Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 00:03:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 14   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Moto Guzzi Daytona projectje  (gelezen 59808 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mille108
Gast
« Gepost op: Juli 04, 2008, 15:00:49 »

Okay hou je vast  Cool

zo begon hij zn leven ooit in 1993.. 36000 gulden moest je toendertijd neer leggen voor een daytona..terwijl je een FZR1000 kocht voor 22000 Shocked



Ik kocht hem zo



Maar was niet erg te spreken over de rijeigeschappen de banden maat en de remmen.. en het zitje enz enz  Grin

Dus zijn we begonnen met het balhoofd 2 graden steiler te zetten en gelijk pas maken voor een complete 2004 RSV voorpartij



Het hele balhoofd eraf geslepen en een nieuwe erop,en vervolgens de appie voorkant erin





Stuurt remt perfect nu..

Vervolgens moest ik van het 18 inch achterwiel af....het probleem met guzzi met een brede velg is dat hij niet in het midden staat..dat wilde ik dus absoluut niet



 

de velg is nu 5,6 inch breedt,hij komt precies in het midden te staan... zoals je zit valt het totaal niet op dat de velg maar aan één kant smaller gemaakt is


 

aan deze kant zat de transmissie demper van de RSV


de ruimte die je nu ziet is omdat hij nog niet vast op de pasrand zit,morgen kloppen we hem erop en lassen maar
zodra hij vastgelast is beginnen we met het afdraaien van de naaf en daar de cardan opname op maken..



Nu de hele opname van de remschijf eraf steken,om er later de cardan drive op te zetten



Het lassen van de velg....





De cardan opname lassen op de plek waar de remschijf zat





Zelf een 180 mm remschijf gemaakt op de plek van de achtertandwiel drager,in combinatie met een mini 4 zuiger remklauw uit een trail motor





De injectie gaat eraf voor een set 42mm flatslide carbs,ik wil zo min mogelijk draden en slangen op de fiets dus dit is de enig oplossing



Setje yamaha quad dempers besteld en begonnen aan het uitlaat syteem











De volgende stap is het maken van een minimaal achterframe voor zo een zitje



Als dat klaar is gaat de injectie eraf en komen de carbs erop(ik heb ze al liggen) in samenwerking met een programeerbare Carmo onsteking

We hebben nog een run gedaan zoals hij was..zodat we weten hoe hij straks loopt met carbs en eigenbouw uitlaat systeem



Kortom nog werk zat Cool





« Laatste verandering: Juli 05, 2008, 16:17:56 door mille108 » Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 04, 2008, 15:26:21 »

WTF  Shocked Shocked Shocked Shocked

Jij pakt het goed aan zeg. Woon je niet bij mij in de buurt   

Ik heb gelukkig een pa die ook over goede machines beschikt, maar dit is gewoon 

Heerlijk dit. Heb er weer een leesproject bij. Wel veel posten he 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 04, 2008, 15:30:56 »

Geen woorden voor...... geweldig, hou ons op de hoogte van al dit moois
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Robbert
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 98


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 04, 2008, 17:07:50 »

Ziet er super uit ga zo door in ben nieuwschierig

Groeten
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 04, 2008, 18:06:20 »

guzzi daytona..... een van mijn favorieten qua looks.  zag jaren terug een exemplaar op croix met een geklopte alu tank en een hele smalle gestroomlijnde kont...  wow erg mooi!

suc6!
Gelogd
mille108
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 04, 2008, 18:23:13 »

guzzi daytona..... een van mijn favorieten qua looks.  zag jaren terug een exemplaar op croix met een geklopte alu tank en een hele smalle gestroomlijnde kont...  wow erg mooi!

suc6!

Van mij ook,ik heb al jaren wat met guzzis.. lomp zwaar maar o zo leuk.
Standaard stuurt het als een emmer,wil elke bocht rechtdoor maar na het steiler zetten van het balhoofd en betere remmen eronder kan ik er echt hard mee sturen....te hard Undecided
Vlakvoor dat ik wegging nog een gozer op een duc 884 voor lul gezet op het eiland,hij kon het gewoon niet bijhouden(en geloven Grin )
met 95 pk en 95nm aan het wiel is hij ook echt niet traag,je moet alleen wennen aan het lage zwaartepunt en trage schakelen.
Van de winter komt er ook nog een compleet zelgemaakte aluminium achterbrug in,dit is een voorbeeldje maar wij gaan niet voor banaan,alles is recht en hoekkig op de guzzi dus de achervork wordt ook in die stijl.



Deze guzzis kwam ik tegen op het net en hebben ervoor gezorgd dat ik er gewoon eentje gekocht heb.





* Lancia01k.jpg (24.63 KB, 637x460 - bekeken 610 keer.)
« Laatste verandering: Juli 04, 2008, 18:36:35 door mille108 » Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 04, 2008, 18:48:40 »

Gaaf dat je van zo'n trekker toch iets bijzonders maakt  Grin  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 04, 2008, 19:18:55 »

Mega vet  , vindt het een prachtige fiets, knap dat je dat allemaal zelf zo maakt  zit ook wel een lekker geluidje in zeker?
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 04, 2008, 19:20:28 »

hoi jasper,

zo bouwde twee vrienden van me een Daytona om naar een prachtige cafe racer en een ander kocht een schitterend egli-frame, hing er een Guzzi blok erin en voorpartij van een GSX-R 1000 erop.

Cardan van BMW erop en velgen van een ander japans merk.

Allom prachtig gewoon, toen verhuisde ze naar Frankrijk waar de cafe racer wel door de keuring kwam en netjes een frans kenteken kreeg, de guzzi met egli frame niet. Die kwam namelijk niet voor in hun boekje Undecided

Hij heeft alles in onderdelen verkocht.

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ontwikkelingen en leuk om dit te gaan volgen. Succes

rolf
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 04, 2008, 20:47:05 »

Ziet er goed uit zeg  Grin
Collega van me heeft ook een Daytona  moet ook nog een beetje aan gebeuren.
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 04, 2008, 21:28:08 »

Hallo allemaal,


    erg knap,

grtjes arius
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 04, 2008, 21:50:28 »

Goed bezig
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 05, 2008, 14:13:10 »

Prachtig!............ik heb al jaren een grote voorliefde voor lompe, oude, italiaanse schoonheden vandaar mijn opmerking in het andere topic. Maar jij hebt deze pas en dan ben je nog smoorverliefd.

Doe je de veranderingen zelf?..............je hebt er nogal speciaal gereedschap en nodige kennis voor nodig.

succes.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Kefke
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 05, 2008, 15:43:38 »

Ik zie niet hoe je de moto gekocht hebt...

Is de foto gesneuveld?

En ik dacht dat Moto Guzzi's wel goed stuurden? (Califonia etc...)
Gelogd
mille108
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 05, 2008, 16:21:44 »

Ik denk dat het zo beter gaat.

Voor wat het is stuurt het okay,maar je voelt dat er meer inzit.
Bij harder rijden dan gemiddeld loopt de voorkant steeds de bocht uit,en stuurt hij gewoon traag op hoge snelheden.
De meeste zetten er andere balhoofdlagers in waardoor je 1graad steiler komt,ik heb er aan gedacht maar dan zat ik nog steeds met middelmatige vering en remmen.
Gelijk maar goed aangepakt,de balhoofdpen van een RSV is veel dikker dan een guzzi dus het was makkelijker om er gelijk een ander balhoofd op te zetten.

Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 14   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45090 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Modellen RSV Mille (R) 1998 t/m '03 en RSV1000R (Factory) '04 t/m '09 « 1 2 3 » emille 38 42269 Laatste bericht Februari 08, 2014, 15:50:52
door ninja pinguin
ARA Landmark Rallye 2008, info + discussie « 1 2 ... 30 31 » robz 459 105554 Laatste bericht Maart 27, 2011, 22:33:41
door robz
Ducati Clubrace 2014 -> 16-18 mei 2014 « 1 2 ... 6 7 » Heuveltje 93 24581 Laatste bericht Mei 26, 2014, 23:49:07
door RFKANGOO

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!