Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 18:48:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59793 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #75 Gepost op: Januari 15, 2009, 20:24:21 »

dus als je in het voorjaar de boel kapot hebt, is gelijk het motorseizoen voorbij Angry...................
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Shiver Boss
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: Januari 21, 2009, 18:36:48 »

dus als je in het voorjaar de boel kapot hebt, is gelijk het motorseizoen voorbij Angry...................

Chef, als mijn motor dit voorjaar nog Ă©Ă©n keer kapot gaat...... staat er een hele mooie Shiver te koop op dit forum!!!

Zo goed als nieuw!
Nooit mee gereden (met dank aan Mototricolore!!) Evil
Gelogd
mi73
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: Maart 23, 2009, 22:12:25 »

dus als je in het voorjaar de boel kapot hebt, is gelijk het motorseizoen voorbij Angry...................

Ik heb inmiddels mijn tweede Shiver omdat ik met de andere tegen de vlakte ben gegaan. Na wat perikelen met mijn verzekering, kon ik begin november ipv begin oktober weer rijden. Door omstandigheden weinig tijd, wat betekend dat ik afgelopen weekend pas mijn derde rit kon rijden. Helaas was deze van korte duur omdat ik in mijn display Urgent Service kreeg en de motor niet meer reageerde op de gashendel. Nu hoop ik dat het takelbedrijf de Shiver snel naar de dealer brengt. En dat de service dezelfde snelheid heeft als afgelopen zomer in Frankrijk en ik niet het hele voorjaar zonder zit "zoals hier door sommige wordt aangeven". Tot nu toe vertrouw ik erop dat ze mijn probleem snel kunnen verhelpen.

Als dit dan de enige storing is die deze Shiver krijgt dan ben ik tevreden.

Groetjes,

Miranda
Gelogd
Twinnie
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: Maart 24, 2009, 16:43:16 »

Dat is echt balen,zeg  Undecided
Hopen dat het snel hersteld zal zijn dan kun je weer genieten van de Shiver
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #79 Gepost op: April 05, 2009, 19:43:34 »

Nu hoop ik dat het takelbedrijf de Shiver snel naar de dealer brengt.

Hoi Miranda, een beetje dealer komt hem toch wel even halen?  Je hebt net een nieuwe motor bij ze gekocht!!  Kunnen ze gelijk de vervangende motor achterlaten....... angel

Natuurlijk kan de onderdelenvoorziening bij Aprilia (veel) beter maar een dealer moet ook achter het merk gaan staan. Ik heb mijn mille eens platgereden een paar dagen voor een vakantie. Mijn dealer (roke) heeft toen een nieuwe mille uit de showroom gebruikt voor de essentiĂ«le onderdelen ( stuurhelft, pedaaltje etc) zodat ik in ieder geval kon rijden!  Plastic kwam later wel. Kijk dat soort dingen vergeet je niet.

Suc6 in iedere geval. Laat je het nog even weten hier hoe het afloopt??
Gelogd
mi73
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: April 06, 2009, 18:28:45 »

Nu hoop ik dat het takelbedrijf de Shiver snel naar de dealer brengt.


Natuurlijk kan de onderdelenvoorziening bij Aprilia (veel) beter maar een dealer moet ook achter het merk gaan staan. Ik heb mijn mille eens platgereden een paar dagen voor een vakantie. Mijn dealer (roke) heeft toen een nieuwe mille uit de showroom gebruikt voor de essentiĂ«le onderdelen ( stuurhelft, pedaaltje etc) zodat ik in ieder geval kon rijden!  Plastic kwam later wel. Kijk dat soort dingen vergeet je niet.

Suc6 in iedere geval. Laat je het nog even weten hier hoe het afloopt??

Mij even ophalen viel niet mee omdat ik de motor niet voor de deur kapot had maar z'on 150 km van de dealer om 4 uur zaterdagmiddags, anders was dat geen probleem geweest. Maar ik heb hiervoor gelukkig een verzekering die ervoor zorgde dat er binnen 20 minuten een sleepdienst was. Dus drie uur later was ik thuis met de taxi, niet wat ik verwacht had maar zeer netjes geregeld.

Helaas had ik de pech dat de monteurs bij de dealer op cursus waren en er pas afgelopen donderdag naar mijn motor is gekeken. Hieruit kwam de conclusie dat de "ECU" (als ik goed verstaan heb) defect was, deze regelt de brandstoftoevoer. Hij wist me afgelopen week nog niet te vertellen wanneer het onderdeel binnen was, dus daar hoop ik deze week antwoord op te krijgen. Tot nu toe moet ik toegeven dat de service beter was in Frankrijk. Maar ook daar kreeg ik het niet voor elkaar om de onderdelen van een motor die ze binnen hadden staan op mijn motor gemonteerd te krijgen. Dit had van alles te maken met garantie. Maar ik ben ook eerlijk toen ik op vakantie was in Frankrijk heb ik meer druk op de ketel gezet als nu.

Tot nu toe ben ik netjes behandeld door mijn dealer en heb ook niet gevraagd naar een vervangende motor of onderdelen van een showroommodel. Maar als ik begin deze week niets hoor dan zal ik zeker langs gaan over hoe en wat.

Zodra ik meer weet komt het vervolg.
Gelogd
mi73
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: April 17, 2009, 17:07:25 »

Hallo Allemaal,

Na iets meer dan 3 weken kon ik mijn Shiver weer komen halen en de eerste 150 km heeft ie het weer prima gedaan. Ik hoop dat het probleem met de ECU de enige sores is die ik ermee krijg, dan is dit probleem zo vergeten.

Groetjes,

Miranda
Gelogd
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #82 Gepost op: April 18, 2009, 22:57:32 »

vorige week mijn achter steppie verloren. Meteen een nieuwe besteld voor 50 euries.   Embarrassed
Tijdje geleden mijn standaard los en al vaker de nodige moertjes aan moeten draaien.
De Shiver is een echte t(h)riller  Grin
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #83 Gepost op: April 19, 2009, 07:43:13 »

had het maar gezegd heb de originele stepjes nog leggen en ze hadden geen 50 euro gekost
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
snelledre
Gast
« Antwoord #84 Gepost op: April 19, 2009, 12:42:57 »

Sinds vorig jaar november heb ik ook een shiver (demo model 2007) en er vallen mij 2 dingen op.

1) Geeft jullie shiver ook van die rake klappen uit de uitlaat als je de gas dicht doet en dan weer een klein beetje weer gas geeft tijdens het afremmen?
2) Als de motor lekker warm is gereden met dit heerlijke weer en zeg na 40Km moet ik tanken, en als ik dan na 5 minuten de motor weer wilt starten dan slaat de motor niet aan tenzij ik een klein beetje gas geeft, maar als ik dat niet doe en de motor nogmaals een 10 minuten extra laat afkoelen slaat hij wel direct aan zonder gas te geven, is dit normaal bij de shiver?

Ik moet wel zeggen volgende week wordt er de update in de ECU geschoten.

Andre 
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #85 Gepost op: April 19, 2009, 12:47:39 »

Sinds vorig jaar november heb ik ook een shiver (demo model 2007) en er vallen mij 2 dingen op.

1) Geeft jullie shiver ook van die rake klappen uit de uitlaat als je de gas dicht doet en dan weer een klein beetje weer gas geeft tijdens het afremmen?
2) Als de motor lekker warm is gereden met dit heerlijke weer en zeg na 40Km moet ik tanken, en als ik dan na 5 minuten de motor weer wilt starten dan slaat de motor niet aan tenzij ik een klein beetje gas geeft, maar als ik dat niet doe en de motor nogmaals een 10 minuten extra laat afkoelen slaat hij wel direct aan zonder gas te geven, is dit normaal bij de shiver?

Ik moet wel zeggen volgende week wordt er de update in de ECU geschoten.

Andre 
klinkt toch dat er iets niet goed is dat die naploft in de uitlaat das normaal dat heb ik ook maar als ik start dan slaat die gelijk aan in welke conditie dan ook vreemd dat hij nog geen update heeft gehad want de laaste update is denk ik al zeker een half jaar oud . succes ermee en laat ff weten of het heeft geholpen met de updat of dat er toch iets anders aan de hand was.gr bmack
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #86 Gepost op: April 19, 2009, 13:04:05 »

had het maar gezegd heb de originele stepjes nog leggen en ze hadden geen 50 euro gekost

Komt tie nou mee  Undecided
Maar toch bedankt, zal het onthouden voor als er nog meer onderdelen afvallen  Grin
Gelogd
5h1v3r
Gast
« Antwoord #87 Gepost op: Mei 01, 2009, 11:39:22 »

owww #$!#@#$#$... dat zul je altijd zien.. vanochtend op de a4 plots geen snelheid (en versnellingsindicatie) meer... e even langs de dealer, en ja, de speedsensor is kapot. nou is dat niet zo erg, soms kun je door het vocht in het display toch al niet zien hoe hard je gaat  Grin
maar genoeg gelachen, ik hoop dat het onderdeel er snel is en ze snel tijd hebben het in te bouwen (is geloof ik best wel een klus).. net nu het zomer dreigt te worden... Smiley

-edit- speedsensor is al geleverd en a.s. vrijdag gaat het ding erin. 
« Laatste verandering: Mei 05, 2009, 18:48:36 door 5h1v3r » Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: Mei 05, 2009, 20:50:40 »

Da's rap
Gelogd
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #89 Gepost op: Mei 05, 2009, 21:23:35 »

owww #$!#@#$#$... dat zul je altijd zien.. vanochtend op de a4 plots geen snelheid (en versnellingsindicatie) meer... e even langs de dealer, en ja, de speedsensor is kapot. nou is dat niet zo erg, soms kun je door het vocht in het display toch al niet zien hoe hard je gaat  Grin
maar genoeg gelachen, ik hoop dat het onderdeel er snel is en ze snel tijd hebben het in te bouwen (is geloof ik best wel een klus).. net nu het zomer dreigt te worden... Smiley

-edit- speedsensor is al geleverd en a.s. vrijdag gaat het ding erin. 

Shit zeg
Is dat dan de "wheel speed censor", die  in het blok zit achter de tandwiel krans van de versnellingsbak, nummertje 19 Huh Huh
ding kost denk ik 30-40 euro? Ben benieuwd wat ze gedaan hebben Huh Huh



* bak.JPG (34.1 KB, 661x331 - bekeken 407 keer.)
« Laatste verandering: Mei 05, 2009, 21:35:26 door hofkej » Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10907 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25416 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35480 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9991 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9414 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!