Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 04:00:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2011 moto gp  (gelezen 8315 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 24, 2008, 12:16:57 »

nu lees ik net dat Jan Thiel met pensioen gegaan is bij Aprilia, dat was afgelopen April.

Als je het rijtje leest waar hij o.a. aan gewerkt heeft, de motorfietsen van Biaggi, Rossi, Capirossi, Locatelli, Melandri, Vincent, Poggiali, Bautista, Lorenzo, Talmasci, Angel Nieto, Luca Cadalora.

Mooi afscheid van zo'n 2T man.

rolf

Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 24, 2008, 20:14:25 »

Grappig.
Ben vandaag HEEL retro aan het 2-takt ´tunen´  Grin
Vrijwel EXACT wat ik 35 jaar gelden gedaan heb    Op een krukje een inlaatspruitstuk zitten uitvijlen.

Standaard zit er op het Minarelli-blok van de ´brommer´ een 12/14 carburateur op een 52-11 spruitstuk.
In NL waren ook de cilinderpoorten na het gieten niet bewerkt en zat er een restrictie in de uitlaatpoort.
Het ding wat ik heb heeft een´motorfiets´cilinder en een naar 20 mm. opgeschoonde inlaatpoort.
Om van brommer naar motorfiets te gaan kon je op een dergelijke italiaanse uitvoering ploep een 19-19 carb. op een half zo lang 20 mm. spruitstuk zetten.
Van brommer- naar de volledige Fantic motorfietstuning in nogal een fiks verschil en de motor wordt een STUK piekeriger.
Er hoort ook een 32 ipv 28 mm. uitlaatbocht bij en het geluid gaat door dit vrijmaken van 73 naar 80 db.

Ik heb dus voor een compromis besloten met een 15/15 carburateur en het originele lange inlaatspruitstuk.
Dat 52-11 spruitstuk is een wonder van restrictievernuft 
Er zit een bocht in van ongeveer 30 graden en het is van twee zijden RECHT geboord: aan de ene kant 11 mm. aan de andere 10 en in het midden een versprongen knik met 8 mm. doorlaat.
Het is nu ruim 15 mm., zonder overgangen, -bramen of gietgallen. Ik was liever naar 16 mm. gegaan maar daar is het gietstuk niet dik genoeg voor.
Het pasvlak gelijk even gevlakt en klaar 

Vandaar op het krukje met het gereedschap van mijn pa een spruitstuk vijlen. Ik zat helemaal in een deja-vu maar dan een echte.
Alleen op een patio in Spanje ipv op een achterplaats in Haarlem en met geërfd gereedschap ipv ´geleend´.
Verder Jan Thiel met pensioen ipv de held van Jamathi, tja....

Nu nog even een nylon ´bus´maken voor in de klemsluiting van de carburateur en op ebay kijken of de originele uitlaatdemper daar nog betaalbaar is  Wink

peter
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 24, 2008, 21:32:55 »

Er hoort ook een 32 ipv 28 mm. uitlaatbocht bij ....

Blijf het wondelijk vinden hoe groot het effect van diametertoename is; in dit geval neemt de doorstroomopening met 20% toe.
Gelogd
ShoTo
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 26, 2008, 10:27:44 »

De Aprilia 50cc motor heeft onlangs toch wel weer ff een wereldrecord neergezet 

John Buddenbaum, master metal fabricator, and Eric Noyes, an engineer at NASA's Ames Research Center, have teamed up to build something very unusual – the Buddfab Streamliner. Fitted with a 50cc, two-stroke, single-cylinder Aprilia RS50 engine, the Buddfab can do speeds of over 210km/h!
http://www.fasterandfaster.net/2008/05/buddfab-streamliner-fastest-50cc.html

En onze held Jan Witteveen is ff druk met de het nieuwe merk Maxtra

The state-of-the-art prototype has an innovative downward-pointing cylinder, easing gas flow for the single-cylinder two stroke engine. It was designed by Dutch engineer Jan Witteveen, winner of more than 40 world championships in off road and GP racing. The compact chassis and wind cheating bodywork are by foremost British racing manufacturer Harris Performance Products.

“The 125 class is very competitive, but our aim is to challenge for wins in the second year and the championship in the third,” said team consultant Garry Taylor, the most experienced MotoGP team manager in the paddock.

“Bringing top racing technology to the new Chinese team will short-cut this process, giving the factory engineers a fast-track course in race engineering.”

The Maxtra 125 begins a programme of shake down testing in Britain and Europe in the coming weeks and for the rest of 2008, in preparation for a full Grand Prix debut in 2009.

http://www.f1sa.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1659&Itemid=195
Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 26, 2008, 11:59:33 »

Interessant, Shoto, bedankt.

peter
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 26, 2008, 18:01:45 »

dat ziet er niet verkeerd uit, betekend dat deze in de Moto Gp komt.

rolf
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 27, 2008, 19:58:27 »

tja vanmiddag eens wezen kijken bij Huisman in Leiden, tja tussen twee vergaderingen door een 1/2 uurtje tijd. En wat staat daar in de showroom te koop, inderdaad tussen alle Aprilia's een Fantic Caballero. Met remschijf voor Huh op een gegoten alu velg en achter een spaakvelg Huh zag er niet reuze origineel uit.
Kooplamp met beschermkap en plastic kuipje erop Undecided

Tja voor de rest zag hij er strak uit zelfs met de originele expansie dempers erop.

rolf

vraagprijs 1100 euro Huh


* Afb026 (2).jpg (61.86 KB, 640x480 - bekeken 338 keer.)
« Laatste verandering: Mei 27, 2008, 20:33:45 door rolf » Gelogd
Huertecilla
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 28, 2008, 03:15:08 »

tja vanmiddag eens wezen kijken bij Huisman in Leiden, tja tussen twee vergaderingen door een 1/2 uurtje tijd. En wat staat daar in de showroom te koop, inderdaad tussen alle Aprilia's een Fantic Caballero. Met remschijf voor Huh op een gegoten alu velg en achter een spaakvelg Huh zag er niet reuze origineel uit.
Kooplamp met beschermkap en plastic kuipje erop Undecided

Tja voor de rest zag hij er strak uit zelfs met de originele expansie dempers erop.

rolf

vraagprijs 1100 euro Huh

Voorvork is niet origineel. Is een heel snel ding met zo te zien een 19 mm. carb. Loopt echt verbazend goed.
1100 euro zou ik wat af willen omdat een voorvork niet zo 1-2-3 te koop is, maar internationaal koop je hem er niet voor.
Voorvorken zijn er wel dus geen onoverkomelijk probleem.

peter
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 03, 2008, 21:49:35 »

http://www.moto73.nl/detail.asp?id=7036

Weer een bewijs dat er dus echt  een 600 cc moto gp klasse komt en de 250cc helaas verdwijnt.

Vincent
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51611 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28712 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!