Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 08:44:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: losgelopen bout van vliegwiel rsv 2000(met foto's)  (gelezen 9214 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: April 24, 2010, 09:24:16 »

Dit gebeurd wel heel veel

Betreft het de modellen na 2003 ?


niet dat ik een guru ben maar dit heb ik nog niet eerder gezien over over gelezen.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: April 25, 2010, 09:19:15 »

afgelopen jaar wel 3 of 4 keer gelezen dat dit is gebeurd.

Het loplopen van zo'n bout zou nooit voor mogen komen.
Heeft niets met slijtage of "ruw"gebruik te maken.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: April 25, 2010, 21:22:33 »

Dit gebeurd wel heel veel

Betreft het de modellen na 2003 ?
Volgens mij alleen de oudere modellen. Ik heb Rinze gesproken en hij heeft een Mille uit '99. Ik heb zelf ervaring met een Mile uit '00 waar hetzelfde mee is gebeurd. Bij de eerste serie zijn de sprag clutch behuizingen zonder locktite vast gezet. Undecided  Ik sprak laatst een Deen die in Limburg woont, die een Falco uit '00 heeft. Toen hij zijn sprag clutch verving, zaten 2 van de 3 inbus bouten los. Hij was gelukkig nog op tijd. Mijn Falco is uit 2001 en daarbij waren de bouten wel gezekerd (heb pas de sprag bekeken en de bouten gecontroleerd).

Voor degene die het kunnen, ik zou zelf het deksel er eens af trekken als je 1 van de eerdere types Mille/Falco hebt en controleren. Kost alleen een pakking. Als ze loslopen kost het je veel meer.

Ik stuur morgen de spullen naar Rinze toe, kan die snel weer brullen
« Laatste verandering: April 25, 2010, 21:27:32 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: April 26, 2010, 09:07:38 »

Nou hier ben ik weer naar wat dagen sleutelwerk en een paar eurotjes lichter, maar hij doet het weer .

van Jarno een vliegwiel en dynamo gekocht en toen de boel losschroeven, beetje rondgelezen hier op het forum en daar werd vertelt dat je de krukas kunt blokkeren door een pin door het blok tussen de krukwangen heen te steken, is dit de officiele manier ik vind dit nl. erg lomp.
Ik heb nu zelf een tool gemaakt met een sleutel 40 voor op het vliegwiel die ik in een gat van het frame kan klemmen en de vliegwiel trekker (m22x1.5)bij een scooterzaak gekocht voor 7euro want het vliegwiel van de aprilia sr50 gaat er op dezelfde manier af, de demontage al met al een eitje moet ik zeggen, gewoon goed verwarmen en goed onder spanning houden met de trekker en hij is er met 10 min af.

Ik moet nog wel even zeggen toen ik hem naar deze operatie starte schrok ik me helemaal rot een hoop gerammel, maar wat blijkt die hydraulische kettingspanners hebben eerst geen olie omdat alles er helemaal uit is gelopen dat was dus ff schrikken

Maar goed ik wil iedereen die gereageerd heeft even bedanken en ik hoop dat ik met dit vrhaal nog meer mensen geholpen worden en als iemand die sleutel wil lenen dan kan dat natuurlijk

DE krukas kan je inderdaad blokkeren met een bout vanaf de andere zijde van het blok.
Het is de bedoeling dat deze bout in een gat met schroefdraad valt die in de wang van de krukas zit, dus niet voor de wang en de wang er tegen aan laten lopen.
Om dit voor elkaar te krijgen ben je meestal wel eventjes aan het rommelen.
De manier waarop jij het gedaan hebt kan wel, maar alleen om de vliegwiel los te halen, voor het vastzetten moet je namelijk een kracht gebruiken van 130 nm.
Gaat niet echt als je krukas niet vast staat.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51330 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25453 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35397 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
19 juli CPZ « 1 2 ... 5 6 » Melanie. 86 25803 Laatste bericht Juli 21, 2011, 08:27:59
door Deefski
TIJDENS DE TT IS DE POLITIE AANWEZIG Sjaakie 12 6743 Laatste bericht Juni 22, 2010, 16:32:45
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!