Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
juni 25, 2022, 23:23:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dashboard waterproof maken  (gelezen 14848 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Gepost op: juni 22, 2008, 18:02:15 »

Het is een onderwerp wat al eens aan de orde geweest is, bij mij was het eigenlijk nooit echt een probleem. Tja soms een echt heel klein beetje vocht in het dashboard maar niet noemenswaardig. Ik heb van ben al eens een foto gezien dat hij zelfs niets meer kon zien door het vocht.

Volgens mij is bij hem deze onder garantie vervangen.

Nu ben ik 3 dagen naar het sauerland geweest en donderdagmorgen jawel weg in de regen, knapte wel snel op in Duitsland dus 'smiddags droog gereden.
Bij het hotel heeft het de hele nacht geregend en 'smorgens zag ik al bij vertrek dat het wel iets erger was geworden.

Duurde geen uur en door de warmte slaat de condens het gehele scherm dicht Undecided tja dus snelheid, tijd, toerenteller, dagteller etc niet meer afleesbaar.
Het brandstoflampje kon ik nog net zien door het condens heen.

Zaterdag terug naar huis wederom tot Keulen in de regen gereden, terwijl bij aankomst bij Maurice de zon scheen Grin

Thuis het boeltje maar eens uit elkaar gehaald want ik had gelezen dat je heel voorzichtig de tellerpartij uit elkaar kan halen. Warempel inderdaad eenvoudig zeg. Wat blijkt de kit die voor de waterdichtheid zit is bijna rondom gewoon los en hier kruipt het water tussendoor.

Alles lekker schoon en droog gemaakt, intussen nieuwe blanke(zuurvrije) kit ertussen en alles is weer als nieuw. Even het eerst volgende regenbuitje afwachten om te gaan rijden of het terug komt.

Dus sta je net buiten de garantie of wil je gewoon de oude tellerpartij handhaven en je hebt last van vocht. Het is relatief een eenvoudige operatie Cheesy

rolf
Gelogd
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: maart 04, 2010, 19:29:02 »

Rolf,

Hoe heb je de delen van elkaar gehaald? als de schroefjes eruit zijn, zit ie nog goed vast, hoe heb je dat gedaan
en waarmee?
Gelogd
TuonoBen
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: maart 04, 2010, 19:45:31 »

Ik heb het dash wel onder garantie vervangen gekregen maar dat heeft eigenlijk niks opgebracht vermits het nieuwe het ook heeft.
Heb er nu een doorschijnende folie over gekleefd en dat houdt de condens beter weg.
Op het AF1 forum staat een werkwijze volledig met beeldmateriaal.
Gelogd
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: maart 04, 2010, 19:48:16 »

Klopt maar het topic op het A1 forum is oud en de plaatjes zijn grotendeels weg
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: maart 04, 2010, 21:01:46 »

we hebben het over een dashboard op een Tuono vanaf model 2006. Het complete dashboard losgenomen en het frontglas losgenomen door de buitenste zwarte rand eraf te halen.

Het is echt een betrekkelijke eenvoudige operatie.

Ik heb later nog 2 miniscuul kleine gaatjes geboord op aanwijzing van Roke
Gelogd
spikehome
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: maart 05, 2010, 10:38:32 »

we hebben het over een dashboard op een Tuono vanaf model 2006. Het complete dashboard losgenomen en het frontglas losgenomen door de buitenste zwarte rand eraf te halen.

Het is echt een betrekkelijke eenvoudige operatie.

Ik heb later nog 2 miniscuul kleine gaatjes geboord op aanwijzing van Roke
Ik heb wel interesse in deze modificatie.
zijn er foto's van ergens over hoe/wat?
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: maart 05, 2010, 20:30:19 »

Heb ook wel last van condens,maar dat is alleen als hij, net als van de week uit een verarmde schuur buiten staat.
gezien de luchtinhoud van de teller, is het best mogelijk dat er dus bij temepratuurverschillen condens ontstaat.
Wil wel even weten of dit het condensprobleem ook echt oplost.....
Gelogd

DONDER-PILOOT
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: maart 05, 2010, 22:24:59 »

Ja, ben deze week ook weg geweest met de motor, uit de schuur en even buiten zie meteen rechtsonder niks meer, ik zie wel hoe hard ik rij, maar
Toen de motor daarna weer in een "warme" schuur stond vormde er druppels aan de binnenkant.

Twijfel, er zit nog garantie op de motor, naar de dealer of gewoon accepteren en proberen zelf iets te vinden, zoals Rolf Huh Huh
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: maart 06, 2010, 11:51:51 »

we hebben het over een dashboard op een Tuono vanaf model 2006. Het complete dashboard losgenomen en het frontglas losgenomen door de buitenste zwarte rand eraf te halen.

Het is echt een betrekkelijke eenvoudige operatie.

Ik heb later nog 2 miniscuul kleine gaatjes geboord op aanwijzing van Roke

Rolf,

Wellicht wil je een "how to" verhaaltje schrijven en enkele foto's plaatsen van de locatie waar de gaatjes zitten en de grootte van de gaatjes? (afmeting boortje Mijn dash heeft ook last van dit vervelende probleem.

R1-ner
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: maart 06, 2010, 16:55:59 »

idd Rolf, zou je hier een duidelijkere toelichting over kunnen geven?
dan kan ik het indien nodig zelf doen...
Gelogd

DONDER-PILOOT
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: maart 06, 2010, 18:18:14 »

idd Rolf, zou je hier een duidelijkere toelichting over kunnen geven?
dan kan ik het indien nodig zelf doen...

GAMMA! 
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: maart 08, 2010, 00:14:36 »

idd Rolf, zou je hier een duidelijkere toelichting over kunnen geven?
dan kan ik het indien nodig zelf doen...

GAMMA! 
Gelogd

DONDER-PILOOT
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: maart 11, 2010, 13:39:38 »

heren,

als jullie opgelet hebben waren we eventjes op wintersport in Zuid Frankrijk.

Mijn actie is reeds 1,5 jaar geleden gedaan en spreek uit ervaring dus dat het nog steeds goed is. Ik zal eens kijken of ik er een mooi verhaaltje van kan maken.

Helaas geen foto's van de de- en montage.
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: maart 11, 2010, 15:51:29 »

Dat zou heel fijn zijn!!
Gelogd

DONDER-PILOOT
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: maart 11, 2010, 17:37:01 »

Condens in de tellerpartij van een Tuono 2006.

Topkuip gedemonteerd, stekkers losgenomen van het dashboard.

Dasboard losgenomen en op de eettafel voorzichtig de zwarte rand met een klein plat schroevendraaiertje losgewipt(geklikt). Deze zit eromheen geklemd met kleine nokjes.

Daarna  het doorzichtige deel wat over de tellerpartij zit losgenomen op de dezelfde manier, deze zit met lipjes over nokjes vast.

Hiertussen zit een soort kit, deze kan je zo verwijderen nadat alles gedemonteerd is.

Het geheel een flinke tijd laten drogen, eventueel de fohne erop laten blazen. Maar ik heb het geheel gewoon een nacht laten drogen.

Daarna het doorzichtige deel weer erop geplaatst met een dun streepje zuurvrije kit, een gaatje van 1 mm bovenin en onderin dit deel geboord.

De gaatjes boren in het vrije deel zodat je niets anders beschadigd en alleen de voorruimte ontlucht kan worden.

Deze gaatjes zijn niet zichtbaar en vallen achter de zwarte rand weg.

Zwarte rand weer teruggeklikt en dan is het dashboard weer klaar voor montage op de motor.

Stekkers er weer in en topkuip erop.

Daarna nooit meer een condensprobleem gehad.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 19422 Laatste bericht mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 50326 Laatste bericht september 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
ZAC geluid shit breed 9 8076 Laatste bericht april 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 9109 Laatste bericht september 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 9044 Laatste bericht augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!