Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 09:19:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59464 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
juf
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: Mei 15, 2009, 21:56:40 »

Ook japanners zijn niet feilloos.
Rick is nu de Rubberbutt aan het voorrijden met de Shiver omdat de Honda er vandaag mee opgehouden is. De spanningsregelaar heeft het begeven. Voor 275 Euro!!! kan hij weer.  Gelukkig hebben we wat reserve motoren staan.
De Aprilia's hebben ons minder laten staan dan de Honda.

Groetjes, Chantal.
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: Mei 16, 2009, 11:22:35 »

Nou budget motor, maar inderdaad voor een gemiddelde sport bak leg je 3-4000 meer neer.
't Is een budgetmotor van een premium brand, dus niet per se goedkoop. Ik bedoelde meer dat als je ziet wat voor vering en shock erop zitten, je niet kunt verwachten dat hij bij dergelijke snelheden superstrak rijdt.
Gelogd
koekeroe
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: Juni 08, 2009, 18:16:18 »

Ook japanners zijn niet feilloos.
Rick is nu de Rubberbutt aan het voorrijden met de Shiver omdat de Honda er vandaag mee opgehouden is. De spanningsregelaar heeft het begeven. Voor 275 Euro!!! kan hij weer.  Gelukkig hebben we wat reserve motoren staan.
De Aprilia's hebben ons minder laten staan dan de Honda.

Groetjes, Chantal.

duh
wil iok wel om wedden dat een honda meer problemen heeft dan een appie
dat maakt wel een karakter van het merk
Gelogd
heavy
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: Juni 10, 2009, 22:59:14 »

Wel geen Shiver, maar wel problemen met de DD.

Pas de lekkage verholpen aan het koel systeem Ă©Ă©n of ander prul Itiliaans slangen klemmetje vervangen, nu na 235 Km is het koelvleoistof reservoir weer laag  Embarrassed
Maar weer terug naar de dealer.
Gelogd
buzzy
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: September 16, 2009, 21:44:32 »

500 km geleden speedsensor kapot gehad.
Ze hebben er een nieuwe ingezet,vandaag deze ooooooooook kapot!
En de de volgende gaat volgens mij ook kapot.

Prettig is anders hé,

grtjs!
Gelogd
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #110 Gepost op: Mei 04, 2010, 18:42:28 »

Zins 4 weken een gelukkige eigenaar van een Shiver kleur Zwart.
gekocht bij Motostore in Barendrecht (is deze trouwens een aanrader qua service en kennis Aprilia)!!!!

Ik zal mijn Problemen eens vertellen welke ik NU AL naar 530km heb.
ps. ik heb de fiets opgehaald met 17 km. welke ik zelf als demo erop gereden heb.

- Olie lekkage 2e cilinder bij de kop naar ongeveer 40km rijden en zet hem in de garage en dan heb ik een HEEL klein spoortje van olie (kan het slecht zien ivm alle kabels ) van de 2e cilinder kop naar me koppelings huis en zo via de uitlaat ook fijn op de grond.
- Voorrem zeer sponzig 2 keer mee gemaakt dat de remhendel tegen het handvat stond en nog niet stil stond....
- buddy seat slot defect.
- en ook start problemen, contact aan wachten (teller slaat omhoog en naar beneden en tankpomp hoor je) en dan op de start knop drukken en wat denk je helemaal niks contact maar weer uit en ff wachten en dan het hele proces opnieuw en dan pas denk de Shiver ik ga eens starten zeer k..te dus.

maar voor de rest ben ik er zeer blij en tevreden mee.
Gr. Arjan
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #111 Gepost op: Juni 05, 2010, 13:03:40 »

Vandaag is de Shiver van de vrouw gestrand. Blijkt de luchtdruksensor van de achterste cilinder kapot te zijn. Zal wel het blok bijna eruit moeten, maar wat ik nog spannende vind, is op welke termijn het onderdeel leverbaar is...................
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #112 Gepost op: Juni 05, 2010, 21:13:04 »

ik denk om een schatting te maken zo`n 3 weken want ik moest al 2 wken wachten op een budyseat slot.
Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
Grandia
Gast
« Antwoord #113 Gepost op: Juni 28, 2010, 15:54:00 »

Vandaag is de Shiver van de vrouw gestrand. Blijkt de luchtdruksensor van de achterste cilinder kapot te zijn. Zal wel het blok bijna eruit moeten, maar wat ik nog spannende vind, is op welke termijn het onderdeel leverbaar is...................
en?
Gelogd
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #114 Gepost op: Juni 28, 2010, 16:04:28 »

Hoi Arjan,

Mijn Tuono is ook in onderhoud bij Motostore Barendrecht, de service is op zich wel redelijk
Volgens mij heb je in de omgeving van Rotterdam niet veel keus, qua officiële Aprilia dealers.
Wat ik jammer vind is dat je geen advies krijg wat er b.v. in de komende periode extra aandacht nodig heb.
Bij een onderhoudsbeurt zou dit makkelijk op het factuur te vermelden zijn.

Als de problemen aanblijven en men wil niet onder garantie repareren dan zou ik even een mailtje naar MotoTricolore sturen.

Suc6 met de afhandeling en veel plezier met je Shiver.

Ciao,
Richard
Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
Flanders93
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 49


Kiss the sun and taste the ...... fuckin' rainbow!

Netherlands
« Antwoord #115 Gepost op: Juni 28, 2010, 20:15:09 »

Richard,

Na de rit van 12 Juni ben ik gelijk naar Motostore gereden en de motor laten staan ivm dat de Oliespoor steeds erger werd en er al sporen op me achterbrug zaten.
Maar na 2weken heb ik nog niks gehoord of vernomen dus zal morgen om 9uur eens bellen wat de bedoeling is met de fiets.

Maar inderdaad dat kunnen ze volgens mij wel op papier zetten of in in ieder geval even melden als je de fiets komt ophalen van welke punten er extra aandacht nodig hebben.

Gr

Gelogd

Aprilia Shiver 2010 Zwart Gestolen!!
Aprilia RSV Mille 2001 Limited edition
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #116 Gepost op: Juni 29, 2010, 18:26:19 »

Vandaag is de Shiver van de vrouw gestrand. Blijkt de luchtdruksensor van de achterste cilinder kapot te zijn. Zal wel het blok bijna eruit moeten, maar wat ik nog spannende vind, is op welke termijn het onderdeel leverbaar is...................
en?

viel uiteindelijk mee: binnen 3 dagen was het onderdeel geleverd dus dag 4 was ie weer klaar. Kosten vielen ook mee maar ik ben wel gematst door de motorzaak............totaal € 170,- incl arbeidsloon.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
limbo shiver
Gast
« Antwoord #117 Gepost op: Maart 11, 2011, 18:30:05 »

iki rij nu sinds mei 2010 een shiver en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad rij met alle weersomstandigheden en mijn shiver heeft mij nog nooit laten staan de goeie aprilia's bestaan dus toch wel 
Gelogd
willy_1957
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: Augustus 08, 2011, 18:55:57 »

vraagje

ik zit nog steeds te wachten op een nieuw dashbord, omdat er in de mijne vocht zit, hoorde ik van mijn dealer (bruggeman) dat hij momenteel 4 shivers heeft stil staan met elektronica problemen, gaat om de laatste serie als ik het goed begrepen heb.

weet iemand hier meer van zoja kan je dan vertellen om welke problemen het gaat.

Dit klinkt niet goed want ook ik heb welsiwaar met een Mana ook electronica problemen,dat blijkt dus typisch te zijn, niet moeilijk dat Aprilia het niet zo best doet in de verkoopsstatistieken, hoewel ik het concept van beide motoren geniaal vindt
Gelogd
Dierick
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 50


Aprilia Shiver 750 / Alfa Romeo 147 1.9JTD Squadra

Belgium
« Antwoord #119 Gepost op: April 27, 2012, 20:10:09 »

Heb vandaag mij eerste ritje gedaan van 1u, na een aanpassing van het dashbord,
Waw totaal geen condens meer, echt niets

De rest van de tijd moet nog uitwijzen of er nog condens komt, maar mijn dashbord condenseerde altijd , ook al is het 15graden, en vandaag niet

Ik heb dus 6 gaatjes van 1.5mm geboord aan de achterzijde van het dashbord, heb er 3 geboord aan de bovenkant, die zitten droog onder de bolle kap en dus onzichtbaar, en 3 geboord op het onderste punt (ook onzichtbaar), (kan dus ook geen water in en als er in zit kan het er terug uit), maar die 3 onderste hangen dan in de rijwind wat niet goed is voor stof en regenwater, dus heb ik een soort pvc spoiler ervoor gelijmt zodat dat ook droog en stof vrij hangt. Zal wel even fotos posten, maar tzal pas binnen een week zijn omdat ik nog foto's moet nemen en het dashbord er terug af moet, (omdat er een olietemperatuurmeter op komt maar die is nog niet binnen).
 
Voordeel tegenover de Tuono aanpassing is dat het Shiver dashbord niet open moet, dus geen geknoei, enkel heeeeel voorzichtig boren zodat je niet door de elektronica boord. Anders €€.
 
gr
Gelogd

Aprilia SL Shiver 750 /  Alfa Romeo 147 1.9JTD 8v Squadra
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10834 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25352 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35361 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9953 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9364 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!