Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 00:53:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: pas ontdekte liefde rs 125cc  (gelezen 7984 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dafrevan
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 22, 2008, 15:44:26 »

om een 11kw om te bouwen naar full power versie heb je nodig:

een powervalve met aansturing en rave unit
een 22kw cdi
een andere uitlaat (iig geen 11kw uitlaat maar die arrow zal ook wel goed zijn)
en de afstelling van de carb zal anders moeten

volgens mij is dat het wel

de cdi kun je zo wisselen
een powervalve moet gemonteerd worden in dat plaatje wat je op de foto ziet,
(er zitten op de foto 3 bouten in)
Die moet eraf en daar moet de pv in, en de aansturing van de pv moet worden aangesloten op de rave unit om ervoor te zorgen dat deze op het goede moment opengaat
De Powervalve zit dus in je uitlaatpoort en niet in je uitlaat zelf

En misschien dat de pakkingen vervangen en schoonmaken ook wonderen doet Grin

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=7155.0
hier nog een topic waar een rs125 omgebouwd is

succes ermee
thanks voor de info heb jouw link ook volledig gelezen ,maakt het dan toch zoeen verschil met die pv kan het me niet voorstellen .dan maar zoeken op het net voor een 2handse unit en bekabeling de klep zelf heb ik al gevonden maar is daar ook verschil in ? groetjes  Evil
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 22, 2008, 17:20:41 »

maakt het dan toch zoeen verschil met die pv kan het me niet voorstellen .dan maar zoeken op het net voor een 2handse unit en bekabeling de klep zelf heb ik al gevonden maar is daar ook verschil in ? groetjes  Evil
De powervalve geeft alleen onderin het toerengebied iets meer trekkracht, doordat er meer tegendruk in de uitlaatpoort wordt gecreerd.
Op dat moment blijft er meer brandstof in je cilinder zitten waardoor het verbruik bij lage toeren veel minder is en veel meer kracht vrijkomt

ik geloof niet dat er veel verschil inzit met de powervalve's, ik kan het echter niet met zekerheid zeggen.
Ik denk wel dat er qua afstelling het een en ander moet worden veranderd en dat je even na moet kijken of je een full power cdi hebt.

Voor de afstelling zou je misschien in het werkplaatshandboek kunnen kijken, misschien heb ik er nog een digitaal Huh
Gelogd

dafrevan
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 22, 2008, 18:47:47 »

maakt het dan toch zoeen verschil met die pv kan het me niet voorstellen .dan maar zoeken op het net voor een 2handse unit en bekabeling de klep zelf heb ik al gevonden maar is daar ook verschil in ? groetjes  Evil
De powervalve geeft alleen onderin het toerengebied iets meer trekkracht, doordat er meer tegendruk in de uitlaatpoort wordt gecreerd.
Op dat moment blijft er meer brandstof in je cilinder zitten waardoor het verbruik bij lage toeren veel minder is en veel meer kracht vrijkomt

ik geloof niet dat er veel verschil inzit met de powervalve's, ik kan het echter niet met zekerheid zeggen.
Ik denk wel dat er qua afstelling het een en ander moet worden veranderd en dat je even na moet kijken of je een full power cdi hebt.

Voor de afstelling zou je misschien in het werkplaatshandboek kunnen kijken, misschien heb ik er nog een digitaal Huh
zou leuk zijn mocht je die nog zou hebben .alvast bedankt
Gelogd
dafrevan
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 23, 2008, 11:33:48 »

Zoals ik het op de foto zie zit er geen Powervalve in,

Dat zou misschien betekenen dat je een 11kw rs heb, waar een 22kw cdi in zit?
Dan kan het zijn dat je een PV moet monteren en een andere uitlaat (de 11kw uitlaat is kan niet gebruikt worden onder een full power versie)

een vebruik van tussen de 1:13 en de 1:17 moet je wel kunnen halen op de weg
Het grote verschil zit hem in je rijstijl  Grin
ben nu zelf niet meer zeker als er een 22 kw cdi inzit ,de milieu dip is weg . maakt het ook een verschil in het acceleren als je een 11kw of 22kw cdi heb of alleen maar in  topsnelheid ?groetjes  Huh
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 23, 2008, 11:42:54 »

Zoals ik het op de foto zie zit er geen Powervalve in,

Dat zou misschien betekenen dat je een 11kw rs heb, waar een 22kw cdi in zit?
Dan kan het zijn dat je een PV moet monteren en een andere uitlaat (de 11kw uitlaat is kan niet gebruikt worden onder een full power versie)

een vebruik van tussen de 1:13 en de 1:17 moet je wel kunnen halen op de weg
Het grote verschil zit hem in je rijstijl  Grin
ben nu zelf niet meer zeker als er een 22 kw cdi inzit ,de milieu dip is weg . maakt het ook een verschil in het acceleren als je een 11kw of 22kw cdi heb of alleen maar in  topsnelheid ?groetjes  Huh

Het moet ook te merken zijn in het accelereren, maar of je dat zo snel kunt voelen?
ik denk dat je dan wel wat ervaring moet hebben met een rs

Anders moet je de cdi wisselen met iemand die wel een 22kw heeft
je mag het bij mij proberen, tis wel een eindje rijden voor jou denk ik
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 03, 2008, 14:35:54 »

Hoi,

Het beste wat je kan doen om te achterhalen hoeveel vermogen je motor nu exact levert, is hem ergens bij een garage op een testbank zetten.

Succes ...
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
MARCO SIMONCELLI OVERLEDEN « 1 2 ... 5 6 » R1chard 88 23624 Laatste bericht Oktober 23, 2012, 18:04:26
door B-Art
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 12502 Laatste bericht April 05, 2008, 21:15:00
door Robbert
leveringen Aprilia onderdelen (gebrek?) « 1 2 ... 12 13 » hofkej 187 49546 Laatste bericht Augustus 08, 2011, 19:56:57
door rolf
Arwin's RSV 1000 R « 1 2 3 4 5 » Arwin 63 21138 Laatste bericht Maart 12, 2015, 19:42:41
door Arwin

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!