Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 12:10:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: losgelopen bout van vliegwiel rsv 2000(met foto's)  (gelezen 9260 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 27, 2008, 22:44:45 »

Hoi Dennis,

Ik heb volgens mij nog wel een dynamo en vliegwiel uit een gesloopt blok. Interesse? Hoeft zeker geen 250 euro te kosten.\


Groeten, Jarno
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Gunter
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 27, 2008, 23:20:43 »

Ik heb bij het demonteren van mijn vliegwiel zelf de tool gemaakt, schroefdraad is M22 x 1,5   Wink
Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 28, 2008, 09:07:53 »

Hoe kom je bij de oliepomp? Kan iemand me dat uitleggen?

Ik heb van het weekend olie vervangen. Oude olie opgevangen in bak. Toen ik het na een uurtje ofzo van die bak overgoot in een jerrycan zag ik op de bodem van de opvangbak toch erg veel stukjes koper en ook wat slijpsel. In oliefilter zat een klein beetje en op die magnetische plug zat niets.

Heeft die oliepomp ook zo'n soort scherm dat ook als filter fungeert? Kortom, waar vind ik de oliepomp en hoe krijg ik die eruit?
BJ
Gelogd

ride the lightning!
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 28, 2008, 11:46:33 »

Hoe kom je bij de oliepomp? Kan iemand me dat uitleggen?

Ik heb van het weekend olie vervangen. Oude olie opgevangen in bak. Toen ik het na een uurtje ofzo van die bak overgoot in een jerrycan zag ik op de bodem van de opvangbak toch erg veel stukjes koper en ook wat slijpsel. In oliefilter zat een klein beetje en op die magnetische plug zat niets.

Heeft die oliepomp ook zo'n soort scherm dat ook als filter fungeert? Kortom, waar vind ik de oliepomp en hoe krijg ik die eruit?
BJ
Het oliefilter zit voor de oliepomp en zorgt ervoor dat er geen metaaldeeltjes in de oliepomp komen. Ook zit er onder in het oliereservoir (tankje) nog een extra zeefje wat je kan schoonmaken.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 28, 2008, 18:01:50 »

Met die magnetische plug vang je alleen metalen die ujzerdeeltjes bevatten. 

Geen non ferro materialen zoals aluminium / koper en magnesium
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 28, 2008, 22:11:07 »

hoi bart-jan, om bij de oliepomp te komen moet je aan de andere kant van het blok wezen, hij zit half achter het koppelingshuis, het zijn als het ware twee pompjes achter elkaar die door het koppelingshuis met een teflon tandwiel wordt aangedreven, maar volgens mij kan daar niet veel rotzooi komen omdat je filter er voor zit.

Voor de zekerheid heb ik de kap eraf gehaald ook omdat ik toen nog niet wist dat het om het vliegwiel ging die kapot was en ik wou alles uitsluiten
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: November 09, 2008, 20:32:54 »

Nou hier ben ik weer naar wat dagen sleutelwerk en een paar eurotjes lichter, maar hij doet het weer .

van Jarno een vliegwiel en dynamo gekocht en toen de boel losschroeven, beetje rondgelezen hier op het forum en daar werd vertelt dat je de krukas kunt blokkeren door een pin door het blok tussen de krukwangen heen te steken, is dit de officiele manier ik vind dit nl. erg lomp.
Ik heb nu zelf een tool gemaakt met een sleutel 40 voor op het vliegwiel die ik in een gat van het frame kan klemmen en de vliegwiel trekker (m22x1.5)bij een scooterzaak gekocht voor 7euro want het vliegwiel van de aprilia sr50 gaat er op dezelfde manier af, de demontage al met al een eitje moet ik zeggen, gewoon goed verwarmen en goed onder spanning houden met de trekker en hij is er met 10 min af.

Ik moet nog wel even zeggen toen ik hem naar deze operatie starte schrok ik me helemaal rot een hoop gerammel, maar wat blijkt die hydraulische kettingspanners hebben eerst geen olie omdat alles er helemaal uit is gelopen dat was dus ff schrikken

Maar goed ik wil iedereen die gereageerd heeft even bedanken en ik hoop dat ik met dit vrhaal nog meer mensen geholpen worden en als iemand die sleutel wil lenen dan kan dat natuurlijk
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: November 09, 2008, 21:52:22 »

Nou hier ben ik weer naar wat dagen sleutelwerk en een paar eurotjes lichter, maar hij doet het weer .

van Jarno een vliegwiel en dynamo gekocht en toen de boel losschroeven, beetje rondgelezen hier op het forum en daar werd vertelt dat je de krukas kunt blokkeren door een pin door het blok tussen de krukwangen heen te steken, is dit de officiele manier ik vind dit nl. erg lomp.
Ik heb nu zelf een tool gemaakt met een sleutel 40 voor op het vliegwiel die ik in een gat van het frame kan klemmen en de vliegwiel trekker (m22x1.5)bij een scooterzaak gekocht voor 7euro want het vliegwiel van de aprilia sr50 gaat er op dezelfde manier af, de demontage al met al een eitje moet ik zeggen, gewoon goed verwarmen en goed onder spanning houden met de trekker en hij is er met 10 min af.

Ik moet nog wel even zeggen toen ik hem naar deze operatie starte schrok ik me helemaal rot een hoop gerammel, maar wat blijkt die hydraulische kettingspanners hebben eerst geen olie omdat alles er helemaal uit is gelopen dat was dus ff schrikken

Maar goed ik wil iedereen die gereageerd heeft even bedanken en ik hoop dat ik met dit vrhaal nog meer mensen geholpen worden en als iemand die sleutel wil lenen dan kan dat natuurlijk
Knap werk Dennis! 

Mooi dat het je gelukt is. En nou weet ik waar ik terecht kan als ik nog een keer een dynamo los moet hebben.  Wink

Heb je ook al tijd gehad om de diag 1 weg te werken?

Groeten, Jarno
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rinze_r
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: April 20, 2010, 12:29:02 »

Weet sinds gisteren dat mijn RSV ook last van heeft  Cry

1 boutje is uitgesmeerd in het vliegwiel de andere 2 hangen er wat bij.

Van de dynamo is weinig meer over. Zal binnenkort wel een aantal foto`s plaatsen
   
Weten jullie een adresje voor een dynamo en/of vliegwiel??

groeten,
Rinze
 
Gelogd
johanmiller
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: April 20, 2010, 15:45:03 »

Weet sinds gisteren dat mijn RSV ook last van heeft  Cry

1 boutje is uitgesmeerd in het vliegwiel de andere 2 hangen er wat bij.

Van de dynamo is weinig meer over. Zal binnenkort wel een aantal foto`s plaatsen
  
Weten jullie een adresje voor een dynamo en/of vliegwiel??

groeten,
Rinze
 



hmm, moet ik ook maar eens controleren of ze nog vast zitten.

moet het vliegwiel dan gedemonteerd worden?
Gelogd
Dr Hyde
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 112


« Antwoord #25 Gepost op: April 20, 2010, 18:36:57 »

Nee, als je de olietank eraf haalt en het achterliggende dynamo deksel kun je zo je vliegwiel zien ziten. Je dynamo zit vast in dat deksel en er lopen wat draadjes naar toe, niet te lomp eraf trekken dus Wink.
Gelogd
johanmiller
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: April 20, 2010, 18:55:47 »

Nee, als je de olietank eraf haalt en het achterliggende dynamo deksel kun je zo je vliegwiel zien ziten. Je dynamo zit vast in dat deksel en er lopen wat draadjes naar toe, niet te lomp eraf trekken dus Wink.

Dan kan ik de bouten zien zitten dus zonder het vliegwiel te demonteren?

Moet ik de olie ook aftappen? of is het mogelijk zonder dat te doen?
Gelogd
rinze_r
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: April 22, 2010, 08:32:50 »

Je kunt de bouten (3 stuks, als het goed is) zo zien als je et dynamo-deksel der af haalt.
Er komt wel wat olie uit lopen (nog geen  0,5 ltr).
Gelogd
rinze_r
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: April 23, 2010, 09:05:36 »

de foto`s  Cry


* vliegwiel 2.jpg (85.54 KB, 800x600 - bekeken 266 keer.)

* dynamo 2.jpg (105.68 KB, 800x600 - bekeken 240 keer.)
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: April 24, 2010, 08:53:24 »

Dit gebeurd wel heel veel

Betreft het de modellen na 2003 ?
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51617 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35534 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
19 juli CPZ « 1 2 ... 5 6 » Melanie. 86 25984 Laatste bericht Juli 21, 2011, 08:27:59
door Deefski
TIJDENS DE TT IS DE POLITIE AANWEZIG Sjaakie 12 6787 Laatste bericht Juni 22, 2010, 16:32:45
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!