Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 17:57:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afstelling achterdemper van de Falco.  (gelezen 1246 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ApriliaDude
Gast
« Gepost op: Mei 11, 2009, 16:06:15 »

Dit punt zal waarschijnlijk al meerdere malen zijn gepost, maar ik kon er niet echt een duidelijk antwoord op vinden.

Ik ben een beetje aan het stellen gegaan met de vering (voor en achter) van mijn Falco. Over de vering aan de voorkant ben ik nu tevreden, grotendeels dankzij de instellingen die al op het forum zijn gepost.
Nu ben ik alleen over de achtekant nog niet tevreden, ook niet met de instellingen die al op het forum staan.
Nu is het algemeen bekent dat je aan de achterveer van de Falco weinig kan verstellen, maar voor ik de veerinstelling ga verstellen (of vernagelen), even een paar vraagjes!

Het volgende:
Wat gebeurd er precies als ik de achterveer strakker zet, de motor komt uiteraard iets omhoog en zal waarschijnlijk scherper insturen. Wat voor effect heeft het nog meer?
Wat gebeurd er precies als ik de veer minder strak zet, behalve dat het waarschijnlijk een dweil op de weg wordt.
Het gaat er mij vooral om wat voor effect het heeft op het stuurgedrag.

Lees graag jullie bevindingen en ervaring.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 11, 2009, 17:45:10 »

Hij komt alleen achter omhoog doordat de veer naar beneden drukt. Je drukt de veer niet in elkaar zoals velen denken. Daardoor wordt ie iets scherper qua insturen en het kost ws iets aan rechtuitstabiliteit. Maar dat zul je ws niet merken. Gewoon noteren hoe het nu staat en draaien maar. Blijven schrijven wat je doet dan kan er weinig fout gaan.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Raad het plaatje « 1 2 ... 59 60 » Danduy 886 133483 Laatste bericht Januari 06, 2013, 21:20:40
door H-C50
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51610 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13878 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6189 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6854 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!