Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 03:31:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste circuit dag met dat paarse apparaat...  (gelezen 8191 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Augustus 21, 2008, 09:37:01 »

Lucht in de remmetjes?


Tja Erik geeft z'n remmen behoorlijk op hun donder, hoe later hoe liever is z'n credo geloof ik, die zijn dus wel eens behoorlijk warm geweest Grin Grin Grin
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:18:32 »

Warm mogen ze wel worden met de juiste remvloeistof en de juist blokken het is alleen vervelend als er een beetje lucht in zit aangezien dit dan gaat uitzetten door de hitte. Maar het gaat allemaal wel weer goed komen.
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:32:24 »

 
Lucht in de remmetjes?


Tja Erik geeft z'n remmen behoorlijk op hun donder, hoe later hoe liever is z'n credo geloof ik, die zijn dus wel eens behoorlijk warm geweest Grin Grin Grin
Grin Jajaja.....


Maar even dot 5.1 verversen Wink

De fiets heeft een Öhlins achterschokbreker, door Rooske geservicede voorvork, open luchtfiltertje en een Power Commander. Verder is ie naar mijn weten vrij standaard.
Klopt... in de voorvork andere shimms, olie... wel de standaard veer. En idd het blok is niet gekieteld. Loopt wel als een kogel. Dat ondervond ik laatst op zandvoort toen ik weer overstapte op mijn straatmiel.... die paarse pakt veel beter op vanaf 4000 rpm.
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:47:34 »

Dat merkte ik ook in verhouding tot de Falco. In principe zou het 'slechts' 10 pk schelen maar het oppakken na met name de Hugenholtz en de Vodafone bocht is toch even andere koek. Daar kon ik echt goed merken dat ie sterker is.
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 21, 2008, 16:57:01 »

De fiets heeft een Öhlins achterschokbreker, door Rooske geservicede voorvork, open luchtfiltertje en een Power Commander. Verder is ie naar mijn weten vrij standaard.

aanvulling  Smiley achterdemper is ook geserviced en hij is met dicht luchtfilter door Roke afgesteld (stuk beter dan met open luchtfilter).
Heb je er nu een open filter op zitten?

jack
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 21, 2008, 20:35:25 »

De fiets heeft een Öhlins achterschokbreker, door Rooske geservicede voorvork, open luchtfiltertje en een Power Commander. Verder is ie naar mijn weten vrij standaard.

aanvulling  Smiley achterdemper is ook geserviced en hij is met dicht luchtfilter door Roke afgesteld (stuk beter dan met open luchtfilter).
Heb je er nu een open filter op zitten?

jack
Nadat ik mijn open airbox vervangen heb door origineel luchtfilter en orginele airbox, loopt de motor ook beter. Dus open luchtfilter en/of airbox is lang niet altijd beter. Zeker niet beter voor de db's die je maakt.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 21, 2008, 20:45:10 »

De fiets heeft een Öhlins achterschokbreker, door Rooske geservicede voorvork, open luchtfiltertje en een Power Commander. Verder is ie naar mijn weten vrij standaard.

aanvulling  Smiley achterdemper is ook geserviced en hij is met dicht luchtfilter door Roke afgesteld (stuk beter dan met open luchtfilter).
Heb je er nu een open filter op zitten?

jack
Airbox= dicht en luchtfilter toch open (geen K&N maar ander merk). Toch Breedski?

Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 22, 2008, 08:46:01 »

Onder het rijden doe ik af en toe de tank even omhoog en haal ik de deksel er even af, dat scheelt weer een paar pony's 
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 22, 2008, 08:55:57 »

Onder het rijden doe ik af en toe de tank even omhoog en haal ik de deksel er even af, dat scheelt weer een paar pony's 
maak er dan wel een filmpje van..... in 1 klap ben je beroemd  Grin
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 22, 2008, 20:34:27 »

De fiets heeft een Öhlins achterschokbreker, door Rooske geservicede voorvork, open luchtfiltertje en een Power Commander. Verder is ie naar mijn weten vrij standaard.

aanvulling  Smiley achterdemper is ook geserviced en hij is met dicht luchtfilter door Roke afgesteld (stuk beter dan met open luchtfilter).
Heb je er nu een open filter op zitten?

jack
Airbox= dicht en luchtfilter toch open (geen K&N maar ander merk). Toch Breedski?



Jack bedoelt (denk ik) het weglaten van het luchtfilterdeksel in combinatie met een afdichtring onder de tank als zijnde open luchtfilterhuis. Daarin een K&N filter geeft een hoop herrie en meer luchtdoorlaat. Een gemonteerd luchtfilterdeksel met een standaard luchtfilter heeft theoretisch minder luchtdoorlaat, maar met goed afstellen kun je in bepaalde toerengebieden toch sterker zijn  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 22, 2008, 20:53:07 »

Yep zo dacht ik hem ook.... met gemonteerd luchtfilterdeksel en met een "aftermarket" luchtfilter.

Paarske loopt in het middengebied als een speer... ik denk ook dat dat veel bruikbaarder vermogen is dan een paar PK's extra topvermogen. Nou heeft die toch al 129 op top dus lopen doet ie wel 

Wanneer ga ji weer terug naar RSV Eric?  Grin
« Laatste verandering: Augustus 22, 2008, 21:12:01 door zeeslot » Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51611 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110026 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45131 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44094 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!