Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 05:31:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: startproblemen rs 250  (gelezen 4449 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nico250
Gast
« Gepost op: Juni 16, 2008, 12:18:08 »

kan iemand mij helpen ik heb na vervanging van de zuigers alles weer netjes in elkaar maar nu het probleem . toen ik de motor starte liep die maar op 1 cilinder bleek de andere bougie niet te vonken dat verholpen door de massa bij de bougiekabel beter aan te sluiten en gekeken of ze nu beide vonken en dat is zo maar nu wil de motor niet meer aanslaan . krijgt wel benzine dat ruik je en de bougies zijn nat als je ze eruit draait. zelfs aanlopen wil niet lukken geeft dan wel af en toe een harde knal alsof je ontsteking niet op tyd staat .  iemand enig idee om dit te verhelpen?  alvast bedankt. gr .  nico
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 16, 2008, 12:42:28 »

bobines wel netjes aan het frame vastgemaakt?
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 16, 2008, 13:10:09 »

je zegt zelf al de massadraad maar ook de aansturing, waar woon je ik heb thuis nog een prima losse bobine liggen om te proberen.

Je hebt wel de juiste bougiekabel naar de juiste bougie gebracht en deze niet toevallig verwisseld.
Als je erop zit is rechts van de onderste en links van de bovenste cilinder.

succes

rolf
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 17, 2008, 02:25:35 »

Wat Rolf zegt + HT kabels even goed in de spoelen en bougie kapjes draaien, willen er wel eens uitkomen. Of beter, hele HT kabels en kapjes vervangen, NGK doet sets waar de kapjes aan de kabel vast zitten. (CR5 of CR2 geloof ik)
Gelogd

nico250
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 17, 2008, 10:39:56 »

Ik ga er het weekend ff mee aan de slag,eerder kom ik er niet aan toe.ALs het niet lukt horen jullie me wel weer.Alvast bedankt voor jullie reactie!.Gr Nico.

ps=weet iemand toevallig welke kabels ik precies ik moet hebben,cr2 of cr5.
     dan kan ik ze vast bestellen.
« Laatste verandering: Juni 17, 2008, 14:03:26 door nico250 » Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 17, 2008, 14:49:53 »

ff gezocht, CR4 moet je hebben, 90°, 500 mm kabel
Gelogd

nico250
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 17, 2008, 15:40:48 »

Bedankt!!!! Ik heb ze bestelt.Ik hoop dat ik hem het weekend weer lopend krijg.
Gr Nico.
Gelogd
nico250
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 21, 2008, 16:29:14 »

nieuwe kabels aangesloten vonkt goed en krijgt benzine maar aanslaan doet ie niet. sta open voor meer ideen. gr.  nico
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 21, 2008, 16:41:05 »

jemmig, heb je al in de cilinders gekeken of de zuigers nog heel zijn of hier niet toevallig een gat in zit. Compressie meten of voelen door je vinger erop te zetten en een ander bijv. de kicxstarter naar beneden duwt.
Met een kapotte zuiger zou hij in principe nog wel moeten aanslaan, maar toch. Huh

Bougie kabels wel van de juiste bobine naar de juiste bougie(cilinder).

succes

rolf
Gelogd
nico250
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 21, 2008, 16:45:53 »

bougie kabels zitten goed aangesloten rechts gaat naar onder en links naar boven als je er op zit.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 21, 2008, 16:49:02 »

klopt.

Waar woon je eigenlijk misschien dat er een clublid(met kennis Wink) eventueel tijd voor je heeft om zijn oordeel te geven.

rolf

ps. ik woon nabij Rotterdam, met kennis van de RS250 wonen er leden nabij Venlo, nabij Utrecht, nabij Groningen en nabij Emmen.
Gelogd
nico250
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 21, 2008, 17:05:09 »

ik woon in hoorn nh . wat ik door het gat van de bougies kan zien zit er geen gat in de zuiger en compressie geeft ie wel . gr.  nico
Gelogd
jojo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


WAT EEN STELLETJE Hè

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 21, 2008, 20:05:39 »

Als het probleem zich voordoet sinds de zuigers zijn vervangen, lijkt het me toch iets met de ontsteking.
Of misschien domme vraag, maar niet per ongeluk op "run-knop" gedrukt?
verder heeft elke bobine 1 kabel met een oog die aan de massa moet, 1 steker waar de stuurdraad aan moet, en een hoogspannings-bougiekabel. Kan dus eigenlijk niet zo veel mee misgaan.
Wat heb allemaal losgehad?

John
Gelogd

John-Ysselsteyn
nico250
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 22, 2008, 00:38:23 »

zo motor loopt weer als een zonnetje . zal even uitleggen wat er mis is gegaan . had het hele blok uit het frame gehaald om de zuigers te vervangen omdat het voor mij een al een mooi paar jaar terug was dat ik zuigers heb vervangen , dacht dat het wel makkelijk zou zijn. alle kabels gelabeld behalve de 2 stekkers van de bobine,s . nou is met alles aansluiten de stekker van de voorste cilinder op de verkeerde bobine gegaan en andersom. na een paar uur denken en de vraagbaak flink door te spitten kwam ik erachter dat vanuit de cdi de kabel met de kleuren wit blauw naar de voorste cilinder moesten en die zat dus aangesloten op de achterste cilinder, en andesom. dus de bougie vonkte wel maar op het moment dat de zuiger naar beneden ging ipv naar boven. vandaar dat het leek dat de ontsteking niet op tyd stond ( zoals bij een 4 takt ) . kabels omgedraaid en een halve trap was genoeg om aan te slaan en lekker te lopen.  wil in ieder geval een ieder bedanken voor alle ideen en adviezen  :ok:helemaal super.  gr.  nico
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
RSV1000R (2004) problemen met stationair « 1 2 3 » ElSjiepo 30 11735 Laatste bericht Maart 14, 2013, 00:58:37
door menno_s
Uitgevallen tijdens het rijden. Start na een lange tijd wel met tikken Dafish 7 2472 Laatste bericht Mei 28, 2013, 19:29:05
door RSVisch
Hulp nodig! Mille (99) viel uit na bocht en doet niets meer.......) « 1 2 » mjvanderlaan 25 6621 Laatste bericht Juni 18, 2011, 15:57:58
door mjvanderlaan
startproblemen Mille'01 profish86 6 2460 Laatste bericht November 17, 2011, 11:14:45
door profish86
Aprilia rsv mille (2002) again... startprobleem « 1 2 » Ziko 20 8618 Laatste bericht Maart 01, 2010, 11:15:32
door Vincent S.

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!