Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 20:36:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Km-heffing.  (gelezen 8871 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ronald
Gast
« Gepost op: Juni 27, 2008, 21:46:59 »

Ook wij moeten eraan geloven als de techniek zover is zodat het ingebouwd kan worden.
Gewoon ziek voor worden, weer een melk koe..

Aanloopkosten km-heffing 137 miljoen
DEN HAAG -  Ook bij de invoering van de kilometerheffing gaan de kosten voor de baten uit. Het kabinet besloot vrijdag dat het de komende jaren 137 miljoen euro steekt in de voorbereidingen voor het systeem dat vanaf 2011 stap voor stap wordt ingevoerd, eerst voor vrachtwagens.
In 2012 volgt een eerste groep automobilisten en in 2018 moet de kilometerheffing volledig zijn ingevoerd. Tegen die tijd moeten alle bestaande autobelastingen tot nul zijn afgebouwd (ja ja zal wel weer) behalve voor de motoren natuurlijk.
 

Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 27, 2008, 22:02:27 »

  tegen die tijd hoop ik dat er voor 't gewone woon/werk verkeer een goedkopere brandstof is ontwikkeld om alle kosten nog een beetje te drukken.....en er zullen ook wel manieren zijn om je aan die heffing te onttrekken  angel
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 17, 2008, 13:26:53 »

Nou dat is weer lekker dan ze zijn weer niet te vertrouwen 

Uit de Miljoenennota van het kabinet blijkt dat de Nederlandse motorrijder meer motorrijtuigenbelasting (MRB) voor de kiezen krijgt, terwijl de aanschafbelasting op nieuwe motorfietsen (BPM) niet wordt afgebouwd. BOVAG en RAI Vereniging vinden die constructie onacceptabel, meldt Blik op Nieuws.



Op Prinsjesdag werd duidelijk dat het ministerie van Financiƫn wel de BPM voor nieuwe personenauto's wil afbouwen, hoewel deze belasting vanaf 2010 tijdelijk berekend gaat worden op basis van CO2-uitstoot in plaats van de netto cataloguswaarde. Een overtuigende onderbouwing voor verhoging van de MRB voor motorfietsen, zonder afbouw van de BPM, ontbreekt, aldus de BOVAG en RAI Vereniging.

Reactie KNMV
KNMV keert zich tegen plannen Miljoenennota
Tegen alle afspraken en beloftes in wordt motorrijden de komende jaren fors duurder. Was het uitgangspunt bij het ontwerpen van het dossier Kilometerheffing nog dat er geen sprake kan zijn van lastenverzwaring, ziet de werkelijkheid er fors anders uit. Motorrijders hoeven weliswaar niet mee te doen aan het systeem van betalen per kilometer, maar voor motoren wordt de BPM in stand gehouden en gaat de houderschapsbelasting de komende jaren omhoog! Dat is tegen de afspraken en beloftes in. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is hier fel op tegen. U kunt er zeker van zijn dat we politiek gezien alles in het werk zullen stellen om hierin de redelijkheid terug te krijgen en te bewerkstelligen dat de afspraken worden nagekomen. Wij houden u uiteraard op de hoogte.
 
17 september 2008 

Vincent
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: September 17, 2008, 13:39:57 »

tja... zoals politici zo vaak doen. Het ene zeggen, het andere doen. Het grootste voorbeeld is nog steeds 180-graden-wouter. 
Maar blijkbaar kan Camiel het ook.

Leuk filmpje:
http://www.burorenkema.nl/2007/05/de_film_van_ome_bos.php
Gelogd

Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: September 17, 2008, 17:33:02 »

Allemaal boeven in Den Haag. Bom erop.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
v-TWim
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 17, 2008, 18:27:21 »

Boemmmmmm!!! Geregeld.... Grin
Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: September 17, 2008, 20:26:56 »

Nou dat is weer lekker dan ze zijn weer niet te vertrouwen 

Uit de Miljoenennota van het kabinet blijkt dat de Nederlandse motorrijder meer motorrijtuigenbelasting (MRB) voor de kiezen krijgt, terwijl de aanschafbelasting op nieuwe motorfietsen (BPM) niet wordt afgebouwd. BOVAG en RAI Vereniging vinden die constructie onacceptabel, meldt Blik op Nieuws.



Op Prinsjesdag werd duidelijk dat het ministerie van Financiƫn wel de BPM voor nieuwe personenauto's wil afbouwen, hoewel deze belasting vanaf 2010 tijdelijk berekend gaat worden op basis van CO2-uitstoot in plaats van de netto cataloguswaarde. Een overtuigende onderbouwing voor verhoging van de MRB voor motorfietsen, zonder afbouw van de BPM, ontbreekt, aldus de BOVAG en RAI Vereniging.

Reactie KNMV
KNMV keert zich tegen plannen Miljoenennota
Tegen alle afspraken en beloftes in wordt motorrijden de komende jaren fors duurder. Was het uitgangspunt bij het ontwerpen van het dossier Kilometerheffing nog dat er geen sprake kan zijn van lastenverzwaring, ziet de werkelijkheid er fors anders uit. Motorrijders hoeven weliswaar niet mee te doen aan het systeem van betalen per kilometer, maar voor motoren wordt de BPM in stand gehouden en gaat de houderschapsbelasting de komende jaren omhoog! Dat is tegen de afspraken en beloftes in. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is hier fel op tegen. U kunt er zeker van zijn dat we politiek gezien alles in het werk zullen stellen om hierin de redelijkheid terug te krijgen en te bewerkstelligen dat de afspraken worden nagekomen. Wij houden u uiteraard op de hoogte.
 
17 september 2008 

Vincent


Hier de reactie van de MAG.

MAG tegen belastingverzwaring
---------------------------------
Posted Woensdag, 17 september, 2008 by redactie:
Op Prinsjesdag 2008 heeft het ministerie van Financiƫn bekend gemaakt de motorrijtuigenbelasting voor motorfietsen te gaan verhogen. De belangenvereniging voor motorrijders MAG (Motorrijders Actie Groep) is van mening dat de redenering achter die belastingverzwaring kant noch wal raakt.

Het ministerie schrijft: "Motoren zullen naar verwachting vooralsnog niet worden betrokken in de kilometerprijs. De BPM en de MRB blijven naar de huidige stand van zaken voor deze categorie voertuigen dus ook na 2016 (het jaar van volledige invoering van de kilometerbeprijzing) gehandhaafd. Daarom zou kunnen worden betoogd dat motoren ook niet betrokken moeten worden in de verschuiving van BPM naar MRB ter voorbereiding op de kilometerprijs. Als deze verschuiving voor motoren echter achterwege zou blijven, zou het houden van een motorrijwiel ten opzichte van andere voertuigen goedkoper worden. Dat acht het kabinet voor een voertuig dat juist meer belastend is voor het milieu een verkeerd signaal. Daarom verhoogt het kabinet de MRB voor motoren met eenzelfde percentage als voor personenauto's."

De huidige motorfietsen voldoen - net als auto's - aan strenge Europese regelgeving met betrekking tot de uitstoot van schadelijke stoffen. Het is voor de MAG dan ook onverteerbaar dat dit als argument wordt gebruikt voor een lastenverzwaring voor motorrijders.

Het ministerie vervolgt: "Ook worden motoren steeds krachtiger, waardoor de (in vergelijking met auto's beperkte) CO2-uitstoot toeneemt. Daarnaast is het hogere letselrisico, zeker bij de krachtige prestaties van moderne motoren, een externe kostenpost die niet volledig wordt doorberekend."

Voor het goedpraten van de belastingverhoging voor motorfietsen gebruikt het ministerie de achterhaalde veronderstelling dat moderne, krachtige motoren leiden tot een hoger letselrisico en een 'externe kostenpost'. Volgens de MAG is dit een oneigenlijk argument, dat lijkt voort te komen uit een gebrek aan kennis over verkeersongevallen in het algemeen en motorfietsen in het bijzonder.

Een groot percentage van de ongevallen waarbij een motorfiets is betrokken, wordt veroorzaakt door een andere weggebruiker (lees: automobilist). Uit verschillende nationale en internationale onderzoeken (waaronder een TNO-onderzoek*, uitgevoerd in opdracht van de Europese Commissie), blijkt bovendien dat het vermogen van een motorfiets geen risicofactor is bij ongevallen.

MAG-voorzitter Nico Perk: "Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit een ordinaire belastingverhoging is, waarbij motorrijders extra geld uit de zak wordt geklopt. Het lijkt wel of het ministerie na de automobilist een nieuwe melkkoe denkt te hebben gevonden."

Nico Perk vervolgt: "De regering zou er verstandig aan doen de motorfiets te behandelen als een volwaardig vervoermiddel. Een vervoermiddel dat overigens door een groeiende groep weggebruikers wordt gekozen als alternatief voor de auto. Onterechte lastenverzwaringen voor motorrijders kunnen motorrijdende forenzen terugjagen in de auto, waarmee het - zeer milieuonvriendelijke - fileprobleem alleen maar groter wordt."


* Motorcycle power 74 kW study - Phase B (TNO

grt Marco
Gelogd

rs125 power
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 17, 2008, 20:34:06 »

stelletje rare vogels in den haag
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: September 17, 2008, 20:53:05 »

hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee angel
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: September 17, 2008, 20:59:50 »

hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee angel

Heel veel
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
rs125 power
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: September 17, 2008, 21:00:17 »

hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee angel

ik bedoelde meer het binnehof Wink
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: September 17, 2008, 21:01:46 »

hallo zeg ik werk ook in Den Haag wat is er mis mee angel

ik bedoelde meer het binnehof Wink

nieuwe spelling Binnenhof Wink
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: September 18, 2008, 08:44:09 »

of op zn haags: Binnuhhof  Grin
Gelogd

erik_van_leeuwen
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: September 06, 2010, 16:07:53 »

opzouten met die plukkers
Gelogd
de marte
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 06, 2010, 17:18:18 »

kom op jongens het is allemaal eerlijk geregeld
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Het NIEUWE aankopen topic « 1 2 ... 285 286 » Sjaakie 4282 729345 Laatste bericht Maart 25, 2010, 07:08:46
door rolf
30 jaar oud,toch wegebelasting betalen. « 1 2 » The kapitein 26 7615 Laatste bericht December 13, 2013, 16:55:42
door The kapitein
Motor agent pest motorrijdster « 1 2 » Gerrit 20 5694 Laatste bericht November 09, 2009, 08:36:37
door Deefski
spionage door de overheid « 1 2 3 » rolf 41 12746 Laatste bericht Mei 14, 2008, 20:06:40
door zeeslot
Wegenbelasting voor de Motor Sjaakie 3 1855 Laatste bericht Januari 31, 2010, 00:31:21
door RSVulti

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!