Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 10:57:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: welke onderdelen full power??  (gelezen 3907 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
firmin
Gast
« Gepost op: Juli 25, 2008, 21:04:15 »

ik heb mijn rsje eindelijk eens onderhanden genomen en nu draait deze supergoed,weet iemand hoe ik kan zien of er bij mij nog een 11kw cdi inzit of deze al verandert is?en waar haal ik een 22kw powervalve en wat betaal ik daar voor?
Gelogd
firmin
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 25, 2008, 23:33:46 »

ik heb hier al het een en het ander gevonden maar het lijkt onduidelijk,heb ik op mn 11kw een powervalve?,is deze anders dan een 22kw powervalve?zoja,wat heb ik nodig om deze te veranderen?en als mn 11kw cdi milieudiploos is gemaakt,is er dan nog een verschil met de 22kw cdi?gelieve even alle benodigdheden op een rijtje te zetten voor me en eventueel de prijs of waar ik er best kan aan geraken...alvast bedankt
Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 26, 2008, 11:28:37 »

ik heb hier al het een en het ander gevonden maar het lijkt onduidelijk,heb ik op mn 11kw een powervalve?,is deze anders dan een 22kw powervalve?zoja,wat heb ik nodig om deze te veranderen?en als mn 11kw cdi milieudiploos is gemaakt,is er dan nog een verschil met de 22kw cdi?gelieve even alle benodigdheden op een rijtje te zetten voor me en eventueel de prijs of waar ik er best kan aan geraken...alvast bedankt

oud model rs125?
dan zit je ongeveer, met allen benodigde onderdelen+ uitlaat bewerken+ werk + alles perfect afstellen (carbu e.d.) gemiddeld tussen de 600 en 800 euro. iets minder dan 600 als het goed vlot en de motor in goede staat is, dik 800 als de motor in minder goede staat, is, want dan is er meestal ook een hoop werk aan.
is uiteraard uurlonen inbegrepen. (eigenlijkk zit daar ook een klein onderhoud inbegrepen, want aangezien bougie e.d. tochg moeten vervagen worden, en alls dan toch half uit elkaar ligt, doen we dat ook erbij). ik kan uiteraard niet voor anderen spreken, is te zien wat zij er precies aan doen. maar we zien hier wel 'één en ander'  qua 'prutswerk' binnenkomen...  Lips Sealed. volgens mij kan je niet slecht uitspelen zolang je maar bij een aprilia-specialist of dealer gaat.
er een FP van maken is op z'n eigen niet zo moeilijk. 'm perfect afstellen is nog wat anders. schat dat als we 10 rs' en binnenkrijgen, er 8 daarvan slecht afgesteld staan.
heb hier ooit een rs125 binnengekregen voor race-gebruik van iemand die 'm bij een '2-takt tuning specialist' had binnengebracht voor 'tuning' en er 1500 euro had achtergelaten.. Lips Sealed
resultaat was 3pk MINDER dan een standaard FP rs... sommige mannen zou je toch......  Angry
Gelogd
firmin
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 26, 2008, 11:37:46 »

kan je me ook zeggen of een cdi waar de milieudip uigehaald is,dezelfde is als bij een fullpower?en of er bij een 11kw al een powervalve aanwezig is of niet,ik zou de werken zelf willen doen,omdat ik in de familie enkele mensen heb die op circuit rijden en heb ook enkele goede 2 takt mechaniciens,dus heb je een gedacht hoeveel het aan onderdelen kost
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 26, 2008, 11:48:37 »

Hoi,

Zoals ik eerder heb gezegd, als je wil weten hoeveel vermogen je daadwerkelijk hebt, zet hem dan eens op de testbank.

Aangezien je topsnelheid niet erg hoog is, zal je denk ik rond de 11kw hebben. Als je één van de nieuwere RS'jes hebt, dan heb je dacht ik geen powervalve, ze is immers niet echt nodig. De prijzen van de powervalve heb ik in je ander topic reeds gepost.

Er is maar 1 type powervalve voor jouw motorblok, ongeacht het vermogen.

De grootste begrenzing is je cdi, als je een 11kw cdi hebt, kan je die niet zonder aanpassingen ineens 2x zoveel vermogen laten leveren. Aangezien je nu toch al een giannelli hebt, is een andere uitlaat een beetje weggesmeten geld, veel meer haal je daar toch niet uit.

Als je wil weten of je een pv hebt, download dan het werkplaatshandboek (vraag even aan jackske, denk dat die em wel heeft), ik ook dacht ik, maar mijn pc heeft er anders over beslist Tongue.

En als je er dan nog niet uitraakt, ga dan even naar qms, doe je tank omhoog en ik denk dat olivier in één oogopslag ziet of je al dan niet een pv hebt. Als je tot september geduld hebt, wil ik wel eens komen kijken Tongue.

Succes

Oja, maak anders eens een foto van je blok (bovenaanzicht) en dan nog een foto van de voorkant van je cilinder (boven de uitlaat), dan kan ik het je meteen zeggen.
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 26, 2008, 15:57:27 »

In de 22kw cdi zit een millieudip die je eruit kunt halen. Een 11kw cdi is volgens mij anders, dus ik zou proberen een 2ehands 22kw cdi te kopen.

een 11kw heeft geen powervalve, dus je zult een PV, PVkabel, elektromagneet en een rave unit moeten kopen

En ik zou voor 80 euro een 2ehands originele uitlaat voor full power opzoeken, het voordeel van een gianelli oid is alleen de gewichtsbesparing

Als je een Wp handboek wil hebben neem dan even contact met mij op per mail (staat in mijn profiel)
« Laatste verandering: Juli 26, 2008, 16:02:01 door jackske » Gelogd

jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 26, 2008, 16:03:32 »

Ik heb trouwens de topics samengevoegd, want het is hetzelfde onderwerp.

Probeer niet elke dag een nieuw topic over je 11kw-> 22kw te maken, maar geef gewoon je post een andere naam als je iemands intresse wil wekken
Gelogd

The Dice
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 17, 2013, 20:06:44 »

ik heb hier al het een en het ander gevonden maar het lijkt onduidelijk,heb ik op mn 11kw een powervalve?,is deze anders dan een 22kw powervalve?zoja,wat heb ik nodig om deze te veranderen?en als mn 11kw cdi milieudiploos is gemaakt,is er dan nog een verschil met de 22kw cdi?gelieve even alle benodigdheden op een rijtje te zetten voor me en eventueel de prijs of waar ik er best kan aan geraken...alvast bedankt

oud model rs125?
dan zit je ongeveer, met allen benodigde onderdelen+ uitlaat bewerken+ werk + alles perfect afstellen (carbu e.d.) gemiddeld tussen de 600 en 800 euro. iets minder dan 600 als het goed vlot en de motor in goede staat is, dik 800 als de motor in minder goede staat, is, want dan is er meestal ook een hoop werk aan.
is uiteraard uurlonen inbegrepen. (eigenlijkk zit daar ook een klein onderhoud inbegrepen, want aangezien bougie e.d. tochg moeten vervagen worden, en alls dan toch half uit elkaar ligt, doen we dat ook erbij). ik kan uiteraard niet voor anderen spreken, is te zien wat zij er precies aan doen. maar we zien hier wel 'één en ander'  qua 'prutswerk' binnenkomen...  Lips Sealed. volgens mij kan je niet slecht uitspelen zolang je maar bij een aprilia-specialist of dealer gaat.
er een FP van maken is op z'n eigen niet zo moeilijk. 'm perfect afstellen is nog wat anders. schat dat als we 10 rs' en binnenkrijgen, er 8 daarvan slecht afgesteld staan.
heb hier ooit een rs125 binnengekregen voor race-gebruik van iemand die 'm bij een '2-takt tuning specialist' had binnengebracht voor 'tuning' en er 1500 euro had achtergelaten.. Lips Sealed
resultaat was 3pk MINDER dan een standaard FP rs... sommige mannen zou je toch......  Angry

Kan je daar ook een gemeente op plakken? Ik doe de mijne volgende maand binnen bij een TUNING specialist 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50195 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10077 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26004 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!