Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 19:57:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aansluiten van knipperlichten geintegreerd in de achterlicht-unit  (gelezen 7002 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
petur77
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 18, 2008, 13:28:20 »

Hoi ben ook al een tijdje bezig met mij achterlichten.
Ik heb gewoon 2 led lampen en 2 witten glaasjes gekocht dus niet de hele unit vervangen.
daar kwamen ook maar 2 draadjes uit en idd alleen op de plus aansluiten en weerstanden ertussen anders knipperen ze niet.
Nu had ik het volgende probleem dat als ik mijn verlichting aan heb, en ik zet mijn kniperlicht aan dat dat haast niet te zien is doordat het rode overheerst en dat die ene oranje ring van ledlampjes bijna niet te zien is.
Ik ga nu het volgende doen, toevallig vanavond  Grin als ik bv naar links knipper ook het licht uit schakeld en dat dan om en om dmv een relais, dus oranje branden en dan rood uit en andersom en dan het rechter licht laten branden.

Ik laat wel weten of het gelukt is.

Succes verder groeten Peter


* achterlichten.jpg (197.69 KB, 570x427 - bekeken 229 keer.)
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 18, 2008, 13:49:06 »

Hoi ben ook al een tijdje bezig met mij achterlichten.
Ik heb gewoon 2 led lampen en 2 witten glaasjes gekocht dus niet de hele unit vervangen.
daar kwamen ook maar 2 draadjes uit en idd alleen op de plus aansluiten en weerstanden ertussen anders knipperen ze niet.
Nu had ik het volgende probleem dat als ik mijn verlichting aan heb, en ik zet mijn kniperlicht aan dat dat haast niet te zien is doordat het rode overheerst en dat die ene oranje ring van ledlampjes bijna niet te zien is.
Ik ga nu het volgende doen, toevallig vanavond  Grin als ik bv naar links knipper ook het licht uit schakeld en dat dan om en om dmv een relais, dus oranje branden en dan rood uit en andersom en dan het rechter licht laten branden.

Ik laat wel weten of het gelukt is.

Succes verder groeten Peter
dat werkt denk ik alleen als er een diode tussen plaast maar succes ben benieuwd of het je lukt
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
petur77
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 19, 2008, 12:41:20 »

Hoi ben ook al een tijdje bezig met mij achterlichten.
Ik heb gewoon 2 led lampen en 2 witten glaasjes gekocht dus niet de hele unit vervangen.
daar kwamen ook maar 2 draadjes uit en idd alleen op de plus aansluiten en weerstanden ertussen anders knipperen ze niet.
Nu had ik het volgende probleem dat als ik mijn verlichting aan heb, en ik zet mijn kniperlicht aan dat dat haast niet te zien is doordat het rode overheerst en dat die ene oranje ring van ledlampjes bijna niet te zien is.
Ik ga nu het volgende doen, toevallig vanavond  Grin als ik bv naar links knipper ook het licht uit schakeld en dat dan om en om dmv een relais, dus oranje branden en dan rood uit en andersom en dan het rechter licht laten branden.

Ik laat wel weten of het gelukt is.

Het is deels gelukt hoor!!!!!!!!!!!!!!!!
Als ik nu knipper gaat de ene rode lamp nu aan en uit alleen het oranje ringetje komt niet op, dit omdat ik de min via een relais schakel. en de min van het knipperlicht wordt daar ook afgehaald.
Je ziet het wel eens bij Amerikaanse autos dat als je knippert het achterlicht gaat knipperen!!!
Zo heb ik het dus nu ook.ook als ik mijn rem gebruik. weet niet of het wel mag maar dat xzien we dan wel  Je ziet tenminste nu dat ik mijn richting aangeef en voorheen niet Wink   

Groete Peter
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25587 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Voorjaarstraining VdV 2013 ! « 1 2 ... 50 51 » denish41 761 125007 Laatste bericht Oktober 05, 2013, 17:38:46
door robz
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45151 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11638 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14115 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!