Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 23:54:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rsv of toch maar niet?!?  (gelezen 7636 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
fuzz10
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 15, 2008, 11:18:59 »

Rij/race zelf met een Mille (uitsluitend op 't circuit) en dat bevalt me prima...  Gaat mij puur om de lol en ik geniet van sportieve twins ...   Mijn mening ?  :  Als je 't alleen om de rondetijden (en 't budget gaat) , ben je op 't circuit gewoon veel beter af met een (moderne) 600 ;  loopt bijna net zo hard als een Mille , stuurt een klap makkelijker en is goedkoper in 't onderhoud. 

Niettemin zou ik voor de Mille gaan ,  maar goed , da's een persoonlijke afweging.  ;-)
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 15, 2008, 11:20:23 »

 With stupid
Gelogd
ZzerO
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 15, 2008, 12:36:02 »

Rij/race zelf met een Mille (uitsluitend op 't circuit) en dat bevalt me prima...  Gaat mij puur om de lol en ik geniet van sportieve twins ...   Mijn mening ?  :  Als je 't alleen om de rondetijden (en 't budget gaat) , ben je op 't circuit gewoon veel beter af met een (moderne) 600 ;  loopt bijna net zo hard als een Mille , stuurt een klap makkelijker en is goedkoper in 't onderhoud. 

Niettemin zou ik voor de Mille gaan ,  maar goed , da's een persoonlijke afweging.  ;-)

dat sturen is nog hetgeen wat me doet twijfelen, stuurt een rsv dan zoveel zwaarder/slechter als pakweg een R6 van 2000. en ben je dus sneller met een 600 op circuit denk je?

ik doe het hoofdzakelijk voor de lol, en zal hoofzakelijk op straat rijden( had het liefst omgekeerd gezien maar het budget van een student is  Roll Eyes)
Gelogd
fuzz10
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 15, 2008, 12:51:06 »

dat sturen is nog hetgeen wat me doet twijfelen, stuurt een rsv dan zoveel zwaarder/slechter als pakweg een R6 van 2000. en ben je dus sneller met een 600 op circuit denk je?

ik doe het hoofdzakelijk voor de lol, en zal hoofzakelijk op straat rijden( had het liefst omgekeerd gezien maar het budget van een student is  Roll Eyes)

Tja,  da's een lastige..  Ik zeg echt niet dat een Mille slecht stuurt , integendeel.  Je hebt nou eenmaal 20 a 30 kilo meer mee te zeulen dus sja ,  dat kost wat meer moeite.
Overigens moet ik wel zeggen dat de keuze tussen zo'n oude 600 of een Mille rond het zelfde jaar voor mij honderd procent zeker op de Mille zou vallen : je hebt er op straat veel meer aan (die 600's vind ik verschrikkelijk nerveuze / irritante straatfietsen)  ;  daarnaast vermoed ik dat indien je niets wijzigt aan zo'n R6 je aan een standaard-mille (of helemaal mooi , een R) een betere racer hebt.  Die oudere R6'en zijn zwabberboten waar je ook erg snel mee "uitgesteld" bent (lees: ook met de vering dichtgeschroefd zjin 't nog steeds zwabberboten)....   

De moderne R6'en,  sja , da's een ander verhaal ... Schrikbarend hoe hard die dingen (standaard) rondgaan op 't circuit....
Gelogd
ZzerO
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 15, 2008, 13:30:26 »

ja dat heb ik al gemerkt idd, maar bij mij ligt de keuze tussen een RSV of de oudere 600cc en met de tijd zou ik ook aanpassingen kunnen doen.

maar eerst moet de MuZ worden verkocht en dan pas ga ik testrijden, dan zal het wel wat duidelijker worden voor mij hoop ik
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 15, 2008, 14:21:01 »

Oude r6 zwabberboten???, valt wel mee hoor, heb ik ook gehad,wil alleen wel eens wat kwispelen bij het hardere aanrem werk, vond de mille trouwens niks minder sturen als de r6 en dat ondanks de 190 achterband, dus gewoon een mille kopen 
Gelogd
ZzerO
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 15, 2008, 15:14:18 »

ook niet met het omgooien van de motor? bij chicanes bv..

en wat zijn verder zo de standaard veranderingen dat je kunt toepassen bij een mille, gericht op circuit gebruik? kun je de vork nog wat door de kroonplaat laten zakken of wordt hij daar te zenuwachtig van? en voldoet de standaard vering van de gewone RSV op circuit?
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 15, 2008, 15:19:23 »

Je wensen op circuitgebruik is gekoppeld aan je ervaring. Heb je geen of weinig circuitervaring dan is de vering van een Mille meer dan voldoende. Bij het omgooien zul je die 20 kilo vast wel een beetje merken. Maar ook dat is afhankelijk van je ervaring.
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 16, 2008, 14:11:24 »

Ik vind je vragen nogal vreemd. Je zegt zelf dat je eigenlijk nog niet erg veel ervaring hebt, zeker niet op circuit.
De fiets moet dan ook vooral dagelijks gebruikt worden.
Voor de straat ongetwijfeld kiezen voor een dikke tweepitter, die R6jes en dergelijke zijn inderdaad irritant nerveus en helemaal onbruikbaar met een vriendin achterop. (been there done that)
Voor circuit hebben ze alletwee hun voor- en tegens.
De R6 zal nét iets later kunnen remmen, net iets sneller de bocht ingegooid kunnen worden, net iets sneller van het ene oor op het andere gegooid kunnen worden, maar de Mille maakt dat alles ruimschoots goed door een ongelofelijk veel beter uit de bocht komen, een hogere top en meer plezier omdat je het blok onder je gewoon voelt werken, ook zal je veel beheerster kunnen rijden omdat je een pak minder moet schakelen om toch het juiste vermogen op de juiste plaats te zetten waardoor je tijd wint.
Bovenstaande geld echter alleen als je al veel circuitervaring hebt, voor beide motoren geldt dat het nog steeds het ventje is dat snel moet rijden, in het begin zal je de limieten van allebei de machienes nog lang niet tegenkomen.
Maar tijden waren niet echt belangrijk (hoewel je wel het snelst van iedereen over het circuit wil???).
Mijn advies : voor straatgebruik : Mille zonder twijfel
Voor de lol op circuit zijn beide geschikt met een lichte voorkeur voor de Mille
Voor supersnelle tijden met de nodige ervaring zijn beide geschikt met lichte voorkeur voor R6.
Wat je voor circuit ook even moet nakijken is de kost van "valstukken", het komt er toch wel van.
Ik denk dat het net iets makkelijker en goedkoper is om R6 namaakstukken als polyester e.d. te vinden, hoewel ik daarin bevooroordeeld kan zijn omdat ik in het R6 circuit zat.
Racepolyester voor de Mille ben ik echter ook al een paar keer tegengekomen dus valt dat misschien wel mee.

Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 16, 2008, 19:46:44 »

 With stupid Ik kan het niet beter verwoorden.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 18, 2008, 10:39:44 »

Rene had een Thundercat circuimotor en is binnen het jaar nog overgestapt naar een Mille. Zegt genoeg denk 

De Mille is gewoon een karakteristieke motor met lekker veel koppel, makkelijk mee te rijden en stuurt zeer goed voor een zware twin 

En of je plat dor de bocht kan





 

niet dus?  Huh



 Grin Grin Grin Grin
Gelogd

ZzerO
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 18, 2008, 13:49:04 »

Ik vind je vragen nogal vreemd. Je zegt zelf dat je eigenlijk nog niet erg veel ervaring hebt, zeker niet op circuit.
De fiets moet dan ook vooral dagelijks gebruikt worden.
Voor de straat ongetwijfeld kiezen voor een dikke tweepitter, die R6jes en dergelijke zijn inderdaad irritant nerveus en helemaal onbruikbaar met een vriendin achterop. (been there done that)
Voor circuit hebben ze alletwee hun voor- en tegens.
De R6 zal nét iets later kunnen remmen, net iets sneller de bocht ingegooid kunnen worden, net iets sneller van het ene oor op het andere gegooid kunnen worden, maar de Mille maakt dat alles ruimschoots goed door een ongelofelijk veel beter uit de bocht komen, een hogere top en meer plezier omdat je het blok onder je gewoon voelt werken, ook zal je veel beheerster kunnen rijden omdat je een pak minder moet schakelen om toch het juiste vermogen op de juiste plaats te zetten waardoor je tijd wint.
Bovenstaande geld echter alleen als je al veel circuitervaring hebt, voor beide motoren geldt dat het nog steeds het ventje is dat snel moet rijden, in het begin zal je de limieten van allebei de machienes nog lang niet tegenkomen.
Maar tijden waren niet echt belangrijk (hoewel je wel het snelst van iedereen over het circuit wil???).
Mijn advies : voor straatgebruik : Mille zonder twijfel
Voor de lol op circuit zijn beide geschikt met een lichte voorkeur voor de Mille
Voor supersnelle tijden met de nodige ervaring zijn beide geschikt met lichte voorkeur voor R6.
Wat je voor circuit ook even moet nakijken is de kost van "valstukken", het komt er toch wel van.
Ik denk dat het net iets makkelijker en goedkoper is om R6 namaakstukken als polyester e.d. te vinden, hoewel ik daarin bevooroordeeld kan zijn omdat ik in het R6 circuit zat.
Racepolyester voor de Mille ben ik echter ook al een paar keer tegengekomen dus valt dat misschien wel mee.



je hebt hier wel gelijk, ik heb inderdaad nog niet heel veel ervaring. ik ben tot nu toe 3 keer op het circuit geweest, 2 keer croix, 1 keer zolder, en dat ging wel goed. zeker op het traag circuit van croix, daar was ik bij de groep gevorderden een van de snellere, en op een hele ronde was ik net zo snel als men maatje met een (oude) R6. maar waarschijnlijk zegt dit meer over hem dan over mij Grin

en dan over het gebruik, ik zal idd overwegend op straat rijden enkel en alleen omdat ik het niet kan veroorloven om zoveel op ciruit te rijden. als ik kon zou ik enkel maar op circuit rijden, dat vind ik het leukste Evil

uiteraard komt plezier op de eerste plaats( de rsv maw) maat hetgeen ook belangerijk is, dat ik, de keren dat ik op circuit ga, goede ervaring opdoe en dus zo goed mogelijk leer rijden op circuit... en geen idee of de rsv of de R6 daar beter voor geschikt zijn... en als het niet zo gek veel uitmaakt, dan is beter om een motor te pakken die ik echt wil, met karakter, zoals de mille dus

Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45459 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
autoscout 24 arius 14 15362 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Aanmeldtopic m.b.t. de crematie van RenĂ© « 1 2 3 4 » Sjaakie 57 26124 Laatste bericht April 30, 2010, 19:06:15
door FastJ
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18277 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
Guzzi Trackday 6 Juni 2011 Mettet - Alle Italiaanse motoren welkom! muja 7 5147 Laatste bericht Maart 08, 2011, 10:19:47
door Zattara

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!