Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 03:51:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ik heb de vakantie overleefd...eeh mijn mille dan  (gelezen 39520 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #135 Gepost op: Augustus 12, 2008, 17:13:38 »

Met wie bedoel je "ze"? Motodrome?

ben er ook wel benieuwd naar ...

Enthausiaste jonge lui daar bij motodrome 
Maart is mijn zaak niet meer

Jelmer, ik/we zijn nu wel benieuwd naar jouw ervaringen bij deze zaak.
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #136 Gepost op: Augustus 13, 2008, 10:18:43 »

Wat een soap, lekker wegdoen dat ding voordat ie weer in elkaar stort en iets anders kopen.
Doet ff zeer in je portomonai, maar dat is na 2 weken wel weer weg (spreek uit ervaring  Grin )
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #137 Gepost op: Augustus 13, 2008, 14:42:34 »

Momenteel zijn er eigenlijk maar drie goede probleemoplossers voor Aprilia in Nederland. En dat zijn Startwin, Roké en Motor 2000. En voor Belgie QMS.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #138 Gepost op: Augustus 13, 2008, 14:49:44 »

Ik stuur ze alle drie een mail met de problemen, de Mille rijd niet echt lekker 
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #139 Gepost op: Augustus 14, 2008, 15:31:42 »

Vandaag bij Motoport Leek geweest, volgens hun kan er iets met de injectie zijn, ik moest maar naar stadskanaal rijden om de Mille aan de kast te laten zetten...ben naar Burgum gereden (was dichter bij), Arjen heeft hem aan de kast gezet en hij gaf een of andere CAN foutmelding Huh Iets met de digitale nog iets  Huh Huh
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #140 Gepost op: Augustus 14, 2008, 17:05:09 »

No1 tip: Bel Roké, vraag naar Kees. Geef aan dat je gemaild hebt (die komt bij Aad aan). Spreek af dat hij je problematiek analyseert alvorens een advies te geven, en ga er dan heen met je fiets. Maar volgens mij herhaal ik mijzelf nu...   
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
rsvrjim
Gast
« Antwoord #141 Gepost op: Augustus 14, 2008, 18:37:32 »

Hoi Silke,

Wat een ellende allemaal, ik weet uit ervaring hoe je je voelt....

Vandaag bij Motoport Leek geweest, volgens hun kan er iets met de injectie zijn, ik moest maar naar stadskanaal rijden om de Mille aan de kast te laten zetten...ben naar Burgum gereden (was dichter bij), Arjen heeft hem aan de kast gezet en hij gaf een of andere CAN foutmelding Huh Iets met de digitale nog iets  Huh Huh

CAN-foutmelding: de CAN-bus is het "elektonische netwerk" in je motor waar ipv met losse bedrading alle sensoren en dashboard etc. met de motorcomputer via een paar draadjes verbonden zijn (bussysteem net zoals bijv. een computernetwerk). Doordat bij jou een hele hoop vervangen is kan dit ook een oude storing zijn die niet is gereset (heb ik ook gehad). Een goede dealer zou, wanneer die de computermodule er aan hangt, eerst alle storingen resetten, motor starten en kijken welke storingen er weer optreden of blijven staan. Veel storingen geven een EFI foutmelding op je dashboard. Heb jij deze gehad?

Paar van de probleempjes die ik heb gehad:
- slecht lopende motor (1) EFI foutmelding: kabeltje van druksensor (zie plaatje, items 16/17).
- slecht lopende motor (2) EFI foutmelding: in de connector van de gelijkrichter (laagspanningszijde) maakte de massa/aarde aansluiting slecht contact.
  Hierdoor kwam er ipv 12Volt de niet gelijkgerichte spanning van 18 Volt op het systeem te staan. Geen schade aan sensoren / motorcomputer gehad.
- defecte dynamo (geen EFI foutmelding): door gesmolten bedrading in connector naar de gelijkspanningsregelaar waren de spoelen in de dynamo één geworden (vette sluiting dus). De oorzaak was vocht in de connector.

o, ja.
komt maar op 3000 toeren en 12.4 ipv 13.6
Wanneer je dit met een draaiende motor hebt gezien zijn de dynamo, gelijkrichter of connectoren nog niet goed, de accu laadt dan niet voldoende bij. Zijn de connectoren ook vervangen of schoongemaakt? Door slecht contact in de connector kun je deze ellende ook krijgen.
Je kunt dit zelf eenvoudig controleren: rechter kuipdeel er vanaf halen en de connectoren (zie foto) even loskoppelen. Wanneer je vind dat het er verdacht uitziet even contact spray in beide connectordelen spuiten, connectoren weer in elkaar clicken, starten en spanning op dashboard controleren.

Indien niet ok ga ik klaaz herhalen. De deskundige bij één van de drie genoemde zou via de computermodule snel al heel veel moeten kunnen zien.

NB de gelijkrichter is zeer robuust en gaat niet zomaar stuk, ook niet als de dynamo kortsluiting had. Daar is ie tegen beveiligd. Heb je de "defecte" gelijkrichter nog mee gekregen?


Sterkte en succes!!














* druksensor.JPG (12.07 KB, 303x212 - bekeken 202 keer.)

* bedrading.JPG (116.07 KB, 622x381 - bekeken 201 keer.)

* gelijkrichter RSV1000R.jpg (87.78 KB, 496x517 - bekeken 208 keer.)
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #142 Gepost op: Augustus 14, 2008, 18:49:31 »

Duidelijk verhaal rsvrjim, zo snap ik het zelfs!

Maak ook eens zo'n plaatje van de linkerzijde wanneer je eens tijd hebt... Wink Als je redelijk fanatiek je Mille staat af te spuiten tijdens het schoonmaken kunnen deze electrische delen makkelijk (klets) nat worden trouwens...
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
rsvrjim
Gast
« Antwoord #143 Gepost op: Augustus 14, 2008, 18:56:12 »

U vraagt, wij draaien...

Net even naar buiten gerent en even foto gemaakt  Grin.  Vreemd genoeg maken ze aan deze zijde wel gebruik van waterdichte connectoren.




(foto's heb ik gemaakt tijdens de grote verbouwing, ik ken 'm nu dus wel zo'n beetje  Cool )


* RSV1000R, links.jpg (88.37 KB, 378x504 - bekeken 211 keer.)
« Laatste verandering: Augustus 14, 2008, 18:57:46 door rsvrjim » Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #144 Gepost op: Augustus 14, 2008, 19:14:33 »

Mooi man, maar je vergeet nu met rode stift aan te geven wat WAT is in het plaatje .... 

Wij zijn geen literatuur maar stripverhalen lezers, dus we willen plaatjes!   
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
rsvrjim
Gast
« Antwoord #145 Gepost op: Augustus 14, 2008, 22:34:21 »

....daar moeten we maar een keertje een ander topic aan wijden 

Belangrijkste is dat Silke uit de shit komt en weer kan genieten van 's heerens wegen, toch, niet dan?


Gelogd
ZX7RULES
Gast
« Antwoord #146 Gepost op: Augustus 15, 2008, 07:12:41 »

Bij Roké zijn ze technisch erg goed, maar het is er wel erg druk zodat je meestal niet zomaar terecht kunt. Voor jou niet echt naast de deur natuurlijk.

Misschien met een aanhanger de motor brengen??

Groeten, 
Gert-Jan Tuono

Ik heb er echt bewondering voor dat je nog geen afscheid van je motor hebt genomen 



Heb helaas geen aanhanger, word dus zelf rijden...iemand hier die gezellig met mij wil gaan om langs de snelweg op de wegenwacht te wachten Huh  Lips Sealed

Inruilen is ook geen optie, die Mille heeft al 3000 euro gekost aan reparaties, inruilcentjes zijn even op 


Hey Silke ik denk dat je een beetje genaait bent bij motodrome, en je zal zeker niet de eerste zijn waarbij ze dat doen 
Ik heb precies hetzelfde probleem met die van mij.
als je onder de 3000 tpm rijd gaat het wel maar valt soms alsnog bijna uit, met moeite kan je m stotterend sneller laten rijden.
Ik zal binnenkort toch zelf die koppeling terugslagklep vervangen bij de 2004 RSV van mij

Ze  Roll Eyes Hee ouwe Sneker houd je Arjen wel een beetje buiten schot die jongen doet zijn best ook!

(een goede monteur is ook niet almachtig Grin)
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #147 Gepost op: Augustus 15, 2008, 08:35:50 »

Arjen en Jarno doen zeker hun best, ondanks dat Jarno op vakantie is en Arjen er alleen voor staat en het druk was gisteren, heeft hij mijn motor toch even aan de kast gezet en de spanning nog doorgemeten en dit ook nog gratis ook 
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #148 Gepost op: Augustus 15, 2008, 08:43:56 »

@rsvrjim, er waren geen foutmeldingen op mijn dashboard en ik ga vandaag even mijn kuip eraf halen om naar de connector te kijken. De can-bus foutmelding is gisteren verwijderd en hij gaf toen geen foutmelding meer aan. Het gekke met die Mille is ook dat hij opeens uit de uitlaten zit te ploffen tijdens het terugschakelen/gas los laten, klinkt wel lekker maare lijkt mij niet goed  iets met de brandstof toevoer, pomp of iets dergelijks Huh 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #149 Gepost op: Augustus 15, 2008, 12:19:26 »

nee die ploffen horen dat heb ik ook klinkt prima  sterker nog als je niet helemaal je gas dicht doet
ploft ie nog beter 
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10068 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182108 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45026 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39515 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10014 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!