Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 12:02:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ruwer?  (gelezen 5098 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pdavie
Gast
« Gepost op: September 29, 2008, 08:47:46 »

Heb de RSV nu een goede week en wat me natuurlijk opvalt, is dat alles veel ruwer en bruter is!!
Toch wil ik graag weten of het hoort dat als je echt gas geeft zeg maar bijv laag uit de versnelling en dan richting de toeren...
Je dan trilling voelt? Kijk, het blok brult natuurlijk, maar verneem dan in het stuur, of vooraan in elk geval, of de kracht van de motor of een trilling?

Heb nog nooit op een andere RSV gereden, dus weet niet of dit hoort? Tja, sorry, de CBR reed veel rustiger/soepeler natuurlijk dan dit monster!! Haha!!
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: September 29, 2008, 08:52:08 »

je zal altijd een lichte trilling voelen op een twin , zeker ten opzichte van een rijstraket maar ze mogen
nooit hinderlijk worden , mischien staat de afstelling niet helemaal lekker en dan kan dat gebeuren
dus weet niet hoe erg de trillingen zijn maar misschien een keertje 4 gassen laten afstellen , heb dit
probleem 1 x gehad met mijn falco toen bleek de eprom kapot te zijn en daardoor liep hij op noodprogramma
en dat ik combi met open pijpen zorgde voor de nodige trillingen , hoop dat je er wat aan hebt 
Gelogd

if it runs , race it
pdavie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 29, 2008, 09:50:40 »

Hmmm..ok...

Dat laten afstellen, loopt dat in de kosten? Heb nog garantie, daar niet van, maar benieuwd..
Denk dat ik hem maar over een tijdje nog weer heen breng dan en hun laten kijken...
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: September 29, 2008, 10:04:24 »

volgens mij kost het een paar tientjes ,ligt eraan of ze wat vinden
Gelogd

if it runs , race it
Timfiz
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: September 29, 2008, 10:08:19 »

Of iemand met een Mille een stukje erop laten rijden. Is een stuk goedkoper, maar afstellen kan nooit kwaad en kost iid bijna niets 
Gelogd
TicTac
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 29, 2008, 10:40:10 »

Heb de RSV nu een goede week en wat me natuurlijk opvalt, is dat alles veel ruwer en bruter is!!
Toch wil ik graag weten of het hoort dat als je echt gas geeft zeg maar bijv laag uit de versnelling en dan richting de toeren...
Je dan trilling voelt? Kijk, het blok brult natuurlijk, maar verneem dan in het stuur, of vooraan in elk geval, of de kracht van de motor of een trilling?

Heb nog nooit op een andere RSV gereden, dus weet niet of dit hoort? Tja, sorry, de CBR reed veel rustiger/soepeler natuurlijk dan dit monster!! Haha!!

Hmm, sowieso niet heel verstandig om de eerste RSV meteen te kopen zonder fatsoenlijk vergelijkmateriaal  Wink
Ik kom ook van de CBR af en ik heb zelf nog geen bijzondere trillingen etc meegemaakt. Ik heb wel heel lang SV gereden, maar dat is niet vergelijkbaar met de RSV.
Ik hoop dat het tussen je oren zit, maar ik zou voor de zekerheid iemand opzoeken die er even op wilt rijden.

Gelogd
RSV_Frank
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 29, 2008, 16:04:11 »

hoe laag uit zijn versnelling?

hoe lager hoe erger de trilling tot je te laag zit natuurlijk, maar gewoon met verstand rijden en de motor lekker soepeltjes laten draaien
Gelogd
pdavie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 29, 2008, 16:32:19 »

Laag in zijn versnelling snap ik door het koppel..maar dan tegen de 6000 toeren begint hij wat te trillen heb ik het idee, maar kan ook heel goed aan mij liggen..ben het niet gewend natuurlijk...
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #8 Gepost op: September 29, 2008, 16:33:50 »

trillen is lekker 
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: September 29, 2008, 17:29:33 »

 With stupid With stupid 

Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: September 29, 2008, 17:43:26 »

trillen is lekker 

je ligt nu zeker te trillen in je bedje , patient?

Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #11 Gepost op: September 29, 2008, 18:12:12 »

 
te hangen op de bak en mijn vrouw en kinderen een beetje te irriteren Evil

(ik ben niet in de wieg gelegd om te nixen )
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: September 29, 2008, 18:34:03 »

Mmmmmmmmmmmmmmmm gezellig. Heb je geen vrienden 

Dave een beetje tevreden met de antwoorden. En twin hoort te trillen en te bokken, dus je echt zorgen maken als het niet goed aanvoelt 
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #13 Gepost op: September 29, 2008, 18:34:24 »

Ik kom van een Honda viercilinder af en die overgang viel me wat betreft trillen erg mee !!   eigenlijk minder als de Honda  

zitten de originele trillingsdempers nog in je stuureinden?? of zijn ze van aluminium

ben er wel eens eentje verloren en dat is een wereld van verschil

 
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
pdavie
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 29, 2008, 18:46:51 »

Naar mijn idee zijn het nog de originele trillingsdempers in mijn stuureinden..heb er laatst een uitgehaald, wou misschien van die goudkleurige kopen..Normaal dat je die krengen kunt draaien als ze vast zijn aangedraaid toch? Dan kunnen ze de trilling opvangen lijkt mij? Dus maar geen goudkleurige kopen...
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
wie red mijn appie van de brandstapel « 1 2 3 4 5 » Roddy 74 18728 Laatste bericht Mei 13, 2009, 12:29:24
door fuzz10
Shiver tril bij (zacht) remmen r1ckie 11 4209 Laatste bericht September 26, 2011, 19:57:29
door hofkej
Korte vraag Technieker 3 1248 Laatste bericht December 29, 2012, 10:53:12
door Technieker

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!