Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 19:46:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rsv of toch maar niet?!?  (gelezen 7634 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ZzerO
Gast
« Gepost op: Augustus 13, 2008, 23:49:28 »

hallo

ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een rsv mille en zo kwam ik op dit forum terecht. ik rij momenteel nog met een muz skorpion sport(50pk) en ik wil binnenkort van motor veranderen. ik zou graag een ouder type mille kopen maar ik ben niet zeker of het wel verstandig is om een dikke v twin te kopen met alleen maar ervaring( circuit en straat) op een 50pk mono. men andere keuze zou een 600cc tje zijn. ik wil ook op circuit rijden en ik denk dat daar een 600tje wel voordelen biedt?!?

liefst wil ik de mille, maar het verstandigste lijkt me een 600... wat denken jullie?


en hoe kun je de 2 met elkaar vergelijken, op gebied van wendbaarheid, kracht,enz....



greetz
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 14, 2008, 00:05:54 »

Ik ben overgestapt van een RS125cc naar een RSV mille 1000cc, kan best  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
v-TWim
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 14, 2008, 00:39:44 »

Ik zou ook gaan voor de Mille. Grote kans dat je daar minder snel op uit bent gekeken dan op een 600. Die dingen leveren alleen maar kracht boven de 7000 a 8000 toeren.
Gelogd
kim_rsv1000
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 14, 2008, 05:49:44 »

in begin lijkt het allemaal overweldigend,je denkt dat een 1000 niet te houden is als je geen ervaring hebt...wel ik kan je zeggen dat het allemaal wel meevalt.Een 600 moet je hoog in toeren jagen vooraleer er iets gebeurd,en eens zoiets boven de 6000 rpm komt schiet het ook vooruit als een raketje,dus even gevaarlijk/verassend als een 1000.Het grote verschil is dat je met een 1000 lekker onderin kan tuffen zonder die "schop onder je kont" te krijgen.
Ik persoonlijk was mijn 750 snel gewoon/beu,altijd in toeren moeten klimmen vooraleer dat ding echt kracht had,de RSV tuft lekker relaxed op lage toeren waar hij enorm veel koppel heeft.
Gelogd
LNY
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 56

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 14, 2008, 06:23:00 »

 With stupid Een motor met minder cc's in van nature veel zenuwachtiger en daardoor lastiger te rijden. Een "zware" fiets is veel beter te doseren.

Ik ben ook begonnen op een 1000 en achteraf was ik daar heel blij mee. Anders had ik na en jaar weer over moeten stappen.

Het gevaar van een zwaar blok zit hem in je eigen pols.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 14, 2008, 06:58:17 »

With stupid Een motor met minder cc's in van nature veel zenuwachtiger en daardoor lastiger te rijden. Een "zware" fiets is veel beter te doseren.

Ik ben ook begonnen op een 1000 en achteraf was ik daar heel blij mee. Anders had ik na en jaar weer over moeten stappen.

Het gevaar van een zwaar blok zit hem in je eigen pols.
With stupid
Dus gewoon voor de Mille gaan.
Als je nu een 600 koopt wil je volgend jaar alsnog een 1000. Ik spreek uit ervaring....
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 14, 2008, 07:56:14 »

ik ken de Muz Scorpion. ik vind dat een heel leuke fietsje en heb er zelfs nog naar gezocht als eerste motor. 
en laten we eerlijk zijn het is een 1 cil die ook een sloot koppel heeft.

hoewel het 2 vesrchillende fietsen zijn denk ik dat de mille je voorkeur zal hebben.
maar je moet zoizo een test ritje regelen welke fiets je voorkeur ook heeft.
Gelogd
ZzerO
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 14, 2008, 08:29:54 »

ja idd het heeft wel ' wat' koppel Smiley evenveel als een ouder type R6 bevoorbeeld, alleen de helft zoveel pk's. ik heb al op een R6 gereden en op toeren, vond ik dat al snel zat, alleen is het motorkarakter tov mijn muz maar wat saai. dat zal bij de rsv wel wat anders zijn denk ik Grin

maar wat ik me nog afvraag is hoe het zit met sturen en wendbaarheid, de RSV is nog wat zwaarder dan de doorsnee 600cc en op papier zie je duidelijk de verschillen, maar hoe voel je dit eens je er mee rijdt? op straat zal dit niet zo'n grote rol spelen maar op circuit toch wel meer.. iemand hier ervaring met RSV's op circuit die kunnen vergelijken met een 600?

ik begin meer en meer overtuigd te geraken om maar een rsv te kopen, dus zodra de muz buitenvliegt zal ik wat gaan testrijden, dat zegt nog altijd het meeste denk ik

alvast bedankt voor jullie reacties.

greetz
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 14, 2008, 08:37:53 »

Rene had een Thundercat circuimotor en is binnen het jaar nog overgestapt naar een Mille. Zegt genoeg denk 

De Mille is gewoon een karakteristieke motor met lekker veel koppel, makkelijk mee te rijden en stuurt zeer goed voor een zware twin 

En of je plat dor de bocht kan





 
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 14, 2008, 09:02:02 »

ja idd het heeft wel ' wat' koppel Smiley evenveel als een ouder type R6 bevoorbeeld, alleen de helft zoveel pk's. ik heb al op een R6 gereden en op toeren, vond ik dat al snel zat, alleen is het motorkarakter tov mijn muz maar wat saai. dat zal bij de rsv wel wat anders zijn denk ik Grin

maar wat ik me nog afvraag is hoe het zit met sturen en wendbaarheid, de RSV is nog wat zwaarder dan de doorsnee 600cc en op papier zie je duidelijk de verschillen, maar hoe voel je dit eens je er mee rijdt? op straat zal dit niet zo'n grote rol spelen maar op circuit toch wel meer.. iemand hier ervaring met RSV's op circuit die kunnen vergelijken met een 600?

ik begin meer en meer overtuigd te geraken om maar een rsv te kopen, dus zodra de muz buitenvliegt zal ik wat gaan testrijden, dat zegt nog altijd het meeste denk ik

alvast bedankt voor jullie reacties.

greetz
nou denk dat het antwoord simpel is of de mille geschikt is voor het circuit anders zou er nooit geen aprilia experience meer zijn nou heb heel wat appies voorbij zien komen op spa francorchamps dus kopen die mille
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 14, 2008, 09:12:54 »

ik vrees dat je een 4 cylinder 600cc niet echt kan vergelijken met een 1000 cc twin
de motorkarakters liggen echt ver uit elkaar , zelf heb ik moeten wennen aan de twin
maar vooral de motorrem vind ik een enorm pluspunt en tevens dat hij rustiger is dan
een viercylinder om te berijden qua vermogen afgifte dan(minder last van een eindschot)
zou zelf voor de rsv mille gaan zeker als je van een 1 cylinder af komt zal een twin je meer aanspreken dan een
4 cylinder, succes met je keuze
gr
stefan
Gelogd

if it runs , race it
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 14, 2008, 09:23:54 »

ik vrees dat je een 4 cylinder 600cc niet echt kan vergelijken met een 1000 cc twin
de motorkarakters liggen echt ver uit elkaar , zelf heb ik moeten wennen aan de twin
maar vooral de motorrem vind ik een enorm pluspunt en tevens dat hij rustiger is dan
een viercylinder om te berijden qua vermogen afgifte dan(minder last van een eindschot)
zou zelf voor de rsv mille gaan zeker als je van een 1 cylinder af komt zal een twin je meer aanspreken dan een
4 cylinder, succes met je keuze
gr
stefan

Tjsa... 1 cilinder 125cc.. dan spreek 2 cilinder 1000cc idd zeker aan 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
nitro-kevin
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.288


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 14, 2008, 10:56:03 »

Ik ben zelf begonnen met een mille en als je er gewoon rustig mee begint denk ik dat het helemaal goedkomt
Gelogd

Wie A zegt, moet ook PRILIA of GUSTA(Cheesy) zeggen!
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 14, 2008, 11:37:37 »

Mijn motivatie voor de Mille was simpel. Hoop koppel onderin en niet een 13 in 1 dozijn uiterlijk. Het blijft een mooi afgewerkte karakterfiets.

Bijkomend voordeel is dat je zeker met originele uitlaten niet zo de aandacht trekt wanneer je eens het gas open gooit. Wanneer je op een 4 cylinder tot in het rood gaat dan breekt echt de hysterie los en staat bij elke voorbijganger het haar rechtop in de nek. Ook bij de hermandad dus!

Een V2 doet dat allemaal met minder drama, ff het rood in geeft een korte donderbui aan geluid. Trekt minder negatieve aandacht...

Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 14, 2008, 12:02:44 »

Mille er is geen betere 
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45457 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
autoscout 24 arius 14 15362 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Aanmeldtopic m.b.t. de crematie van RenĂ© « 1 2 3 4 » Sjaakie 57 26122 Laatste bericht April 30, 2010, 19:06:15
door FastJ
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18277 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
Guzzi Trackday 6 Juni 2011 Mettet - Alle Italiaanse motoren welkom! muja 7 5147 Laatste bericht Maart 08, 2011, 10:19:47
door Zattara

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!