Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 05:37:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59461 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Athome
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29

Netherlands
« Antwoord #120 Gepost op: Mei 20, 2012, 11:45:48 »

Tja Shiver problemen.

Il had een Honda VFR 750F uit 1995. Min of meer de betrouwbaarste type motorfiets die er rondrijdt. Dus een overstap naar een Shiver leverde me wel wat uitzoekwerk op.
Van Ducati zijn er horrorverhalen genoeg te lezen en ook Moto Morini kan er wat van. Dus ja, wat brengt de Shiver van verhalen mee.

Gelukkig viel het allemaal erg mee. De 2008 modellen hebben/hadden een aantal kinderziektes. Wanneer de fietsen netjes bij de dealer zijn geweest of je een model 2009 of nieuwer koopt, is er weinig te vrezen was mijn conclusie.
Ik heb dus Shiver GT uit 2009 gekocht. Een leuke motorfiets vind ik zelf. Rijdt op zich ook goed. Helaas heb ik wel wat problemen met de motor. Deze problemen vallen echter niet onder de typische Shiverkwaaltjes.

De motor heb ik net over de grens in Duitsland gekocht. De vorige eigenaar heeft er een paar keer mee op straat gelegen was het verhaal van de verkoper. Deze schade was netjes met originele onderdelen weer gemaakt. De aanslagnokjes van het stuur waren ook niet beschadigd. De prijs was goed, boekjes zitten er bij en kreeg er 1 jaar garantie bij. Tevens is de zaak een officiele Aprilia dealer. Dus wat kon me gebeuren, dacht ik.

Ik kon helaas geen proefrit maken vanwege de sneeuwval. De motor op een aanhanger geladen en hup naar Zwolle (daar woon ik)

Een paar weken later heb ik de motor aangemeld voor de RDW-keuring en heb een 1-daags kenteken aangevraagd. De plaat op de motor geschroeft en hup naar de RDW. Het is eerste probleem kwam direct al naar voren. De KM-teller doet het niet. 'Shit, zullen ze dat zien bij de keuring?'. Gelukkig is alleen het framenummer en KM-stand gecontroleerd bij de RDW en daarna goedgekeurd.
BPM betaald en kenteken aangevraagd. Toen ik het kenteken had, ben ik gelijk weer naar Duitsland gegaan (samen met auto voor vervoer terug). Kon de motor daar achter laten en het zou allemaal gerepareerd worden. Ook kreeg de motor nog nieuwe software. De motor heeft 2 weken bij de dealer gestaan. Laat dit nou net de 2 mooie weken in Maart zijn geweest. Alles functioneerde weer naar behoren. Ik dacht dat de speedsensor kapot was (typsich Shiver). Het bleek dat de pulsgever in het blok kapot was. Geen Shiverkwaaltje, gewoon pech hebben maar wel raar voor een jonge motorfiets met nog geen 10.000 km

De volgende dag ben ik met de motor naar Heerenveen geweest voor een Paddock stand. Onderweg merkte ik dat de motor zenuwachtig en zelfs hoekig begon te sturen. 'Wat nou weer', was mijn eerste gedachte. 'Dan maar weer terug naar Duitsland', dacht ik . De volgende dag maar weer eens een stukje gereden en wat denk je, probleem weg. Daar kan ik dus niet mee naar Duitsland.
Heb die week, vanwege dit probleem, nog een paar keer door weer en wind gereden . Het probleem bleek na 60-80 km weer op komt zetten. Slechte wegen zorgen er tevens voor dat het probleem alleen maar slimmer wordt.  In deze tijd heb ik overigens ook een paar keer vocht onder in het tellerwerk gehad. Daarna overigens niet weer. Ik had nu dus genoeg info om terug te gaan naar Duitsland.

In Duitsland aangekomen en probleem uitgelegd (samen met een auto voor vervoer terug). Voor mij was er maar 1 optie; het balhoofdlager moet er uit. De dealer dacht daar toch anders over. Even afstellen en klaar. Ik kreeg het hun niet aan het verstand dat er echt iets mis was. De monteur is half nederlands en de verkoper verstond goed nederlands. Ze begrepen dus heel goed wat er aan de hand was. Ik weer naar huis met de motor. Het leek allemaal mee te vallen maar goed voelde het niet. Het was ook nog eens zo dat hoe hoger de snelheid hoe minder het probleem aanwezig was.

Paar keer aan het toeren geweest en het was inderdaad niet goed. Maar weer gebeld voor een afspraak en weer op naar Duitsland (samen met een auto voor vervoer terug).
Daar aangekomen, hun een proefrit gemaakt. Conclusie niets aan de hand, alles is in orde.  Daar kon ik dus niet mee akkoord gaan. Er was maar 1 optie. Motor achterlaten zodat ze daar ook eens 50 tot 100 km konden rijden. Week later werd ik weer gebeld. De motor is klaar, niets gevonden, alles is goed. Het zou mij benieuwen.
's-Morgens om 10 uur met 2 man op Ă©Ă©n motor naar Duitsland om de motor te halen. In de eerste bocht merkte ik al dat er niets veranderd was. Ik moest er dus voor zorgen dat het stuur min of meer vast zat en dan direct (dezelfde dag nog) weer terug naar Duitsland. Ik heb de terugweg een binnenweg genomen. Ik was ondertussen bij Spier (Van der Valk aan de A28) en dus bijna thuis. Het voelde allemaal niet goed maar volgens de dealer is er geen probleem. Ik was de motor behoorlijk zat aan het worden. Er was maar 1 optie, terug naar Duitsland.
Mijn vriendin was dus ook met de motorfiets. Zij is vanuit Spier direct over de snelweg naar huis gegaan en heeft toen de auto opgehaald en is ook weer naar Duitsland gekomen. Ik heb een binnenweg genomen terug naar Duitsland. Het sturen was niet goed maar werd ook niet slimmer. Ook deed mijn kont ongelofelijk zeer van het zitten maar ik moest door. Wanneer ik te lang stil stond, kon het probleem wel eens weg zijn en dat mocht niet gebeuren. Onderweg via Erica en Klazinaveen (moet naar Haren in Duitsland) kwam ik een paar smerige drempels tegen, die ik niet als zodanig gezien had. Deze drempels hebben me echter wel een handje geholpen. Het sturen was nu erg beroerd, een bocht was geen vanzelfsprekendheid maar. Nu had ik de motor zoals ik deze hebben wou.
Was ondertussen weer in Duitsland aangekomen.
De dealer kon het niet geloven en ging dus rijden. Na 10 min was hij terug en verontschuldigde zich. Zonder blikken of blozen werd mij verteld dat het balhoofdlager er uitging voor een nieuwe. Héhé, eindelijk waren we het eens. Ondertussen was mijn vriendin ook weer met de auto in Duitsland aangekomen. Motor dus achtergelaten en op naar huis. Toen we thuis kwamen was het ondertussen 17:30 uur. Wat een dag en moest 's-avonds nog werken tot 3 uur

Donderdag 3 mei kon ik de motor weer ophalen, net voor 18:00 uur was ik in Duitsland. Nieuwe lagers, alles moest dus goed zijn. Ik vroeg de beste man nog om de oude lagers. Die had hij niet meer was het antwoord. Lekker vaag en gaf geen goed gevoel. De vriendin is toen met de auto rechtstreeks naar huis gegaan en ik zou weer binnendoor naar Zwolle gegaan. Ik stap op de motorfiets en de eerste bocht voelde beter maar niet 100% goed. Zou ook tussen de oren kunnen zitten, dacht ik. Onderweg stuurde de motor goed maar naar mate de boel warmer werd (het blok kan goed heet worden), werd het sturen toch weer minder. 'Wat nou weer' was mijn gedachte. 'Zou de motor toch meer schade hebben gehad dan alleen maar op straat hebben gelegen?'.
Afgelopen paar weken stukjes gereden en inderdaad naar mate het blok warmer werd, ging het sturen minder. Ook kwam in deze periode het probleem steeds meer opzetten maar nog niet zo slim als voor die tijd. Ik had al wel gezien dat ze in Duitsland er een beste hoeveelheid vet ingestopt hadden. Afgelopen vrijdag (18-5-2012) ben ik naar Gebben Motoren geweest. Daar hebben ze namelijk een Shiver te koop staan. Kon ik mooi eens vergelijken. Ik mijn probleem uitgelegd en werd naar de werkplaats gestuurd. Daar mijn probleem ook eens uitgelegd. De monteur keek me daar wazig aan en zei dat dit niet kon (naar mate het blok warmer word, dat het sturen moeilijker gaat). De motor op de brug gezet en het voorwiel vrij van de bodem. Probleem was gauw gevonden. Erg veel speling op het balhoofd, niet alleen voelbaar maar ook zichtbaar. Raar dat ik dat nooit met remmen gemerkt had. De balhoofd moer kon nog een heel stuk aangedraaid worden. De speling was toen weg maar het stuur zat toen ook gelijk vast. Hier is dus meer aan de hand. Ze hadden helaas geen nieuw setje lager liggen. Ik heb de motor daar achtergelaten aangezien ik niet van plan was om weer terug naar Duitsland te gaan voor dit probleem. Bij Gebben zouden ze het balhoofd nog verder loshalen om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is.
Een uur later werd ik gebeld door Gebben. De oorzaak was gevonden. Er zit een verkeerd lager in en tevens zit er een lagerschaal in vol deuken en was gebroken. Daar gaat mijn vakantie met de motor. Morgen, 21-05, zou ik met de motor naar Limburg gaan. Dat wordt dus met de auto.

Mijn conclusie. De dealer in Duitsland moet dit geweten hebben, waarom deed hij anders zo moeilijk. Wat kan ik dan nog meer verwachten?
Het balhoofd wordt nu bij Gebben gerepareerd en krijgt een kleine beurt (10.000 km gereden). Ben een beetje zenuwachtig naar het telefoontje dat komende week komen gaat.

Een heel verhaal over 1 probleem wat geen typsich Shiver probleem is wat volgens mij iedere motorrijder met iedere motor kan overkomen.
De Shiver zelf lijkt dus best wel een goede betrouwbare motorfiets te zijn maar je dealer moet dit ook zijn.

Ik heb ondertussen een nieuw zadel (Topsellerie) en als het balhoofdlager weer helemaal top is, moet ik volgens mij een heerlijke motor hebben om mee te rijden. De afgelopen paar weken zijn me al goed bevallen.
Ook staat een Zard demperset met katvervanger in bestelling. Deze verwacht ik zelf ook komende week in huis te krijgen.
Gelogd
willempyo2261
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: Maart 19, 2014, 23:30:32 »

Wie weet er waar de snelheids sensor zit bij mijn Shiver?
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #122 Gepost op: Maart 20, 2014, 06:24:25 »

Dit soort verhalen maakt je machteloos kwaad, als ex insider in het garagevak heb ik ook zo vaak moeten pappen en nathouden en mensen beliegen, als ze maar zonder kosten door de garantieperiode kwamen.
Wat ben je voor een @#%*@$^&* als je zegt dat het balhoofdlager gerepareerd is terwijl je iemand de weg opstuurt met gebarsten rommel uit de afvalemmer.
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #123 Gepost op: Maart 20, 2014, 08:35:57 »

Jammergenoeg heb je van die zaken....waardeloos volk is dat.... ....geen Shiverprobleem natuurlijk maar een dealerprobleem 
wel happy dat je nu lekker kan rijden neem ik aan?....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #124 Gepost op: Maart 20, 2014, 19:39:24 »

Dit is een oud topic hoor
Willempy vraagt nu alleen waar de snelheids sensor zit .

Geen ervaring met de shiver , maar bij de RSV / Tuono's  zit hij bij de remklauw bij het achterwiel
 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #125 Gepost op: Maart 20, 2014, 19:41:25 »

Wie weet er waar de snelheids sensor zit bij mijn Shiver?

Ik zie nu dat dit je eerste post is .
Stel je even voor in het nieuwe members deel.  Weten we ook wie we "voor " ons hebben   
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #126 Gepost op: Maart 20, 2014, 19:47:34 »

Wie weet er waar de snelheids sensor zit bij mijn Shiver?

Die zit bovenop de versnellingsbak.
Aan de rechter kant.

En welkom.
« Laatste verandering: Maart 20, 2014, 19:49:57 door Jesse J » Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10834 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25351 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35360 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9953 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9364 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!