Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 11:59:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hyperpro vering voor shiver  (gelezen 9339 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Buch
Gast
« Gepost op: Juli 11, 2008, 08:16:22 »

Hallo allemaal, heb net m'n shiver opgehaald, hij is een week op vakantie geweest in Werkendam bij Hyperpro.

Ze zijn daar heel de week bezig geweest met ontwikkeling van een nieuwe set veren voor de shiver.

Voor zitten er nu progresieve veren in, dus hij duikt veel minder met remmen.

En achter heb ik een 3D-shock laten monteren. Je kan ook alleen de veer vervangen, maar ik heb gekozen voor een instelbare shock, zodat je ook de rebound kan instellen.

Al met al rijdt de shiver strakker, minder nerveus, en heb je meer gevoel.

Ben er echt helemaal blij mee!    
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 11, 2008, 09:35:32 »

heb je fotos en prijzen
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Grandia
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 11, 2008, 20:00:57 »

Ik ga meteen bellen, hier heb ik op gewacht  Grin
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 13, 2008, 05:25:48 »

weet je welke olie en luchtkamer ze hebben gebruikt bij de voorvork?
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Buch
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 16, 2008, 07:36:43 »

Goedemorgen,

De foto's moet ik nog ff plaatsen, komt goed!

Voor de prijzen moet je ff Hyperpro bellen, de achterdemper kreeg ik met korting en de voor veren waren gratis.
Dit komt omdat ik m'n shiver ter beschikking had gesteld voor ontwikkeling.

De vraag betreft type olie en luchtkamer moet ik het antwoord schuldig blijven, je kan beter Hyperpro zelf bellen.

Groeten Buch
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 18, 2008, 21:40:31 »

Vering voor en achter kost 350 euro, inclusief montage.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 19, 2008, 07:20:58 »

Ik heb deze week als vervangende motor( de mijne moest even een beurtje) een Shiver meegehad. Wat een heeeerlijk blok die 750 twin. Jummie.

En ongemerkt ga je er lekker vlot mee, ook op stuurweggetjes. Het duurde wel even voor ik vertrouwen in de voorvork kreeg, maar ondanks dat ik ook er van overtuigd ben dat die voor veel verbetering vatbaar is, toch op een referentiedijkje heerlijk gereden.

Nou maar hopen dat er snel een allroad komt met dit blok 
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 19, 2008, 07:34:54 »

die is er al: Dorsoduro.
De dorsoduro heeft een iets betere voorvork, althans instelbaar wat betreft ingaande demping.
Momenteel ben ik een oplossing aan het zoeken om een instelbare demping in de voorvork te maken.
RSV en Dorsoduro binnenwerk (cartridge) passen niet...........nog ff verder zoeken.

Ik vind het Shiver blok ook super!...........hoe zal dan die 1200 rijden volgend jaar? Wink
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2008, 08:28:34 »

Ik zoek toch een motor met wat meer gebruikscomfort, kuipje, topkoffertje etc. Zeg maar een Pegaso met het shiver blok.

Kan de transalp en de vstrom meteen uit de verkoop gehaald worden.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 19, 2008, 09:44:06 »

Vering voor en achter kost 350 euro, inclusief montage.

Das niet veel geld..... voor de kwaliteit die ik van ze gewend ben, maar kun je ook zeggen welke 3d-shock je voor dat geld krijgt? De normale 360/460 rear shock of een shock waar ook de ingaande demping is te regelen? Ben momenteel met Wilbers in Nordhorn aan het mailen over vervangingsveren voor en achter. Voor kost een setje progressieve veren + SAE10 olie 115euri. De achtershocks (2 stuks) zijn resp. 429 en 799 euri.

Ik zou wel even op die van Buch willen rijden om het verschil te voelen. De voorkant kan al snel beter wat mij betreft. Heb zelf recentelijk de voorvorkolie laten vervangen door SAE10. Is het allemaal wel wat stabieler van geworden, maar als je e.e.a. pusht dan vallen wat mij betreft toch echte tekortkomingen van de vering op. Zo heb ik de BUTT in de touringmapping gereden. In de sportstand kom ik niet normaal over hobbelige wegen heen. Vooral in de bochten is het zeker niet vertrouwenwekkend dan. Bij mij bekruipt steeds meer het gevoel dat Aprilia de T-mapping heeft bedacht om deze tekortkomingen zoveel mogelijk te verdoezelen.

Maar even voor alle duidelijkheid: het is en blijft voor mij een motor met funfactor 10 

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 19, 2008, 10:56:36 »

Vering voor en achter kost 350 euro, inclusief montage.

Das niet veel geld..... voor de kwaliteit die ik van ze gewend ben, maar kun je ook zeggen welke 3d-shock je voor dat geld krijgt?
Geen. Ze vervangen alleen de veer achter voor een progressieve. Volledig vervangen van shock was iets van 750 euro, maar dat vind ik voorlopig nog niet nodig. Ik zal er toch niet veel mee op het circuit te vinden zijn.
Shock + voorvering vervangen komt dus op ongeveer 950 euro. Voor het exacte bedrag even zelf bellen.
Gelogd
Harrie van Til
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 07, 2008, 20:27:00 »

@Grandia: ik lees op het internationale shiverforum dat je inmiddels Hyperpro voorveren heb laten monteren.
Tijd voor een impressie?

Harrie van Til, shiverslaafd
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 08, 2008, 17:59:02 »

De impressie bestaat uit 1 ritje van 150 km, dus het zegt nog niet heel veel. Zowel bij snelle korte bochten als bij doordraaiers had ik meer vertrouwen in de motor. Maar een echt grondig oordeel moet ik nog vormen. Ik hoop nl de schaamranden voor nu ook weg te kunnen werken. Heb alleen wel spijt van de kleur. Lila met goud is toch niet zo heel mooi   Afro
Gelogd
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 08, 2008, 18:01:09 »

Kep ook lila op zwart/rood, maar is wel gespreksonderwerp dan over vering etc haha
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
Grandia
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 08, 2008, 21:05:31 »

Kep ook lila op zwart/rood, maar is wel gespreksonderwerp dan over vering etc haha
't Is nu in ieder geval duidelijk dat er een Hyperpro veer op zit Smiley
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15346 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 165016 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45869 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17037 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Superbike 2011 « 1 2 » TuonoPeet 19 10589 Laatste bericht Mei 08, 2011, 08:13:04
door black bee

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!