Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 04:36:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aankoop RSV, onderhoud, waardevastheid  (gelezen 6361 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: September 02, 2008, 22:08:00 »

Een rsv trilt en rammelt niet 
Gelogd
wolly
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: September 02, 2008, 22:15:09 »

De duc 848 waar ik op gereden heb had dat naar mijn mening niet. De verschillen die mij opvielen: de RSV (in mijn geval model 2004) reageert wat bruter op het gas en trekt beter van onder uit de toeren. Logisch want heeft gewoon meer cc's. Het 848 blok voelde gewoon wat moderner aan. Wat soepeler. Ook de RSV heeft een vrij hard zadel. Wat mij betreft een voordeel. Je houdt het er langer op vol dan op een zacht zadel. Ook een RSV trilt wel wat. Je voelt natuurlijk wel dat er een dikke 2 cilinder aan het werk is. Mensen die daar van houden vinden dit prachtig en zullen het ook niet als hinderlijk ervaren. Als jij dat wel hebt op een duc dan vrees ik dat je toch een beetje voorbestemd bent voor een 4 cilinder. Misschien dan toch wachten op de RSV4 ?
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #17 Gepost op: September 03, 2008, 06:39:24 »

Ik kwam van een Honda Hornet 919 af en was voor wat vermogen en trillingen betreft zeer aangenaam verrast met het Tuonoblok

grt

Peter 
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: September 03, 2008, 07:26:35 »

Het zadel van een rsv is volgens mij nagenoeg perfect!
M'n langste rit is 1400 km aan één stuk door (uiteraard ff snel tanken tussendoor) en geen centje last van het achterwerk , wel wat stijve ledematen uiteraard.

M'n maat heeft diverse ducs gereden en rijd nu 1098, deze vind ook zadel van een rsv nog steeds veeeel beter dan die van z'n Duc.

Ga maar gewoon naar een dealer voor een proefrit en breng gelijk je creditkaart mee, want je zult verkocht zijn!

En zoals Robz al zei; De rsv heeft niet voor niets de Masterbike verkiezing gewonnen
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 03, 2008, 11:04:33 »

Mijn ervaringen even :
Ik heb jaren R6 gereden en ook tal van andere 4 pitter supersporters. Zowel op circuit als op de weg.
Ook een Duc in de schuur staan, weliswaar geen 848, en een hoopje vrienden Ducatisti.
Mijn eigen Falco moet voor de rest zeker niet onderdoen op de weg, zeker vanaf stilstand maak ik meters.
Eenmaal in de hogere toerentallen vrees ik wat te kort te komen, maar op de weg ben je dan al flink onverantwoord bezig.
Insturen doet hij wat zwaarder, zeker tegenover een 600 supersporter, je kan dit echter met veersettings erg bijsturen.
Wat trillingen betreft ten opzichte van een Duc vind ik het bij de Appie meevallen, hij trilt wel, maar niet storend, bij een sportieve Duc vind ik het ook eerder storend, ze lopen alsof het blok niet afgewerkt is of te extreem op punt gezet, ze voelen gewoon nukkiger. Bij de Falco voel je het blok onder je werken, zeker als je uit lage toeren de kraan opengooit, je voelt de diepe grom tussen je knieën, bij de Duc voel je inderdaad eerder de trillingen, minder de grom en dat tot in de voetsteunen en stuurhelften. Het voelt gewon allemaal wat rauwer aan op de Duc. Bij een 4 pitter voel je gewoon niks, je moet je toerenteller in de gaten houden om te zien of je versnelt, de helft van de beleving is dus weg.
Ook die droge koppeling van een Duc heeft mij laten besluiten voor de Aprilia te kiezen. "Echte" Ducatisti vinden het getuige van karakter, maar dat doen Hardleyrijders ook van een olielek.
Voor mij is het gewoon storend gerammel.
Een Duc is over het algemeen ook harder afgeveerd, waarom blijft me een raadsel, je kan ze makkelijk terug wat comfortabeler instellen zonder aan de wegligging te beknibbelen. Getuigd zogezegd weer van karakter, maar stamt volgens mij nog uit het Pantah tijdperk toen de marzochi's ervoor zorgden dat een Ducatist te herkennen was aan de niergordel.
Het zadeltje van een 916 is alvast dunner en harder dan die van de Falco, net iets teveel plank voor daguitstapjes, versterkt door de stugge demping.
Ik wil niets van de opties afbreken, ze hebben allemaal zo hun voordelen maar op de weg is de RSV toch wel de beste keuze, de spotieve Ducs en 600 4pittirs zijn duidelijk meer voor track gebouwd met schrapping van het voor de openbare weg nuttige deel.
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: September 05, 2008, 16:50:41 »

Die GSXR geef je nog aan je schoonmoeder mee. De RSV niet! Afgezien van de power onderin moet je niet onderschatten wat het effect is als je op een vochtige mini rotonde in de één het gas dicht gooit. Vreet trouwens ook banden dat remvermogen op  de motor en de heerlijke koppelrijke accelaraties. Het Rotax blok loopt echter subtieler en betrouwbaarder dan de L-twin van de Duc, zoveel is zeker.

Verwacht echter niet dat je er zo'n probleem loze naaimachine mee koopt als de Soes of bijvoorbeeld een Honda. Zoals al aangegeven, de onderdelenvoorziening is niet 100% waardoor je soms weken op een exclusief onderdeel moet wachten. Zwakke delen zijn wel voorradig vaak zelfs een (ver)beter(de) versie.

Wil je een fiets waar je naar blijft kijken dan moet je die RSV 2008 gewoon gaan halen. De dagen dat je een soortgenoot tegenkomt zijn dan op één hand te tellen, en dat kan je met een suzuki of honda niet zeggen!

Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16998 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Klachten RSV4 « 1 2 ... 6 7 » Bartho 104 28191 Laatste bericht December 24, 2011, 21:24:54
door erikske
Ratel en tik tijdens starten, niet aanslaan motor, startkoppeling? « 1 2 3 4 » duke nukem 46 19900 Laatste bericht September 04, 2012, 14:34:38
door duke nukem
REACTIES ARA Ruilbeurs - 22 januari 2010! « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 164 53061 Laatste bericht April 15, 2010, 11:52:30
door emille
OZ VELGEN wat past wel / niet « 1 2 » Tuono GR66 20 9771 Laatste bericht December 14, 2012, 21:38:51
door Tuono GR66

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!