Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 05:29:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RS 125 2006 11kw hoe naar 22kw brengen  (gelezen 11514 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wdedeyne
Gast
« Gepost op: Juni 29, 2008, 17:58:24 »

hoe breng je het nieuwe type RS 125 van 11kw naar 22kw Huh
kopt het als je de CATELYSATOR uit de uitlaat haald dat je meer vermogen hebt ?
« Laatste verandering: Juni 29, 2008, 18:00:03 door wdedeyne » Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 29, 2008, 18:16:49 »

Lees eens door dit en dit topic eens door, dan denk ik dat je de meeste informatie wel weet.

Ik weet niet hoe het met een 2006 model is, maar je moet evne kijken of er een powervalve inzit, de CDI zal gewisseld moeten worden, carburateur afstellen(ander sproeiertje) en waarschijnlijk een andere uitlaat.
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 03, 2008, 14:33:30 »

Hoi,

Je zal, net als bij de oudere versies, de cdi moeten ontgrenzen, daar zit bijna alle winst. Bij de nieuwere rsjes (vanaf 2006) is dit iets moeilijker dan bij de oudere generaties, maar het is perfect doenbaar.

Als je zelf het risico niet wil lopen je CDI stuk te maken, doe hem dan even binnen bij een GOEDE aprilia dealer.

Groeten
Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 03, 2008, 17:18:40 »

Hoi,

Je zal, net als bij de oudere versies, de cdi moeten ontgrenzen, daar zit bijna alle winst. Bij de nieuwere rsjes (vanaf 2006) is dit iets moeilijker dan bij de oudere generaties, maar het is perfect doenbaar.

Als je zelf het risico niet wil lopen je CDI stuk te maken, doe hem dan even binnen bij een GOEDE aprilia dealer.

Groeten

@Thomas   bedoel je met ontgrenzen de ECO dip of het max toeren tal.??
onze rs loopt niet meer dan 11000rpm (zon in de helm en wind in de rug) willen er wel graag 1000rpm bij

grt Andre
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 03, 2008, 17:48:22 »

Hoi,

je hebt 11kw en 22kw cdi's, de 11kw versie gaat 120 Vmax; de 22kw versie 160 Vmax

verder is elke rs begrensd op 11 500 rpm.

groeten
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 03, 2008, 17:50:00 »

Hoi,

Je zal, net als bij de oudere versies, de cdi moeten ontgrenzen, daar zit bijna alle winst. Bij de nieuwere rsjes (vanaf 2006) is dit iets moeilijker dan bij de oudere generaties, maar het is perfect doenbaar.

Als je zelf het risico niet wil lopen je CDI stuk te maken, doe hem dan even binnen bij een GOEDE aprilia dealer.

Groeten

@Thomas   bedoel je met ontgrenzen de ECO dip of het max toeren tal.??
onze rs loopt niet meer dan 11000rpm (zon in de helm en wind in de rug) willen er wel graag 1000rpm bij

grt Andre

Je kan een dunnere voetpakking proberen, dan kan het zijn datie iets meer toeren gaat draaien
de powerband wordt wel smaller
Gelogd

*Thomas*
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 03, 2008, 18:03:16 »

Hoi,

Je zal, net als bij de oudere versies, de cdi moeten ontgrenzen, daar zit bijna alle winst. Bij de nieuwere rsjes (vanaf 2006) is dit iets moeilijker dan bij de oudere generaties, maar het is perfect doenbaar.

Als je zelf het risico niet wil lopen je CDI stuk te maken, doe hem dan even binnen bij een GOEDE aprilia dealer.

Groeten

@Thomas   bedoel je met ontgrenzen de ECO dip of het max toeren tal.??
onze rs loopt niet meer dan 11000rpm (zon in de helm en wind in de rug) willen er wel graag 1000rpm bij

grt Andre

Je kan een dunnere voetpakking proberen, dan kan het zijn datie iets meer toeren gaat draaien
de powerband wordt wel smaller

Je moet wel zeker zijn dat je de squish niet te krap zet, anders loopt het binnen de kortste keren vast. Er zijn echter mensen (op Britse fora) die zeggen dat ze het roax blokje 16 000 rpm kunnen laten lopen, nu, of dat aangewezen is weet ik niet ...
Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 04, 2008, 17:21:13 »

Hoi,

Je zal, net als bij de oudere versies, de cdi moeten ontgrenzen, daar zit bijna alle winst. Bij de nieuwere rsjes (vanaf 2006) is dit iets moeilijker dan bij de oudere generaties, maar het is perfect doenbaar.

Als je zelf het risico niet wil lopen je CDI stuk te maken, doe hem dan even binnen bij een GOEDE aprilia dealer.

Groeten

@Thomas   bedoel je met ontgrenzen de ECO dip of het max toeren tal.??
onze rs loopt niet meer dan 11000rpm (zon in de helm en wind in de rug) willen er wel graag 1000rpm bij

grt Andre

Je kan een dunnere voetpakking proberen, dan kan het zijn datie iets meer toeren gaat draaien
de powerband wordt wel smaller

Je moet wel zeker zijn dat je de squish niet te krap zet, anders loopt het binnen de kortste keren vast. Er zijn echter mensen (op Britse fora) die zeggen dat ze het roax blokje 16 000 rpm kunnen laten lopen, nu, of dat aangewezen is weet ik niet ...

een dunnere voetpakking betekent een krappere squish = meer koppel - minder toeren   toch??
in duitsland met mensen uit de juniorcup gesproken  sommige draaide 13500 rpm

dre
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 04, 2008, 18:20:38 »


een dunnere voetpakking betekent een krappere squish = meer koppel - minder toeren   toch??
in duitsland met mensen uit de juniorcup gesproken  sommige draaide 13500 rpm

dre

Volgens mij betekent dat meer koppel, dus meer kracht op de zuiger waardoor deze een hogere snelheid kan halen Huh
Gelogd

Kefke
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 05, 2008, 15:51:19 »

Een Aprilia Dealer in Spa-francorchamps maakt van een 11kw versie op de oldfashion way een snelle machine!

De blok van een 25kw versie is verschillende van de 11kw versie bij de laatste generatie (totaal andere motor!)

Ik persoonlijk zou hem daar binnen brengen, geen geprul.
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 05, 2008, 23:35:52 »

Een Aprilia Dealer in Spa-francorchamps maakt van een 11kw versie op de oldfashion way een snelle machine!

De blok van een 25kw versie is verschillende van de 11kw versie bij de laatste generatie (totaal andere motor!)

Ik persoonlijk zou hem daar binnen brengen, geen geprul.

Is op alle versies een rotax 122 motorblok met gilardoni cilinder, 2 segment zuiger, losse verbrandingskamer en 28mm dell'orto rondschuif, verder zijn ze krak hetzelfde, dus dat is 'gelogen'. Enige wat verschilt is de cdi, en die kan je gewoon ontgrenzen naar 22kw.

Inderdaad kan je best eens contact opnemen met de mensen uit de Duitse ADAC.
Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 06, 2008, 00:27:33 »

Een Aprilia Dealer in Spa-francorchamps maakt van een 11kw versie op de oldfashion way een snelle machine!

De blok van een 25kw versie is verschillende van de 11kw versie bij de laatste generatie (totaal andere motor!)

Ik persoonlijk zou hem daar binnen brengen, geen geprul.


motorblokken van een 11 kw en een full power zijn identiek dezelfde.

de verschillen zitten 'm (bijna) alleen in de punten die reeds eerder werden aangehaald: cdi, powervalve, uitlaat, afstelling, sturing, en nog wat kleine prullen..
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 06, 2008, 19:18:42 »

In het laatste model? Dacht van niet maar ik kan verkeerd zijn...
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 06, 2008, 22:56:19 »

In het laatste model? Dacht van niet maar ik kan verkeerd zijn...

Je denkt verkeerd, en als het het van mij niet aanneemt, neem het dan voor 200% van cwalker aan...
Gelogd
The Dice
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 08, 2013, 10:34:13 »

Bestaat deze dealer Spa-Fran. nog?
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44089 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10017 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58070 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
S.O.S. Tekenen deze petitie « 1 2 3 » Sjaakie 41 23919 Laatste bericht Juli 21, 2009, 17:47:33
door Patrickg
ONK WEGRACES WEER OP TV ! ! Luuk Pruijn 2 2557 Laatste bericht April 24, 2013, 06:38:08
door Luuk Pruijn

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!