Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 09:32:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Anti hop koppeling op een RSV-R 2001 ?  (gelezen 15205 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Huub1983
Gast
« Gepost op: November 19, 2008, 23:58:24 »


Is het mogelijk om een anti-hop koppeling te maken op een RSV-R 2001 ?
Zijn dit andere koppelingsplaten, of wat anders ?

Heb namelijk veel last van een slippend achterwiel met aanremmen op bochten ( circuit )
Gelogd
cwalker
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: November 20, 2008, 00:20:51 »

ja hoor, gewoon bvb een stm kopen.
er zijn nog andere merken, maar niet alle maken ze voor n rsv.

wij gebruiken voor de rsv 's hier steeds stm, en tot volle tevredenheid.

Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: November 20, 2008, 07:19:16 »

de oer mille had standaard toch al een anti hop?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: November 20, 2008, 08:19:02 »

STM maakt de slipperclutch. Is wel iets geavanceerder dan het syteem dat de mille gebruikt.
Gelogd

Renébagpipe
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: November 20, 2008, 08:56:54 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.

 
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: November 20, 2008, 09:17:20 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.

 


Ja dat had ik ook met jou op MF ! Dacht, hij heeft me al eerder een advies gegeven, maar wie is die gozer ook al weer ?

Zat te denken om de ingaande demping iets lichter te zetten, hij staat nu vrij strak...
En heb nu ook stompgrip, dan zit ik iets meer naar achter. Komt de achterkant ook minder snel omhoog denk ik.

Maar blijf het toch lastig vinden, om van een lang recht stuk aan te remmen naar een scherpe bocht.
Rem dan zo laat mogelijk, maar voel hem dan uitbreken. Zal wel de ervaring zijn........
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 20, 2008, 09:49:28 »

he huub,

hoe gaat ie met de schouder en ribben, gewoon op ledenon eerst ff met
je demping stoeien en als daar alles aan gedaan is geld gaan investeren
ook ik vrees dat mijn vering weer wat aandacht nodig gaat hebben. 

gr
stefan
Gelogd

if it runs , race it
v-TWim
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: November 20, 2008, 09:54:32 »

Weet je wel zeker of je Pneumatic Power Clutch (zo noemen ze het bij Aprillia) wel goed werkt? Want die moet het slippen van het achterwiel bij het (lomp) terugschakelen voorkomen/minderen.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: November 20, 2008, 12:50:23 »

Weet je wel zeker of je Pneumatic Power Clutch (zo noemen ze het bij Aprillia) wel goed werkt? Want die moet het slippen van het achterwiel bij het (lomp) terugschakelen voorkomen/minderen.
With stupid
Eerst maar eens goed uitzoeken of deze goed werkt.
Misschien is er een slangetje los of terugslagklep defect.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 20, 2008, 13:11:59 »

tijd voor een technisch tikkie  angel
Gelogd

if it runs , race it
Huub1983
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 20, 2008, 16:25:28 »

he huub,

hoe gaat ie met de schouder en ribben, gewoon op ledenon eerst ff met
je demping stoeien en als daar alles aan gedaan is geld gaan investeren
ook ik vrees dat mijn vering weer wat aandacht nodig gaat hebben. 

gr
stefan

Heey Steef,

Gaat goed met schouder en rib, mag van de fysio zelf al weer motorrijden 
Alleen moet het wel rustig aan doen  Lips Sealed

Helaas ga ik niet naar ledenon, ga het met het geld niet redden 
Dan maar in het voorjaar weer op Zandvoort en Assen knallen, en proberen C-licentie te halen voor ZAC...
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: November 20, 2008, 23:16:41 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.


Huub, ik zou inderdaad eerst eens een "expert"naar de vering laten kijken.
Ik ga altijd naar Rob Overdijk (Rotech Support) in Eindhoven, hij zet de vering
perfect naar jouw wensen en verteld je wat mogelijk is (zonder kosten).
Gezien de leeftijd van je motor zou een revisie/racemodificatie zeker aan te raden
zijn als dir nog niet gebeurt is (je herkent je motor niet meer terug )

Frank
Gelogd

ZAC#4
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: November 21, 2008, 01:07:52 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.

 


Ja dat had ik ook met jou op MF ! Dacht, hij heeft me al eerder een advies gegeven, maar wie is die gozer ook al weer ?

Zat te denken om de ingaande demping iets lichter te zetten, hij staat nu vrij strak...
En heb nu ook stompgrip, dan zit ik iets meer naar achter. Komt de achterkant ook minder snel omhoog denk ik.

Maar blijf het toch lastig vinden, om van een lang recht stuk aan te remmen naar een scherpe bocht.
Rem dan zo laat mogelijk, maar voel hem dan uitbreken. Zal wel de ervaring zijn........

Huub,

Let wel, in- en uitgaande demping hebben met snelheid van het bewegen te maken. De voorveerspanning met de strakte van de veer.

Zijn dus 2 verschillende grootheden.  Je totale veerweg is dus afhankelijk van welk type veer erin zit (afhankelijk van gewicht c.q. druk hoeveel cm deze inveerd) i.cm. de voorspanning die je er dus opzet (zeskante bout bovenop de ohlins).

Ikzelf ga straks naar Rooske, om de zaak te laten servicen. Hij zei tegen mij, omdat ik (incl kleding) ca. 95 kg weeg, dat ik mogelijk ook  een iets strakkere veer (zwaardere) nodig zou kunnen hebben.

Ik ben echt geen specialist hierover, maar veelal ligt vreemd gedrag van de motor aan verkeerde afstelling van vering, in combinatie met eigen gewicht (druk op voorvork) en zitpositie op motor.

Nogmaals, ik ben zelf ook nog aan het zoeken, heb het gevoel dat er veel meer inzit, maar denk ook aan het fenomeen dat je niet alle snelheid voor ingaan van de bocht eruit moet (wilt) halen. Doe ikzelf ook nog veels teveel. Je kunt ook nog steeds (lichter) remmen bij het ingaan van de bocht, dus rem dan wat losser laten. Zelfs tot aan de apex.......

Dat wordt 1 van de dingen die ik mezelf in maart (Ledenon) wil/moet gaan aanleren.

M.a.w...... nog veel dingen persoonlijk te doen en zelf aan motor wijzigen voordat je allerlei kosten gaat maken voor aanpassingen aan de motor.

Tot zover deze (goedbedoelde) tips van deze amateur....................
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: November 21, 2008, 09:02:34 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.


Huub, ik zou inderdaad eerst eens een "expert"naar de vering laten kijken.
Ik ga altijd naar Rob Overdijk (Rotech Support) in Eindhoven, hij zet de vering
perfect naar jouw wensen en verteld je wat mogelijk is (zonder kosten).
Gezien de leeftijd van je motor zou een revisie/racemodificatie zeker aan te raden
zijn als dir nog niet gebeurt is (je herkent je motor niet meer terug )

Frank

Zal wel een racemodificatie willen hebben, maar zit met een cash-flow probleem !
Alles is zo duur tegenwoordig, volgend jaar moet ik nog een schuur bouwen nu moet ik me moter nog opknappen ... en misschien als het erin zit wil ik naar het buitenland.... Snap niet hoe anderen dat allemaal zo makkelijk doen ?
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: November 21, 2008, 09:05:57 »


Huub,

heb op MF ook al wat neergezet. Na plaatsing schoot me te binnen @Huub22 ?? Naam + motor komt me bekend voor ................

Ga eerst even met de vering aan het stoeien, voordat je onkosten gaat maken voor die clutch.

 


Ja dat had ik ook met jou op MF ! Dacht, hij heeft me al eerder een advies gegeven, maar wie is die gozer ook al weer ?

Zat te denken om de ingaande demping iets lichter te zetten, hij staat nu vrij strak...
En heb nu ook stompgrip, dan zit ik iets meer naar achter. Komt de achterkant ook minder snel omhoog denk ik.

Maar blijf het toch lastig vinden, om van een lang recht stuk aan te remmen naar een scherpe bocht.
Rem dan zo laat mogelijk, maar voel hem dan uitbreken. Zal wel de ervaring zijn........

Huub,

Let wel, in- en uitgaande demping hebben met snelheid van het bewegen te maken. De voorveerspanning met de strakte van de veer.

Zijn dus 2 verschillende grootheden.  Je totale veerweg is dus afhankelijk van welk type veer erin zit (afhankelijk van gewicht c.q. druk hoeveel cm deze inveerd) i.cm. de voorspanning die je er dus opzet (zeskante bout bovenop de ohlins).

Ikzelf ga straks naar Rooske, om de zaak te laten servicen. Hij zei tegen mij, omdat ik (incl kleding) ca. 95 kg weeg, dat ik mogelijk ook  een iets strakkere veer (zwaardere) nodig zou kunnen hebben.

Ik ben echt geen specialist hierover, maar veelal ligt vreemd gedrag van de motor aan verkeerde afstelling van vering, in combinatie met eigen gewicht (druk op voorvork) en zitpositie op motor.

Nogmaals, ik ben zelf ook nog aan het zoeken, heb het gevoel dat er veel meer inzit, maar denk ook aan het fenomeen dat je niet alle snelheid voor ingaan van de bocht eruit moet (wilt) halen. Doe ikzelf ook nog veels teveel. Je kunt ook nog steeds (lichter) remmen bij het ingaan van de bocht, dus rem dan wat losser laten. Zelfs tot aan de apex.......

Dat wordt 1 van de dingen die ik mezelf in maart (Ledenon) wil/moet gaan aanleren.

M.a.w...... nog veel dingen persoonlijk te doen en zelf aan motor wijzigen voordat je allerlei kosten gaat maken voor aanpassingen aan de motor.

Tot zover deze (goedbedoelde) tips van deze amateur....................

Bedankt voor de tips 
Momenteel heb ik een basis instelling, motor is en balans. ( zal je ook wel op MF gelezen hebben )

Denk dat ik binnenkort even langs Pajic Racing rij, daar heb ik goede ervaring mee... Hij heeft vroeger ook in de MotoGP gereden. Echt iemand die weet waar over die praat.

Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5179 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10033 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5226 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59954 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31340 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!