Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 14:11:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ruwer?  (gelezen 5065 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 29, 2008, 20:38:50 »


Dat trillen zou ook kunnen komen door het 'dipje' wat de meeste milles hebben rond de 6000 toeren. Heeft de motor het ietsies moeilijker..................inderdaad mogelijk in combinatie met iets verkeerde afstelling

je hebt het toch over motor-trillingen...... en niet vwb trillingen in het stuur.......... want dat zou weer op onbalans van voorwiel duiden.

 
Gelogd
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: September 29, 2008, 21:06:19 »

Ik had op mijn Suz RF veel meer last van trillingen,na 150 km gereden egt doof gevoel in de handen,nu nix geen last meer van...(wel van koude banden )wel beetje op toeren blijven rijden...8000 - 10.000 
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #17 Gepost op: September 29, 2008, 22:46:56 »

Naar mijn idee zijn het nog de originele trillingsdempers in mijn stuureinden..heb er laatst een uitgehaald, wou misschien van die goudkleurige kopen..Normaal dat je die krengen kunt draaien als ze vast zijn aangedraaid toch? Dan kunnen ze de trilling opvangen lijkt mij? Dus maar geen goudkleurige kopen...

de mijne zitten vast, ik heb net gevoeld.....
ik heb geen ervaring met aluminium dempers maar volgens mij speelt het gewicht van de demper een belangrijke rol.

het echte verschil tussen trillingen en klappen ga je na verloop van tijd waarderen!

 
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: September 30, 2008, 05:38:50 »

heb een keer , hindelijke trillingen gehad met mijn falco 2001 , zo erg zelfs da bij rijden rond de 6000 rpm inderdaad tintelende
handen opleverde na een 100 km , bleek uiteindelijk een kapotte eprom te zijn waardoor hij op nood programma liep en ja dat
in combinatie met open race pijpen was dus genoeg om trillingen te krijgen. zou echt beginnen met hem af te laten stellen
gaan ze echt een stuk beter van lopen en ik dacht dat de dip tussen de 4500 en 5500 rpm zat maar kan het mis hebben 
Gelogd

if it runs , race it
pdavie
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 30, 2008, 06:23:56 »

Tja..trillingen die ik dan voornamelijk voor voel ja..wel een beetje in het stuur..Afstellen dus eerst maar? Als dat niet teveel kost, doe ik dat gewoon uit eigen zak, gezien mijn garantie een beetje ver weg woont zeg maar, haha..Moet gewoon weer toppue rijden, dast belangrijkste!!!
Gelogd
TicTac
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: September 30, 2008, 08:00:49 »

Zou je niet gewoon eerst een andere RSV proberen?? Om te vergelijken.
Anders kan je eventueel, als je een garage kent waar je de werklui vertrouw? Misschien kunnen zij een rondje op rijden en het je vertellen.
Gelogd
pdavie
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 01, 2008, 06:35:58 »

Misschien dat ik idd even naar mijn eigen motorboer ga en hun erop laat rijden dan..Even een over afstelling..De vorige eigenaar heeft er een power commander opgezet en daar heb ik via forum contact mee gehad..Hij zegt dat ik daat niets meer aan hoef te doen qua afstelling!! Moet toppie zijn...Dus toch trillingdempers ofzo?
Er is wel bij aflevering een nieuwe voorband onder gekomen, maar ik ga er vanuit dat ze wel kunnen balanceren aldaar...
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
wie red mijn appie van de brandstapel « 1 2 3 4 5 » Roddy 74 18581 Laatste bericht Mei 13, 2009, 12:29:24
door fuzz10
Shiver tril bij (zacht) remmen r1ckie 11 4167 Laatste bericht September 26, 2011, 19:57:29
door hofkej
Korte vraag Technieker 3 1240 Laatste bericht December 29, 2012, 10:53:12
door Technieker

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!