Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 01:17:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aangehouden onterechte bekeuring  (gelezen 13352 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Timfiz
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: November 05, 2008, 16:47:05 »

He   Shocked

Ik weet niet of je wel eens een snelheids bon geschreven heb Tim Huh (niet lullig bedoeld hoor   Grin )
Ik heb nog nooit een ijkings rapport bijgevoegd 
Dit word namelijk pas gedaan na een bezwaar procedure...
Het einige wat vermeld moet worden bij het verbaal is dat het voertuig waarmee de snelheid was geconstateerd, ook was geijkt  Wink En het Registratie nummer van de auto/ motor waarmee is gereden.

Mocht dat ding niet geijkt zijn, gaat er gewoon 10% vanaf, tenminste bij ons werkt dat zo 


Nou ja goed, Succes ermee  

Geeft niet hor Erik. Ik ben meer een crimefighter  Evil

Mmmm tis al wat jaartjes terug, maar nu jij het zegt Erik. Registratienummer is voldoende 
Gelogd
Appie
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: November 05, 2008, 17:54:28 »

 

Haha als je op de motor zit kom je onder het verkeer gedeelte niet echt uit  Lips Sealed
Maar wil niet zeggen dat ik dat het leukst vind  Wink

Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: November 05, 2008, 18:08:00 »

Ik zeg altijd dat ik nog geen 16 ben dat scheelt ook al de helft .

Maar ff zonder dollen als je in je recht staat en je laat het voorkomen of tekend protest aan dan komt het meestal wel goed is de ervaring.
Het is alleen jammer dat de dienders vaak niet voor rede vatbaar zijn. Daar worden ze niet op getraind namelijk. Om twijfel situatie's uit de weg te gaan houden ze vaak willens en wetens voet bij stuk. Maar er word wel gezegd dat het ook maar gewoon mensen zijn zoals wij.

Oh en is het niet IJKRAPORT ipv ijkingsraport

sander
Gelogd
Appie
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: November 05, 2008, 18:13:01 »

Ach je begrijpt het toch  Grin
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: November 05, 2008, 18:18:59 »

tuurlijk 
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: November 05, 2008, 19:21:20 »

Arius

Werd er over GEMIDDELDE  snelheid gesproken !!!!!!

Dan moet hij een traject getimed hebben.
Kan zijn auto misschien wel een GEIJKTE  teller hebben op snelheid , maar is deze ook geijkt op afgelegde afstand ??   en hoe is de tijd bepaald Huh

Ik vind wel dat de agent zich had moeten legitimeren.

Er zijn diverse mensen die zich inzetten (lees helpen) om  bekeuringen mbt "snelheids overtredingen"  via een bezwaar aan te vechten.
Kijk een op de website flitspaal.nl     
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: November 05, 2008, 19:29:12 »

Ik vind het inderdaad een beetje een vreemd gebeuren.

Bij mijn weten een landelijke richtlijn dat, indien overgegaan wordt tot staande houding bij snelheidsovertreding geconstateerd dmv van 'volgen' het een "aanmerkelijke overtreding" dient te zijn. Reden hiervoor is dat de staande houding, dmv van een rijdend vtg althans meer risico's met zich meebrengt dan dmv stopteken tijdens statische controle op een daarvoor geschikte plaats.

Als ik iemand staande hou, zoals in verhaal van Arius, dan weet betrokkenen bij vertrek wat er gaat gebeuren. Of bekeuring, direct afgegeven of nagestuurd (indien boekje leeg is of niet voorhanden)  of waarschuwing............ niet... we zullen nog even gaan kijken/bepraten wat er gaat gebeuren.

Zou als in dit geval Arius toch nog iets gaat 'vernemen' , zeker gaan informeren of het wel een dienstvoertuig betrof (al dan niet geijkt)

dacht trouwens even dat ik op een bomen-forum terecht was gekomen..........   Grin

Als vtg niet geijkt, dan wordt het inderdaad een soort schatting, wat ook is geoorloofd, doch wederom enkel bij zeer grote snelheidsovertredingen.......... zeker minus 10 - 15 %..... wat dan weer bij ca. 135 km/u  geen zoden aan de dijk legt, omdat er dan geen sprake is van een overtreding.

Jammer dat Arius geen kenteken van betrokken vtg heeft................

Tot zover mijn 'expertice' en ervaringen

 
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: November 05, 2008, 19:38:56 »

hallo allemaal,


Citaat
Leuk om te zien dat er tot nu toe geen dienders hebben gereageerd 

Je bent niet aangehouden maar staande gehouden   Je hebt toch geen bekeuring gehad (staat er anders een beetje vaag), dus is ie toch niet onterecht 


pffff  ,okee de eerste diender, en schoolleraar  die reageerd , en nee we hebben (nog) geen bekeuring gehad, het was gewoon vaag deze staandehouding, ik denk dat hij opweg was naar huis, en niet zoveel tegenspraak had verwacht, ook het feit dat ik gelijk aan de telefoon hing(om een agent te gaan bellen, die niet thuis was), heeft hem denk ik een beetje afgeschrikt, vooral toen mijn collega zei dat we toch tijd zat hadden omdat we nog in de baas zijn tijd zaten.

Het feit dat een politie agent een eed heeft afgelegd is tot daar aan toe, maar dat hij dan in feite nooit liegt?/altijd gelijk heeft/krijgt tegen over een rechter, stoort mj wel mateloos, de burger wordt dan niet echt geloofd, en moet het tegendeel dan maar bewijzen.


grtjes arius 
« Laatste verandering: November 05, 2008, 19:41:23 door arius » Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #23 Gepost op: November 05, 2008, 20:54:38 »


Oh en is het niet IJKRAPORT ipv ijkingsraport


Vooruit, IJKRAPPORT dan?

Tombaaa Wink
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: November 05, 2008, 21:07:37 »


Oh en is het niet IJKRAPORT ipv ijkingsraport


Vooruit, IJKRAPPORT dan?

Tombaaa Wink

Kan er nog meer gerapporteerd worden ?  Cheesy
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: November 05, 2008, 21:17:55 »


Oh en is het niet IJKRAPORT ipv ijkingsraport


Vooruit, IJKRAPPORT dan?

Tombaaa Wink



Kan er nog meer gerapporteerd worden ?  Cheesy

 
Gelogd
Twan
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: November 06, 2008, 08:10:06 »

Ik hoop voor je dat je zijn naam en standplaats hebt.

Ik heb namelijk in het verleden zoiets vergelijkbaars gehad. Ik had het bekende gele papietje toch meegekregen. Dit zat mij gewoon niet lekker. Ik heb toen eens info ingewonnen bij een vriend van me die bij de politie werkt.
Hij heeft mij toen geadviseerd om een persoonlijke klacht tegen deze agent in te dienen. Wel zo dat het opgenomen werd in zijn dossier.
Ik heb toen bij de bali van het betreffende bureau  waar deze bewuste agent zijn standplaats had gevraagt naar de hoofdagent en uitgelegd wat ik wilde.

Hierna kwam ineens de bewuste klote agent naar de bali. Ik heb hem toen uitgelegd dat hij fout zat en dat ik dit niet zomaar verbij liet gaat en dat ik een persoonlijke klacht tegen hem in wou dienen.
Hierop moest ik met hem naar een spreekkamer komen en daar heeft hij voor mijn neus de bekeuring kappot gescheurt en zei hij dat ik er niets meer van hoorde. Dat is ook gebeurd. Ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Ik ben achteraf gezien wel dom geweest om die persoonlijk klacht niet te doen. Ik was toen al blij dat ik geen bekeuring had.
Foutje van mij dus.

Dus wellicht als je deze gegevens ook hebt dan kun je dit misschien ook doen.

Succes
« Laatste verandering: November 07, 2008, 10:32:54 door Twan » Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: November 06, 2008, 08:24:44 »

Lekkere vriend heb je, want hij had je werk voor niets laten doen  OF

Had ie je onterecht uitgescholden en voor je potje geramd voordat je het geeltje kreeg  want dan zeker doen hor 

In dit soort gevallen is een bezwaarschrift voldoende 
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: November 06, 2008, 21:47:42 »

de "polietie" verscheurt altijd de geeltjes maar dat is omdat ze eigenlijk niet bestaan )officieel dan)
 

Ik denk dat je wel echt sterk moet staan om een persoonlijke klacht hard te kunnen maken.
Maar als hij onder de dreiging van een aanklacht een bon verscheurt dan is het wel een nagemaakte zeg
wat een loser ben je dan
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: November 07, 2008, 12:16:43 »

de "polietie" verscheurt altijd de geeltjes maar dat is omdat ze eigenlijk niet bestaan )officieel dan)
 

Ik denk dat je wel echt sterk moet staan om een persoonlijke klacht hard te kunnen maken.
Maar als hij onder de dreiging van een aanklacht een bon verscheurt dan is het wel een nagemaakte zeg
wat een loser ben je dan

 With stupid
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35521 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8844 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6854 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Ducati Clubrace 2014 -> 16-18 mei 2014 « 1 2 ... 6 7 » Heuveltje 93 24598 Laatste bericht Mei 26, 2014, 23:49:07
door RFKANGOO
Km-heffing. « 1 2 » ronald 20 8921 Laatste bericht November 08, 2010, 08:10:48
door MxJoey

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!