Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 05:36:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: pas ontdekte liefde rs 125cc  (gelezen 7986 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dafrevan
Gast
« Gepost op: Juni 20, 2008, 15:44:34 »

Hoi iedereen ,heb ondertussen alle topics gelezen ,was leerzaam .ik heb er nu eentje van 2000 ,160cc polini en cdi is bijgewerkt en een arrow uitlaat ,haal een top van 140km/uur en met een tank van 14 litter kan ik 135km rijden .op constante snelheid ratelt hij ,in een topic hierover heb ik gelezen dat hij te rijk zou afgesteld zou staan .nu komt de vraag kan iemand mij uitleggen of op een foto laten zijn waar ik dat moet doen en hoeveel ik mag draaien per test sesie en uiteraard in welke richting ,

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt 


* 21062008236.jpg (94.77 KB, 900x675 - bekeken 399 keer.)
« Laatste verandering: Juni 21, 2008, 08:21:08 door dafrevan » Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 20, 2008, 23:07:42 »

top van 140 :S? Ik haalde met me '98 125cc RS , met half kapotte powervalve al dik 170 

Die van mij reed trouwens wel ook 1 op 10... maar kwam ook weer door de afstelling 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 21, 2008, 04:45:58 »

Als je nu je vraag iets duidelijker stelt dan heb je kans op een fatsoenlijk antwoord...
Gelogd

dafrevan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 21, 2008, 06:23:26 »

top van 140 :S? Ik haalde met me '98 125cc RS , met half kapotte powervalve al dik 170 

Die van mij reed trouwens wel ook 1 op 10... maar kwam ook weer door de afstelling 

Hoi,voor jullie is het bewijzen kinderspel,je kent elk schroefje ,kabeltje enz maar ik als leek niet dus ,het enige wat ik kan op maken is dat er ergens iets niet juist zit ,maar waar zoeken en zeker waar te beginnen .op constante snelheid ratelt hij en knettert alsof hij uiteenvalt ,maar krijg wel een boost op 8000rpm maar dan weer in 5 versneling niet meer en 6 helemaal niets meer .alle sinds bedankt voor jullie antwoord         groeten frederik
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 21, 2008, 06:39:49 »

Ok, ik denk dat ik het nu begrijp.. Dat schoeven is alleen de stationair volgens mij en heeft weinig invloed op het normale werkgebied. Als je een 160 cc hebt met een andere uitlaat en een aangepaste CDI denk ik dat je de dyno op moet met AF meter om te kijken wat er precies aan de hand is. Zomaar in het wilde weg gaan veranderen met veel onbekende dingen is niet echt makkelijk.
Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 21, 2008, 08:46:52 »

top van 140 :S? Ik haalde met me '98 125cc RS , met half kapotte powervalve al dik 170 

Die van mij reed trouwens wel ook 1 op 10... maar kwam ook weer door de afstelling 

Hoi,voor jullie is het bewijzen kinderspel,je kent elk schroefje ,kabeltje enz maar ik als leek niet dus ,het enige wat ik kan op maken is dat er ergens iets niet juist zit ,maar waar zoeken en zeker waar te beginnen .op constante snelheid ratelt hij en knettert alsof hij uiteenvalt ,maar krijg wel een boost op 8000rpm maar dan weer in 5 versneling niet meer en 6 helemaal niets meer .alle sinds bedankt voor jullie antwoord         groeten frederik

uhmmm... ik ben ook maar een leek hoor  Grin Maar Rob en Marianne van 125ccWorld (125cc.nl) hebben voor mij veel gedaan bij mijn RS 
Op een gegeven moment leer je je motor wel steeds beter kennen Smiley
Misschien dat je CDI (das dat kastje in het kontje toch?) niet meer goed aangeeft dat de powervalve open moet gaan?

Wat voor soort geknetter is het? Want ja... een RSje knettert wel natuurlijk  Grin maar als het een ander soort geknetter is dan
een verzwaarde brommer...mja..dan ist niet echt goed  Lips Sealed

Weet je zeker dat je een aangepaste CDI hebt? Of heeft de vorige eigenaar dit alleen gezegd  Lips Sealed
MAar idd ga de dynojet eens op  Of bel eens met 125ccWorld ofzo 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
dafrevan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 21, 2008, 09:06:32 »

top van 140 :S? Ik haalde met me '98 125cc RS , met half kapotte powervalve al dik 170 

Die van mij reed trouwens wel ook 1 op 10... maar kwam ook weer door de afstelling 

Hoi,voor jullie is het bewijzen kinderspel,je kent elk schroefje ,kabeltje enz maar ik als leek niet dus ,het enige wat ik kan op maken is dat er ergens iets niet juist zit ,maar waar zoeken en zeker waar te beginnen .op constante snelheid ratelt hij en knettert alsof hij uiteenvalt ,maar krijg wel een boost op 8000rpm maar dan weer in 5 versneling niet meer en 6 helemaal niets meer .alle sinds bedankt voor jullie antwoord         groeten frederik

uhmmm... ik ben ook maar een leek hoor  Grin Maar Rob en Marianne van 125ccWorld (125cc.nl) hebben voor mij veel gedaan bij mijn RS 
Op een gegeven moment leer je je motor wel steeds beter kennen Smiley
Misschien dat je CDI (das dat kastje in het kontje toch?) niet meer goed aangeeft dat de powervalve open moet gaan?

Wat voor soort geknetter is het? Want ja... een RSje knettert wel natuurlijk  Grin maar als het een ander soort geknetter is dan
een verzwaarde brommer...mja..dan ist niet echt goed  Lips Sealed

Weet je zeker dat je een aangepaste CDI hebt? Of heeft de vorige eigenaar dit alleen gezegd  Lips Sealed
MAar idd ga de dynojet eens op  Of bel eens met 125ccWorld ofzo 
Ja de cdi is aangepast heb het gevonden op het net en na gekeken en hij was verandert ,maar ik heb een foto geplaatst en ik denk dat er geen pv in zit vermits ik dan een kabeltje moet zien zou dat kunnen zie foto  thxxxx
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 21, 2008, 09:41:14 »

uhm...normalerwijs zou daar een PV kabel moeten lopen Undecided Lips Sealed 
Maar miss dat dit komt omdat je 160cc cilinder hebt ofzo?
Maar wel beetje apart ja!
Zit die "magneet" er wel dan? waar de kabel vandaan komt?
Want dan zou het kwestie zijn van kabel en PV kopen en klaar 

Maargoed... de eigenaar zal miss wel een reden hebben gehad om geen pv te gebruiken?  Undecided
Misschien hem ff bellen? Maar dit is idd wel vreemd ja.. Lips Sealed

Ben benieuwd
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 21, 2008, 11:42:56 »

Zoals ik het op de foto zie zit er geen Powervalve in,

Dat zou misschien betekenen dat je een 11kw rs heb, waar een 22kw cdi in zit?
Dan kan het zijn dat je een PV moet monteren en een andere uitlaat (de 11kw uitlaat is kan niet gebruikt worden onder een full power versie)

een vebruik van tussen de 1:13 en de 1:17 moet je wel kunnen halen op de weg
Het grote verschil zit hem in je rijstijl  Grin
Gelogd

dafrevan
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 21, 2008, 11:56:02 »

Zoals ik het op de foto zie zit er geen Powervalve in,

Dat zou misschien betekenen dat je een 11kw rs heb, waar een 22kw cdi in zit?
Dan kan het zijn dat je een PV moet monteren en een andere uitlaat (de 11kw uitlaat is kan niet gebruikt worden onder een full power versie)

een vebruik van tussen de 1:13 en de 1:17 moet je wel kunnen halen op de weg
Het grote verschil zit hem in je rijstijl  Grin

andere uitlaat staat gemonteert van arrow ,maar waar kan ik zoeen complete valve vinden ,waar zit de sturing ervan om te kijken of die er wel zit ,anders moet ik die ook nog zien te vinden ergens
alvast bedankt .
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 21, 2008, 13:45:41 »

Eehm, schoonmaakbeurtje en wat pakkingen etc vervangen ?? Ziet er niet uit dat de vorige eigenaar er erg veel aandacht aan besteedde...

Ik denk dat je het beste een werkplaatshandboek opzoekt en bekijkt hoe e.e.a. hoort te zitten, dan leer je ook hoe het in eklaar zit.
« Laatste verandering: Juni 21, 2008, 13:54:06 door Redmer » Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 21, 2008, 17:52:20 »

ik denk dat jacky idd wel eens gelijk kan hebben met de 11 kw versie Undecided
aangezien daar de pv niet in zit  Lips Sealed

Wat staat er op het kenteken dan? 25kw of 11 kw?
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Kefke
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 21, 2008, 20:15:25 »

Bij mijn garagist staat dezelfde op de bank. Je hebt hem toevallig niet binnen gebracht bij een dealer?

Die had een vastloper gehad.

Maar zo'n 160cc kan er ook niet goed voor zijn, want de krukas etc. blijft steken en dat is niet gemaakt op een groter cc.

Denk ik zo....
Gelogd
dafrevan
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 21, 2008, 23:02:28 »

ik denk dat jacky idd wel eens gelijk kan hebben met de 11 kw versie Undecided
aangezien daar de pv niet in zit  Lips Sealed

Wat staat er op het kenteken dan? 25kw of 11 kw?
het is een 11kw versie maar dan kan je er toch ook een 25kw versie van maken of ben ik mis?grzzzz
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 22, 2008, 08:34:03 »

om een 11kw om te bouwen naar full power versie heb je nodig:

een powervalve met aansturing en rave unit
een 22kw cdi
een andere uitlaat (iig geen 11kw uitlaat maar die arrow zal ook wel goed zijn)
en de afstelling van de carb zal anders moeten

volgens mij is dat het wel

de cdi kun je zo wisselen
een powervalve moet gemonteerd worden in dat plaatje wat je op de foto ziet,
(er zitten op de foto 3 bouten in)
Die moet eraf en daar moet de pv in, en de aansturing van de pv moet worden aangesloten op de rave unit om ervoor te zorgen dat deze op het goede moment opengaat
De Powervalve zit dus in je uitlaatpoort en niet in je uitlaat zelf

En misschien dat de pakkingen vervangen en schoonmaken ook wonderen doet Grin

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=7155.0
hier nog een topic waar een rs125 omgebouwd is

succes ermee
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
MARCO SIMONCELLI OVERLEDEN « 1 2 ... 5 6 » R1chard 88 23624 Laatste bericht Oktober 23, 2012, 18:04:26
door B-Art
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 12502 Laatste bericht April 05, 2008, 21:15:00
door Robbert
leveringen Aprilia onderdelen (gebrek?) « 1 2 ... 12 13 » hofkej 187 49546 Laatste bericht Augustus 08, 2011, 19:56:57
door rolf
Arwin's RSV 1000 R « 1 2 3 4 5 » Arwin 63 21138 Laatste bericht Maart 12, 2015, 19:42:41
door Arwin

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!