Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 20:29:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ook nieuw...  (gelezen 19366 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
irish wolfie
Gast
« Gepost op: Juli 15, 2008, 15:13:36 »

Hallo,
zoals de beleefdheid vereist even mezelf voorstellen.
Echte naam is Wim, woon in de Belse Kempen, ben 44 (WAAAAT altijd even schrikken als ik met mijn eigen leeftijd geconfronteerd word)
Beroepshalve zwem ik als onderhouds- en projecttechneut wel eens in de chocolade (kan een voordeel lijken, tot je de tewerkgestelde vrouwen ziet  )
Motorverleden, tja, zal het proberen beknopt te houden.
Omdat ik thuis absoluut verbod kreeg een brommer te kopen wegens veel te gevaarlijk heb ik maar een motor aangeschaft, Honda XL500. Nadat die in twee brak (foutje bij een sprongetje) maar meteen iets beters gekocht RD350LC, toen die ovale cilinders kreeg achtereenvolgens een Yam XS 500 uit een bouwdoos, Suz GS1000G, Ducati 900 Darmah (machtig mooi ding, alleen niet vooruit te branden en bleek magnetisch voor auto's), Yam FJ1200, al snel omgebouwd met GSXRR polyesteronderdelen wegens uitstapje dóór een minibusje).
In die trim ook weer met circuitrijden begonnen (met de RD LC ook al maar in die tijd was het wel even anders, meer Joe Barstijl op circuits als Nijvel e.d.)
Er al snel achter gekomen dat een stoomboot met snel polyester toch niet geschikt is voor circuit dus maar een CBR600 waar iki jaren echt plezier en enorm veel oude stijl lessen (lees vallen en opstaan) heb mee gehad. Nadien toch maar weer een tweecilindergeluidje, ik was de jankende kat een beetje beu.
Een Suz TL1000S is het geworden. Wat een motor...supertevreden met het blokje wegens het lekker brute inkomen van de eerste versie maar wat een erbarmelijke wegligging, ook geen goede alternatieven destijds om die "lelijk woord"rotatiedemper te vervangen.
Nadat het kader 2 maal scheurde, eenmaal achtershock afgescheurd tweede maal wishbones onder balhoofd bij normaal gebruik (met af en toe een wheelie en stoppie natuurlijk, normaal gebruik dus met zo'n blok) was de maat vol.
Mij toch weer laten overhalen tot een supersnelle mug R6, daarmee wat MET en sterkoersjes op zolder afgewerkt, heel leuk ding, alleen was de vriendin niet te spreken over de zithouding achterop, ik vond het ook wel vervelend elke keer tegen haar knieen aan te kijken in de spiegels. Dat en oom agent hebben me laten besluiten een streetfighter te bouwen op basis van een YZF1000 Thunderace. De stelling dat ik met breed hoog stuur minder snel bekeurd zou worden bleek niet juist. 150 is nog steeds te snel op de kleine weggetjes en de drang naar hooliganisme is blijkbaar onlosmakelijk verbonden met zo'n breed stuur.
Leuk, maar de vriendin was het er weer niet mee eens. Ze zat nu wel goed maar de rijstijl vond ze niks.
Heb haar dan een plezier gedaan en een toeristje aangeschaft, het ding moest wel sturen natuurlijk dus is het een Duc ST2 geworden.
Goede zet bleek, ze kreeg er zo'n zin in dat ze zelf wilde gaan rijden. Zij rijdt nu met een Raptor 650.
Aangezien de tweeklepper van Ducati echt niet vooruit wil keek ik al snel uit naar iets anders, het moest wel een bicilinder worden (ik kreeg het slecht karakterblokje van de TL maar niet uit mijn hoofd), het moest dus ook vooruit gaan, een beetje betrouwbaar zijn en natuurlijk een beetje bijzonder.
Ducati en VTR vielen dus af, het rijdt hier vol Ducs in de streek, net of je ze bij een volle tank bijkrijgt (heb alleen nooit gevonden waar precies), VTR is toch al wat verouderd en niet echt speciaal, SV van Suz is niet echt mooi te noemen vind ik. Bleef de raptor1000 over, maar die is te klein met een te lage zit naar mijn gevoel, en Aprilia.
Sinds gisteren staat er dus een zwarte Falco naast de rest. Precies wat ik zocht, fel genoeg om een grijns op mij smoel te tekenen en toch lekker discreet op het eerste zicht, wolfje in teddybeerkleren of zoiets. Hou wel van zo'n underdogpositie, lach je meestal het hardst.
Ben erg benieuwd naar het stuurgedrag, momenteel liggen er verschrikkelijk slechte banden op (vierkante BT020 achter en MEZ1 voor) maar nieuw setje MPP is onderweg.
Power zit wel goed, zelfs zonder de restricties weg te halen. Zelfs in die mate dat de koppeling slipt boven 8ktr,zal wel slijtage zijn, koppelingsvloeistof stond ook op minimum, maar is wel snel met slechts 20KKm op de teller.
Geluidje zit ook wel goed met de twee open leovincis.
Toekomstplannen : eerst de koppeling en de banden natuurlijk en dan maar even kijken naar de veerafstelling en valblokken en of er nood is aan een stuurdemper. Na wat wennen dan eindelijk weer eens naar Zolder of Francorchamps. Superbikestuurtje is ook erg verleidelijk nu de Fien zelf rijdt, hoewel de Falco eens boven de 100 best comfy zit, eronder is het toch behoorlijk belastend voor mijn oude botten.

Tot zo ver kort en bondig  Lips Sealed
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 15, 2008, 15:17:26 »

Welkom hierzo
Gelogd

Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 15, 2008, 17:24:32 »

Welkom...enne ken iemand die ook sinds kort een Falco rijdt, de streetfighter (is ook z'n nickname) uitvoering...en die oude botten worden eind juli 49...hij is er niet meer van af te slaan en sturen dat die Falco kan...super, helemaal nadat de vering goed werd afgesteld en rijden doet ie ook op MPP... Grin
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 15, 2008, 18:11:29 »

44 jaar tja dat was voor mij 2 jaar geleden, dusssssssssssssssss. Grin

Welkom hier

rolf
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 15, 2008, 18:51:05 »

kijk zo voel ik me meteen weer lekker jong (34) welkom bij dit zooitje ongeregeld 
gr
stefan  Cool
Gelogd

if it runs , race it
Robbert
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 98


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 15, 2008, 18:51:44 »

Welkom
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 15, 2008, 19:07:30 »

kijk zo voel ik me meteen weer lekker jong (34) welkom bij dit zooitje ongeregeld 
gr
stefan  Cool

jij 34, wie zegt dat. Grin dienstjaren tellen dubbel
Gelogd
leonsnek
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 15, 2008, 21:33:44 »

beroeps in de choco zwemmen??? toch niet callebaut?? Gezellig leesbare binnenkomer Veel plezier hiero
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 15, 2008, 21:37:01 »

Welkom bij de mafketels heb je ook piccies van de brommert Huh Huh Huh in ieder geval veel rijplezier ermee
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 16, 2008, 08:21:39 »

he ouwe 

welkom hier  Grin
Gelogd

leunie
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 16, 2008, 08:48:26 »

Welkom Wim,
Mooi verhaal, Respect Oudere jongere
Gelogd
Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 16, 2008, 12:30:11 »

Hallo Wim,

Welkom , mooie fiets die Falco. Hardstikke jong met je 44 !

Mvg, Han
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 16, 2008, 19:19:36 »

Mooi verhaal!, welkom hier 
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 17, 2008, 10:56:15 »

Wim Welkom. Nou je hebt er heel wat versleten.....motoren dan... Leuk verhaal. Ik hoop dat de falko voldoed aan je verwachtingen. Veel rij plezier!!!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
irish wolfie
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 17, 2008, 23:38:04 »

beroeps in de choco zwemmen??? toch niet callebaut??

Nee, Callebaut wordt bij ons niet meer gemaakt, vooral Milka en Cote d'Or en sinds kort ook LU. Gelukkig sta ik niet in de produktie maar mag ik lekker mijn setje ringsleutels aflikken op het einde van de dag.
Maar goed, mijn laatste dag voor de vakantie, dus genoeg over het werk, kan ik mij eens op de Falco storten  maak ik meteen ook een fotootje.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51326 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49973 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 121817 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!