Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
juni 12, 2021, 19:35:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dashboard waterproof maken  (gelezen 12834 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: maart 11, 2010, 20:25:58 »

Dank u!!!
als het "condensprobleem" blijft, doe ik het mischien ook wel

Bedankt voor de info , groeten Erik
Gelogd

DONDER-PILOOT
TuonoBen
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: maart 12, 2010, 17:49:42 »

Condens in de tellerpartij van een Tuono 2006.

Topkuip gedemonteerd, stekkers losgenomen van het dashboard.

Dasboard losgenomen en op de eettafel voorzichtig de zwarte rand met een klein plat schroevendraaiertje losgewipt(geklikt). Deze zit eromheen geklemd met kleine nokjes.

Daarna  het doorzichtige deel wat over de tellerpartij zit losgenomen op de dezelfde manier, deze zit met lipjes over nokjes vast.

Hiertussen zit een soort kit, deze kan je zo verwijderen nadat alles gedemonteerd is.

Het geheel een flinke tijd laten drogen, eventueel de fohne erop laten blazen. Maar ik heb het geheel gewoon een nacht laten drogen.

Daarna het doorzichtige deel weer erop geplaatst met een dun streepje zuurvrije kit, een gaatje van 1 mm bovenin en onderin dit deel geboord.

De gaatjes boren in het vrije deel zodat je niets anders beschadigd en alleen de voorruimte ontlucht kan worden.

Deze gaatjes zijn niet zichtbaar en vallen achter de zwarte rand weg.

Zwarte rand weer teruggeklikt en dan is het dashboard weer klaar voor montage op de motor.

Stekkers er weer in en topkuip erop.

Daarna nooit meer een condensprobleem gehad.


Misschien kunnen we allemaal ons dashboard bij Rolf binnenbrengen...dat zou pas leuk zijn 
Gelogd
Stormm
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: maart 13, 2010, 10:05:12 »

Ja, zo zijn we zelf lekker aan het kneuen...om de foutjes van meneer Aprilia te verhelpen...
« Laatste verandering: januari 11, 2011, 19:26:43 door Stormm » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: maart 13, 2010, 19:25:04 »

zullen we een boekje open doen over ervaringen over japanse motoren?Huh

Je hebt gelijk met dat een dashboard condens vrij moet zijn, maar om je scheurtjes, slijtage, defecte ketting, etc. als probleem te noemen wat bij elke motor kan gebeuren door gebruik.!!!  Undecided

Men vraagt om een oplossing die ik beschreven hebt. En ja met mijn japanse motorfietsen heb ik vocht in dashboard, kooplamp, richtingaanwijzers en achterlichten gehad, enne ook geprobeerd op te lossen. Wink

Sorry hoor, moest ik even kwijt.!! 
Gelogd
TuonoBen
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: maart 14, 2010, 15:29:22 »

Groot gelijk Rolf...maar mag ik mijn dash nu binnenbrengen of niet Huh 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: maart 14, 2010, 18:16:05 »

van mij mag je hem langs brengen, wellicht lukt het ook bij die van jou. Wink
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: maart 14, 2010, 19:56:20 »

kijk het even aan wat het bij mijn van het voorjaar doet, anders schroef ik de mijne ook misschien open.
Gelogd

DONDER-PILOOT
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: april 05, 2010, 17:06:29 »

Condens in de tellerpartij van een Tuono 2006.

Topkuip gedemonteerd, stekkers losgenomen van het dashboard.

Dasboard losgenomen en op de eettafel voorzichtig de zwarte rand met een klein plat schroevendraaiertje losgewipt(geklikt). Deze zit eromheen geklemd met kleine nokjes.

Daarna  het doorzichtige deel wat over de tellerpartij zit losgenomen op de dezelfde manier, deze zit met lipjes over nokjes vast.

Hiertussen zit een soort kit, deze kan je zo verwijderen nadat alles gedemonteerd is.

Het geheel een flinke tijd laten drogen, eventueel de fohne erop laten blazen. Maar ik heb het geheel gewoon een nacht laten drogen.

Daarna het doorzichtige deel weer erop geplaatst met een dun streepje zuurvrije kit, een gaatje van 1 mm bovenin en onderin dit deel geboord.

De gaatjes boren in het vrije deel zodat je niets anders beschadigd en alleen de voorruimte ontlucht kan worden.

Deze gaatjes zijn niet zichtbaar en vallen achter de zwarte rand weg.

Zwarte rand weer teruggeklikt en dan is het dashboard weer klaar voor montage op de motor.

Stekkers er weer in en topkuip erop.

Daarna nooit meer een condensprobleem gehad.


Hoi Rolf,

Heb jij ook overwogen om het het doorzichtige scherm met een anti-condens middel te behandelen (gebruik ik ook voor mijn duikmasker)? Dit wordt tevens gebruikt door onze collega's uit de US.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=138255

Groet,

Jeroen
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: april 05, 2010, 18:49:02 »

hallo jeroen,

ik heb het niet overwogen maar krijg je dan geen laagje wat je ziet aan de binnenkant

Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: april 05, 2010, 19:06:40 »

hallo jeroen,

ik heb het niet overwogen maar krijg je dan geen laagje wat je ziet aan de binnenkant



In mijn duikmasker heb ik daar geen last van. Je spuit een laagje op het masker en wrijft het vervolgens op het gehele vizier. Geen enkel laagje blijft achter en je hebt geen last van condens op welke diepte dan ook. Het lijkt mij dat dit trucje "boven water" ook mogelijk moet zijn. Maar goed, eerst het dashboard maar eens los zien te krijgen. Welk merk zuurvrije kit gebruik je en waar heb je dit gehaald?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: april 05, 2010, 20:18:41 »

Dat anticondens spul werkt maar tijdelijk , jammer genoeg.

Hetzelfde spul kan je kopen voor de binnenkant van je vizier.
Alleen na verloop van tijd  "lost" het op door het vocht.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: april 06, 2010, 06:12:12 »

Dat anticondens spul werkt maar tijdelijk , jammer genoeg.

Hetzelfde spul kan je kopen voor de binnenkant van je vizier.
Alleen na verloop van tijd  "lost" het op door het vocht.

aha dat spul, dat ken ik. Een paar druppeltjes aan de binnenkant en losjes verspreiden over het vizier. Echter mij is verteld door een dame van Shark helmen dat het mogelijk de beschermlaag aan de binnenkant van je vizier beschadigd. Huh

Okee weer on-topic

bij elke gamma, karwei, etc. kan je zuurvrije kit halen. Bijvoorbeeld acrylaatkit
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: april 06, 2010, 18:05:37 »

Dat anticondens spul werkt maar tijdelijk , jammer genoeg.

Hetzelfde spul kan je kopen voor de binnenkant van je vizier.
Alleen na verloop van tijd  "lost" het op door het vocht.

aha dat spul, dat ken ik. Een paar druppeltjes aan de binnenkant en losjes verspreiden over het vizier. Echter mij is verteld door een dame van Shark helmen dat het mogelijk de beschermlaag aan de binnenkant van je vizier beschadigd. Huh

Okee weer on-topic

bij elke gamma, karwei, etc. kan je zuurvrije kit halen. Bijvoorbeeld acrylaatkit

Top! Bedankt.
Gelogd
Jerommeke
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: april 19, 2010, 11:42:37 »

MMM dat lijkt mij ook wel wat om te doen!
Van het weekend mijn motor gewassen, de dag er op wezen rijden en mijn dashbord leek wel een
vissenkom! Kon niet eens zien hoe snel ik reed

Maar als je heb afkit krijg hem ook nooit meer los... En stel nou dat het niet lukt en er komt toch vocht in, dan
krijg dat er helemaal nooit uit. Maar ik ga het ook maar eens proberen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat condens goed
is voor de printplaat.

Misschien dat ik het vanavond ff ga doen..

Jullie horen!
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: april 19, 2010, 12:43:02 »

Klopt niet helemaal, ik heb acrylaatkit gebruikt en deze blijft elastisch en met een beetje hulp ook weer los.

Toevallig gisteren 's morgens met de (vries)kou weer voor het eerst een beetje condensvorming maar was snel weer verdwenen door de ontluchtingsgaatjes.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 17755 Laatste bericht mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 44228 Laatste bericht september 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
ZAC geluid shit breed 9 7235 Laatste bericht april 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 7636 Laatste bericht september 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 8160 Laatste bericht augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!