Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 15:39:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Anti hop koppeling op een RSV-R 2001 ?  (gelezen 15196 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: November 21, 2008, 09:08:42 »

wil je mijn geheim wel vertellen maar denk niet dat je er wat aan hebt 


maar een goede eindejaarsbonus werkt ook 

ga in het voorjaar maar eens kijken wat een upgrade kost
Gelogd

if it runs , race it
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: November 21, 2008, 09:17:07 »

Weet je wel zeker of je Pneumatic Power Clutch (zo noemen ze het bij Aprillia) wel goed werkt? Want die moet het slippen van het achterwiel bij het (lomp) terugschakelen voorkomen/minderen.
With stupid
Eerst maar eens goed uitzoeken of deze goed werkt.
Misschien is er een slangetje los of terugslagklep defect.
With stupid With stupid
9 van de 10 keer zijn deze terugslagklepjes defect (is een rubbertje, die gaan wel eens stuk) zonder dat je het weet. Dan krijg je zeker ook dat gedrag van je achterwiel bij hard aanremmen. Kleppie kost iets van 2 tientjes en je bent van het probleem af.

Neemt niet weg dat een goede afstelling van de vering ook cruciaal is, maar check even dit  onderdeeltje, zit rechts van de motor tussen de tank en het blok, je kunt het zien zitten. Even slangenklem loshalen en in dat kleppie blazen en zuigen. Een kant op moet hij luchtdicht zijn, zo niet vervangen en klaar!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Huub1983
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: November 21, 2008, 09:33:03 »

Weet je wel zeker of je Pneumatic Power Clutch (zo noemen ze het bij Aprillia) wel goed werkt? Want die moet het slippen van het achterwiel bij het (lomp) terugschakelen voorkomen/minderen.
With stupid
Eerst maar eens goed uitzoeken of deze goed werkt.
Misschien is er een slangetje los of terugslagklep defect.
With stupid With stupid
9 van de 10 keer zijn deze terugslagklepjes defect (is een rubbertje, die gaan wel eens stuk) zonder dat je het weet. Dan krijg je zeker ook dat gedrag van je achterwiel bij hard aanremmen. Kleppie kost iets van 2 tientjes en je bent van het probleem af.

Neemt niet weg dat een goede afstelling van de vering ook cruciaal is, maar check even dit  onderdeeltje, zit rechts van de motor tussen de tank en het blok, je kunt het zien zitten. Even slangenklem loshalen en in dat kleppie blazen en zuigen. Een kant op moet hij luchtdicht zijn, zo niet vervangen en klaar!

Bedankt, dat ga ik ook even nakijken 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: November 21, 2008, 21:40:15 »

Zeker doen. Ik kan je topic op MF niet vinden, zal aan mij liggen hoor. Maar wat is er aan de hand?
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: November 22, 2008, 10:28:25 »

Zeker doen. Ik kan je topic op MF niet vinden, zal aan mij liggen hoor. Maar wat is er aan de hand?

Staat in ZAC & KNMV-cup :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/219747/Hoe-moet-je-remmen-voor-Tarzan-bocht-Zandvoort-1.html
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: November 22, 2008, 19:08:52 »

Weet je wel zeker of je Pneumatic Power Clutch (zo noemen ze het bij Aprillia) wel goed werkt? Want die moet het slippen van het achterwiel bij het (lomp) terugschakelen voorkomen/minderen.
With stupid
Eerst maar eens goed uitzoeken of deze goed werkt.
Misschien is er een slangetje los of terugslagklep defect.
With stupid With stupid
9 van de 10 keer zijn deze terugslagklepjes defect (is een rubbertje, die gaan wel eens stuk) zonder dat je het weet. Dan krijg je zeker ook dat gedrag van je achterwiel bij hard aanremmen. Kleppie kost iets van 2 tientjes en je bent van het probleem af.

Neemt niet weg dat een goede afstelling van de vering ook cruciaal is, maar check even dit  onderdeeltje, zit rechts van de motor tussen de tank en het blok, je kunt het zien zitten. Even slangenklem loshalen en in dat kleppie blazen en zuigen. Een kant op moet hij luchtdicht zijn, zo niet vervangen en klaar!

Waar zit dat slangetjes precies ?



* untitled.JPG (54.6 KB, 549x453 - bekeken 312 keer.)
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: November 22, 2008, 20:39:22 »

nr.10 is de slang en nr.13 de terugslagklep


* table_36-77dj.jpg (66.54 KB, 795x484 - bekeken 354 keer.)
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: November 22, 2008, 21:33:34 »

Zeker doen. Ik kan je topic op MF niet vinden, zal aan mij liggen hoor. Maar wat is er aan de hand?

Staat in ZAC & KNMV-cup :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/219747/Hoe-moet-je-remmen-voor-Tarzan-bocht-Zandvoort-1.html

Ah, gelezen. 1. klepje controleren van de PPC, 2. hoe hoog heb je de veervoorspanning achter opgedraaid? 3. Evt vering aanpassen.
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: November 22, 2008, 21:40:53 »

nr.10 is de slang en nr.13 de terugslagklep

Aha, makkelijk al die technische mensen hier 

En wat doet dat slangetje nou precies ? Hoe zorgt de terugslagklep ervoor dat het achterwiel niet gaat slippen ?
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: November 22, 2008, 21:43:14 »

Zeker doen. Ik kan je topic op MF niet vinden, zal aan mij liggen hoor. Maar wat is er aan de hand?

Staat in ZAC & KNMV-cup :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/219747/Hoe-moet-je-remmen-voor-Tarzan-bocht-Zandvoort-1.html

Ah, gelezen. 1. klepje controleren van de PPC, 2. hoe hoog heb je de veervoorspanning achter opgedraaid? 3. Evt vering aanpassen.

Klepje ga ik controleren, en veerspanning staat ook niet helemaal lekker, maarja nu lastig afstellen want heb de RSV tijdelijk geschorst en is niet verzekerd... dan maar testen op circuit
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: November 22, 2008, 21:44:30 »

Ff denken, vanuit het gasklephuis is er een vacuum die middels een membraan bij het terugschakelen de koppelingsplaten ietjes uit elkaar trekt. Daardoor heb je dus minder overbrengingswrijving tussen je achterband en het wegdek. De terugslagklep voorkomt dat het vacuum wegvloeit en dus het hele verhaal niet werkt. En je dus wel last van een blokkerend achterwiel krijgt. Ook moet de bediening van je koppeling iets lichter gaan. Bij mij werkt het in ieder geval wel want ik moet wel achtelijk lomp terugschakelen wil ik mijn achterwiel aan het blokkeren krijgen.

Welke veervoorspanning staat niet fijn? Voor of achter? Of beide?
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #26 Gepost op: November 22, 2008, 21:51:38 »

Aldus...Hij trekt de koppeling eventjes in bij een onderdrukdip (als de gaskleppen sluiten bij flink toeren)


* PPC.jpg (29.09 KB, 487x582 - bekeken 329 keer.)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Huub1983
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: November 22, 2008, 22:09:29 »

Ff denken, vanuit het gasklephuis is er een vacuum die middels een membraan bij het terugschakelen de koppelingsplaten ietjes uit elkaar trekt. Daardoor heb je dus minder overbrengingswrijving tussen je achterband en het wegdek. De terugslagklep voorkomt dat het vacuum wegvloeit en dus het hele verhaal niet werkt. En je dus wel last van een blokkerend achterwiel krijgt. Ook moet de bediening van je koppeling iets lichter gaan. Bij mij werkt het in ieder geval wel want ik moet wel achtelijk lomp terugschakelen wil ik mijn achterwiel aan het blokkeren krijgen.

Welke veervoorspanning staat niet fijn? Voor of achter? Of beide?

Ja, nu snap ik het... duidelijk 

Denk dat de veerspanning achter iets te strak (stug) staat. Dat is wel lekker als je uit de bocht (na apex) op het gas gaat... lekker stabiel... alleen met het aanremmen komt de achterkant eerder omhoog.

Blijf het afstellen van vering een lastig verhaal vinden, is er niet iets van een cursus die je kan volgen om het helemaal zelf te doen ? Zal een uitkomst zijn....
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #28 Gepost op: November 22, 2008, 22:16:05 »

http://www.hksuspension.nl/beheer/pdf/Veringtest%20HK%202008.pdf

ze geven ook seminars.. misschien iets voor een technisch avondje?? of om apart af te spreken met de heren
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: November 23, 2008, 09:56:14 »

http://www.hksuspension.nl/beheer/pdf/Veringtest%20HK%202008.pdf

ze geven ook seminars.. misschien iets voor een technisch avondje?? of om apart af te spreken met de heren

we hebben meerdere technische avonden eraan gewijd, maar als de vraag er weer is dan kijken we naar de mogelijkheden Grin
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5177 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10019 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5225 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59883 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31333 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!