Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 06:05:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Standaard uitlaat/akrapovic ?  (gelezen 1952 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
alpina
Gast
« Gepost op: September 13, 2008, 18:39:43 »

 Ik heb een vraag voor de experts onder ons?
Ik heb een mille 2004 en ik heb er akrapovic onderstaan.
Nu bij de aankoop waren er originele dempers bij.
Kan dat kwaad dat ik deze gewoon wissel zonder te laten afstellen of kan dit echter geen kwaad?

Bedankt voor jullie reacties al.

Mvg.
Gelogd
Lompje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: September 13, 2008, 18:47:47 »

Akra -> origineel = misschien beetje te rijk
origineel -> akra = misschien beetje te arm.

mijn ervaringen zijn dat slipon dempers niet zoveel doen qua afstelling. (dan bedoel ik air / fuel verhouding)
als je met systemen / luchtfilters aan de gang gaat zou ik het af laten stellen.

en mocht je het nou niet vertrouwen, gewoon een run ergens laten doen. kost rond de 20 a 30 euro, en weet je het zeker.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: September 13, 2008, 19:12:23 »

ik heb onder mijn 04 titanium zitten en als ik mijn standaard monteer ivm circuit dag merk ik tijdens het rijden
echt wel een behoorlijk verschil ook het laten afstellen had een groot effect op het oppikken van de fiets vooral
in een hoger verzet en ietwat illegale snelheden zal je het merken als je hem ff laat afstellen op de open pijpjes 
kost een paar tientjes maar maakt een wereld van verschil 
Gelogd

if it runs , race it
alpina
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 13, 2008, 19:17:55 »

Ik ben juist even gaan rijden en ik vind dat hij zeer goed rijd met die originele dempers.
Er stonden akra dempers op en dan heb ik hem laten afstellen.
Maar donderdag ga ik op zolder rijden en daarom wou ik deze er even opzetten.
Maar nu speciaal laten afstellen voor zomaar,dan kan ik beter de akra's er terug opzetten.
Mmmmm......wat moet ik nu doen.
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: September 13, 2008, 19:26:52 »

Gewoon racen met de standaard dempers en bij thuiskomst weer de akra's er onder verder niets aan doen.

Vincent
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: September 14, 2008, 08:15:01 »

ik laat de mijne ook niet afstellen als ik de standaard pijpen eronder zet maar merk wel dat hij dan minder lekker
loopt , voor een circuit kan je gewoon met de standaard pijpen rijden , je zal wel merken dat ze bloed heet worden  Huh
nu is mij eens verteld dat als je standaard vervangt door open dat in princiepe je mengsel dan te arm staat en daardoor
kan er schade ontstaan aan het blok ivm koelings/smerings problemen ben geen monteur dus don't shoot me .
is jou 4 ooit al eens afgesteld door een dealer , zo niet echt eens doen maakt echt een groot verschil heb het zowel op
mijn falco toen der tijd laten doen en nu ook op de rsv  . kom je trouwens niet  door de keuring heen met
db killers in de akra's , ben nu bezig met db killers voor de mijne en hoop dan gewoon met de titanium het circuit op te kunnen 
veel plezier op zolder en sterkte met de chicane , ik kreeg dat kreng maar niet onder de knie  n hou hem heel   
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5179 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50164 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25431 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11632 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
Bandenvraagje Vincent 7 6027 Laatste bericht April 03, 2009, 22:01:39
door rsv mille evo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!