Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 23:57:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: shiver problemen  (gelezen 59909 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #90 Gepost op: Mei 06, 2009, 06:19:11 »

Da's rap

hoezo, een goede dealer heeft alles snel Wink
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #91 Gepost op: Mei 06, 2009, 06:20:34 »

owww #$!#@#$#$... dat zul je altijd zien.. vanochtend op de a4 plots geen snelheid (en versnellingsindicatie) meer... e even langs de dealer, en ja, de speedsensor is kapot. nou is dat niet zo erg, soms kun je door het vocht in het display toch al niet zien hoe hard je gaat  Grin
maar genoeg gelachen, ik hoop dat het onderdeel er snel is en ze snel tijd hebben het in te bouwen (is geloof ik best wel een klus).. net nu het zomer dreigt te worden... Smiley

-edit- speedsensor is al geleverd en a.s. vrijdag gaat het ding erin. 

Shit zeg
Is dat dan de "wheel speed censor", die  in het blok zit achter de tandwiel krans van de versnellingsbak, nummertje 19 Huh Huh
ding kost denk ik 30-40 euro? Ben benieuwd wat ze gedaan hebben Huh Huh



wordt de snelheid gemeten op de bak Huh bij de shiver, wist ik niet. Weer wat geleerd Cheesy
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #92 Gepost op: Mei 06, 2009, 07:47:24 »

Ik meen dat de versnellingsindicator nr 19 is. De speedsensor zit wel op het blok maar volgens mij aan de andere kant. Zoals ik begrepen heb moet je voor deze sensor het blok kantelen om het achterste boutje los te krijgen
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #93 Gepost op: Mei 06, 2009, 09:57:50 »

Ik meen dat de versnellingsindicator nr 19 is. De speedsensor zit wel op het blok maar volgens mij aan de andere kant. Zoals ik begrepen heb moet je voor deze sensor het blok kantelen om het achterste boutje los te krijgen


Zou kunnen, is het dan  nr 24.  19 staat als left speed censor en nr 24 staat als censor te boek. Huh Huh
Ben wel benieuwd of wit dit meer tegen gaan komen.
Gelogd
5h1v3r
Gast
« Antwoord #94 Gepost op: Mei 09, 2009, 14:14:27 »

gisteren een nieuwe speedsensor erin gekregen en ze rijdt weer als een zonnetje, rob heeft haar bijna sneller gemaakt dan ze stuk ging Smiley
nadeel is, dat je geen excuus meer hebt als te hard rijdt (wat agent? ook nog een bon voor geen snelheidsmeter? Smiley )
het gaat zelfs met italiaanse motoren en zo ook wel eens goed!
Gelogd
Buch
Gast
« Antwoord #95 Gepost op: Mei 13, 2009, 21:04:18 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch

Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #96 Gepost op: Mei 13, 2009, 21:09:02 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch


Japanners zijn voor mietjes  jouw geval is waarschijnlijk n uitzondering  Wink Wink Wink
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #97 Gepost op: Mei 13, 2009, 21:11:52 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch


Japanners zijn voor mietjes  jouw geval is waarschijnlijk n uitzondering  Wink Wink Wink

Gelukkig heb ik een <^> ........ Wink
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #98 Gepost op: Mei 13, 2009, 21:12:33 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch


Japanners zijn voor mietjes  jouw geval is waarschijnlijk n uitzondering  Wink Wink Wink

Gelukkig heb ik een <^> ........ Wink
uhhhhhhh   
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #99 Gepost op: Mei 14, 2009, 17:58:14 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch


heb het zelfde idee gehad en de appie de deur uit te doen en wezen proefrijden op een honda cb1000r schitterende motor alleen het leefde niet onder me dus de appie terug gebracht bij de dealer.de dealer heeft hem helemaal nagekeken en gerepareerd ok had ze een beetje overtuigd maar moet zeggen nu alles opgelost is is het toch een geweldige fiets en de zwabberende voorkant als danny web een tuono kan bijhouden op spa mmm misschien zit het tussen de oren dat die zwabberd ja kan er mee leren en daardoor toch erg hard de bocht mee door gaan.maaer jammer dat je besloten hebt naar een jap te gaan denk als je een echte 2 cilinder rijder bent je zeker spijt gaat krijgen succes
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #100 Gepost op: Mei 14, 2009, 20:39:03 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch



Fijn om te horen, dus wat is het doel Huh Huh Ik kan ook wel het e.a. oplepelen over ervaringen met nieuwe Japanse motoren.
We zullen zien, maar nu wil ik genieten van mijn motor
Gelogd
skin
Gast
« Antwoord #101 Gepost op: Mei 15, 2009, 13:45:32 »

Na meerdere storingen, waar niets gevonden werd, kromme remschijven, speedsensor kapot, vocht in display, instabiele voorkant.
En een zwieberende voorkant in een bocht bij 180 km per uur met antwoord van aprilia dat er ergens op bezuinigd moest worden.........heb ik de aprilia de deur uit gedaan.

Hoop dat jullie niet hetzelfde meemaken.

Veel succes en veel veilige kilometers met jullie Aprilia's

Voor mensen die problemen hebben, probeer een eens een ritje op een japanner, das beter voor je hart.
greetz Buch



Je bent niet de enige, Buch
Ik had me vorig jaar ook een shiver aangeschaft (na 20jaar probleemloos japanner rijden)
na de al aangehaalde en gekende problemen ook dezelfde instabiliteitsproblemen gehad.
Bij het aanremmen van een snelle bocht is de moto beginnen daveren en "zwalpen als een dronken matroos" over de weg. 
en nee, het zat niet tussen m'n oren !  ik heb meer dan 20jaar ervaring waaronder heel wat circuitrijden in binnen- en buitenland...dus weet best wel hoe een motor moet aanvoelen.
ook dat was voor mij de druppel die de shiver emmer heeft doen overlopen.
Ik rijd nu inmiddels weeral een 8 tal maanden volkomen probleemloos (en met een geruster gemoed) met een japanner.
Gelogd
heavy
Gast
« Antwoord #102 Gepost op: Mei 15, 2009, 18:09:24 »

Het is net als met een Italiaanse auto, deze koop je met je hart en niet met je verstand 
Gelogd
Grandia
Gast
« Antwoord #103 Gepost op: Mei 15, 2009, 19:20:15 »

Kan goed begrijpen dat mensen de Shiver zat zijn na talloze problemen. Ik vind het argument van instabiliteit bij 180 door de bocht een beetje vreemd. Als je dat wil, koop je toch geen budgetmotor.
Gelogd
hofkej
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 271


Netherlands
« Antwoord #104 Gepost op: Mei 15, 2009, 20:11:29 »

Kan goed begrijpen dat mensen de Shiver zat zijn na talloze problemen. Ik vind het argument van instabiliteit bij 180 door de bocht een beetje vreemd. Als je dat wil, koop je toch geen budgetmotor.

Nou budget motor, maar inderdaad voor een gemiddelde sport bak leg je 3-4000 meer neer.
Ik snap dat niet, de betrouwbare Jap, ik heb o.a. de volgende nieuwe motoren gehad,
Kawa = bij 15000km nieuwe nokkenassen en slepers, na 2 jaar een nieuwe accu, een ontploft luchtfilter en dat alles tot 20.000km
Honda = bij koude start luchtvorming in de oliepomp, oliepomp en carter vervangen, daarna probleem niet verholpen, motor na 1 jaar maar ingeruild
Yamha = benzine tank trekt vacuum bij zonnig weer en valt uit onder het rijden (eer dat ze daar achter zijn........).
            swingarm lagering bagger (kunstof) deze vervangen door goede lagering
Suzuki = slecht lopen bij koud weer, verwarmingsetje op de carborateur, een voorvork zo slap als een volle vaatdoek.

Eigenlijk heb ik bij elke motor die ik gereden heb nooit "probleemloos"  gereden, ja ik zal wel op een verkeerde aardstraal wonen......

Dus tot nu toe heeft mijn Shiver 2 mods gehad en voor mij voldoet ie tot nu toe prima.....
En oh ja, als je 1,96 lang bent, ga je niet op een japans "brommer formaat" zitten. Op de beurs op verschillende jappen en triumph gezeten, maar het lijken wel 50cc dingen.

Dat wou ik even kwijt.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10920 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25431 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35508 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10010 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Laadspanning RSV tito1984 14 9424 Laatste bericht Mei 28, 2010, 20:33:39
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!