Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 08:17:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: clipons '98-'00 model vs '01-'03  (gelezen 2751 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Gepost op: Oktober 01, 2008, 20:01:24 »

Weet iemand of de clipons (Standaard showa voorvork) van een 01-03 model zelfde zijn/ passen op een  98-00 model  Huh

optisch verschil is dat de ene glimmen en de 98-00 dof zijn Huh

Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 01, 2008, 20:24:47 »

Past volgens mij gewoon, alleen het gaatje in de clipon voor het schakelblokje komt niet overeen, maar kun je zo aanpassen 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 01, 2008, 20:25:07 »

Past.
Gelogd
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 01, 2008, 20:35:43 »

Past volgens mij gewoon, alleen het gaatje in de clipon voor het schakelblokje komt niet overeen, maar kun je zo aanpassen 

eehm schakelblokje Huh
Leg eens uit ?( ben blond  Grin)
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 01, 2008, 20:59:01 »

Aan de linker clip-on zit een schakelblok voor je knipperlicht en zo, valt met een pennetje in een gaatje in de clip-on, is bij de nieuwere modellen op een ander plaats dan de oude, liep ik tegen aan toen ik mijn kapotte clip-on wisselde 
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 01, 2008, 21:05:39 »

Aan de linker clip-on zit een schakelblok voor je knipperlicht en zo, valt met een pennetje in een gaatje in de clip-on, is bij de nieuwere modellen op een ander plaats dan de oude, liep ik tegen aan toen ik mijn kapotte clip-on wisselde 
With stupid
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 01, 2008, 21:21:43 »

Aan de linker clip-on zit een schakelblok voor je knipperlicht en zo, valt met een pennetje in een gaatje in de clip-on, is bij de nieuwere modellen op een ander plaats dan de oude, liep ik tegen aan toen ik mijn kapotte clip-on wisselde 

OK dus gaatje erin en klaar.
Moet wel zeggen dat ik op dit moment alleen de rechtse clipon moet vervangen, en die gaat zonder problemen,zoals ik begrijp.
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 01, 2008, 21:34:39 »

zo'n clipon heb ik nog liggen
Gelogd
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 01, 2008, 23:10:23 »

zo'n clipon heb ik nog liggen

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb toevallig gisteren een setje gekocht , vandaar de vraag.
Moet nog maar eens kijken hoe het allemaal gaat, want het zal de eerste keer zijn dat ik een beetje serieus ga sleutelen aan mijn Mille Roll Eyes Grin
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 02, 2008, 16:06:15 »

Beter geen gaatje in je clip-on boren, maar het pennetje in de schakelaar even afvijlen.

Ben zelf aan het goochelen met m'n nieuwe woodcraft clip-ons , dit behoeft hier en daar wat aanpassingen.

hier een soort van how too....

Haal eerst het stuurgewicht eraf , voordat je de hele boel losschroefd, dit doe je mbv een waterpomptang en een inbussleutelje;met de waterpomptang houd je het gewichtje klem (doekje ertussen voor de krassen) en daarna haal je de inbusbout los.Het stuurgewicht komt los, dan zie je een pennetje zitten , deze trek je eruit.
Daarna kun je mbv een passende sleutel de bout die nu zichtbaar is losdraaien,als deze los is kun je met een beetje rommelen het deel uit de clip-on zelf . halen.
Schroef nu de klem van je remhendel los(ser) de parkertjes van de schakelaar los en de 2 inbusjes van je gashendel een stukje los, en potje van de remvloeistof bij de clip-on loshalen.
Onder de kroonplaat zit een klein boutje waarmee de clip-on aan de kroonplaat vast zit> loshalen.
De bout van de clipon klem loshalen van de vorkpoot.

De twee bouten van de kroonplaat lossen, de grote moer ,ik geloof 14 mm inbus ,in het midden geheel los schroeven.

Nu kun je de kroonplaat loshalen en de clipon van de vork af schuiven.
Je hebt nu genoeg ruimte in leidingen en kabels om e.a. van de clip-on af te schuiven.

Bij terugplaatsen van de andere clip-on eerst alle spulletjes erop zetten en dan pas op de vorkpoot schuiven.

Monteren gaat in omgekeerde volgorde.

Het terugplaatsen van de kroonplaat kan wel eens moeilijk gaan .

Succes
Gelogd
Drexarr
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 02, 2008, 19:15:07 »

had hetzelfde met de clipons (oudere tweedehandse op mijn nieuwere rsv gemonteerd). het pennetje kun je met een tangetje gewoon uit het blokje trekken, overigens.
Gelogd
jimi
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 262

Dit forum is het helemaal !

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 03, 2008, 19:30:48 »

Allemaal bedankt voor de info en tips.
Ga er in de winter mee aan de gang
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 60004 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28536 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48842 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward
Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014) « 1 2 ... 8 9 » Danduy 122 45367 Laatste bericht Juni 04, 2014, 20:42:12
door zert

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!