Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 13:46:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Help a.u.b. Tuono Factory 2007 loopt op 1 cylinder en geeft service melding.  (gelezen 4352 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
leunie
Gast
« Gepost op: Juni 23, 2008, 10:56:00 »

Hallo, allemaal.
Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Robin en ik ben sinds augustus 2007 de gelukkige eigenaar van Tuono Factory 2007.
Mijn vrouw wordt inmiddels helemaal gek van mij, sinds ik in het bezit ben van deze geweldige fiets, ben ik niet meer zoveel thuis geweest, ik rij dan ook door weer en wind. Inmiddels staat er al weer ongemerkt bijna 18.000 km op, tot vorige week probleemloos, alle beurtjes gehad.
Tot vorige week zondag , s'ochtends lekker vroeg weg gegaan beetje bollenroute gereden, na 2,5 uur op deze geweldenaar pak ik de afslag van de A4 (had net een leuk duel met een Rsv erop zitten  ) valt er plotseling 1 cylinder uit en vervolgens op het diplay kwam er SERVICE te staan en ging het rode driehoekje knipperen, meteen aan de kant gaan staan motor uitgezet en de anwb gebeld, afijn na 3 uur op de vangrail gezeten te hebben eindelijk naar huis m'n vriend Appie op de sleepwagen, geen gezicht trouwens zo'n geweldenaar op een sleepbak . Maandag dealer dicht, dinsdag eindelijk opgehaald door de dealer Goedhart bodegraven, bleek de bobine doorgebrand te zijn en deze schijnen bij aprilia een levertijd te hebben van 3 a 4 weken??? Dat wilde ze mij gelukkig niet aan doen, en hebben ze daar dus van een andere tuono een bobine afgehaald. Ik weer helemaal gelukkig, kon dus mijn grote vriend weer ophalen. als een speer naar huis motorpakkie aan en op naar Goedhart, daar stond ie helemaal goed zeiden ze, Ok dan dacht en zei ik, afijn ik m'n vriend weer gegroet en gestart, rij weg en ben de straat nog niet uit, en weer het zelfde gezeik. Weer op 1 cylinder SERVICE op het display en het rode driehoekje knippert. Na een halve minuut gereden te hebben stond ik weer volledig teleurgesteld in de werkplaats van Goedhart. Ik vragen hoe of wat.Helaas ze wisten ook niet meer wat het probleem is, moet ik dus op een antwoord van de technische mensen van Aprilia gaan wachten, is dat wat... zaterdag TT assen wat gebeurt mij nou Gelukkig waren ze zo vriendelijk bij Goedhart om mij een Tuono R demo mee te geven, vond ik grote klasse, maar mis natuurlijk wel mijn allerbeste vriend. Wie O wie Kan mij helpen, eeuwige dankbaarheid gegarandeert.

Met vriendelijke groet

Robin


* 277571053_5_yss9.jpg (88.2 KB, 500x332 - bekeken 384 keer.)

* 277571054_5_5hk5.jpg (90.89 KB, 500x332 - bekeken 378 keer.)

* 085.JPG (50.78 KB, 319x480 - bekeken 374 keer.)
« Laatste verandering: Juni 23, 2008, 19:29:25 door leunie » Gelogd
Fido
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 23, 2008, 12:03:04 »

He Robin,
Wat balen zeg!  Inderdaad klasse dat ze je een vervangende Tuono mee hebben gegeven.

Dat rode driehoekje dat knippert bij mij altijd als de motor uit staat. Sleutel erin of eruit maakt niet uit.
In het werkplaatshandboek kun je nog eens lezen. Misschien staat daar wat in.

Maar.. niet getreurd...Hier op het forum zitten genoeg kanjers die je misschien kunnen helpen..
even afwachten dus...

Succes en hou ons op de hoogte

Ciao
Jolanda
Gelogd
leunie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 23, 2008, 12:12:05 »

Beste Jolanda,

Bedankt voor je medeleven.
Zodra ik wat meer weet, laat ik je zeker effe weten over hoe of wat er aan de hand was.

Groetjes,

Robin
Gelogd
Fido
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 24, 2008, 09:09:16 »

Ik zie dat je er een hoger ruitje op heb zitten. En werkt het? of merk je weinig verschil qua windbelasting??
En wat heb je voor seatcover er op zitten? Is niet de originele toch??

doeg
Jolanda.
Gelogd
leunie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 24, 2008, 14:58:07 »

Beste Jolanda,

Het hogere ruitje is van secdem en werkt perfect, vooral bij snelheden boven de 200 uitstekende aerodynamica.
Seatcover is van carbon heb ik besteld bij AF1 racing.(alleen beetje overdreven duur)
remhendel en koppelingshendel vervangen voor verstelbare pazzo versie.Bmc luchtfilter,andere kentekenhouderplaat.spyball alarm.
spiegels van rizoma, led knipperlichten ook rizoma, remschakelset van Gilles,was broodnodig i.v.m. de weigerende achterrem,
inmiddels ook Gilles kettingspanners + paddockstandhouders erop gezet ook veel beter af te stellen,handvaten ook rizoma geworden,carbon uitlaatsteunen,titanium voor en achter wielmoeren.
oh wat ook handig is.. ik heb er een inforad gps radarverklikker opgezet scheelt een hoop boetes police werkt alleen bij bij flitspalen en trajectcontroles,en wat belangrijker is, het is legaal in nederland.
racevertanding zit erop, framedoppen voor de open gaten in het frame, (zal binnenkort wel een nieuwe foto zetten) oja een nieuwe stuurdemper van ohlins verstelbaar, race linkplaten, nu ik het zo zie, heb ik al weer veel te veel uitgegeven  volgende week gaan er nieuwe braking wave remschijven voor en achter van wp op. Je ziet het ben al een aardige aprilia freak aan het worden. Ik houd je op de hoogte, bedankt voor je belangstelling.

Groetjes,

Robin
Gelogd
Tuonofreak
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 24, 2008, 16:54:25 »

Toch treurig.......een vermogen uitgegeven en dan  doet zo'n kreng het niet.ppppffffffffff beetje raar dat ze daar bij goedhart geen fatsoenlijke proefrit gemaakt hebben. Hadden ze je niet na een halve minuut weer terug in de werkplaats gehad................Verder prachtig apparaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelogd
Fido
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 24, 2008, 19:32:55 »

ja he inderdaad raar van goedhart. maar ja.

hey Robin, klinkt waanzinnig wat je er allemaal op hebt zitten..
Heb je wat close-up foto's?? Ben erg nieuwsgierig.
Ciao
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 24, 2008, 21:13:05 »

Balen  Tongue

Mijn ideë: Er zit een te zware zekering in!! Die moet eruit klappen als het te gortig wordt. Dus het probleem ligt in het elctrisch circuit. Spanningsregelaar oid.


Maar ik ben geen monteur. Wat is het idee van Cwalker?
Gelogd
leunie
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 24, 2008, 23:09:39 »

Hey Zeeslot, bedankt voor je reaktie,

Ik ben ook zeker geen monteur, maar ik heb het even gecheckt bij AF1 Racing, er staat daar een diagram en het lijkt  inderdaad het probleem.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=280
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=281

OEM Aprilia Voltage Regulator -#8127144
Genuine Aprilia voltage regulator for '04-'08 RSVR, RSVR Factory, and '06-'08 Tuono
Our Price: $244.99

Ik ga morgen meteen langs Goedhart om te kijken of dat het probleem is, nogmaals hartelijk dank voor je tip.
kan ik misschien toch nog op m'n eigen fietsie naar assen

Thanks
« Laatste verandering: Juni 24, 2008, 23:16:40 door leunie » Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 28, 2008, 01:48:35 »

dit kan verschillende oorzaken hebben, maar kijk o.a. eens naar de oliedruksensor, en de stekkers van alternator/regulator.
Gelogd
leunie
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 10, 2008, 11:49:26 »

Na 3 weken eindeloos wachten op mijn grote vriend, was het dan gisteren zover, appie was gerepareerd. nog geen jaar oud.
Blijkt kabelboom volledig doorgebrand (niet op de stekkers) verschillende sensoren kapot, bobine stuk.
bleek dus kortsluiting te onstaan,zag de interne factuur totale kosten bijna 2000 euro   gelukkig alles onder garantie vervangen.
Gisteren dus weer heerlijk op mijn eigen fietsie kunnen blazen
iedereen bedankt voor alle hulp.
Gelogd
MatthijsA
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 913


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 10, 2008, 15:47:40 »

Mooi dat je weer kunt touren! nu nog wachten op mooi weer  Sad
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39321 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31172 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10862 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12119 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21753 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!