Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 20:30:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: circuitdag, welke dempers zijn toegestaan?  (gelezen 2082 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
japrilia
Gast
« Gepost op: Augustus 20, 2008, 10:07:52 »

Ik heb in september een circuitdag via MRA maar nu heb ik een vraag.
Onder mij RSV uit 2002 zit het AKRA evo2 systeem, geen CE keurmerk en er staat op "for racing only"
Ben wel in het bezit van DB killers.
Mag ik hiermee het circuit op?Huh

En zo niet wie heeft er voor mij een paar andere dempers?
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 20, 2008, 10:24:18 »

zonder db killers kan je het vergeten want dan kom je zeker niet door de keuring

als je vaker van plan bent om op het circuit te gaan rijden is het misschien een

idee om standaard pijpen aan te schaffen, heb je een full akra systeem of alleen

de slip-ons.

Gelogd

if it runs , race it
aprilia.racing
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 20, 2008, 13:18:20 »

elk circuit heeft andere (geluids-)reglementen.  Om zekerheid te hebben contacteer de inrichter van het circuit.  Doe je mee aan een kampioenschap, en heb je een sportlicentie, neem dan contact op met de KNMV of in BelgiĂ« met de V.M.B.B. (www.fmb-bmb.be) en stel de vraag aan de technische commissie die je per email het reglement zullen overmaken.  Zo voorkom je teleurstellingen en financiĂ«le aderlatingen
  Smiley
Gelogd
japrilia
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 20, 2008, 19:55:19 »

Heb een full akra systeem, dus als ik de db-killers er in zet kan ik de gok wagen of is het beter om er maar een stel standaard pijpen onder te zetten.
Gelogd
Appie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 20, 2008, 20:19:31 »

ik zou lekker je standaard dempers er onder knallen 
Als jewordt geweigerd, gooi je heel je dag weg  Wink

Of even zorgen dat je een db meter weet te bemachtigen 
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 20, 2008, 20:23:52 »

Heb in Juni nog lekker met mijn open akra's de hele dag op Assen liggen knallen!!  Had in het begin de DB killers er nog in, maar zonder ging ook prima!!!


* assen 16-6-08 -4.jpg (43.61 KB, 440x295 - bekeken 206 keer.)
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
MarK
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:23:14 »

Voor Assen geldt het volgende:

Vanaf heden gaat er in het parc-fermé bij iedere praktijksessie en bij iedere groep
gecontroleerd worden op het gebruik van db-killers voordat men de baan op gaat.
Recente ervaringen maken deze maatregel helaas noodzakelijk omdat er rijders waren
welke geen db-killer gemonteerd hadden. Vanaf nu gaat er voordat je de baan op gaat in het
parc-fermé een controle op het gebruik van db-killers plaatsvinden.
Geen db-killer is geen toegang tot de baan dus niet rijden.
We weten ook dat er aan db-killers veel te knutselen valt en dat er vaak twee uitvoeringen
van db-killers zijn nl. een streetlegal-db-killer en race-db-killer. Alleen de streetlegal-db-killer
is tijdens de CRT-dagen toegestaan.
Streetlegal-db-killers kennen een originele lengte, tijdens CRT-dagen is het niet toegestaan
om met een ingekorte db-killer of een db-killer voorzien van gaten op het circuit te rijden.
Indien bij controle blijkt dat er geknutseld is aan de db-killer waardoor deze meer geluid
produceert volgt er een directe uitsluiting van deelname zonder restitutie van het
inschrijfgeld. Deze figuren krijgen dus geen tweede kans meer om de baan op te gaan.
Het gebruik van originele dempers/uitlaatsystemen of dempers/uitlaatsystemen welke
aantoonbaar stiller zijn is toegestaan.
Deelnemers die bij de eerste geluidovertreding 101,8 dBa of meer produceren worden
onmiddellijk uitgesloten van verdere deelname zonder restitutie van het inschrijfgeld, Ook
deze figuren krijgen dus geen tweede kans meer om de baan op te gaan.
Mocht uit ervaringen blijken dat deze 101,8 dBa limiet te hoog gesteld is, waardoor er toch
weer een dreiging ontstaat dat we het daggemiddelde gaan overschrijden, zal deze limiet
naar beneden bijgesteld worden.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25479 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110182 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6867 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12925 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Zaterdag 3 juli 2010 - ARA Fotoshootdag! (Gratis A4 foto voor ARA leden!) « 1 2 ... 9 10 » 2 Fast 2 See 140 41259 Laatste bericht September 03, 2010, 15:08:56
door AeroX

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!