Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 12:28:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59904 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Grandia
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: Augustus 08, 2008, 18:01:16 »

Goed om te horen, bmack. Hopelijk kun je nu veel probleemloze km's maken Smiley
Gelogd
Shiver Boss
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: Augustus 13, 2008, 08:33:09 »

Ik kreeg gisteren bericht uit Corsica van Shiver Boss dat zijn Shiver de geest begeven heeft. Heb ik eindelijk iemand op een Aprilia gepraat, is ie er gelijk ziek van Undecided

Verdomme, wij op motorvakantie! Motor had er 2000 km opstaan toen we vertrokken. Via de Alpen naar Corsica (overigens erg lekker rijden daar). Dagje gaan zwemmen, motor langs de weg gezet. We komen terug, geen problemen, 20 km verder valt het dashboard uit en gaat even later weer aan. Motor start niet meer. Ik de berg naar beneden gerold tot aan het dorp. Daar gekeken: olie aan de startmotor en koelvloeistof uit de achterste cylinderkop.... en einde motorvakantie! ANWB gebeld en motor afgesleept (zijn die sukkels ook nog vergeten om aan de vervoerder door te geven dat mijn motor moet worden vervoerd naar Nederland, dus hij staat komende week nog minimaal op Corsica).

Ben echt flink aan het balen.... dit mag toch niet gebeuren met een nieuwe motor..... kinderziektes of niet!
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 13, 2008, 11:05:22 »

Ik kreeg gisteren bericht uit Corsica van Shiver Boss dat zijn Shiver de geest begeven heeft. Heb ik eindelijk iemand op een Aprilia gepraat, is ie er gelijk ziek van Undecided

Verdomme, wij op motorvakantie! Motor had er 2000 km opstaan toen we vertrokken. Via de Alpen naar Corsica (overigens erg lekker rijden daar). Dagje gaan zwemmen, motor langs de weg gezet. We komen terug, geen problemen, 20 km verder valt het dashboard uit en gaat even later weer aan. Motor start niet meer. Ik de berg naar beneden gerold tot aan het dorp. Daar gekeken: olie aan de startmotor en koelvloeistof uit de achterste cylinderkop.... en einde motorvakantie! ANWB gebeld en motor afgesleept (zijn die sukkels ook nog vergeten om aan de vervoerder door te geven dat mijn motor moet worden vervoerd naar Nederland, dus hij staat komende week nog minimaal op Corsica).

Ben echt flink aan het balen.... dit mag toch niet gebeuren met een nieuwe motor..... kinderziektes of niet!
nou ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt aangezien ik nog wel kon rijden uit tjechie maar moet niet vragen hoe overal ductape om alles af te  dichten goed een nieuwe motor of niet kinderziektes of niet maar ik vind het best extreem ik 2 milles gehad nooit een probleem maar mit de shiver al zat gehad is allemaal wel weer opgelost door de dealer maar toch ik heb me voorgenomen als er weer wat gebeurt dan gaat de shiver de deur uit . nou veel sterkte met de shiver en als ik jouw was zou ik toch een claim stuuren naar tricolore je vakantie is er toch mee in de mist gelopen kijken of ze niets van een vergoedeing kunnen regelen voor je groetjes bmack
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Hanzup
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 13, 2008, 17:57:11 »

Ik heb na een weekje op een leenfiets (cbf600) van Goedhart gereden te hebben mn shiver weer opgehaald met een nieuwe speedsensor... hopelijk blijft hij nu wel aangeven hoe hard ik rij! Smiley
Gelogd
Buch
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 13, 2008, 19:46:23 »

Bekend probleem........m'n shiver gaf ook opeens geen snelheid aan en er werd geen km bijgezet........

Vrijdag speed sensor vervangen, als dat niet helpt gaan ze de display vervangen...........


* web display.jpg (25.34 KB, 336x448 - bekeken 475 keer.)

* web uitlezen.jpg (33.68 KB, 336x448 - bekeken 489 keer.)
Gelogd
Hanzup
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 13, 2008, 20:46:22 »

Bekend probleem........m'n shiver gaf ook opeens geen snelheid aan en er werd geen km bijgezet........

Vrijdag speed sensor vervangen, als dat niet helpt gaan ze de display vervangen...........

Precies! En de gearindicator gaf - aan! Na een minuut of 10 kwam SERVICE in beeld met het alarm lampje aan!
Vandaag 2 uur gereden zonder problemen!
Gelogd
rsvrjim
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 15, 2008, 19:02:30 »

Kleine probleempjes horen bij een nieuwe motor. De kinderziektes moeten er nog uit. Je kunt er wel vreselijk over vallen maar dan moet je een motor kopen die al langer op de markt is en alle terugroepacties achter de rug heeft.

Maar ze kunnen ook wachten met de motor op de markt te brengen en meer zelf te testen. Aprilia is tenslotte geen bokkiewokkie merk toch Wink
« Laatste verandering: Augustus 17, 2008, 11:46:07 door rsvrjim » Gelogd
mi73
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 16, 2008, 14:33:38 »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en rijd sinds 10 april een Shiver. Nu ben ik net terug van een rondje Belgie, Luxenburg, Duitsland, Zwitserland, Italie, Frankrijk. En ja hoor bij 8300 km ging mijn lampje Service branden om er na 30 seconden er volledig mee op te houden. Daar stond ik dan midden in Frankrijk. Er zat niets anders op dan de verzekering bellen. Na 1,5 uur eindelijk iemand bij me die me verder zou helpen, met wat omwegen bij de Aprilia dealer in Grenoble beland. Na wat gerommel met de computer was het uitsluitsel startmotor kapot. Via de computer werd alles ingevoerd met de medeling spoed. Maar om extra druk op de ketel te zetten werd er ook nog even gebeld. Eerst zou de levering een week duren. Shit, einde vakantie. Maar gelukkig kon de dealer met wat druk de startmotor binnen 2 dagen krijgen. Dus over de Aprilia dealer in Grenoble niets dan goeds. De reis kon weer vervolgd worden. Maar de laatste dag van mijn vakantie hoefde ik alleen maar de contactsleutel om te draaien om te starten. Heb toen gerommeld met de startknop en heb er verder geen last meer van gehad. En nu lees ik hier op de site dat het hangen van de starknop juist de startmotor defect maakt. Is hiervoor al een anders startknop of wat anders.
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Ondanks dat dit de eerste motor is in bijna 15 jaar motorrijden die me onderweg heeft laten staan. Moet ik zeggen, wat een fantastische fiets is.

Groetjes,

Miranda
Gelogd
Reggiani
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 186


funfactor 10

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 18, 2008, 10:11:32 »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en rijd sinds 10 april een Shiver. Nu ben ik net terug van een rondje Belgie, Luxenburg, Duitsland, Zwitserland, Italie, Frankrijk. En ja hoor bij 8300 km ging mijn lampje Service branden om er na 30 seconden er volledig mee op te houden. Daar stond ik dan midden in Frankrijk. Er zat niets anders op dan de verzekering bellen. Na 1,5 uur eindelijk iemand bij me die me verder zou helpen, met wat omwegen bij de Aprilia dealer in Grenoble beland. Na wat gerommel met de computer was het uitsluitsel startmotor kapot. Via de computer werd alles ingevoerd met de medeling spoed. Maar om extra druk op de ketel te zetten werd er ook nog even gebeld. Eerst zou de levering een week duren. Shit, einde vakantie. Maar gelukkig kon de dealer met wat druk de startmotor binnen 2 dagen krijgen. Dus over de Aprilia dealer in Grenoble niets dan goeds. De reis kon weer vervolgd worden. Maar de laatste dag van mijn vakantie hoefde ik alleen maar de contactsleutel om te draaien om te starten. Heb toen gerommeld met de startknop en heb er verder geen last meer van gehad. En nu lees ik hier op de site dat het hangen van de starknop juist de startmotor defect maakt. Is hiervoor al een anders startknop of wat anders.
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Ondanks dat dit de eerste motor is in bijna 15 jaar motorrijden die me onderweg heeft laten staan. Moet ik zeggen, wat een fantastische fiets is.

Groetjes,

Miranda

Kan inderdaad de startknop zijn geweest, maar ook een relais zie dit toppic:
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=10494.0

Je kunt dus het beste maar even bij je dealer een afspraak maken om dit uit te laten voeren.
En natuurlijk nog heel veel plezier met je Shiver

Jolanda
Gelogd

RS250  Reggiani
Shiver  Rosso
CR
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 18, 2008, 17:25:13 »

Bekend probleem........m'n shiver gaf ook opeens geen snelheid aan en er werd geen km bijgezet........

Vrijdag speed sensor vervangen, als dat niet helpt gaan ze de display vervangen...........

Precies! En de gearindicator gaf - aan! Na een minuut of 10 kwam SERVICE in beeld met het alarm lampje aan!
Vandaag 2 uur gereden zonder problemen!

probleem kan ook in de can bus verbinding liggen
het lijkt mij sterk dat 2 componenten gelijktijdig stuk gaan Huh
ik heb dit probleem ook gehad bij 1400 km
nadat ik de verbinding van de canbus gecontroleerd heb bij de achterbrug is het probleem niet meer voorgekomen
 
Gelogd
mi73
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 21, 2008, 19:28:37 »


Citaat
Kan inderdaad de startknop zijn geweest, maar ook een relais zie dit toppic:
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=10494.0

Je kunt dus het beste maar even bij je dealer een afspraak maken om dit uit te laten voeren.
En natuurlijk nog heel veel plezier met je Shiver

Hoi Jolanda,
Bedankt voor de reactie heb contact gehad met de Dealer.
De motor krijgt volgende week de 10.000km beurt. Dan kijken ze meteen de startknop na en daarnaast controleren ze meteen of de juiste software is geinstalleerd. Want bij het vervangen van de startmotor hoort nieuwe software.
Het zal me benieuwen.
 
Groetjes, Miranda
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Augustus 21, 2008, 20:57:42 »

10.000 km al?...................
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Grandia
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 21, 2008, 22:09:06 »

De motor krijgt volgende week de 10.000km beurt. Dan kijken ze meteen de startknop na en daarnaast controleren ze meteen of de juiste software is geinstalleerd. Want bij het vervangen van de startmotor hoort nieuwe software.
Waarom een 10.000 km beurt? In mijn boekje hoeft de Shiver pas bij 20.000 km een beurt.
Gelogd
Shiver Boss
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: September 07, 2008, 13:19:05 »

Ik kreeg gisteren bericht uit Corsica van Shiver Boss dat zijn Shiver de geest begeven heeft. Heb ik eindelijk iemand op een Aprilia gepraat, is ie er gelijk ziek van Undecided

Verdomme, wij op motorvakantie! Motor had er 2000 km opstaan toen we vertrokken. Via de Alpen naar Corsica (overigens erg lekker rijden daar). Dagje gaan zwemmen, motor langs de weg gezet. We komen terug, geen problemen, 20 km verder valt het dashboard uit en gaat even later weer aan. Motor start niet meer. Ik de berg naar beneden gerold tot aan het dorp. Daar gekeken: olie aan de startmotor en koelvloeistof uit de achterste cylinderkop.... en einde motorvakantie! ANWB gebeld en motor afgesleept (zijn die sukkels ook nog vergeten om aan de vervoerder door te geven dat mijn motor moet worden vervoerd naar Nederland, dus hij staat komende week nog minimaal op Corsica).

Ben echt flink aan het balen.... dit mag toch niet gebeuren met een nieuwe motor..... kinderziektes of niet!

De motor is eindelijk terug in Nederland (4,5 week later) maar blijkt beschadigd bij het vervoer. Gelukkig op vakantie genoeg foto's van de motor gemaakt voordat ie werd afgesleept om in ieder geval te kunnen bewijzen dat de beschadigingen echt van het vervoer komen. Maandag eens met de ANWB bellen..... In ieder geval: startmotor is doorgebrand en de dealert gaat nu nog onderzoeken waar de koelvloeistof vandaan komt! We wachten af!
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: September 08, 2008, 06:58:57 »

zo, dat heb ff geduurd dan. Is de moto zaterdag klaar dan?................kun je mee rijden me het Aprilia cluweekend bij jou in het dorp.
Wat is er beschadigd geraakt?
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10918 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25431 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35505 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10009 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9421 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!