal:

Gewoon een module kopen bij een "dealer" of expert die hem ook in kan bouwen en perfect af kan stellen!!!!!
Je zet het blok van je oogappel toch niet op het spel omdat zo'n module op e-bay o.i.d. een paar euro goedkoper is  :gaga: Kijk met banden en randapparatuur (optimate o.i.d.) kun je gaan voor de goedkoopste aanbieder maar het moet niet ten koste gaan van............  :no:


Goed gezegd jochie :ok: :ok: :ok: :yes: :yes: :yes: :bye: :bye: :bye:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: lemmer op Februari 21, 2008, 21:38:13
Nm's zijn newtonmeters dit word gebruikt om het koppel weer te geven ,iets anders dan het vermogen wat vaak in Kw's wordt weergegeven.
Newtonmeter is het geleverde vermogen bij een bepaald toerental;  moment = vermogen * 9550 en dit alles gedeeld door het vermogen


Titel: Re: Power commander
Bericht door: tuono-w op Februari 21, 2008, 22:02:38
Nm's zijn newtonmeters dit word gebruikt om het koppel weer te geven ,iets anders dan het vermogen wat vaak in Kw's wordt weergegeven.
Newtonmeter is het geleverde vermogen bij een bepaald toerental;  moment = vermogen * 9550 en dit alles gedeeld door het vermogen

Herstel:::::

Moment (NM)=955 x P (KW) /N (omw/minuut)

dus delen door toerental.

w.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Grrrsv op Februari 22, 2008, 14:05:32
Heb contact gehad met Ruud Frederiks uit Goes, die ik heel hoog heb staan. Een Rapidbike 3 met kabelset kost je
€ 540 (Rapidbike 2 is € 100 goedkoper) Komt nog € 125 montage, runs en afstelling bij. Opgegeven vermogenswinst: slechts enkele pk's en een klein beetje koppel. Gaat wel veel soepeler lopen omdat ie subliem, per cilinder, af te regelen is. :gaga:

Denk dat ik voor dat geld een paar keer een massage neem om zelf soepeler te worden.  ;D

Volgens mij is de verbeterde koppelkromme van de site van Rapidbike die ik eerder had gepost dus hartstikke nep. Of er is veel meer aan de motor gebeurd.

PC, Rapidbike, Technoflusion of whatever, ik zou niet goed geld terug garantie vragen.



Nm's zijn newtonmeters dit word gebruikt om het koppel weer te geven ,iets anders dan het vermogen wat vaak in Kw's wordt weergegeven.
Newtonmeter is het geleverde vermogen bij een bepaald toerental;  moment = vermogen * 9550 en dit alles gedeeld door het vermogen

Herstel:::::

Moment (NM)=955 x P (KW) /N (omw/minuut)

dus delen door toerental.

w.

Uh, hier komen niet zulke goede waardes uit. M'n motor heeft bijna 90NM tekort en m'n auto 340NM tekort.





Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 22, 2008, 14:54:07
.......Volgens mij is de verbeterde koppelkromme van de site van Rapidbike die ik eerder had gepost dus hartstikke nep. Of er is veel meer aan de motor gebeurd.

PC, Rapidbike, Technoflusion of whatever, ik zou niet goed geld terug garantie vragen....

A) zou je denken...???  ;D ::) :-X

B) een eerlijke 'tuner' zal je ook zeggen dat je maar een beetje pk wint, vooral eerder een veel mooiere curve... als ie niet met gedownloade maps zit te klooien tenminste!!... dus als je dat op voorhand weet, moet je je ook over die garantie qua PK niet te veel vragen gaan stellen...

bij getunede motors zien we wel een duidelijkere winst met de pc (nooit in de 10pk of zo echter, dat zijn puur sprookjes), maar omdat we dan alle 'bewerkingen' perfect op elkaar kunnen afstellen.

dus:

is een PC3 nuttig en heeft ie voordeel op een aprilia: ja!
is ie absoluut 100% noodzakelijk: nee!

we raden 'm gewoon aan als je een perfect afgestelde motor wilt, op 'n getunede/bewerkte motor raden we'm echt wel aan.



Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 22, 2008, 19:39:00
Ik schreef al eerder
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.
Dat is de reden waarom het er nog niet opzit

@CWalker
Voor een Tuono / Mille  2000 - 2005 
Wat zijn de "eenvoudige / betaalbare " opties voor meer koppel / vermogen voor een "straatfiets" na?
Derestrictie =uitlaat> sport type / inlaat > plaatje eruit + groot inlaat rubber (mille 2000 type)
Milieu map eruit (draadje knippen)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 22, 2008, 20:48:01
welke demper heb je erop zitten dan?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Erck op Februari 23, 2008, 00:11:59

Herstel:::::

Moment (NM)=955 x P (KW) /N (omw/minuut)

dus delen door toerental.

w.
Citaat
Uh, hier komen niet zulke goede waardes uit. M'n motor heeft bijna 90NM tekort en m'n auto 340NM tekort.


Om me er dan maar even mee te bemoeien: volgens mij moet het zo zitten;

Vermogen = koppel * toerental * 2 pi / 60

waarin het vermogen in Watt, het koppel in Nm en het toerental in (toeren) per minuut wordt uitgedrukt. 1 pk is trouwens ongeveer gelijk aan 750 W. Hopelijk levert dit betere resultaten op ;)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 23, 2008, 13:20:10
@Cwalker
Laser dualcam met sport db killer (2 in 1 systeem)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Heuveltje op Februari 25, 2008, 23:20:49

Iedereen heeft het over een powercommander of een rapidbike,
maar als je naar de mannen van Amann kijkt dan gebruiken zij zo'n
ding niet maar stellen de chip af.

Waarom?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 25, 2008, 23:22:46

Iedereen heeft het over een powercommander of een rapidbike,
maar als je naar de mannen van Amann kijkt dan gebruiken zij zo'n
ding niet maar stellen de chip af.

Waarom?

een chip is alleen op de rsv 's tot 2003 en de tuono tot 05..

voor de andere gebruikt amann trouwens wel een powercommander... en alleen dat.

ken de mensen van amann al een jaar of zes, en ze weten ook heel goed waar ze mee bezig zijn.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Heuveltje op Februari 25, 2008, 23:25:35
Wordt zo'n chip dan per motortype geschreven en kunnen jullie dit ook?

PS: je bent toch van QMS motoren?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 26, 2008, 11:34:02
a) ja
b) ja
en c)... ja

 ;D  ;)

als je heel goede chips wil, ff googlen op 'gabro'...


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Februari 26, 2008, 20:43:25
Ik schreef al eerder
Tja  ... 
Twijfel   twijfel   
Jullie schrijven het allemaal.
Het verbruik wordt iets gunstiger , het vermogen neemt wat toe enz ..
Maar 600 , 700  euries blijft veel geld voor die kleine beetjes.

Als je bike bokkig loopt >>  ff laten afstellen op synchroon + CO (beide cilinders)
Kost ca 100€  maar daar krijg je een hele andere fiets van . Echt merkbaar.

Voor de powercommander en Rapidbike  ,  jammer dat er geen    "geld terug, bij ontevredenheid is"
Eigenlijk zo je iets van garantie moetenkrijgen van 5% vermogenswinst oid.
Dat is de reden waarom het er nog niet opzit

@CWalker
Voor een Tuono / Mille  2000 - 2005 
Wat zijn de "eenvoudige / betaalbare " opties voor meer koppel / vermogen voor een "straatfiets" na?
Derestrictie =uitlaat> sport type / inlaat > plaatje eruit + groot inlaat rubber (mille 2000 type)
Milieu map eruit (draadje knippen)



beste resultaten zien we met akra en arrow dempers.
verder perfect afstellen (je kan je niet voorstellen wat we daar soms aan fouten in zien!), en ev. kleiner voortandwiel. open airbox kan ook nog.

maar verder ga je erna al snel richting compleet uitlaatsysteem of koppenbewerking vrees ik, toch als je ECHT pk's wil gaan winnen..

moet niet altijd meer vermogen zijn, remmen en rijwielgedeelte perfectioneren brengt soms meer dan al die extra pk's.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 26, 2008, 22:06:26
@cwalker
Thanks voor de info

Je hebt gelijk als je zegt dat er meer is dan PK's alleen.

Zeker goed afgestelde vering in combinatie met goede banden. :ok: :ok:

Maar die kick van die brute kracht > die beleving van de versnelling ...
blijft toch geweldig.  :crazy: :crazy: :kwijl:
dit geeft een beetje de honger naar meer  , vandaar de gestelde vragen he  :kwijl:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ZX7RULES op Februari 29, 2008, 22:14:45
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.
www.hdeb.nl   ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: rsvjan op Maart 01, 2008, 18:18:33
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.
www.hdeb.nl   ;D

helemaal mee eens, na laatste bewerking met een map per cilinder ging de grijns van het ritje pas na twee weken weer weg  :worship: :worship:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Vincent op Maart 02, 2008, 01:09:50
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.
www.hdeb.nl   ;D
Volgens mij heb jij aandelen bij hdeb  ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: opa op Maart 02, 2008, 01:54:50
over die rapid bike ga ik niet uitweiden, laten we gewoon zeggen dat we er al verschillende ervaringen mee gehad hebben op andere motoren, die we liever zelf niet willen meemaken.

Je zegt al dat je er niet over wil uitweiden, maaaaaaaaaaaar ik ken iemand met een Falco die lyrisch over z'n RapidBike is. Jij hebt er meer ervaring mee en waarschijnlijk vallen ze teveel uit, maar dit soort opmerkingen maakt wel nieuwsgierig en kan voor ons klanten leerzaam zijn. Wat meer toelichting kan geen kwaad ??

mvg, Han
Zo ist da Han,ik ben er zeker over te spreken.
gt joe bar


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Maart 02, 2008, 17:36:06
Gister op een dynojet bank geweest en de uitkomst was verrassend:
RSV 02 (Titanum chip, open airbox en racedemper):
2007 Tovami 124,9 PK
2008 Dynojet 124,1 PK (met een Leo Uitlaat ipv Aprilia racing)

Mijn RSV 99 (RB2, BMC luchtfilter en racedemper):
2007 Tovami 122,7 PK
2008 Dynojet 119,1 PK

Ik mis dus zomaar 3 paarden waardoor ik het vemoeden heb dat de bank van Fredriks erg optimistisch is geweest bij het afstellen...

Toch maar eens langs Roke of HdeB om het zaakje te laten testen.
De monteur kon wel bevestigen dat het vermogen er veel bruter uitkwam als de 02 RSV.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Teinovich op Maart 02, 2008, 17:55:16
Bedankt voor de info.
Heb toevallig laatst ook iemand heel enthousiast over een rapid bike horen praten. Dat leek me wel wat dus mijn dealer gebeld. Die heeft het me vrij snel uit mijn hoofd gepraat. Mijn mille heeft slip-on Akra's en is vorig jaar door Moto2000 goed afgesteld waarbij de ECU is geladen met Akra software. Sindsdien loopt ie toch weer wat smeuiger.
Mijn blok laten tunen gaat me voor straatbegruik veel te ver.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ZX7RULES op Maart 02, 2008, 18:34:20
Gister op een dynojet bank geweest en de uitkomst was verrassend:
RSV 02 (Titanum chip, open airbox en racedemper):
2007 Tovami 124,9 PK
2008 Dynojet 124,1 PK (met een Leo Uitlaat ipv Aprilia racing)

Mijn RSV 99 (RB2, BMC luchtfilter en racedemper):
2007 Tovami 122,7 PK
2008 Dynojet 119,1 PK

Ik mis dus zomaar 3 paarden waardoor ik het vemoeden heb dat de bank van Fredriks erg optimistisch is geweest bij het afstellen...

Toch maar eens langs Roke of HdeB om het zaakje te laten testen.
De monteur kon wel bevestigen dat het vermogen er veel bruter uitkwam als de 02 RSV.


hdeb heeft de zelfde bank als Ruudje ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ZX7RULES op Maart 02, 2008, 18:35:33
No limits Roden schijnt goed te zijn met de rapid bike installatie. Vriend van me zegt dat een Mille behoorlijke winst haalt met een Rapid bike module.

http://www.nolimits-roden.nl/index.htm (http://www.nolimits-roden.nl/index.htm)

Mooi dat zo'n bedrijf hier in het Noorden gevestigd is anders vlieg je toch al gauw naar Ruud Fredriks in Goes. Want die heeft de naam op dit gebied. Hoewel Roké heeft ook zo'n testbank.
www.hdeb.nl   ;D
Volgens mij heb jij aandelen bij hdeb  ;D
En Rooske :ok:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ZX7RULES op Maart 02, 2008, 18:52:48

Mijn blok laten tunen gaat me voor straatbegruik veel te ver.

Waarom te ver?? Ik gebruik de Mille ook alleen op straat en ik ben heel blij dat deze getund is :ok:
echt een wereld van verschil............. geen dip meer te bekennen :yahoo:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Maart 02, 2008, 20:49:24
He Den
Noteer bij de volgende metingen op de testbank  de klimatologische omstandigheden   
Of te wel   Luchtdruk (barometerstand)
Temperatuur en  luchtvochtigheid.

Alles draait om de verbranding  >> of te wel de hoeveelheid zuurstof ( O2 tjes)  die je binnen krijgt.

Hoe hoger de luchtdruk hoe meer O2 tjes je bij hetzlevde toerental binnenkrijgt. ( soort turbo effect)
Idem voor de temperatuur. Bij een lage temp. is de luchtdichtheid groter >>  dus meer o2 tjes (soort interkoeler effect)
luchtvochtigheid > hoe vochtiger >>  des te meer O2 er ontstaan bij de verbranding Dit werk verbrandings verbeterend.

Kortom >>  de omstandigheden geven een afwijking van vermogens
Hogedruk gebied + koud mistig weer >>>    MEER  vermogen  :crazy:

Ik weet niet of de vermogens banken een soort compensatie uitvoeren, zodat ze het gemeten vermogen herleiden naar bv 1000mbar en 20 gr Celsius.
Kijk eens op de uitdraai

Ik wil maar aangeven dat dit alles zo een paar PK kan schelen.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Maart 02, 2008, 22:18:02
Op de uitdraai van de Tovami staan gegevens als luchtdruk wel, op die van de Dynojet helaas niet...
Dat je meer vermogen krijgt door koude vochtige lucht heb ik meerdere malen mee mogen maken  :ok:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Bitaktus_Snellus op Maart 03, 2008, 10:20:37
Gister op een dynojet bank geweest en de uitkomst was verrassend:
RSV 02 (Titanum chip, open airbox en racedemper):
2007 Tovami 124,9 PK
2008 Dynojet 124,1 PK (met een Leo Uitlaat ipv Aprilia racing)

Mijn RSV 99 (RB2, BMC luchtfilter en racedemper):
2007 Tovami 122,7 PK
2008 Dynojet 119,1 PK

Ik mis dus zomaar 3 paarden waardoor ik het vemoeden heb dat de bank van Fredriks erg optimistisch is geweest bij het afstellen...

Toch maar eens langs Roke of HdeB om het zaakje te laten testen.
De monteur kon wel bevestigen dat het vermogen er veel bruter uitkwam als de 02 RSV.


euhm.. ik had ook 119,? pk. Alleen een andere demper en e-prom.  ;D
(bank van motoplaza)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Maart 03, 2008, 17:56:36
fredriks z'n bank is 'gekend' als optimistisch, ja.


maar toch geeft elke dag op elke bank weer een ander resultaat... op de ene al wat meer dan op de andere.

ken er ook wel eentje die 'goochelt' met ontstekingstijdstip om een hoge print-out te krijgen, en die erna weer op wat 'veiliger' niveau zet.. maar geen zorg, die zit niet in nederland.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Maart 06, 2008, 11:33:26
Gister op een dynojet bank geweest en de uitkomst was verrassend:
RSV 02 (Titanum chip, open airbox en racedemper):
2007 Tovami 124,9 PK
2008 Dynojet 124,1 PK (met een Leo Uitlaat ipv Aprilia racing)

Mijn RSV 99 (RB2, BMC luchtfilter en racedemper):
2007 Tovami 122,7 PK
2008 Dynojet 119,1 PK

Ik mis dus zomaar 3 paarden waardoor ik het vemoeden heb dat de bank van Fredriks erg optimistisch is geweest bij het afstellen...

Toch maar eens langs Roke of HdeB om het zaakje te laten testen.
De monteur kon wel bevestigen dat het vermogen er veel bruter uitkwam als de 02 RSV.


RSV 99 (pc3, open luchtfilter, open airbox en shark "sp" demper, 16-44 tandwielen):

Bank bij Cwalker (fuchs bank: zou meten tussen de versnellingsbak en 't achterwiel):

133pk
113nm

 ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: cwalker op Maart 06, 2008, 11:44:52
je bent qms afstelling en 'tricks' vergeten...  ;D :-X :angel:

qua echte achterwiel zou je ergens rond de 125 moeten zitten.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: evil kim op Maart 06, 2008, 11:52:07
je bent qms afstelling en 'tricks' vergeten...  ;D :-X :angel:

qua echte achterwiel zou je ergens rond de 125 moeten zitten.

Miss ligt aan de "badge" vooraan op de motor  :rotfl2:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: TDMarc op Maart 06, 2008, 12:32:05
Vorige week mijn fiets op de bank gehad bij MOBU. De bekende koppelingsdip bij 5500 toeren is nu slechts 5Nm, en dat vind ik zeer aanvaardbaar. Zo een dip is bijna categorisch voor tweecylinders en lijkt alleen te wijzigen met een ander uitlaatsysteem (2-2). En dat is helaas niet de goedkoopste oplossing. Vanaf 3500 toeren is er al 90Nm koppel beschikbaar, en dat komt de handelbaarheid alleen maar ten goede. Hij trekt nu erg hard door over het hele bereik van 3500 tot 10000. Tussen de 6000 en de 9000 is deze fiets op zijn sterkst.

Tuono 2004 voorzien van:

-E-keur LASER Duo-Tech slip-on
-K&N filter
-2001 type aanzuigsnorkel
-Rapid Bike
-16/43 tandverhouding

Max vermogen: 130,6 pk
Max koppel: 107,2
Bank: dynojet, aan het achterwiel gemeten.

(http://blufiles.storage.live.com/y1p9Y8Ui0yD8QzIkLZe9qpaEQ-R4cZcMrJm2WQA9Ue3l_QIJTGL_c-DTe3HT_M3nC0X-q9LtqwHdu4)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Renébagpipe op Maart 26, 2008, 11:58:50
fredriks z'n bank is 'gekend' als optimistisch, ja.


maar toch geeft elke dag op elke bank weer een ander resultaat... op de ene al wat meer dan op de andere.

ken er ook wel eentje die 'goochelt' met ontstekingstijdstip om een hoge print-out te krijgen, en die erna weer op wat 'veiliger' niveau zet.. maar geen zorg, die zit niet in nederland.

Toch niet in België...... iets met Melle ???????    ;D

Op de RSV-R, die ik sinds kort heb, zit een PC (weet nog niet welk type). Ik ga er van uit dat deze is afgesteld met geplaatste full Arrow uitlaatsysteem. Deze demper is echter volledig open, dus ga ik problemen mee krijgen (lees: niet mogen rijden)  op diverse circuits.

Kan ik daar dan zonder problemen de standaard demper opzetten ??? Deze is qua linkpijp c.q. aansluiting al aangepast om op de rest van het Arrow-systeem te monteren.
Bedoel dus zonder verdere aanpassingen of bijstelling van de PC of anderszins...............

Alvast dank voor reactie     


Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Maart 26, 2008, 12:14:03
In een pc kun je meerdere mappings laten programmeren. Verschilt geloof ik wel per type. Daarmee kun je dit soort problemen tackelen. Een meer "dichte" pijp op een "open" mapping zetten betekent dat ie iets te rijk staat. Da's niet zo erg. Andersom kan wel problemen opleveren omdat langdurig arm lopen blokschade kan veroorzaken.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Maart 26, 2008, 12:24:37
Met de originele demper zal ie alleen iets rijker gaan lopen. Zolang het niet extreem is is dat niet erg. Gewoon eens de originele demper erop zetten en testrijden.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Renébagpipe op Maart 26, 2008, 12:46:05

Tot zover dank. Dat van "rijk - arm" öpen - dicht" was me bekend. Vroeg me af of die PC misschien op een wijze nog roet in 't eten kon gooien. Maar heeft dus simpelweg allemaal met de afstelling te maken.

Dat proefrijden zou dan illegaal bij mij in de straat moeten........ er mist aan de achterzijde iets   ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Maart 26, 2008, 13:15:57
Je hebt er toch ook een staan mét..... :angel: ik suggereer verder niets hoor....  :yes: :no: :yes: :no:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Renébagpipe op Maart 26, 2008, 13:40:57
Je hebt er toch ook een staan mét..... :angel: ik suggereer verder niets hoor....  :yes: :no: :yes: :no:

Ik proef hier aanzetten tot......ingevolge WvSR stafbaar gesteld....... aangifte gaat volgen......foei foei, valt mij dit tegen        :angel:

buiten dit..... moet ik die houder er ook weer opzetten.............


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op Maart 26, 2008, 13:57:41
Moet m'n open airbox ook nog even afmaken ::)
Misschien nog de CO afstellen, RB finetunen op de open airbox en nog een keer een run doen.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Maart 26, 2008, 14:43:46
Je hebt er toch ook een staan mét..... :angel: ik suggereer verder niets hoor....  :yes: :no: :yes: :no:

Ik proef hier aanzetten tot......ingevolge WvSR stafbaar gesteld....... aangifte gaat volgen......foei foei, valt mij dit tegen        :angel:

buiten dit..... moet ik die houder er ook weer opzetten.............

Zit niet voor niets bij de resjersje...  ;D Intellectuele dader noemen ze dat toch? Verkeer is niet echt mijn ding zeg maar. Ja, sommige mensen zijn rijdende chicanes... Dat levert dan wel weer lol op zeg maar. :crazy:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: ApriliaMan op Maart 26, 2008, 16:03:50
Wat zijn de overéénkomsten c.q. verschillen tussen een marechaussee en een politieman ?

A. Ze praten over hetzelfde
B. Ze praten bij elkaar langs
C. Ze hebben er beide geen verstand van
D. De éne weet het beter dan de ander
 

 ;D ;D ;D ;D ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: v-TWim op Maart 26, 2008, 18:36:05
Wat zijn de overéénkomsten c.q. verschillen tussen een marechaussee en een politieman ?

A. Ze praten over hetzelfde
B. Ze praten bij elkaar langs
C. Ze hebben er beide geen verstand van
D. De éne weet het beter dan de ander
 

 ;D ;D ;D ;D ;D

 ;D ;D ;D

Iwabjes noemen we dat: IK Weet Alles Beter. Hebben we er héél veel van rondlopen hier. Ikke niet hoor... :no: ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Renébagpipe op Maart 27, 2008, 22:55:44
Wat zijn de overéénkomsten c.q. verschillen tussen een marechaussee en een politieman ?

A. Ze praten over hetzelfde
B. Ze praten bij elkaar langs
C. Ze hebben er beide geen verstand van
D. De éne weet het beter dan de ander
 

 ;D ;D ;D ;D ;D

En toen.....................

Ik weet in ieder geval dat de PC bij mij werkt..... de lampies gaan aan en knipperen als ik contact aan zet......... zoveel weet ik in ieder geval al wel. Wat hij verder doet ga ik op z'n vroegst op 15 april merken........... ook dat denk ik zeker te weten.

En verder gaat het tussen KMar en Politie (althans is mijn mening) best wel redelijk goed hoor.....maar da's verder totaal iets anders


Titel: Re: Power commander
Bericht door: black bee op Maart 28, 2008, 08:22:14
 :yes: :yes: :yes: :yes:
ik wil in ieder geval door beide niet aangehouden worden  :friends:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: wolly op Maart 29, 2008, 19:44:05
:yes: :yes: :yes: :yes:
ik wil in ieder geval door beide niet aangehouden worden  :friends:

zorgen dus dat je altijd je ARA clubpas bij je hebt voor de korting  ;D


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Maart 30, 2008, 21:25:34
Vandaag op de bank geweest bij Motoport Rockanje.
Als ik het plaatje bekijk van TDmark heb ik minimaal deze curve .
Echter zonder power commander of rapid bike
De motor (Tuono 2003/5) heeft:
Laser duotech
snorkel type 1999/2000
deristricted
16/42
Verder standaard en nog geen eens "los"gereden (4000km)

Koppel  96nm bij 4000rpm  loopt iets op tot 102nm  zakt iets tot ca 96 bij 5500rpm.
Daarna max 111nm  tot 9000rpm en bouwt daarna wat af tot 96.

Vermogen :  55pk bij 4000  gaat met een rechte lijn omhoog tot 130pk bij 9000rpm en blijft daar.

Thanks  Motor2000 voor de goede afstelling


Titel: Re: Power commander
Bericht door: rolf op Maart 31, 2008, 07:46:21

Vermogen :  55pk bij 4000  gaat met een rechte lijn omhoog tot 130pk bij 9000rpm en blijft daar.

Thanks  Motor2000 voor de goede afstelling

en dat bedoel ik :ok:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op November 10, 2008, 22:24:29
Ben Afgelopen vrijdag bij Ruud Fredriks geweest om mijn rapidbike2 module te laten afstellen en ik ben uiterst tevreden.

Het volgende heb ik als eerste zelf al gemonteerd
K&N luchtfilter
LeoVince SBK oval evoII titanium zonder killers

Daarna naar Ruud om de rapidbike module te laten plaatsen en afstellen.
Het verschil is op de uitdraai niet zo groot maar ik moet zeggen dat het toch behoorlijk scheelt pakt nu veel directer op.
Helaas heb ik geen run met mijn standaard pijpen dus kan ik niet zeggen wat de uitlaten aan bonus geven maar de waren zijn niet verkeerd.

 :kwijl:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op November 10, 2008, 23:15:27
Het is een mooie grafiek

Origineel ook al goed >  met de rapidbike ca 3 -4 pk  extra . 2 tot 3 %

zitten er toch maar ff bij . 
Jammer dat een Rapidbike niet goedkoop is

PS  ik ben benieuwd of je verbruik gunstiger is geworden


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op November 10, 2008, 23:24:22
Ik heb wat geluk gehad enkele weken geleden toen heb ik de module voor €135 ,- kunnen kopen met kabelboom

weet ik no niet hoe het met het verbruik staat heb namelijk nog niet zoveel gereden na het plaatsten.
Het was ook niet mijn hoofd doel daar mijn auto bij wat gas geven naar de 1 op 4 gaat en dus toch een stuk duurer is.
Ik zal het wel posten als ik meer weet



Titel: Re: Power commander
Bericht door: milletuono op November 11, 2008, 21:21:13
Ik heb wat geluk gehad enkele weken geleden toen heb ik de module voor €135 ,- kunnen kopen met kabelboom

weet ik no niet hoe het met het verbruik staat heb namelijk nog niet zoveel gereden na het plaatsten.
Het was ook niet mijn hoofd doel daar mijn auto bij wat gas geven naar de 1 op 4 gaat en dus toch een stuk duurer is.
Ik zal het wel posten als ik meer weet



He dan heb jij net als ik een chevy van met een 6 literblok van de hummer :ok: :ok:
Ja dat ben ik  :yes: die hufter die voor niemand opzij gaat :tease: ja voor motorrijders dan weer wel :friends:
Als het verbruik anders wordt dan wil ik ook wel weten wat de uitkomst is.



Titel: Re: Power commander
Bericht door: Den The Man op November 11, 2008, 23:24:13
Mocht iemand nog een module voor weinig tegenkomen: gewoon kopen. Ik heb nog een kabelboompje voor een RSV tot 2003, Falco etc  O0


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op November 12, 2008, 00:15:32
Voor wie interesse heeft.
Ken de verkoper niet

Een RapidBike 3 op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/onderdelen-overige/204315823-rapid-bike-3.html


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Chrisz op Februari 11, 2010, 09:33:36
Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Omdat de winter maar blijft duren is nog wat extra's doen aan de RSV wel leuk :)

Ik lees allerlei ervaringen m.b.t. RB en Powercommanders. De effecten die ik zie: vermindering koppeldip, betere gasresponsie, iets beter verbruik, iets soepeler onderin etc etc. Ik neem aan dat die effecten dan vergeleken worden t.o.v. een originele RSV??

Wat ik me juist afvraag, als je al andere demper+eprom en luchtfilter hebt, wat merk je dàn nog voor verschil als je een PC3 monteerd?

Ik kan er namelijk 1 voor niet teveel overnemen, maar als de effecten niet grandioos zijn dan is het natuurlijk al snel te duur :P

Verder lees ik dat Roke eigenlijk the place to be is? Is het bij hun ook mogelijk om de PC3 te laten monteren, ook al is deze niet bij hun gekocht?
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Mille_Moret op Februari 11, 2010, 17:05:08
Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Omdat de winter maar blijft duren is nog wat extra's doen aan de RSV wel leuk :)

Ik lees allerlei ervaringen m.b.t. RB en Powercommanders. De effecten die ik zie: vermindering koppeldip, betere gasresponsie, iets beter verbruik, iets soepeler onderin etc etc. Ik neem aan dat die effecten dan vergeleken worden t.o.v. een originele RSV??

Wat ik me juist afvraag, als je al andere demper+eprom en luchtfilter hebt, wat merk je dàn nog voor verschil als je een PC3 monteerd?

Ik kan er namelijk 1 voor niet teveel overnemen, maar als de effecten niet grandioos zijn dan is het natuurlijk al snel te duur :P

Verder lees ik dat Roke eigenlijk the place to be is? Is het bij hun ook mogelijk om de PC3 te laten monteren, ook al is deze niet bij hun gekocht?
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?

Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. heb zelf ook een andere demper en k&n is onderweg..
Dus binnenkort ff een afspraak maken voor het afstellen.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Tuono GR66 op Februari 11, 2010, 22:10:39
Monteren is gemakkelijk >> bijgeleverde  stekkertjes en kabeltjes

Afstellen is een ander verhaal.

Eerst moet de motor goed standaard worden afgesteld ( Synchroon en CO)

Daarna Dyno run  voor de aanpassingen van de mapping.
Na afstellen nieuwe run ..
Mijn inschatting :
Het standaard afstellen CO + Sychroon kost ca 100euro

De Dyno runs en afstellen PC3 ca 150 euro .  Misschien beide gecombineerd voor een lager bedrag

Eigenlijk zou je een Dyno run moeten maken voordat de boel wordt afgesteld
en daarna het resultaat NA afstelling incl PC3 ..

Ben ik benieuwd wat de resultaten zijn.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Hallieknar op Februari 11, 2010, 23:23:08
Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?
Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.
Alleen afstellen kost bij Ruud ongeveer de helft,.....
Heel verstandig trouwens om naar Ruud toe te gaan want de rest probeert een "wannabeRuud" te zijn,.....


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Chrisz op Februari 12, 2010, 08:23:18
Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Mille_Moret op Februari 12, 2010, 14:31:47
Even een oud topic kicken, onzin om een nieuwe te beginnen.
Iemand een idee wat montage en afstellen ongeveer kost?
Heb afgelopen weekend een Pc3 gekocht.. kost geloof ik ongeveer 150 eu.
Denk dat ik bij ruud frederiks(tovami) in Goes hem laat afstellen, is geloof ik wel een goeie.
Alleen afstellen kost bij Ruud ongeveer de helft,.....
Heel verstandig trouwens om naar Ruud toe te gaan want de rest probeert een "wannabeRuud" te zijn,.....

Kijk dat klinkt goed :ok:
Zodra ik K&N binnen heb en hij heeft een beurtje gehad zal ik Ruud eens mailen of bellen..


Titel: Re: Power commander
Bericht door: milletuono op Februari 12, 2010, 21:44:54
Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?


De zin wordt bepaald door het presteren van je motor.
Zet m op de bank met als je mods,
Maak een paar runs met je A/F in de demper(s) (r+l)
Als je A/F te veel afwijkt van het ideaal moet je het mengsel aanpassen.
Dan heb je nodig of een nieuwe eprom of een pc of nieuwe software in je ecu als je een canbus fiets hebt.
Meestal bij de can bus fietsen is een pc een makkelijke oplossing
op de oudere modellen kun je ook een nieuwe eprom maken
Pc is alleen voor brandstof en rb kan ook ontsteking regelen. voor de pc is een apparte ontsteking module.

Meten is weten
suc6


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Chrisz op Maart 03, 2010, 09:17:21
Heren bedankt voor de info, nu zoek ik nog het antwoord in hoeverre het "zin" heeft om een pc3 te monteren wanneer je al ander filtertje, uitlaat en eprom hebt?

Zowel Roke als Frederiks zijn niet bij mij om de hoek, (omgeving Eindhoven), weet iemand misschien in de regio Brabant een goed adres voor Aprilia's?


De zin wordt bepaald door het presteren van je motor.
Zet m op de bank met als je mods,
Maak een paar runs met je A/F in de demper(s) (r+l)
Als je A/F te veel afwijkt van het ideaal moet je het mengsel aanpassen.
Dan heb je nodig of een nieuwe eprom of een pc of nieuwe software in je ecu als je een canbus fiets hebt.
Meestal bij de can bus fietsen is een pc een makkelijke oplossing
op de oudere modellen kun je ook een nieuwe eprom maken
Pc is alleen voor brandstof en rb kan ook ontsteking regelen. voor de pc is een apparte ontsteking module.

Meten is weten
suc6

Zaterdag ga ik de PC3 ophalen!
Nu moet ik dus alleen nog op zoek naar een adres voor meerdere runs en de afstelling.
Liefst enigsinds in de buurt (Eindhoven), dus als er nog mensen een goed adresje weten hoor ik het graag!


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op Maart 03, 2010, 17:03:08
Je hoort wel eens dat je motor met een PCIII of rapid Bike zuiniger is  :yes:

Maar als je een PCIII voor b.v. 150 euro koopt en dan nog afstellen e.d. weer 150 euro
ben je al 300 euro kwijt  ::)... Dat zijn alweer mooi wat tankjes benzine ::) Dus bij hoeveel keer tanken zou het uitkunnen  ;)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: MAC7R op Maart 03, 2010, 17:10:39
Ik heb een PC3 en moet zeggen dat ie van mij wel zuinig is... Geen idee hoe zuinig eigenlijk maar denk 200km+ op een tank(bij normaal rijden)
Ik weet niet wat anderen op een tank rijden? bij normaal rij gedrag :angel:

Ga m denk ik maar wel een keer opnieuw laten afstellen en eventueel een andere eprommetje... :yes:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Magicwoob op Maart 03, 2010, 23:26:06
Ik heb van meerdere mesen http://www.motostoreboxmeer.nl als tip voor afstellen doorgekregen, is ook niet al te ver weg vanuit Eindhoven. Schijnt een oud monteur van Leo Theunissen te zijn.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: rolf op Maart 04, 2010, 07:22:41
Ik heb van meerdere mesen http://www.motostoreboxmeer.nl als tip voor afstellen doorgekregen, is ook niet al te ver weg vanuit Eindhoven. Schijnt een oud monteur van Leo Theunissen te zijn.

ik ken deze niet maar schrik me te pletter als ik de openingspagina zie met zo'n bankstel erop. ???

Als je de oude mensen van Leo Teunissen zoekt, kan je beter hier naartoe gaan http://wimtheunissen.com



Titel: Re: Power commander
Bericht door: Velocemente op Maart 04, 2010, 08:43:23
Ik heb van meerdere mesen http://www.motostoreboxmeer.nl als tip voor afstellen doorgekregen, is ook niet al te ver weg vanuit Eindhoven. Schijnt een oud monteur van Leo Theunissen te zijn.

ik ken deze niet maar schrik me te pletter als ik de openingspagina zie met zo'n bankstel erop. ???

Als je de oude mensen van Leo Teunissen zoekt, kan je beter hier naartoe gaan http://wimtheunissen.com


:stupid:

Wat een reclamebord :rotfl2:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Chrisz op Maart 04, 2010, 11:16:24
Ik heb van meerdere mesen http://www.motostoreboxmeer.nl als tip voor afstellen doorgekregen, is ook niet al te ver weg vanuit Eindhoven. Schijnt een oud monteur van Leo Theunissen te zijn.

ja daar heb ik ook al wat van gelezen.
Maar dat is gewoon voor af te laten stellen m.b.v. 4-gasmeting?
Of heeft hij ook echt een testbank?


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op April 21, 2010, 12:03:13
Voor wie naar een rapidbike module aan het zoeken.
Heb zelf geen banden met de verkoperen maar wel goede ervaringen met de module.

http://link.marktplaats.nl/340774829 (http://link.marktplaats.nl/340774829)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op April 21, 2010, 12:09:45
Voor wie naar een rapidbike module aan het zoeken.
Heb zelf geen banden met de verkoperen maar wel goede ervaringen met de module.

http://link.marktplaats.nl/340774829 (http://link.marktplaats.nl/340774829)

Er staat dat hij voor de RSV of Tuono 2004/2005 is, maar de RSV 2004/2005 is het nieuwe model RSV
en de tuono 2004/2005 is het oude model tuono.... dus lijkt me niet dat hij op beide past  ???


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op April 21, 2010, 15:23:16
Voor wie naar een rapidbike module aan het zoeken.
Heb zelf geen banden met de verkoperen maar wel goede ervaringen met de module.

http://link.marktplaats.nl/340774829 (http://link.marktplaats.nl/340774829)

Er staat dat hij voor de RSV of Tuono 2004/2005 is, maar de RSV 2004/2005 is het nieuwe model RSV
en de tuono 2004/2005 is het oude model tuono.... dus lijkt me niet dat hij op beide past  ???


Je kunt dit wel navragen bij Tovami.
Ik weet wel dat de module op alle motoren past 2 of 4 cilinder.
Je hebt alleen een andere Kabelboom nodig en natuurlijk een eigen mapping.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: 2 Fast 2 See op April 21, 2010, 16:01:37
ohw, naja, het is niet dat ik hem ga kopen, maar dat viel mij even op  :yes:
Want ik denk dat dat verschillende kabelbomen zijn  :yes:


Titel: Re: Power commander
Bericht door: V2 Millert op April 24, 2010, 09:54:13
Bedankt voor de link naar de Rapid Bike 2, ik heb deze dus van de beste meneer over genomen  :friends:. Nou ontbreekt de beschrijving/handleiding. Is er hier iemand in het bezit van een Rapid Bike 2 voor het nieuwe model RSV die mij wellicht de handleiding wilt kopieren/scannen, voor een kleine vergoeding? Kan deze online niet vinden.


Titel: Re: Power commander
Bericht door: Scoobymax op April 24, 2010, 18:58:29
Bedankt voor de link naar de Rapid Bike 2, ik heb deze dus van de beste meneer over genomen  :friends:. Nou ontbreekt de beschrijving/handleiding. Is er hier iemand in het bezit van een Rapid Bike 2 voor het nieuwe model RSV die mij wellicht de handleiding wilt kopieren/scannen, voor een kleine vergoeding? Kan deze online niet vinden.

Denk dat je deze zoekt http://www.mjpdyno.com/wirings/APRILIA%20RSV%201000%2004-07%20-%20TUONO%2006-07.pdf (http://www.mjpdyno.com/wirings/APRILIA%20RSV%201000%2004-07%20-%20TUONO%2006-07.pdf)


Titel: Re: Power commander
Bericht door: V2 Millert op April 25, 2010, 08:05:35
Hartstikke bedankt, die zocht ik inderdaad! Top  :worship:

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum