Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 08, 2024, 16:47:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "Funny" stories............  (gelezen 6635 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nohairrobbie
Gast
« Gepost op: Oktober 28, 2008, 20:42:17 »

Hé Appieknallers,

ik zat te broeden op een nieuw topic en er schoot me iets te binnen...........

Hebben jullie wel eens leuke of opmerkelijke dingen meegemaakt in jullie motorgeschiedenis?

Ik wel....................
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 28, 2008, 20:46:41 »

Eeeeeeeeeeh hoeveel wil je er hebben.

Mmmmmmm ik kan me er eigenlijk niets van herhinneren 
Gelogd
rs125 power
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 28, 2008, 20:55:38 »

dan zal ik de spit afbijten.

afgelopen weekend ging ik mooi ff een rondje rijden. opslot reed ik een dorp in.
en moest afremmen voor een drempel, daarna wou ik weer op het gas maar wat zag ik.
een manneke in een gele jas met een lasergun police. dus ik dacht laat maar rustig doen angel.
ik zag dat het een motoragent was dus ik ff groete . vond ie niet zo leuk hehe Grin
Gelogd
nohairrobbie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 28, 2008, 20:59:39 »

Jaaaaaren geleden, toen ik nog op m'n eerste buikschuiver (ZX9-R) knalde maakte ik het volgende mee.......

Ik reed met een vriend door Beverwijk waar we bij een rood stoplicht vooraan gingen staan (tuurlijk)
We stonden links en rechts van een oud, versleten Volkswagen busje met een oude man achter het stuur.

Wat je normaal zou verwachten van een GTI, Porsche, M3 rijder gebeurde toen.....

De (waarschijnlijk) hoogbejaarde man begon schuin achter ons het gaspedaal van de eveneens bejaarde bus te beroeren om onze aandacht te trekken.
We keken om en zagen de man tot onze verbazing met zijn vuist in de lucht zwaaien om met hem mee te doen.

Mijn vriend en ik keken elkaar aan en gooiden tegelijkertijd de voorrem op slot en de gaskraan open.
Binnen no-time stond het busje (en wij) in de spreekwoordelijke wolken en de rubberdampen vulde de omgeving.

Toen de rookpluimen opgestegen waren zagen we de man in het busje met een grijns van oor tot oor wippen op zijn stoel en gaf ons beiden een  

Als toegift trokken we onze motoren bij groen licht op het achterwiel en knalden uit het zicht van de man weg........


Ik heb het niet zo op moralen maar.... het moraal van dit verhaal is: "je bent nooit te oud om van motoren te genieten"
Gelogd
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 29, 2008, 00:32:56 »


Vorige verhaal echt leuk........... met plezier gelezen.

Mijn bijdrage (met wat mindere afloop).

Het zal zo rondom de jaren 1980-1981 zijn geweest. Ben samen met een collega op de motor op patrouille, omgeving Utrecht. Het is hoog-zomer, prachtig weer, dus we besluiten om even een stuk richting Amsterdam te gaan, rijdende langs de Vecht.

Mooi weggetje, leuke bochies, dus we hebben de gang er redelijk in (wel iets boven het toegelaten max...... maar ja... ontheffing  Grin)

Maar ook de natuur is daar mooi....... zo viel op een gegeven moment mijn oog op een redelijk heuvelachtig landschap aan mijn rechterzijde. Dit landschap was aanwezig op een afgemeerde boot...... en het bleef even mijn aandacht trekken.

Jullie raden het al... iets te lang.......... er was namelijk ook een bocht naar links in aantocht..... die ik dus te laat instuurde (en iets te hard rijdend). Kwam aan de rechterzijde naast de weg terecht... beetje gras... dus motor recht houden en remmen, er kwamen wat boompjes aan en probeerde tussendoor te sturen.............................

Het hoefde echter allemaal niet meer................ de grond onder de banden hield plotseling op te bestaan... en was dus verandert......

in water.

Gevolg waren 2 plonsen, ik kon me nog net op tijd zelf van de motor afwerpen, anders was het peroonlijk mss een stuk slechter afgelopen, met die randen van scherm en kuip vlak voor me. Gelukkig enkel nu een nat pak...... en natuurlijk geschonden ego.

Heb verder helaas het heuvel-achtige landschap niet meer mogen aanschouwen................
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 29, 2008, 01:14:54 »

Roflol, zo zie je maar weer dat patrouillemensen ook mensen zijn. 

Eentje in navolging van Robbie.
Ik was vroeger heel vaak op pad met mijn beste vriend zaliger.
Hij met een Katana 1100, ik met een RD350LC.
In die tijd allebei tha bomb.
Mijn vriend had een paar prettige afwijkingen en eentje daarvan was dat hij absoluut onredelijk was als iemand aan het rode licht aan het gas ging hangen of staan.
Dan draaide er iets in zijn ogen en moest hij absoluut eerst weg zijn.
Op een zonnige namiddag stonden we naast elkaar aan de streep op de Antwerpse boulevard, de leien die de stad doorsnijden, twee vakken in elke richting.
Komen naast ons twee "zwaantjes" staan op hun Beemer RT's.
Ik wissel even een blik met mijn maat waarbij we allebei verstonden dat het even wat minder moest.
Wat denk je, begint ineens één van die zwemvogels aan het gas te draaien! Ontzetting maakte zich meester van me en inderdaad...
Het licht springt op groen en mijn maatje neemt een blitsstart met bijhorende wheelie, het zwaantje er achteraan.
Ik kijk nog even naar links en zie het andere zwaantje aan de grond genageld staan met zijn mond open.
Dus de achtervolging maar ingezet.
Mijn teller loopt uit naar de 100, 120, 140, 160, 180, ondertussen maar flikkeren met mijn grootlicht om de aandacht van mijn maatje te trekken.
Achteraf niet zo slim, ik had hem beter laten gaan, hij reed het zwaantje toch verloren.
Deze had zijn neus plat op de tank en was vergeten zijn sirene en zwaailicht op te zetten. Kon waarschijnlijk zijn stuur toch niet loslaten.
We waren toen al een licht of 4 gepasseerd, allemaal groen, en het vijfde was rood. Zo zie je maar weer, er is een groene golf in Antwerpen, je moet daarvoor wel dik 180 rijden.
Mijn maatje stopt voor het rode licht, het zwaantje ook en dan kom ik. Mijnheer agent maant ons allebei aan de kant waarop hij zijn betoog afsteekt:
Agent : Hoe snel dachten jullie wel te rijden?
Maatje : Euh, ik dacht 65 mijnheer. (snelheidslimiet was daar toendertijd 60 vanwege bebouwde kom)
Agent met schuim op de mond: 65!!! IK ree al 190!!!
Maatje : Mijnheer de agent, dat mag niet hé! Maar goed, we zullen het niet verdervertellen (maar dan in plat Antwerps)
Agent (ook in het Antwerps) : Euh, alé, t'is goe, maar nie meer doen hé!
Waarop de agent op zijn motor stapte en rechtsomkeerts maakte, waarschijnlijk om zijn buddy te gaan ophalen die waarschijnlijk nog steeds aan de grond stond genageld aan het eerste licht.

Gelogd
TicTac
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 29, 2008, 09:22:18 »

  zulke agenten zie je nog maar zeldzaam 

Ik reed keertje op mijn eerste motor, 'n SV-tje door de lokale landwegetjes. Ik reed redelijk hard... dacht ik, totdat ik plots werd ingehaald door een blauwe flits. Ik schrok toch wel een beetje van. Ik kon de motor niet goed herkennen, want ik zag namelijk een paardenstaart wapperen op een slank figuur en eerlijk is eerlijk.. Een vrouw op een motor is belangrijker dan de type motor.
Een vrouw mij inhalen dacht ik!?! NEVER!! Mijn competitieve geest werd mij de baas en ik ging volgas! Bochtjes probeerde ik zo snel mogelijk te nemen. Ik voelde me Rossi (ja op een SV Smiley) Ik haalde haar telkens een beetje in bij de bochten, maar op de rechte stukken werd ik verpulverd.
Na een 10 mintuten mijn best te geven naderde zij en ik een stoplicht... zij als eerste, want het was een behoorlijke rechte stuk naar het stoplicht. Ik vloekte in mezelf dat ik gefaald had om haar helemaal in te halen...
IK ging naast haar stoppen, en mijn bevestiging dat ze vrouw was deed mijn hartje meer pijn... terwijl ik naar haar lerekont begon te kijken zag ik nu pas haar motor...

GSXR met een overheerlijke 750cc... mijn ego was geredt.

Ik gaf haar duimpje omhoog en reed weer andere kant op, want ik was totaal verdwaald...
Gelogd
nohairrobbie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:10:17 »

LEUK!!!!!!

Nog een paar en we kunnen een boekje uitgeven
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 29, 2008, 12:20:14 »

oke dan zal ik mijn toevoeging ook maar ff doen , hoewel ik niet z'n ter land ter zee en in de lucht
verhaal heb als rene 

een paar jaar geleden dacht ik , leuk al dat op straat rijden maar ik wil toch wel eens op het circuit
gaan rijden ff lekker knallen zeg maar 

ik mij ingeschreven voor een dagje knallen/rijden op zolder , nadat ik s'ochtens nog eens heerlijk
verdwaald was op de ring van antwerpen (nog geen gps op de motor en het richtings gevoel van een
bezopen postduif  Lips Sealed ) kwam ik dan toch uiteindelijk aan bij het circuit.
netjes door de keuring en de inschrijving heen en toen de pitstraat in en opstellen dus ik sta daar met nog
meer cursisten lekker een beetje te kletsen komt er een lief klein leuk belgisch meisje met blonde vlechten
op de motor aan en komt ook gezellig nog bij ons staan , dus ik nog van best leuk he z'n keertje op het circuit rijden en ben je niet bang om te vallen . dit laatste had ik beter niet kunnen zeggen want ze loopt naar binnen en komt
een minuut later weer naar buiten met een hesje aan met jawel instructeur erop ........

had graag gewild dat de grond onder me open was gegaan en ze ging nog ons klasje les geven ook
blijft toch een leuk gezicht een vrouw in een leren pak op een racer.
sindsdien onderschat ik vrouwen op een motor nooit meer  angel 
Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 29, 2008, 21:31:48 »

okee het in de lucht verhaal, ik heb er drie.

1)
ergens in 1985 hebben mijn vrouw en ik één motor, een GPZ550. Zij voor woon/werk en ik voor de weekenden. Dus ik met een groepje vrienden een weekend Ardennen, lekker binnendoor vanaf Tenneville naar La Roche, bekend terrein want ik heb daar veelvakantie gehouden met mijn ouders en ook met de motor. Jawel met overmoed stuur ik om het voorbeeld te geven de afdaling naar La Roche in, maar een beetje grind en proberen de boel overeind te houden ga ik plat. Ik val op het asfalt maar de motor schiet rijdend de afgrond in.

Ik loop naar de rand en zie mijn motor 10 meter lager in een dik bed van bladeren tussen de bomen door liggen. Tja daar sta je dan, vervolgens zijn er een paar naar beneden gekropen. Hoe krijgen we deze motor naar boven. Er stopt een auto met een behoorlijk stuk touw, beneden om het balhoofd om hem met 4 man naar boven te halen.

Toen deze bovenaan stond bleek er geen krasje op te zitten, stuurkuip een beetje ontwricht en voorpoten getordeerd.
Ter plekke hebben we de voorpoten los genomen en alles weer recht geplaatst. Stuurkuip weer recht en rijden maar weer.

Het enige wat ik had was beetje geschrokken en een dikke knie. De motor na een proefrit bleek prima te zijn. Op een terras er nog om gelachen wat voor mazzel ik heb gehad. Thuis natuurlijk vertellen dat mijn bijna de bus moest gaan pakken voor haar werk.

2)
Tijdens één van de kicktouren rijden we een berg naar beneden en zien een giga remspoor, vervolgens rechtuit de afgrond in. Stoppen en kijken, het spoor loopt stijl en schuin de berg af naar beneden door het plat gereden gras.
Toen we de volgende haarspeldbocht beneden aan kwamen zien we een spoor de weg opdraaien, grasresten eraf gehaald en niets meer. In het dorpje beneden bleek het één van de collega kicktourders te zijn die rechtuit geschoten was vreselijk mazzel heeft gehad en beneden gewoon op twee wielen weer verder gereden.

3)
Tijdens een fabrieksbezoek met de ARA in 2002 bij de Rotax fabrieken kregen we een tourrit van de fabriek aangeboden. Nou dat ging in echt toursnelheid dus onze toenmalige secretaris kiest een andere route en zo collegiaal zoals we zijn gaan we mee. Lekker sturen door de alpen, om vervolgens met lekkere snelheid bocht op bocht te kiezen. De bomen geven de loop van de wegen aan, foute conclusie want opeens is de voorrijder(de secretaris) weg.
De weg maakt een bocht en de bomen lopen rechtdoor. Hij heeft een sprong van 5 meter gemaakt schuin naar beneden om te landen op twee wielen zoals je met een crosser doet maar dan een RSV Grin in het grasland. Schade niets nouja slechts een gebarsten ruitje.



grtjs rolf


Over mazzel gesproken.
« Laatste verandering: Oktober 29, 2008, 21:35:49 door rolf » Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 30, 2008, 10:28:01 »

Motorcross en zwemmen zijn voor de meesten hier is dus een betere optie om te beoefenen. Leuke verhaaltjes 

Gelogd
nohairrobbie
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 30, 2008, 20:29:03 »

Nog één??   Nou, vooruit dan maar

Mijn eerste motor was een Suzuki LS650 Savage, een éénpitter met een dragstuurtje. (en ik compleet met leren jas, jeans, kisten en een potje.)
Op zich een mooie motor om te beginnen en te ontdekken wanneer je een snellere MOET gaan kopen.

Ik kocht 'm de dag nadat ik geslaagd was puur op uiterlijk, 140km p/u vond ik toen erg snel en hij was niet erg duur. Ik wist immers noppes van motoren af 
Na een aantal maandjes knalde ik bij elk stoplicht vol gas weg en trok de wijzer uit de teller tot ik er achter kwam dat ie daar helemaal niet voor gemaakt was.....

Ik reed m'n wekelijkse rondjes over de sluizen van IJmuiden, elke keer net even harder, toen ik volgas in de 4e versnelling op een bocht afstevende.(van de sluizen af richting Velsen Noord, bij de CEMY)
Ik dacht er net te laat aan dat ik het gas moest loslaten en ging dus net ff te rap de bocht in.
Ik voelde dat ik 'm niet ging halen en zette me schrap voor de klap.....


Vol naar links leunend zag ik in m'n ooghoek de vangrail al dichterbij komen en op het moment dat ik met m'n knie de reflector aan de rail raakte merkte ik dat ik de goeie kant op ging
Uit de bocht vandaan remde ik uit alle macht en maakte de volgende bocht waarna ik de motor aan de kant zette, een peukie opstak en even tot m'n adrenalineniveau liet zakken. (WHAT A RUSH!!!)

Na een paar minuutjes besloot ik te gaan kijken naar de reflector, m'n knie voelde wat doods maar voor de rest had ik niets.
Ik liep naar de rail en zag dat de reflector afgebroken was en dat de beugel aardig verbogen was.

Ik had nog nooit in m'n leven zo'n kick gehad:yahoo:

Toen wist ik het................ SNELLERRRRRRRRR!!!!!!!!!!
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 30, 2008, 20:53:16 »

  ......... Grin Grin Grin Grin
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 31, 2008, 01:19:50 »

Eentje die zo intriest is dat er hartelijk mee gelachen kan worden :
Ik had destijds en Yam FJ1200.
Op zekere dag ging ik met een vriend (ZX10) richting zee.
We waren van het begin al een beetje aan het dollen en tegen dat we in Knokke aankwamen zaten we al behoorlijk over de grens van het fatsoenlijke.
Het onvermijdelijke diende zich aan, ik plante mijn FJtje vakkundig in de deur van een mercedes.
De motor bleek achteraf alleen nog met het achterwiel uit de auto te steken wat het takelen wat makkelijker maakte, maar dat terzijde.
Wat er toen gebeurde heb ik van horen zeggen omdat mijn geheugen een stuk heeft gewist.
Mijn vriend had de auto nog net zien aankomen en was nog net kunnen stoppen, hij zat in mijn gezichtveld voor de auto zodat ik die te laat zag.
Hij heeft de enorme klap dus van de eerste rij kunnen aanschouwen.
Blijkbaar ben ik in slowmotion op het dak van de auto beland en ben er dan toch maar afgevallen aan de andere kant van de auto.
Toen de ziekenwagen arriveerde wilden ze kost wat kost mijn vriend meenemen die lijkbleek en shacky bleek te zijn en geen woord kon uitbrengen.
Hij moet in staat zijn geweest zich los te wringen en heeft het op een lopen gezet voorbij waar ik knockout lag.
De hulpvaardige broeders hem achterna want die jongen had toch minstens een ernstige shock tot ze zo goed als over mij struikelden.
Toen zagen ze hun vergissing in en hebben ze mij maar opgeladen 
Het is nog niet gedaan  Grin
In het ziekenhuis bleken mijn verwondingen erg mee te vallen, alleen een zware hersenschudding, wat ribben, sleutelbeen en schouderblad en wat hechtingen.
Ik wou dus al naar huis maar dat mocht niet.
Ik mocht pas de volgende dag het ziekenhuis verlaten na ondertekening van een of ander duister briefje.
Meteen naar de plaats van het ongeval gereden om mijn geheugen wat op te frissen en ineens maar de mensen die de ambulance hadden gebeld maar even gaan bedanken, wel zo netjes dacht ik.
Nu bleken dat mensen te zijn van de bakkerij op de hoek van het kruispunt.
Ik stap er binnen, zeg "hallo" tegen een jong meisje achter de balie.
Dat meisje wordt lijkbleek, deist achteruit tot tegen de muur en begint dan in het onvervalst WestVloams te gillen :
MOE MOE, DIEN DOEIEN VAN HESTERE ES HIERE!!!
Waarna ik een hoofd om de deurstijl van de achterliggende kamer zie verschijnen en ze beide flauwvallen. 

En het is nog niet gedaan  Smiley
Het volgende stuk is eigenlijk het trieste :
De FJ was behoorlijk beschadigd, hoewel het rijwielgedeelte op de vorkpoten na die allebei waren afgebroken onder het T-stuk nog recht bleek te zijn. Toch sterk zo'n stalen brugkader blijkbaar.
Vorkpootjes dus vervangen en er maar licht aangepast polyester van een ouwe GSX 750 RR opgegooid dat een vriend nog had liggen. Het rode blik verf opengetrokkendat ik nog had staan van een autopaintjob, wieltjes wit geverfd met levis, want dat stond toch iets beter bij het rood, de yamaha uit de karterdeksels geslepen, lekker verwarrend  Smiley
Kom ik na verloop van tijd met een aantal andere buikschuivers op de dragstermeeting in Lommel, vanouds een harleyfeestje.
Komt er zo'n fullsize harleybiker op me af aan de ingang : "sorry gasten, harley only op de vip parking, jullie moeten achterom in de wei gaan staan"
krijgt hij ineens mijn motor in de gaten, oogjes beginnen te fonkelen "behalve jij, jij mag op de vipparking"
Ik haal mijn schouders op en maak aanstalten om mijn vrienden te volgen waarop de biker "neenee, op de vipparking"
ikke "waarom?"
hij "zo'n mooie ducati mag natuurlijk ook op de vip, nieuw model?"
ikke "inderdaad viercilinder"  Tongue
Triest hé  Grin

Begin alvast maar een titel voor het boek te verzinnen 

Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 31, 2008, 16:11:00 »

Geweldig verhaal irish   

Vincent
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25668 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110400 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16243 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28617 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19496 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!