Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 07:21:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59462 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 23, 2008, 17:12:40 »

hou me op de hoogte aub...


heb er hier eentje met 13000 km, een met 9000 en een met 7000, alle zonder problemen tot nu toe.

alle andere kan ik nog niet veel van zeggen, die hebben minderdan 5000 km

wij hebben nog geen enkel claim moeten indienen voor een shiver tot nu toe, duimen dat het zo blijft.


ok zal je de stand van zaken wel bij houden anders moet ik maar eens bij jouw komen kopen hahaha
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
DORSODURO
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 23, 2008, 19:01:36 »


[/quote]ben een dopje van de koppelingshuis verloren
lekkage aan de sensor van de snelheid en versnelling waardoor dat je snelheid  elke keer weg valt op je display
lekkage aan het carter helft van de dynamo
lekkage aan het potje van het kopelings huis
neem aan dat dit zat was toch voor een nieuwe motor
[/quote]

Da's mooi kl**e voor je, maar het lijkt in de verste verte nog niet op de BMW van manlief, wat daar allemaal al aan gelekt en stuk gegaan is.....
Gelogd
5h1v3r
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 23, 2008, 20:53:35 »

shivers hebben zo hun nukken en zorgen, italiaanse schonen zijn temperamentvol... ok.. waar ik benieuwd naar ben, hoe erg zijn de zorgen en hoe vaak komen ze voor. iemand die storingen heeft en er luidkeels over klaagt overstemt 1000 tevreden klanten zonder zorgen. op een gegeven moment lijkt het wel of mensen gaan wachten tot het stuk gaat en 'zie je wel' te gaan roepen.
een maandagochtend product is gewoon [BLEEP] en voor niemand leuk, maar ieder product heeft er last van.

zijn aprilias zoveel slechter dan andere merken?
zijn de gebreken (starters, computers etc) enkele gevallen of tientallen procenten
is er iets te zeggen over bepaalde productiebatches, -jaren?
is er verschil tussen producten onderling qua ellende en zorgen?
is de ene dealer beter dan de andere?
zijn forum leden bovengemiddelde klagers dan niet forum leden?
moet ik 'm echt inruilen als de garantietermijn is verstreken?   

zitten hier misschien techneuten of aprilia mensen die iets zinnigs kunnen zeggen?

groeten, peter
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 23, 2008, 20:57:56 »

Dat een nieuwe motor last heeft van kinderziektes zal niemand verbazen en is ook niet erg. Dat het een eeuwigheid duurt (of lijkt te duren) voor er onderdelen beschikbaar zijn is een slechtere zaak.
Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 23, 2008, 21:47:52 »

shivers hebben zo hun nukken en zorgen, italiaanse schonen zijn temperamentvol... ok.. waar ik benieuwd naar ben, hoe erg zijn de zorgen en hoe vaak komen ze voor. iemand die storingen heeft en er luidkeels over klaagt overstemt 1000 tevreden klanten zonder zorgen. op een gegeven moment lijkt het wel of mensen gaan wachten tot het stuk gaat en 'zie je wel' te gaan roepen.
een maandagochtend product is gewoon [BLEEP] en voor niemand leuk, maar ieder product heeft er last van.

zijn aprilias zoveel slechter dan andere merken?
zijn de gebreken (starters, computers etc) enkele gevallen of tientallen procenten
is er iets te zeggen over bepaalde productiebatches, -jaren?
is er verschil tussen producten onderling qua ellende en zorgen?
is de ene dealer beter dan de andere?
zijn forum leden bovengemiddelde klagers dan niet forum leden?
moet ik 'm echt inruilen als de garantietermijn is verstreken?   

zitten hier misschien techneuten of aprilia mensen die iets zinnigs kunnen zeggen?

groeten, peter

hier en daar zit er zo eentje, ja...  Grin Grin

maar over dat zinnigs zeggen beloof ik nix...  Lips Sealed Lips Sealed

bmack, keep me posted, en als ik ergens (vragen e.d.) kan mee helpen hoor ik 't wel.
Gelogd
burgerking
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 24, 2008, 18:58:02 »

klote internet..... 

vroeguh kon je niks van dat soort problemen lezen of pas veel en veel later. Nu dat iedereen gelijk zijn/haar ervaringen op het web slingerd ga je toch weer denken.....'eh zal ik nou die Dorso gaan bestellen of niet, tis een supermooie fiets maar ze donderen na 200 km in poeier'

maar ja dacht ik ook toen ik een KTM Adventure 950 kocht....en 24.000 km later ben ik er nog steeds zeer gelukkig mee, dus zal dat met de Dorso ook wel goedkomen.......










hoop ik

 Cool

Gelogd
XRV rider
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 24, 2008, 23:28:58 »

Zo.... dat zijn geen mooie berichten Bram..  Undecided

Ik ben ondertussen gezwicht voor DĂ© Engelse Bitch (1050 Speed Triple  Evil ) i.p.v. een Italiaanse Schone (Shiver of Dorso).
Dus voorlopig geen Aprillia bij ons in de schuur hoewel m'n vriendin de Dorso nog steeds wel heel leuk vind  dus wie weet volgend jaar?

De Dorso vond ik toch tĂ© Supermoto qua zitpositie, dus niet echt geschikt om +/- 18000 per jaar mee te rijden en er waren nog een paar "leveringsprobleempjes" dus zodoende is de keuze op de Triumph gevallen  Smiley
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 25, 2008, 07:04:22 »

Zo.... dat zijn geen mooie berichten Bram..  Undecided

Ik ben ondertussen gezwicht voor DĂ© Engelse Bitch (1050 Speed Triple  Evil ) i.p.v. een Italiaanse Schone (Shiver of Dorso).
Dus voorlopig geen Aprillia bij ons in de schuur hoewel m'n vriendin de Dorso nog steeds wel heel leuk vind  dus wie weet volgend jaar?

De Dorso vond ik toch tĂ© Supermoto qua zitpositie, dus niet echt geschikt om +/- 18000 per jaar mee te rijden en er waren nog een paar "leveringsprobleempjes" dus zodoende is de keuze op de Triumph gevallen  Smiley

ok erik ook niet verkeerd toch maar blijft wel engels ken iemand met een daytona maar als die een regenbui heeft gehad dan start die niet meer dat deed mijn appie toch nog wel is er nog wel iets goed hahahaha maar succes zal je wel een keer zien langs komen 
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 03, 2008, 09:38:15 »

Ik kreeg gisteren bericht uit Corsica van Shiver Boss dat zijn Shiver de geest begeven heeft. Heb ik eindelijk iemand op een Aprilia gepraat, is ie er gelijk ziek van Undecided
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
burgerking
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 03, 2008, 11:51:39 »

Dat is echt balen Angry
Met het gebruiken van de 90 graden blokhoek als bij Ducati lijkt Aprilia ook de 'betrouwbaarheid' van Ducati te hebben overgenomen.


Doe mij maar die Rotax twin Cool
Gelogd
juf
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 05, 2008, 09:14:28 »

Kleine probleempjes horen bij een nieuwe motor. De kinderziektes moeten er nog uit. Je kunt er wel vreselijk over vallen maar dan moet je een motor kopen die al langer op de markt is en alle terugroepacties achter de rug heeft.
Ik had richting de Vogezen een probleem met mijn startmotor. Hierdoor viel mijn hele motor stil. Dit hebben we in overleg met een dealer opgelost door een draad los te schroeven. Ik heb daarna nog 4 heerlijke rijdagen gehad. We hebben de motor iedere keer aangeduw en dat ging zelfs in z'n 1.

Groetjes, Chantal.
Gelogd
burgerking
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 05, 2008, 18:05:41 »

juf dat ben ik wel met je eens.....alleen als je motor de geest geeft tijdens de vakantie kan ik dat niet echt een klein probleembje noemen....

De Shiver/Dorsoduro is de eerste echte nieuwe Aprilia die, in grote serie, onder het Piaggio bewind wordt geproduceerd en dan hadden ze mijns insziens hun zaakjes beter voor elkaar moeten hebben. Het is heel makkelijk om een slechte naam te krijgen maar het kost enorm veel moeite om er weer vanaf te komen.
Gelogd
Hanzup
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 05, 2008, 18:44:59 »

Heb zojuist na het uitvoeren van een 1000 beurt de shiver achtergelaten. Na een klein stukje rijden geeft de km-teller tijdens het rijden aan dat ik 0 km/u rijd, en de gear indicator gaf een - streepje aan! Ze gaan een nieuwe sensor bestellen, ik ben benieuwd!
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 07, 2008, 18:44:58 »

shivers hebben zo hun nukken en zorgen, italiaanse schonen zijn temperamentvol... ok.. waar ik benieuwd naar ben, hoe erg zijn de zorgen en hoe vaak komen ze voor. iemand die storingen heeft en er luidkeels over klaagt overstemt 1000 tevreden klanten zonder zorgen. op een gegeven moment lijkt het wel of mensen gaan wachten tot het stuk gaat en 'zie je wel' te gaan roepen.
een maandagochtend product is gewoon [BLEEP] en voor niemand leuk, maar ieder product heeft er last van.

zijn aprilias zoveel slechter dan andere merken?
zijn de gebreken (starters, computers etc) enkele gevallen of tientallen procenten
is er iets te zeggen over bepaalde productiebatches, -jaren?
is er verschil tussen producten onderling qua ellende en zorgen?
is de ene dealer beter dan de andere?
zijn forum leden bovengemiddelde klagers dan niet forum leden?
moet ik 'm echt inruilen als de garantietermijn is verstreken?   

zitten hier misschien techneuten of aprilia mensen die iets zinnigs kunnen zeggen?

groeten, peter

hier en daar zit er zo eentje, ja...  Grin Grin

maar over dat zinnigs zeggen beloof ik nix...  Lips Sealed Lips Sealed

bmack, keep me posted, en als ik ergens (vragen e.d.) kan mee helpen hoor ik 't wel.
vandaag gebeld door mijn dealer alle lekkages zijn opgelost en heb gelijk een nieuwe tellepartij gekregen vanwege het vocht wat er in zat of er een rekening aan vast zit dat hoop ik niet neem aan dat dit allemaal garantie is maar dat horen jullie morgen wel en ook wat er allemaal aan gedaan is
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 08, 2008, 12:31:57 »

net de shiver wezen ophalen heb een nieuw potje gekregen voor de koppeling en de grooste lekkage was niet van een pakking van het dynamohuis maar achter op de 2e cilinder zit een dopje met loctite vast nou bij mij dus niet vandaar dat hij daar de olie uit gooide en door de rijwind overal terrecht kwam heb ook gelijk een nieuw dashboard gekregen dus het vocht probleem is daar dus ook weg heb hem nu mee gekregen naar huis de shiver maar moet dus ook binnenkort weer terug voor de recall dus heb bijna weer een nieuwe shiver moet wel eerlijk zeggen toen ik naar huis reed dat ik weer heerlijk genoot dus shiver heeft een tweede kans gekregen  . de dealer heeft alles weer netjes opgelost ze zijn goed bezig geweest.
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10834 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25352 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35361 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9953 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9364 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!